AnonymBruker Skrevet 18. desember 2016 #1 Skrevet 18. desember 2016 Kjæresten min sliter mye med urinsyregikt,som i seg selv er et helvette.For 4 uker siden fikk han kolkisin og allopur som skal holde dette i sjakk. Anfallene han fikk før han startet på medisinene var hyppige,omtrent hver uke. I det siste har medisinene begynt å virke. Men han får alikevel anfall av og til,men ikke store smerte sånn som før. Det som jeg vil fram til her er noe jeg faktisk ikke forstår i det hele tatt og håper noen der ute har svar på. Når kjæresten min får et anfall så blir han helt psykisk merkelig, neddopet,altså sinnsykt sløv og rar... Det ser rett og slett ut som han er sørpefull,og det kommer en merkelig lukt fra han,som minner om alkohol/sprit. Vi bor sammen så alkohol drikker han ikke. Disse merkelige symptomene forstår jeg ikke,og de er svært vanskelig for meg som samboer å takle. Jeg sliter voldsomt med å forholde meg til han når han får anfall og blir så til de grader neddopet. Det er ikke medisinene som gjør han sånn,for da burde han ha vært neddopet hele tiden. Men det er altså under et anfall han blir sløv. Han blir skikkelig ekkel Han blir treg,snakker sløvt og flakker med blikket,klarer ikke å fokusere. Han begynner å snakke om ting som er vankelige for han,og mye grums fra fortiden kommer frem. Ellers noe han aldri snakker om. Hva i huleste er det som egentlig skjer da når et urinsyregiktanfall skjer,hvorfor går det opp i hjernen på han? Hva har nyrene med hjernen å gjøre? Er det noen med lignene erfaringer her? Noen som har peiling på hva som skjer? Anfallene kommer ofte når han stresser mye. De sinnsyke store smertene han har opplevd før er borte,men som sakt,han blir fullstendig drita full,uten å ha drukket noe. En helt merkelig ting....Og veldig vanskelig som samboer å leve med Forholdet vårt holder snart på å ryke pga dette,for det er fryktelig vanskelig å takle... Anonymkode: 8702d...71e
AnonymBruker Skrevet 18. desember 2016 #2 Skrevet 18. desember 2016 Kan han ha andre uoppdagede diagnoser, som f.eks. diabetes? Anonymkode: b0189...4a0 1
AnonymBruker Skrevet 18. desember 2016 #3 Skrevet 18. desember 2016 Minner lukten om neglelakkfjerner/aceton? Eller litt som helt, helt ferskt brød? Høres ut som diabetes etter det jeg kjenner til. Det kan bli verre under sterke smerter. Anonymkode: 7e5ef...fa7
AnonymBruker Skrevet 18. desember 2016 #4 Skrevet 18. desember 2016 Lukten minner om alkohol,sprit,cognac. Helt merkelig. Han har tatt masse blodprøver og sjekker hos legen og ikke fått påvist diabetes..denne lukten kommer kun frem når han får urinsyregiktanfall.. Anonymkode: 8702d...71e
AnonymBruker Skrevet 18. desember 2016 #5 Skrevet 18. desember 2016 Kanskje han burde fått tatt blodprøver mens han har anfall? Det kan jo være at han ligger i grenseland for diabetes (om de faktisk har sjekket dette, det er ikke sikkert hvis han i utgangspunktet ikke er i risikosonen for diabetes 2, men det kan faktisk ramme alle) og urinsyregiktanfall utløser en form for føling? Hvordan er kostholdet? Anonymkode: b0189...4a0 1
AnonymBruker Skrevet 18. desember 2016 #6 Skrevet 18. desember 2016 Blodprøver har han tatt under anfall og viser ingen tegn på diabetes. Alt er så merkelig. Nyrene hannes er ikke gode. Det er bare denne lukten og at han blir så fullstendig neddopet under anfall som er så sykt merkelig og ubehagelig.. Kostholder er bra,spiser sunt. Han er ikke glad i søtsaker så blir lite av det,men potetgull i helgen bruker han å spise. 0 alkohol og brus. Anonymkode: 8702d...71e
AnonymBruker Skrevet 18. desember 2016 #7 Skrevet 18. desember 2016 4 minutter siden, AnonymBruker skrev: Kanskje han burde fått tatt blodprøver mens han har anfall? Det kan jo være at han ligger i grenseland for diabetes (om de faktisk har sjekket dette, det er ikke sikkert hvis han i utgangspunktet ikke er i risikosonen for diabetes 2, men det kan faktisk ramme alle) og urinsyregiktanfall utløser en form for føling? Hvordan er kostholdet? Anonymkode: b0189...4a0 Om dette er knotete å få til (hvor jeg vokste opp er det et par uker ventetid hos lege, så det ville vært umulig nå rundt jul), så går det an å få kjøpt billige blodsukker målere på apoteket. Anonymkode: 7e5ef...fa7
AnonymBruker Skrevet 18. desember 2016 #8 Skrevet 18. desember 2016 1 minutt siden, AnonymBruker skrev: Om dette er knotete å få til (hvor jeg vokste opp er det et par uker ventetid hos lege, så det ville vært umulig nå rundt jul), så går det an å få kjøpt billige blodsukker målere på apoteket. Anonymkode: 7e5ef...fa7 Ja, god ide å sjekke det selv. Som sagt, min erfaring er at legen nødevendigvis sjekker spesiefikt for diabets hvis man i utgangspunktet ikke er i risikosonen, men hvis dere vet at de har sjekket for dette og ikke bare antar at siden ingen har sagt noe om diabets, så er det ikke det... Synes det høres ut som føling, for sånn blir min far som også har urinsyregikt og diabetes 2. Anonymkode: b0189...4a0
AnonymBruker Skrevet 18. desember 2016 #9 Skrevet 18. desember 2016 En jeg kjenner som har det sier han blir skikkelig trøtt bare. Han sover 19 timer i døgnet liksom. Men har ikke hørt noe om at han blir "full". Anonymkode: b9746...35c
AnonymBruker Skrevet 18. desember 2016 #10 Skrevet 18. desember 2016 Nei dette er merkelige greier...Er så lite info om dette Står jo mye om urinsyregikt,men ikke noe om at man blir helt neddopet under anfall... Anonymkode: 8702d...71e
Gjest Anthrax Skrevet 18. desember 2016 #11 Skrevet 18. desember 2016 Dette henger jo ikke på grep. Urinsyre-anfall skal ikke føre til sløvhet/"full"/neddopa oppførsel. Her tror jeg det må undersøkes mer.
AnonymBruker Skrevet 18. desember 2016 #12 Skrevet 18. desember 2016 Han smugdrikker ikke da? Kan han ha gjemt unna alkohol en eller annen plass i huset? Anonymkode: 18870...deb 1
AnonymBruker Skrevet 19. desember 2016 #13 Skrevet 19. desember 2016 Nei så dum er han ikke! Han har tilbudt seg å kjøpe alkotester,for jeg har hatt misstanke. Han drikker ikke for han vet han får anfall av det,så er han nettopp startet i jobb. Ingen smugdrikking her i huset,0 alkohol. Han vil da ikke ødelegge seg selv enda mere med urinsyregiktanfall. Anonymkode: 8702d...71e 1
AnonymBruker Skrevet 20. desember 2016 #14 Skrevet 20. desember 2016 Jeg må bare spør, hvordan fikk kjæresten din påvist urinsyregikt? Min samboer fikk svært høyt utslag av urinsyre på blodprøve. Er dette nok til å konstantere? Han sliter også med store smerter i magen til tider, men har problemer med gallestein, så mye mulig de kommer fra dette. Er det noen andre tegn symptomer? Beklager om jeg sporer helt av tråden din, bare veldig nysgjerrig. Anonymkode: 43a31...a6b
AnonymBruker Skrevet 20. desember 2016 #15 Skrevet 20. desember 2016 10 timer siden, AnonymBruker skrev: Jeg må bare spør, hvordan fikk kjæresten din påvist urinsyregikt? Min samboer fikk svært høyt utslag av urinsyre på blodprøve. Er dette nok til å konstantere? Han sliter også med store smerter i magen til tider, men har problemer med gallestein, så mye mulig de kommer fra dette. Er det noen andre tegn symptomer? Beklager om jeg sporer helt av tråden din, bare veldig nysgjerrig. Anonymkode: 43a31...a6b Gjennom flere blodprøver,og sinnsykt mange anfall. Nå får han forebyggende medisiner mot det. Håper det kan hjelpe han! Anonymkode: 8702d...71e
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå