Gå til innhold

Noen med insomnia her?

Fremhevede innlegg

Skrevet

Hei! Lurer på om det er noen som har insomnia her og hvilken behandling har dere fått?  Jeg har hatt det i 8 år og det eneste jeg får av legen er div sovepiller. Han sier det ikke finnes noe annet å gjøre så jeg har derfor ikke blitt henvist noen andre steder. Jeg har egentlig slått meg til ro med at det ikke er noe annet man kan gjøre, men jeg har aldri snakket med noen som har det, så derfor jeg tenkte å spørre her. 

Anonymkode: 55115...97a

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg vil ikke kalle det insomnia, men jeg sover kun ca. 8 t annethvert døgn (på dagtid). Etter pstd, som utløst GAD, panikklidelse, og dyp depresjon, har jeg store problemer med å sove om natten. Har ennå ikke funnet noe som hjelper skikkelig, er skeptisk til medisiner, da de er bevist å gi tidligere demens og nedsatt hukommelse. Men jeg kommer sikkert til å bli så desperat til slutt at det blir den veien å gå, Har forsøkt det meste; meditasjon, mindfulness, selvhypnose osv. 

Har egentlig innsett at det kommer til å ta tid, eller st jeg bare må leve med det.

Anonymkode: c28fb...a2c

Skrevet

Vær glad du i det minste får medisiner..mange får ikke det engang. 

Anonymkode: e4979...788

• Liker 1
Skrevet

Jeg har insomnia. Får også sovemedisiner nå, men har kjempet i for å få det i 10 år. Det er lite legen kan gjøre, bortsett fra å fortelle om alternative metoder. Jeg har selv prøvd akupunktur, fotsoneterapi, hypnose, meditasjon og yoga til og meg healer:P Vært et forsøk tenkte jeg. Jeg gikk også til søvnsenteret, det var svit dyrt. Der fikk jeg et opplegg som jeg fulgte til punkt og prikke lenge, men det hjalp meg heller ikke. 

Anonymkode: 4f19d...6d9

• Liker 1
Skrevet
På 16.12.2016 den 10.52, AnonymBruker skrev:

Hei! Lurer på om det er noen som har insomnia her og hvilken behandling har dere fått?  Jeg har hatt det i 8 år og det eneste jeg får av legen er div sovepiller. Han sier det ikke finnes noe annet å gjøre så jeg har derfor ikke blitt henvist noen andre steder. Jeg har egentlig slått meg til ro med at det ikke er noe annet man kan gjøre, men jeg har aldri snakket med noen som har det, så derfor jeg tenkte å spørre her. 

Anonymkode: 55115...97a

Litt vanskelig å si noe du ikke har hørt før når vi ikke får vite noe mer... Søvnløshet kommer fra mange ting. Medisiner, sykdom (fysisk og psykisk), stress, uro/bråk fra naboer..lista er lang. Søvnløshet er mange ganger et symptom på andre lidelser og tilstander, mere enn et problem alene..

Skrevet
6 timer siden, Kinno skrev:

Litt vanskelig å si noe du ikke har hørt før når vi ikke får vite noe mer... Søvnløshet kommer fra mange ting. Medisiner, sykdom (fysisk og psykisk), stress, uro/bråk fra naboer..lista er lang. Søvnløshet er mange ganger et symptom på andre lidelser og tilstander, mere enn et problem alene..

Insomni som en diagnose vil jo egentlig si at det ikke finnes noen andre årsaker til søvnproblemene. F eks så henger ofte søvnproblemer sammen med insomni, angst, fysiske årsaker osv. Dette er sekundær insomni, insomniaen er et symptom eller en konsekvens av noe bakeforeliggende. Da må selvfølgelig årsaken behandles. Med vanlig insomni finnes det ikke noe fasit svar. Det finnes ikke noen andre medisinke eller psykologiske årsaker, og da må du faktisk bare prøve deg frem. Som sagt, jeg har prøvd mye, og ingenting har hjulpet. Men noen blir jo helt friske av det jeg har prøvd.

Skrevet
10 timer siden, AnonymBruker skrev:

Insomni som en diagnose vil jo egentlig si at det ikke finnes noen andre årsaker til søvnproblemene. F eks så henger ofte søvnproblemer sammen med insomni, angst, fysiske årsaker osv. Dette er sekundær insomni, insomniaen er et symptom eller en konsekvens av noe bakeforeliggende. Da må selvfølgelig årsaken behandles. Med vanlig insomni finnes det ikke noe fasit svar. Det finnes ikke noen andre medisinke eller psykologiske årsaker, og da må du faktisk bare prøve deg frem. Som sagt, jeg har prøvd mye, og ingenting har hjulpet. Men noen blir jo helt friske av det jeg har prøvd.

Ok jeg tror jeg forstår. Sover du noe i det hele tatt? Når? Legger du deg på samme tid? Går det ut over hverdagen med trøtthet og dårlig konsentrasjon? Ja jeg ramser vel opp alt du har blitt spurt om allerede..

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...