Gå til innhold

Fremdeles arrete

Fremhevede innlegg

Skrevet

Jeg er ei 24 år gammel jente som har mange arr etter selvskading, og når folk ser armene mine så er det ingen tvil om hvordan arrene ble til.
Selvskadingen er et tilbakelagt kapittel, og det er over tre og et halvt år siden jeg sist skadet meg. Problemet er at mange av arrene fortsatt er røde/rosa, slik at de ser mye nyere ut. Jeg har fått kommentarer fra helsepersonell og andre som tror at jeg fortsatt skader meg, men det gjør jeg jo ikke. Jeg vegrer meg for å gå uten ermer når det er varmt.

I løpet av disse årene har jeg også blitt kjent med mennesker som ikke vet noe om min fortid som psykiatrisk pasient og selvskader, og jeg føler jeg må dekke meg helt til når jeg er sammen med disse, er livredd for at de skal se arrene mine. Dette fører jo med seg litt problemer i hverdagen, spesielt om sommeren.

Kommer arrene noen gang til å forsvinne? En del har blitt hvite, men det er de som er røde og de arrene som går utover som plager meg mest.

Anonymkode: 4c0d6...f03

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Nå er det ti år siden jeg skadet meg selv. De dypeste arrene er godt synlige, men hvite og heldigvis på et sted som ikke vises så godt. De andre, mer overfladiske har bleknet helt. Det tok noen år. Det er lurt å være påpasselig med solkrem og så videre. Jeg har lurt på å tatovere over de dypeste arrene, for de tror jeg aldri kommer til å forsvinne mer enn de gjør nå (helt hvite, men gaper dypt). 

Anonymkode: 0d080...616

Skrevet

Det er jo bare et av særpregene ved deg som både du og andre er nødt å akseptere. Hvorfor skjule det? Det vil jo alltid være en del av deg. Bra du har sluttet med det. 

Skrevet

Hvordan ville dere gjort det nå i jula med tanke på bekledning?
Jeg kjøpte nylig ny kjole. Det jeg dessverre ikke tenkte på er at den ikke har ermer, dekker ikke overarmene en gang. Når jeg tar blazer på så ser det bare rart ut. Kjolen er mye penere uten jakke, men da ser jo alle arrene mine.
Noen som vet om noen fine boleroer eller jakker jeg kan ha til denne kjolen?

http://www.hm.com/no/product/62712?article=62712-A

Anonymkode: 4c0d6...f03

Skrevet

Kunne laser være noe? Du blir nok aldri helt kvitt arrene, men de kan blekne og bli mindre synlige.

En midlertidig fiks kan jo være å dekke arrene med Dermablend foundation som kan dekke tattoveringer. 

Fin kjole, litt goth. Jeg ville stylet den med en tynn skinnjakke. Blir kanskje litt for varmt og rocka hvis du skal sitte å spise julemiddag da, men... Flott for juleparty på byen.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...