AnonymBruker Skrevet 18. desember 2016 #1 Skrevet 18. desember 2016 Jeg donerer penger hver jul, og velger som regel å fokusere på barn. Hvillken organisasjon bør jeg donere til dersom jeg vil at pengene skal gå til barn i Syria (og områdene rundt)? Tenker spesielt på situasjonen i Aleppo og hjelpestyrkene der. Anonymkode: 0a619...3a1
AnonymBruker Skrevet 18. desember 2016 #2 Skrevet 18. desember 2016 Jeg ville støttet Røde Kors. Anonymkode: 67afb...d05
AnonymBruker Skrevet 18. desember 2016 #3 Skrevet 18. desember 2016 Å bare donere noen få kroner, hjelper egentlig fint lite. Det dekker ikke million-lønningene som ledelsen fra disse organisasjonene tar ut hvert eneste år. Pengene går aldri til folk som faktisk har størst behov for dette uansett... Anonymkode: 4f23c...405 4
AnonymBruker Skrevet 18. desember 2016 #4 Skrevet 18. desember 2016 51 minutter siden, AnonymBruker skrev: Å bare donere noen få kroner, hjelper egentlig fint lite. Det dekker ikke million-lønningene som ledelsen fra disse organisasjonene tar ut hvert eneste år. Pengene går aldri til folk som faktisk har størst behov for dette uansett... Anonymkode: 4f23c...405 Røde Kors/Røde halvmåne er faktisk tilstede i Aleppo og flere andre steder i Syria. De gjør en viktig innsats der og de er slik jeg har oppfattet det den mest politisk nøytrale hjelpeorganisasjonen i området. De er der for å hjelpe, ikke for å drive politikk. Forøvrig enig i at de som jobber i humanitære hjelpeorganisasjoner ikke burde ha så høy lønn. Anonymkode: 67afb...d05
AnonymBruker Skrevet 18. desember 2016 #5 Skrevet 18. desember 2016 Var det ikke Røde Kors som hadde temmelig mye penger på bok fra før da ? Anonymkode: 4f23c...405 1
AnonymBruker Skrevet 18. desember 2016 #6 Skrevet 18. desember 2016 Hva tenker dere om UNICEF? TS Anonymkode: 0a619...3a1
AnonymBruker Skrevet 18. desember 2016 #7 Skrevet 18. desember 2016 Ingen. Alle er korrupte og bruker millioner på administrasjon, lønninger og byråkrati. Det er forresten ingen hjelpeorganisasjoner i Øst-Alepo ifølge flere nøytrale journalister som er der. Så det er ingen som hjelper akkurat de som trenger det. Anonymkode: 46d5c...4a1 1
AnonymBruker Skrevet 19. desember 2016 #8 Skrevet 19. desember 2016 Det har vært for farlig for hjelpeorganisasjoner å være tilstede i de delene av Øst-Aleppo som væpnede opprørere fortsatt kontrollerer, men de kontrollerer nå bare en liten del av Øst-Aleppo. Røde Kors/Røde halvmåne har tatt imot de som blir evakuert ut av disse områdene. Flyktningene får mat, vann, tepper og klær. De har også deltatt i evakueringsoppdrag i noen landsbyer i Syria. https://www.rodekors.no/om-rode-kors/aktuelt/tusener-flykter-fra-aleppo/ Anonymkode: 67afb...d05
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå