Gå til innhold

Helene Drage


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Gjest gundagrynte

Ærlig talt. Ta til deg det folk prøver å fortelle deg da. Det finnes gode sports-bher, også for oss med en del ekstra og store pupper.

Om dine sports-bher har dårligere støtte enn en vanlig bh, vil jeg virkelig anbefale deg å se etter noe bedre. :)

Jammen kjære vene da...Det var faktisk bare et spørsmål! Og du....jeg sto sist i køen da fordelene ble utdelt..så sportsbh vet jeg nesten ikke hva er engang :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg ser ikke at bh-størrelsen skal hindre henne så mye i å løpe.Det finnes mange gode sports-bher på markedet,særlig hvis man er villig til å betale litt.Den største ulempen for henne er nok risikoen for pådra seg kneskader som hun kanskje aldri vil bli kvitt.Hun burde heller satset på sykling nå,og eventuelt gått over til løping når hun har gått ned endel i vekt.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Overdrevent forbruk av "noe" (tyggis, pepsi max, suketter, sukkerfrie pastiller+++) er jo en klassiker blant folk som har et ltit anstrengt forhold til mat/kropp og kanskje en litt dårlig evne til selvbegrensning. Man ser det hos anorektikerne, og man ser det hos de overvektige, ofte.

 

Ja det har du nok rett i.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest GlutenBlaster

Jeg ser ikke at bh-størrelsen skal hindre henne så mye i å løpe.Det finnes mange gode sports-bher på markedet,særlig hvis man er villig til å betale litt.Den største ulempen for henne er nok risikoen for pådra seg kneskader som hun kanskje aldri vil bli kvitt.Hun burde heller satset på sykling nå,og eventuelt gått over til løping når hun har gått ned endel i vekt.

Hun går jo ikke ned i vekt, går jo jevnt og trutt oppover. Med enkelte unntak på vektmålinger som hun gjør i 1-2 uker før det sklir ut igjen, så er det jo bare unnskyldninger om hvorfor det ikke blir bra treninger eller bra kosthold. Man kan ikke løpe bort et dårlig kosthlld med mindre man skal trene timesvis hver eneste dag.
  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hun går jo ikke ned i vekt, går jo jevnt og trutt oppover. Med enkelte unntak på vektmålinger som hun gjør i 1-2 uker før det sklir ut igjen, så er det jo bare unnskyldninger om hvorfor det ikke blir bra treninger eller bra kosthold. Man kan ikke løpe bort et dårlig kosthlld med mindre man skal trene timesvis hver eneste dag.

 

Ja,noen burde hjelpe henne med kostholdet,og sikkert treningen også.Trodde hun hadde en PT eller kontakt med ernæringsfysiolog.Hun var jo ganske slank før (da hun hadde den andre bloggen).

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja,noen burde hjelpe henne med kostholdet,og sikkert treningen også.Trodde hun hadde en PT eller kontakt med ernæringsfysiolog.Hun var jo ganske slank før (da hun hadde den andre bloggen).

Hun er jo selv personlig trener og skal også ta kurs i ernæring. Skuffende å se at hun bare legger på seg. Man kan jo ikke skryte av å gå ned 60 kg hvis man legger på seg igjen. Det blir jo litt pussig. Hun må spise feil for det ser ut til at hun trener en del. Synes litt syndt på henne for hun er jo flink til å holde seg aktiv.

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Hun er jo selv personlig trener og skal også ta kurs i ernæring. Skuffende å se at hun bare legger på seg. Man kan jo ikke skryte av å gå ned 60 kg hvis man legger på seg igjen. Det blir jo litt pussig. Hun må spise feil for det ser ut til at hun trener en del. Synes litt syndt på henne for hun er jo flink til å holde seg aktiv.

 

Ja,det samme tenker jeg.Hun mangler nok endel selvinnsikt,men synes likevel litt synd i henne.Hun er kanskje for stolt til å be om hjelp og nå som hun selv er PT blir vel terskelen enda høyere.

Endret av Sandie
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest gundagrynte

Hun er jo selv personlig trener og skal også ta kurs i ernæring. Skuffende å se at hun bare legger på seg. Man kan jo ikke skryte av å gå ned 60 kg hvis man legger på seg igjen. Det blir jo litt pussig. Hun må spise feil for det ser ut til at hun trener en del. Synes litt syndt på henne for hun er jo flink til å holde seg aktiv.

Hun selger kostholdsprogrammer gjennom firmaet sitt noe jeg finner...merkelig..., spesielt når man ikke klarer å holde en stabil vekt selv eller klarer å gå ned i vekt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hun selger kostholdsprogrammer gjennom firmaet sitt noe jeg finner...merkelig..., spesielt når man ikke klarer å holde en stabil vekt selv eller klarer å gå ned i vekt.

Det går jo an å ha kunnskap, uten å klare å benytte seg av den selv. Jeg f.eks vet nok mer om kosthold enn gjennomsnittet, og ikke minst vet jeg alt om hva som et best for min kropp, men klarer ikke holde meg til det likevel.

Det er ikke rart at hun selger kostholdsplaner. Da må det heller være rart om folk kjøper det.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er nok like viktig, men hun har svært lite fokus på det som ligger til grunn for at hun føler for disse sprekkene osv. Det er jo en grunn til at overvektige spiser langt over det de vet selv at de burde. Og det har sjeldent med intelligens eller kunnskap å gjøre.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest GlutenBlaster

Det er som dere sier lite kunnskapsbasert om man lykkes med et slankeprosjekt eller ikke, men like fullt er det ganske mange av vanene hennes som vitner om at man har sovet i timene selv på Slanking 101. Noe av de desidert første tingene man lærer om vektreduksjon er at 

1) alle monner og småvaner drar på kaloribudsjettet

2) man bør aller helst ikke drikke kalorier om man prøver å kutte pga metthetsfølelse o.l. 

 

Likefullt så klarer hun, til tross for både PT-kurs og kostholdsveilederutdannelse å rettferdiggjøre å hive nedpå 4-5 (hennes utsagn, fra bloggen) av en kaloribombesmoothie i uka. Det vitner faktisk om at man ikke har lært noe som helst. Det er derimot sånne ting ernæringsfysiolger osv. gir folk beskjed om dersom de prøver å gå OPP i vekt.

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har også reagert på alt det usunne hun spiser/drikker selv om hun sier at hun prøver å gå ned i vekt. Jeg som ikke skal ned - men som heller ikke vil legge på meg - kunne ikke i de mengdene og med den hyppigheten.Selvfølgelig, hvis hun regner det inn i dagens kalorier så går det bra men jeg ville ikke brukt 300 kcal av et allerede begrenset kaloribudsjett til smoothie og så 250 kcal til smågodt + et par hundre kcal i atkinssjokolader som kun gir mageknip og ingen metthetsfølelse. 

 

For min del så sliter jeg noe helt enormt med søtsug/matsug hvis jeg drikker lettbrus (uansett hva både forskning og Helene Drage sier, så er det sånn for min del). Derfor holder jeg meg helt unna. Og, som jeg har sagt før, hvis JEG klarer å holde en lav vekt, holde meg unna lettbrus og snop, jeg som verken er noe forbilde, har blogg, kostholdsutdannelse, spesielt stor viljestyrke eller motivasjon eller er spesiell på noe som helst måte.. hvis jeg klarer det, så klarer alle det. Også Helene Drage.

 

DERFOR er det litt rart at hun har en blogg som fronter nettopp kosthold og trening og i tillegg jobber som PT når menigmann i gata har mer kontroll på de tingene enn hun har. Det bare kræsjer så totalt mellom det hun skriver og hvordan hun lever i praksis og derfor blir hun diskutert "opp og ned og i mente"

Hadde hun enda vært ærlig og skrevet rett ut hvordan ting var, så hadde hun satt seg selv i et bedre lys. 

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest gundagrynte

Har også reagert på alt det usunne hun spiser/drikker selv om hun sier at hun prøver å gå ned i vekt. Jeg som ikke skal ned - men som heller ikke vil legge på meg - kunne ikke i de mengdene og med den hyppigheten.Selvfølgelig, hvis hun regner det inn i dagens kalorier så går det bra men jeg ville ikke brukt 300 kcal av et allerede begrenset kaloribudsjett til smoothie og så 250 kcal til smågodt + et par hundre kcal i atkinssjokolader som kun gir mageknip og ingen metthetsfølelse. 

 

For min del så sliter jeg noe helt enormt med søtsug/matsug hvis jeg drikker lettbrus (uansett hva både forskning og Helene Drage sier, så er det sånn for min del). Derfor holder jeg meg helt unna. Og, som jeg har sagt før, hvis JEG klarer å holde en lav vekt, holde meg unna lettbrus og snop, jeg som verken er noe forbilde, har blogg, kostholdsutdannelse, spesielt stor viljestyrke eller motivasjon eller er spesiell på noe som helst måte.. hvis jeg klarer det, så klarer alle det. Også Helene Drage.

 

DERFOR er det litt rart at hun har en blogg som fronter nettopp kosthold og trening og i tillegg jobber som PT når menigmann i gata har mer kontroll på de tingene enn hun har. Det bare kræsjer så totalt mellom det hun skriver og hvordan hun lever i praksis og derfor blir hun diskutert "opp og ned og i mente"

Hadde hun enda vært ærlig og skrevet rett ut hvordan ting var, så hadde hun satt seg selv i et bedre lys. 

WORD! Hun har jo pr dags dato ingen formell/godkjent utdannelse innen kosthold osv så hvordan hun kan drive å selge slankeplaner/kostholdsplaner blir litt...fishy?? Spesielt når man sliter selv med å holde seg til et sunt kosthold og snakker om vektnedgang...

Endret av gundagrynte
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg forstår liksom ikke hvordan hun klarer å legge på seg så mye så fort, hun trener jo ekstremt mye! Det må jo være noe alvorlig galt med kostholdet/matinntaket. For det virker jo som hun er flink til å holde seg i form.

 

Jeg trener ekstremt mye selv, men er flink til å spise riktig, kan også skeie ut en dag hvis jeg ønsker det uten at det har noe å si for vekta.

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest GlutenBlaster

500-750 kcal i trening 4-6 ganger i uken har INGENTING å si uten styring på maten. Det er 150 gram med smågodt det :)

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Prinsessekopp, prinsessekrone og redigert ugjenkjennelig med perfect365... god lørdag!

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Jeg syns dere er skikkelig ufine mot helene. Hva pokker vet dere vel hva hun går igjennom? kan hende hun sliter med noe hun ikke vil snakke høyt om. Skam dere....

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest gundagrynte

 

Tråden er ryddet for spekulasjoner og hets.

- Pavilion, mod

 

Er det virkelig spekulasjoner å sitere hennes blogg? Og er det hets å vise til måten hun svarer lesere? 

Endret av gundagrynte
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
×
×
  • Opprett ny...