Gjest Eugene Wrayburn Skrevet 18. desember 2016 #1 Skrevet 18. desember 2016 (endret) Siden en bruker ble så fornærmet over denne tråden fjernet jeg det ja jeg er barnslig Endret 18. desember 2016 av Eugene Wrayburn
AnonymBruker Skrevet 18. desember 2016 #2 Skrevet 18. desember 2016 Ville død av sult første dagen. Anonymkode: 56e36...c07
Gjest Eugene Wrayburn Skrevet 18. desember 2016 #4 Skrevet 18. desember 2016 Akkurat nå, AnonymBruker skrev: Ville død av sult første dagen. Anonymkode: 56e36...c07 Det er ikke mulig å dø av sult på en dag.
Gjest Ditleif Skrevet 18. desember 2016 #5 Skrevet 18. desember 2016 Det kommer jo helt an på årstid og hvor du mener geografisk. Kan fint klare seg om vinteren og men det er jo helt klart ekstremt utfordrende. Ville forøvrig ikke prøvd meg uten våpen/fiskestang/kniv. Noe jeg drømmer om å få prøve ut så artig tråd
debattanten Skrevet 18. desember 2016 #6 Skrevet 18. desember 2016 Jeg våger meg til å si månedsvis med disse forutsetningene og slik jeg tolker utfordringen. Mat kan jo et menneske gå uten i et par måneder så lenge de får vann og holder seg varme. Kommer veldig ann på aktivitetsnivået, som naturligvis vil være ganske høyt med alle de krevende oppgavene det er med å holde seg i live i villmarken. Men stoler på at jeg hadde funnet noe å spise, fanget litt fisk og klart meg såvidt det var 1
AnonymBruker Skrevet 18. desember 2016 #7 Skrevet 18. desember 2016 Til mobilen går tom for strøm.. Anonymkode: 679c3...614 1
Frida Skrevet 18. desember 2016 #8 Skrevet 18. desember 2016 (endret) Ikke særlig lenge, jeg ville nok savnet andre mennesker ganske mye. 3-4 dager antar jeg maks. Endret 18. desember 2016 av Frida 2
Gjest gjest17 Skrevet 18. desember 2016 #9 Skrevet 18. desember 2016 (endret) Scenariet er urealistisk. Du utelater gode sko, førstehjelpsboks god kniv, liten øks, snøre, fiskekroker, hyssing, klær etter forholdene, kompass, vannflaske med filtreringssystem, kokekar, evt stekepanne. Jeg har ikke erfaring med å leve i villmark, men jeg vet at uten solide basis ting, og spesielt vann, vil det være være svært vanskelig å klare seg i 2 dager. Mat vil være det vanskeligste for de som ikke vet hvilke planter og røtter de kan spise, samt å jakte på hare eller andre smådyr vil være vanskelig. Det enkleste vil kanskje være å fiske fisk. Kanskje. Igjen avhenger det om du mener norsk villmark, eller andre steder. For uerfarne tror jeg at nødproviant vil være noe man må ha med seg til man vet hvordan få tak i mat på andre måter. Om jeg befant meg i en situasjon hvor jeg var nødt til å overleve slik, jeg tror jeg hadde blitt en innbitt faen av en enstøing. Enten det, eller jeg hadde gjort kål på meg selv. Og ja, klær. Uten gode klær til å holde varme har du ikke rare sjansen til å overleve. Endret 18. desember 2016 av Kiselle
Gjest Eugene Wrayburn Skrevet 18. desember 2016 #10 Skrevet 18. desember 2016 Akkurat nå, Kiselle skrev: Scenariet er urealistisk. Du utelater gode sko, førstehjelpsboks god kniv, liten øks, snøre, fiskekroker, hyssing, klær etter forholdene, kompass, vannflaske med filtreringssystem, kokekar, evt stekepanne. Jeg har ikke erfaring med å leve i villmark, men jeg vet at uten solide basis ting, og spesielt vann, vil det være være svært vanskelig å klare seg i 2 dager. Mat vil være det vanskeligste for de som ikke vet hvilke planter og røtter de kan spise, samt å jakte på hare eller andre smådyr vil være vanskelig. Det enkleste vil kanskje være å fiske fisk. Kanskje. Igjen avhenger det om du mener norsk villmark, eller andre steder. For uerfarne tror jeg at nødproviant vil være noe man må ha med seg til man vet hvordan få tak i mat på andre måter. Om jeg befant meg i en situasjon hvor jeg var nødt til å overleve slik, jeg tror jeg hadde blitt en innbitt faen av en enstøing. Enten det, eller jeg hadde gjort kål på meg selv. Beklager jeg har fjernet spørsmålet siden det fornærmet deg slik
Gjest gjest17 Skrevet 18. desember 2016 #11 Skrevet 18. desember 2016 (endret) 8 minutter siden, Eugene Wrayburn skrev: Beklager jeg har fjernet spørsmålet siden det fornærmet deg slik Jeg fornærmet? Ikke på noe vis. Please rediger tråden tilbake slik den var. Temaet er nemlig interressant. Endret 18. desember 2016 av Kiselle 1
AnonymBruker Skrevet 18. desember 2016 #12 Skrevet 18. desember 2016 @Eugene Wrayburn du lager fine og interessante tråder Kan du ordne slik at hovedinnlegget ditt kommer tilbake slik det var i starten? Anonymkode: 7d550...e7f 1
AnonymBruker Skrevet 18. desember 2016 #13 Skrevet 18. desember 2016 22 minutter siden, Eugene Wrayburn skrev: Det er ikke mulig å dø av sult på en dag. Uvitenhet er en fin gave ja. Anonymkode: 56e36...c07
Gjest Eugene Wrayburn Skrevet 18. desember 2016 #14 Skrevet 18. desember 2016 7 minutter siden, Kiselle skrev: Jeg fornærmet? Ikke på noe vis. Please rediger tråden tilbake slik den var. Temaet er nemlig interressant. Nei Dette blir mitt siste svar i tråden og ja jeg vet jeg oppfører meg barnslig nå.
Gjest gjest17 Skrevet 18. desember 2016 #15 Skrevet 18. desember 2016 Akkurat nå, Eugene Wrayburn skrev: Nei Dette blir mitt siste svar i tråden og ja jeg vet jeg oppfører meg barnslig nå. Jeg syns ikke du er barnslig. Bare at det er leit at du reagerer slik på et svar til temaet du hadde, og som ikke var et angrep på deg. Og hvor du tok det fra at jeg var fornærmet.. Det skal du vite med sikkerhet at jeg ikke er. 2
AnonymBruker Skrevet 18. desember 2016 #16 Skrevet 18. desember 2016 9 minutter siden, AnonymBruker skrev: Uvitenhet er en fin gave ja. Anonymkode: 56e36...c07 I hvilke tilfeller kan man dø av sult på en dag? Tenker du på dersom man har enkelte sykdommer og/ eller kraftig underernæring før man drar ut i villmarken? Anonymkode: 7d550...e7f
AnonymBruker Skrevet 18. desember 2016 #17 Skrevet 18. desember 2016 2 minutter siden, AnonymBruker skrev: I hvilke tilfeller kan man dø av sult på en dag? Tenker du på dersom man har enkelte sykdommer og/ eller kraftig underernæring før man drar ut i villmarken? Anonymkode: 7d550...e7f Finnes sykdommer ja, og det har ingenting med underernæring å gjøre. Blir veldig svart hvitt når trådstarter skal ha det til at alle kan klare seg uten forsyninger for et døgn. Anonymkode: 56e36...c07
Gjest gjest17 Skrevet 18. desember 2016 #18 Skrevet 18. desember 2016 6 minutter siden, AnonymBruker skrev: Finnes sykdommer ja, og det har ingenting med underernæring å gjøre. Blir veldig svart hvitt når trådstarter skal ha det til at alle kan klare seg uten forsyninger for et døgn. Anonymkode: 56e36...c07 Han skrev at man hadde fått utlevert vann. Strengt tatt kan man overleve i ukesvis på bare vann. At man ikke vil være fysisk sterk etter en tid til å skaffe seg mat, det er så. Men ingen dør av å gå uten mat i flere uker, med mindre man er veldig syk og tynn allerede. Han har heller aldri påstått at alle klarer seg uten forsyninger i etg døgn. Dessuten, tror du at de som er virkelig syke slik, ville innlatt seg på å forsøke å overleve i villmarken?
AnonymBruker Skrevet 18. desember 2016 #19 Skrevet 18. desember 2016 4 minutter siden, AnonymBruker skrev: Finnes sykdommer ja, og det har ingenting med underernæring å gjøre. Blir veldig svart hvitt når trådstarter skal ha det til at alle kan klare seg uten forsyninger for et døgn. Anonymkode: 56e36...c07 Nå er jo HI slettet, men antar at spørsmålet var noe sånt som "hvor lenge hadde du klart deg alene i villmarken?" De aller, aller fleste hadde klart seg ett døgn. Skjønner godt at TS ikke gadd å dra inn hver eneste sykdom som gjør at man er er kritisk avhengig av mat eller medisiner regelmessig. Generelt er vi mer seiglivede enn vi tror. De aller fleste hadde nok overlevd i villmarken hvis de ikke hadde hatt noe valg, selv om det ikke hadde vært lett. Anonymkode: d9ab0...21e
Jerry Lee Skrevet 18. desember 2016 #20 Skrevet 18. desember 2016 Skulle gjerne visst hva HI var. Svarene nedover sier meg dette er interessant. 1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå