AnonymBruker Skrevet 17. desember 2016 #1 Skrevet 17. desember 2016 Fikk Abilify etter en mani med psykose for noen år siden. Så har jeg prøvd å slutte på Abilify, men da får jeg et enormt kaos i hjernen så blir tvunget til å ta abilify igjen. Ellers blir jeg rett og slett sengeliggende. Er det sykdommen jeg har i hodet som gjør det eller er det abilify som er umulig å slutte med? Har jo uten prob sluttet med andre AP i fortiden! Anonymkode: 415f7...84f
AnonymBruker Skrevet 17. desember 2016 #2 Skrevet 17. desember 2016 Har du prøvd å trappe ned sakte? Helst i samråd med lege. Anonymkode: 77942...5a2 1
AnonymBruker Skrevet 17. desember 2016 #3 Skrevet 17. desember 2016 En venninne sa at det var vanskeligere å slutte med medisiner hun fikk av legen enn med heroin. Og en annen venninne klarte aldri å slutte på et medikament, for når hun prøvde, føltes det som om hun ikke hadde hud. Så vil tro det er medikamentet. Kjenner også en som behandlet psykose med sjamanisme. Det finnes en organisasjon som heter Hvite Ørn, som jobber for et tilbud uten medikamenter i psykiatrien. De vet sikkert litt av hvert om å slutte på medikamenter. Anonymkode: ab44d...893 1
AnonymBruker Skrevet 17. desember 2016 #4 Skrevet 17. desember 2016 2 timer siden, AnonymBruker skrev: Fikk Abilify etter en mani med psykose for noen år siden. Så har jeg prøvd å slutte på Abilify, men da får jeg et enormt kaos i hjernen så blir tvunget til å ta abilify igjen. Ellers blir jeg rett og slett sengeliggende. Er det sykdommen jeg har i hodet som gjør det eller er det abilify som er umulig å slutte med? Har jo uten prob sluttet med andre AP i fortiden! Anonymkode: 415f7...84f Du skal aldri slutte med denne typen medisiner på egenhånd. Snakk med lege og bli enige om du skal slutte med medisinene før du driver og utforsker på egenhånd. Anonymkode: 42a9f...ee4 2
Sulosi Skrevet 20. desember 2016 #5 Skrevet 20. desember 2016 Kjære Ts Jeg stenger denne tråden nå, da vi ikke kan vite hva slags kompetanse som ligger bak svarene du vil få. I dette tilfellet ville det heller vært best om du fikk et profesjonelt svar, og det vil du bare få om du kontakter lege. Viser til flg del av vårt regelverk: Sitat * Diskusjon rundt dosering av medisiner og "medisintips" slettes. Kvinneguiden har ikke nødvendig kompetanse til å luke ut potensielt farlige råd og tips, og vi vil derfor ha en nulltoleranse på dette. Erfaringer knyttet til medisinbruk, som ikke går på diskusjon av dosering og "tipsing" kan ved noen tilfeller bli stående, dette blir vurdert av moderatorene fra gang til gang. Er man usikker på noe i forhold til medikamenter/dosering kan man konferere med felleskatalogen, eller aller best; ta kontakt med apotek eller lege. * Dersom innholdet i tråden vurderes til å være såpass alvorlig at det er fare for liv og helse, kan tråden stenges med henvisning til lege. Vennlig hilsen Sulosi, mod
Fremhevede innlegg