Gå til innhold

Glemt ppille

Fremhevede innlegg

Skrevet

Hvis jeg har gått på p-piller i 21dager i strekk og så egt skal ha pause men velger å fortsette å gå på de, så glemmer jeg en pille 2 dager senere, er jeg ikke da beskyttet i og med at jet hadde vært beskyttet i pauseperioden min? La oss si at jeg heller valgte å ha pause nå isteden for for 2 dager siden, da hadde jeg jo vært beskyttet nå?

Anonymkode: 6a1f0...739

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Nei, da er du ikke beskyttet og har en ganske stor risiko for å bli gravid siden det er 1 uka. 

Anonymkode: ba9ec...907

Skrevet
Akkurat nå, AnonymBruker skrev:

Nei, da er du ikke beskyttet og har en ganske stor risiko for å bli gravid siden det er 1 uka. 

Forresten: jeg gjorde det samme og ble ikke gravid altså. Spurte legen fordi jeg var der dagen etter jeg glemte p-pillen og han sa at han ikke så på det som nødvendig å ta en angrepille. 

Skrevet

Slutte med p-piller
Du bør fullføre et brett før du slutter. Du er da beskyttet mot graviditet i sju dager etter at du tok siste pille av en 21-pillers brett eller når du har tatt den siste pillen på 28-pillers brett. Bruk av p-piller gir deg ikke nedsatt evne til å få barn senere, uansett hvor lenge du bruker den. Det tar omtrent en måned til normal menstruasjon er tilbake, etter at du har sluttet.

Fant dette her: http://www.sexogsamfunn.no/prevensjon/p-piller/

Skrevet
11 minutter siden, Belima skrev:

Slutte med p-piller
Du bør fullføre et brett før du slutter. Du er da beskyttet mot graviditet i sju dager etter at du tok siste pille av en 21-pillers brett eller når du har tatt den siste pillen på 28-pillers brett. Bruk av p-piller gir deg ikke nedsatt evne til å få barn senere, uansett hvor lenge du bruker den. Det tar omtrent en måned til normal menstruasjon er tilbake, etter at du har sluttet.

Fant dette her: http://www.sexogsamfunn.no/prevensjon/p-piller/

Men jeg har jo gått et helt brett ferdig, men tok bare ike noe pause

Skrevet
2 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Men jeg har jo gått et helt brett ferdig, men tok bare ike noe pause

Forstår du ikke hva som står der kanskje? Du er beskyttet i 7 dager mot graviditet etter siste pille!

Skrevet
14 minutter siden, Belima skrev:

Forstår du ikke hva som står der kanskje? Du er beskyttet i 7 dager mot graviditet etter siste pille!

Så det betyr at jeg er beskyttet nå selv om jeg glemte en pille?

Skrevet (endret)
16 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Så det betyr at jeg er beskyttet nå selv om jeg glemte en pille?

ja!

Ifølge noen merker, skal du, om du glemmer en pille, bare ta 2 dagen etter.. 

Endret av kattepusen

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...