Gå til innhold

Beklager fjernet

Fremhevede innlegg

Skrevet
6 minutter siden, Jerry Lee skrev:

Skulle gjerne visst hva HI var.

Svarene nedover sier meg dette er interessant.

Han hadde en poll der det ble spurt hvor lenge man trodde at man kunne klare seg i villmarken med telt, sovepose, vann, fyring til bål og måtte skaffe seg mat selv. 

Mener han skrev noe annet også men det er dette jeg husker.

Temaet er veldig interessant. Jeg har sopt biblioteket for filmer om personer som forsøker å vandre alene gjennom store naturreservat i USA, og andre som overlevde der alle trodde de var døde. Bla filmen med Reese Witherspoon, basert på en sann historie, en dame som vandrer alene 1000 miles med diger ryggsekk.

• Liker 1
Videoannonse
Annonse
Skrevet
47 minutter siden, Kiselle skrev:

Han skrev at man hadde fått utlevert vann. Strengt tatt kan man overleve i ukesvis på bare vann. At man ikke vil være fysisk sterk etter en tid til å skaffe seg mat, det er så. Men ingen dør av å gå uten mat i flere uker, med mindre man er veldig syk og tynn allerede. 

Han har heller aldri påstått at alle klarer seg uten forsyninger i etg døgn.

Dessuten, tror du at de som er virkelig syke slik, ville innlatt seg på å forsøke å overleve i villmarken?

At man er veldig tynn? Kan overleve uker på bare vann? Herregud hvor snevert syn går det an å ha?

Har man problemer med blodsukker så hjelper det neppe å helle i seg vann når det blir for lavt. Og nå var spørsmålet i hi "hvor lenge ville du overlevd i villmarka?" og ikke hvorvidt personer med sykdom burde prøve seg på overlevning i villmarka. Jeg svarte "maks ett døgn". Hvorpå du og andre arrogante skal svare med at det er feil og at alle kan klare seg lengre, hvor dere prøver å latterliggjøre det faktum at ikke alle har forutsetningene for å leve i villmarka på kun vann. Og når noen snakker dere imot på dette skal dere vri om på spørsmålet (som var hvor lenge klarer du deg i villmarka) til om personer med sykdom burde ferdes i villmarka i det heletatt. 

Smakløst å se hvor trangsynte folk er når det kommer til at folk faktisk har ulike forutsetninger.

Anonymkode: 56e36...c07

• Liker 1
Skrevet
7 timer siden, AnonymBruker skrev:

At man er veldig tynn? Kan overleve uker på bare vann? Herregud hvor snevert syn går det an å ha?

Har man problemer med blodsukker så hjelper det neppe å helle i seg vann når det blir for lavt. Og nå var spørsmålet i hi "hvor lenge ville du overlevd i villmarka?" og ikke hvorvidt personer med sykdom burde prøve seg på overlevning i villmarka. Jeg svarte "maks ett døgn". Hvorpå du og andre arrogante skal svare med at det er feil og at alle kan klare seg lengre, hvor dere prøver å latterliggjøre det faktum at ikke alle har forutsetningene for å leve i villmarka på kun vann. Og når noen snakker dere imot på dette skal dere vri om på spørsmålet (som var hvor lenge klarer du deg i villmarka) til om personer med sykdom burde ferdes i villmarka i det heletatt. 

Smakløst å se hvor trangsynte folk er når det kommer til at folk faktisk har ulike forutsetninger.

Igjen. Tror du at de som er  virkelig syke vil innlate seg på å prøve å overleve i villmarka?

Det er lov å tenke. 

• Liker 1
Gjest Catalina Culès
Skrevet (endret)

Hva er det nå jeg har gått glipp av :klo:

Endret av Catalina Culès
Skrevet
13 minutter siden, Kiselle skrev:

Igjen. Tror du at de som er  virkelig syke vil innlate seg på å prøve å overleve i villmarka?

Det er lov å tenke. 

Ikke vær nedlatende. Spørsmålet var hvor lenge man selv tror man overlever i villmarka. Hvorfor har du så problemer med å innse at ikke alle klarer seg like lenge.

Strengt tatt du som bør tenke deg om før du spyr ut med spydigheter.

Skrevet
8 timer siden, Kiselle skrev:

Han hadde en poll der det ble spurt hvor lenge man trodde at man kunne klare seg i villmarken med telt, sovepose, vann, fyring til bål og måtte skaffe seg mat selv. 

Mener han skrev noe annet også men det er dette jeg husker.

Temaet er veldig interessant. Jeg har sopt biblioteket for filmer om personer som forsøker å vandre alene gjennom store naturreservat i USA, og andre som overlevde der alle trodde de var døde. Bla filmen med Reese Witherspoon, basert på en sann historie, en dame som vandrer alene 1000 miles med diger ryggsekk.

Ut fra det du husker fra innlegget så kan jeg svare at jeg fint kunne klart meg i minst 4-5 dager uten mat. Er uansett sånn jeg lever nå for tiden også. Gidder ofte ikke å lage mat, ikke engang ta meg ei brødskive.

Man kan overleve en god stund uten mat, væskeinntak er viktigst.

• Liker 1
Skrevet
20 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Ikke vær nedlatende. Spørsmålet var hvor lenge man selv tror man overlever i villmarka. Hvorfor har du så problemer med å innse at ikke alle klarer seg like lenge.

Strengt tatt du som bør tenke deg om før du spyr ut med spydigheter.

Ts sitt hi var ala utfordringer i villmarka, ikke dersom du ble tvunget til å forsøke å overleve som følge av flukt etc, og om så ville de mest fornuftige diabetikere uansett dratt med seg medisiner. Andre ville ikke vurdert å deltatt på en slik utfordring engang.

Ikke gidd å kveruler mer.

Skrevet (endret)

Tråden er ryddet for brukerdebatt og personangrep, samt svar til dette.

Yvonne (mod)

Endret av Yvonne
Gjest Jacklost
Skrevet
På 18.12.2016 den 2.15, Eugene Wrayburn skrev:

Siden en bruker ble så fornærmet over denne tråden fjernet jeg det

ja jeg er barnslig

Hvem?

Skrevet
31 minutter siden, Jacklost skrev:

Hvem?

Gjest gjest17. Men etter det eg las mistolka Eugene Wrayburn det ekstremt. Og vil av ein eller annan grunn ikkje legge ut HI att. 

Gjest Jacklost
Skrevet
1 time siden, Faile skrev:

Gjest gjest17. Men etter det eg las mistolka Eugene Wrayburn det ekstremt. Og vil av ein eller annan grunn ikkje legge ut HI att. 

Jeg er veldig nysgjerrig på hva som sto der

Gjest Frederik
Skrevet (endret)

Den eneste som ble fornærmet var TS. Skulle ikke noe mer til enn at noen sa at problemstillingen til TS var urealistisk. Dette må være verdensrekorden i det å ta offerrollen.

Endret av Frederik
Gjest Jacklost
Skrevet
3 minutter siden, Frederik skrev:

Den eneste som ble fornærmet var TS. Skulle ikke noe mer til enn at noen sa at problemstillingen til TS var urealistisk. Dette må være verdensrekorden i hårsårhet.

Hva var?

Gjest Frederik
Skrevet
4 minutter siden, Jacklost skrev:

Hva var?

Hva spør du om?

Gjest Jacklost
Skrevet
12 minutter siden, Frederik skrev:

Hva spør du om?

Hva var det ts hadde originalt skrevet? Alt er jo fjernet /:

Gjest Frederik
Skrevet
5 minutter siden, Jacklost skrev:

Hva var det ts hadde originalt skrevet? Alt er jo fjernet /:

På 12/18/2016 den 3.30, Gjest gjest17 skrev:

Skrevet
På 18.12.2016 den 1.26, AnonymBruker skrev:

Til mobilen går tom for strøm..

Anonymkode: 679c3...614

Helt til dere må drite. :smilbla: 

Anonymkode: b695e...9cb

Gjest Eugene Wrayburn
Skrevet
På 23.12.2016 den 20.08, Frederik skrev:

Den eneste som ble fornærmet var TS. Skulle ikke noe mer til enn at noen sa at problemstillingen til TS var urealistisk. Dette må være verdensrekorden i det å ta offerrollen.

Nei jeg ble ikke fornærmet. Jeg ble irritert over at man ikke bare kunne svare på et enkelt spørsmål. 

Skrevet
1 time siden, Eugene Wrayburn skrev:

Nei jeg ble ikke fornærmet. Jeg ble irritert over at man ikke bare kunne svare på et enkelt spørsmål. 

Så ble du barnslig og fjernet hele hovedinnlegget. 

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...