Gå til innhold

Selvskadingsarr

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hvordan ville dere reagert hvis ei dere hadde datet og for første gang skulle ha sex med viste seg å ha ca ti relativt store arr på låret, som feks bare var ett år gammelt? Hadde dere tenkt at denne dama har for mye bagasje? Evt?  Ville det vært bedre hun hadde tatt det opp på forhånd slik at det ikke ble noen overraskelse? 

Anonymkode: aa368...d62

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hadde i hvertfall blitt overrasket, så kanskje bedre om det hadde kommet frem før slik at jeg var klar over det.

Anonymkode: d070a...cd5

• Liker 2
Skrevet

Er det gamle arr viser det at personen har sluttet med selvskading. Er det ferske arr blir det annerledes, da det tyder på at vedkommende ikke har sluttet med det. 

Arr er arr, og det i seg selv er ikke noe galt. De fleste har noen arr på kroppen. Synes ikke at man bør fortelle at man har arr i forkant, men er det ferske, hovne, røde arr bør man fortelle om det. I alle fall dersom det er en person man ser for seg å ha et forhold til. Da bør det være greit å åpne seg. Vil tro at det å fortelle om selvskading ikke er lett, så da er det vel viktig å ha tillit til den man skal si det til. 

Anonymkode: 4aa8e...565

• Liker 2
Skrevet
2 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Er det gamle arr viser det at personen har sluttet med selvskading. Er det ferske arr blir det annerledes, da det tyder på at vedkommende ikke har sluttet med det. 

Arr er arr, og det i seg selv er ikke noe galt. De fleste har noen arr på kroppen. Synes ikke at man bør fortelle at man har arr i forkant, men er det ferske, hovne, røde arr bør man fortelle om det. I alle fall dersom det er en person man ser for seg å ha et forhold til. Da bør det være greit å åpne seg. Vil tro at det å fortelle om selvskading ikke er lett, så da er det vel viktig å ha tillit til den man skal si det til. 

Anonymkode: 4aa8e...565

Ja, samme tenker jeg. For meg er det uaktuelt å ha sex i den aller første date-fasen,  så det vil i så fall være en jeg er interessert i å bli kjæreste med og som jeg føler kanskje vil akseptere at jeg har hatt en vanskelig periode i livet. Nå er jeg langt fra klar til å se etter kjæreste, men hvis jeg først skal prøve å se for meg å ha en framtid likevel, så er dette noe jeg blant annet bekymrer meg for. 

Skrevet

Med såpass nye arr så hadde jeg blitt bekymret for henne, og jeg hadde satt pris på å høre om så før jeg så det selv. Og alle har bagasje, så det trenger du ikke å bekymre deg over :) 

• Liker 4
Skrevet (endret)

.. 

Endret av annebanane
  • Liker 1
Skrevet

Jeg hadde ikke innlatt meg med henne. Beklager.

Anonymkode: 716bd...d31

Skrevet

Hvordan har du det nå da? Kommer du til å fortsette med selvskading?

• Liker 1
Skrevet

Hadde nok vært dealbreaker for min del

Mann 31

Anonymkode: 38c5a...457

Skrevet

Stor dealbreaker dessverre... 

Anonymkode: 44855...c63

Skrevet

En absolutt dealbreaker. Hadde rygga baklengs ut av rommet. 

Anonymkode: ecb0f...d43

Skrevet
19 timer siden, AnonymBruker skrev:

Hvordan ville dere reagert hvis ei dere hadde datet og for første gang skulle ha sex med viste seg å ha ca ti relativt store arr på låret, som feks bare var ett år gammelt? Hadde dere tenkt at denne dama har for mye bagasje? Evt?  Ville det vært bedre hun hadde tatt det opp på forhånd slik at det ikke ble noen overraskelse? 

Ville nok kanskje vært litt skeptisk. Men hvis vi hadde pratet om det på forhånd ville det nok stilt seg annerledes.

Skrevet
4 timer siden, AnonymBruker skrev:

En absolutt dealbreaker. Hadde rygga baklengs ut av rommet. 

Anonymkode: ecb0f...d43

Hvorfor det egentlig? Eneste jeg kan komme på måjojo være uvitenhet og det evige stigmaet rundt psykiske lidelser? Eller hadde du rygget baklengs ut av rommet hvis noen hadde diabetes? Stomipose?

Du må jo ta utgangspunkt i at det er et tilbakelagt kapittel, og det er ikke sånn at man er psykisk ustabil bare fordi man har slitt med selvskading en periode. 

Er bare nysgjerrig på hvorfor du "hadde rygget baklengs ut av rommet"? 

Skrevet

Jeg hadde skydd unna. Folk som er friske i hodet gjør ikke slik. Jeg hadde vært redd for hva annet hun kunne funnet på. Hva vil et langvarig forhold innebære? Kan hun være alene med et felles barn?

Slike ting er nok ikke en overraskelse, derfor du spør her. Men det er desto mer bekymringsverdig hvorfor disse konsekvensene ble nedprioritert over hva du nå skulle oppnå ved å gjøre noe slikt med deg selv.

Du stilte et ærlig spørsmål. Nå har du fått et ærlig svar.

Skrevet
9 minutter siden, Morpheus skrev:

Jeg hadde skydd unna. Folk som er friske i hodet gjør ikke slik. Jeg hadde vært redd for hva annet hun kunne funnet på. Hva vil et langvarig forhold innebære? Kan hun være alene med et felles barn?

Slike ting er nok ikke en overraskelse, derfor du spør her. Men det er desto mer bekymringsverdig hvorfor disse konsekvensene ble nedprioritert over hva du nå skulle oppnå ved å gjøre noe slikt med deg selv.

Du stilte et ærlig spørsmål. Nå har du fått et ærlig svar.

Kan svare deg jeg. 

Barn har jeg. De har aldri opplevd selvskadinen da det aldri har skjedd når de har vært hos meg. Jeg blir også oppfattet som en god mor med god kontakt med sine barn (observasjoner fra psykiater). Jeg har utdanning, 100% jobb, blir oppfattet som stabil og sterk av omverdenen. Hadde du visst årsaken til denne perioden i livet så hadde du nok dessuten fått en annen forståelse for hvorfor pluss at du hadde sett det at dette er noe som ikke ville være et problem gjennom et langvarig forhold. Som sagt et tilbakelagt kapittel. Jeg involverer meg ikke med noen så lenge jeg er syk, så du må se på det på noe som ikke er aktuelt lenger. Bortsett fra en del dessverre stygge arr. 

Skrevet

Tråden er ryddet for upassende bilder.
/lillesky (mod)

Skrevet

Hadde skygget banen. Takler ikke crazy emo-chicks. Hilsen mann 24

Anonymkode: 398a1...bd8

Skrevet

Jeg hadde i hvert fall satt pris på å få vite slikt på forhånd, slik at jeg kunne sagt at jeg ikke var interessert i å innlede noe med vedkommende, i stedet for å bli overrasket inne på soverommet. Det er også en stor forskjell på relativt nye arr, og på arr som er flere år gamle. Vet om mange som kunne innledet noe med en person som selvskadet for 10 år siden, men ikke innledet noe med en person som skadet for 1 år siden. 

Skrevet
59 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Hadde skygget banen. Takler ikke crazy emo-chicks. Hilsen mann 24

Anonymkode: 398a1...bd8

Crazy emo-chicks?  Jaja, better off tenker jeg da. Det fine med å måtte fortelle en slik personlig ting er at en klarer å luke ut en type menn som i alle fall jeg ikke ønsker å innlede noe forhold med. 

Ser fordommene er store her inne. Absolutt ingen ville sett på meg at jeg har slitt med det jeg har slitt med. Er absolutt ikke emo, crazy eller noe sånt. 

Skrevet

Ikke noe problem i seg selv, men hvis hun ofte blir veldig emosjonell og utagerende kan det bli det på sikt.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...