lillehammeren Skrevet 10. desember 2018 #9821 Del Skrevet 10. desember 2018 12 timer siden, Trude.lutt skrev: Jeg har spurt før og jeg spør igjen.... hvor kommer denne irritasjonen rundt HD fra? Uansett hva hun gjør så finner noen noe å kritisere. Og om hun skriver noe den ene dagen for så å endre mening dagen etter.....ja det har hun tydelegvis ikke lov til...... Jeg irriterer meg over at hun hever seg over andre, og gjør seg bedre enn andre hele tiden, hun ber om konstruktiv kritikk uten evne til å ta den innover seg, at hun er helt ufattelig dobbeltmoralsk mtp «slanking», at hun er ufin mot lesere i kommentarfeltet, at hun snakker om å bekjempe kroppspress samtidig som hun deler lettkledde bilder i alle kanaler, at hun ber lesere om råd- for så å sable ned alle som ikke mener det samme som henne......for å nevne noe. 22 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Binnie Skrevet 10. desember 2018 #9822 Del Skrevet 10. desember 2018 13 timer siden, arnoyb skrev: Du kan kontakte sykehuset og ernæringsfysiologen når du har behov, men ja mere hjelp skulle det vært. Men er det også noe HD skal kritiseres for?? Kanskje Helene bruker for mye tid på å tenke over hva folk legger i sine begreper og legger sine følelser iet ord, som feks slanking, når andre bruker det. Å det er jo ikke bra for hennes psyke, men hun sitter i alle fall ikke å skriver anonymt om hvordan hun irriterer seg over at andre irriterer seg over noe en fremmed tenker 🙊 Nei, det er absolutt ikke Helenes feil. Og jeg liker henne veldig godt, bare så det er sagt. Har fulgt henne i årevis, og synes hun er utrolig tøff som deler opp- og nedturer på nett. Hun har fått utrolig mye ufortjent hets. Men jeg synes fortsatt prosessen slankeoperasjon burde starte med psykolog lang tid i forveien. Den oppfølginga de som opererer seg privat får, er enda dårligere, og kriteriene for og få operasjon skremmende lave... Ja, hun tenker nok mye på hva folk legger i sine begreper, og har nok (som mange andre), vonde følelser rundt de begrepene. Men det nytter likevel ikke "bytte" ut begrepene. Etter en stund vil også de "nye" begrepene bli assosiert med noe negativt. Jeg liker heller ikke ord som fedme, overvekt, stor (i forbindelse med vekt), det er klart det har en negativ klang! Likevel er det nå engang det det er: fedme. Overvekt. 5 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
arnoyb Skrevet 10. desember 2018 #9823 Del Skrevet 10. desember 2018 2 minutter siden, Binnie skrev: Nei, det er absolutt ikke Helenes feil. Og jeg liker henne veldig godt, bare så det er sagt. Har fulgt henne i årevis, og synes hun er utrolig tøff som deler opp- og nedturer på nett. Hun har fått utrolig mye ufortjent hets. Men jeg synes fortsatt prosessen slankeoperasjon burde starte med psykolog lang tid i forveien. Den oppfølginga de som opererer seg privat får, er enda dårligere, og kriteriene for og få operasjon skremmende lave... Ja, hun tenker nok mye på hva folk legger i sine begreper, og har nok (som mange andre), vonde følelser rundt de begrepene. Men det nytter likevel ikke "bytte" ut begrepene. Etter en stund vil også de "nye" begrepene bli assosiert med noe negativt. Jeg liker heller ikke ord som fedme, overvekt, stor (i forbindelse med vekt), det er klart det har en negativ klang! Likevel er det nå engang det det er: fedme. Overvekt. En psykolog vil gjerne be deg bytte ut ord som er negative for deg. Feks feit med overvektig i denne prosessen hvor du endrer livsstil og tankemønstre. Jeg er enig i at det skulle vært et mye bedre tilbud rundt en operasjon, men det er ikke noe bloggeren kan noe for, hun er heller ikke privat operert så det kan hun heller ikke kritiseres for, selv om det er mange ting å ta tak i der. Men det er så skammelig at de i denne tråden som selverklært er så flinke at både de og familiene er normalvektig skal spy ut meninger om noe de ikke har et lite begrep om engang. Hele denne tråden ryker av bedreviting og elendige holdninger mot grupper av mennesker, å det værste er at de selv synes det er helt innafor! 🤢🤮 12 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Hattivatti Skrevet 10. desember 2018 #9824 Del Skrevet 10. desember 2018 Sa ikke Helene da hun delte at hun vurderte operasjon, at hun gikk til psykolog? Jeg er sikker på hun sa det på Snapchat. Det var jo en god stund før operasjonen og jeg tolket det slik at hun skulle gå dit jevnlig. Husker jeg helt feil? 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
arnoyb Skrevet 10. desember 2018 #9825 Del Skrevet 10. desember 2018 1 minutt siden, Ryuk skrev: Sa ikke Helene da hun delte at hun vurderte operasjon, at hun gikk til psykolog? Jeg er sikker på hun sa det på Snapchat. Det var jo en god stund før operasjonen og jeg tolket det slik at hun skulle gå dit jevnlig. Husker jeg helt feil? Ja, men det er ikke noe som er obligatorisk for alle i forhold til en operasjon. Det er helt individuelt hvor lenge man får psykolog hjelp, men staten gir minimalt, er vell mere unntakene som får hjelp over lengre tid... dessverre 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Binnie Skrevet 11. desember 2018 #9826 Del Skrevet 11. desember 2018 Psykologhjelp burde absolutt vært på plass tidlig på veien mot slankeoperasjon. Ikke for å vurdere om du er klar for operasjonen eller ikke, men fordi det ofte er slik at overvektige bruker mat som trøst, til feiring, som kos, avslapping, belønning, når man kjeder seg osv.. Etter operasjonen kan man ikke det lenger. Da har man tatt bort løsninga på de fleste problemer, tatt bort kosen, belønningssystemet osv. Det kan være tøft. Mange er ikke engang klar over at de bruker mat på den måten, og er på ingen måte forberedt på den nye hverdagen. 5 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Lovelulu Skrevet 11. desember 2018 #9827 Del Skrevet 11. desember 2018 3 timer siden, Binnie skrev: Psykologhjelp burde absolutt vært på plass tidlig på veien mot slankeoperasjon. Ikke for å vurdere om du er klar for operasjonen eller ikke, men fordi det ofte er slik at overvektige bruker mat som trøst, til feiring, som kos, avslapping, belønning, når man kjeder seg osv.. Etter operasjonen kan man ikke det lenger. Da har man tatt bort løsninga på de fleste problemer, tatt bort kosen, belønningssystemet osv. Det kan være tøft. Mange er ikke engang klar over at de bruker mat på den måten, og er på ingen måte forberedt på den nye hverdagen. Det er jo det som er hele poenget. Etter slankeoperasjon kan man ikke det lenger. Det hjelper nok bedre enn 1000 psykiatere tilsammen. Så påståelig tror jeg faktisk jeg kan være av egen erfaring med psykologer og psykiatere. Og jo alle overspisere er 100% klar over at en bruker mat som trøst osv. Men tøft det er det nok, men det virker hvertfall. Det er det ikke 100% sjanse for at en psykiater gjør. Blir bare så irritert over at mange tror psykologer er mirakler. 4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Mariss@68 Skrevet 11. desember 2018 #9828 Del Skrevet 11. desember 2018 2 timer siden, Lovelulu skrev: Det er jo det som er hele poenget. Etter slankeoperasjon kan man ikke det lenger. Det hjelper nok bedre enn 1000 psykiatere tilsammen. Så påståelig tror jeg faktisk jeg kan være av egen erfaring med psykologer og psykiatere. Og jo alle overspisere er 100% klar over at en bruker mat som trøst osv. Men tøft det er det nok, men det virker hvertfall. Det er det ikke 100% sjanse for at en psykiater gjør. Blir bare så irritert over at mange tror psykologer er mirakler. Dette er jo ikke tilfelle, at man ikke kan. Det er jo derfor så mange går opp i vekt igjen. Hodet må med og det er ikke lett å få til alene... 7 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Miranda16 Skrevet 11. desember 2018 #9829 Del Skrevet 11. desember 2018 8 minutter siden, Mariss@68 skrev: Dette er jo ikke tilfelle, at man ikke kan. Det er jo derfor så mange går opp i vekt igjen. Hodet må med og det er ikke lett å få til alene... 👍 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
arnoyb Skrevet 11. desember 2018 #9830 Del Skrevet 11. desember 2018 13 minutter siden, Mariss@68 skrev: Dette er jo ikke tilfelle, at man ikke kan. Det er jo derfor så mange går opp i vekt igjen. Hodet må med og det er ikke lett å få til alene... Men relevant for denne diskusjonen er jo at Helene tar i mot psykolog hjelp, i alle fall nå. Så da håper vi det er en positiv hjelp for henne. 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Miranda16 Skrevet 11. desember 2018 #9831 Del Skrevet 11. desember 2018 (endret) 13 minutter siden, arnoyb skrev: Men relevant for denne diskusjonen er jo at Helene tar i mot psykolog hjelp, i alle fall nå. Så da håper vi det er en positiv hjelp for henne. Hvorfor siterer du Marissa@68?. Det var Lovelulu som tok det opp. Det er dessuten ikke du som setter premissene for hva som kan og ikke kan diskuteres Endret 11. desember 2018 av Miranda16 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Binnie Skrevet 11. desember 2018 #9832 Del Skrevet 11. desember 2018 3 timer siden, Lovelulu skrev: Det er jo det som er hele poenget. Etter slankeoperasjon kan man ikke det lenger. Det hjelper nok bedre enn 1000 psykiatere tilsammen. Så påståelig tror jeg faktisk jeg kan være av egen erfaring med psykologer og psykiatere. Og jo alle overspisere er 100% klar over at en bruker mat som trøst osv. Men tøft det er det nok, men det virker hvertfall. Det er det ikke 100% sjanse for at en psykiater gjør. Blir bare så irritert over at mange tror psykologer er mirakler. Nei, for da kommer angsten... 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
arnoyb Skrevet 11. desember 2018 #9833 Del Skrevet 11. desember 2018 48 minutter siden, Miranda16 skrev: Hvorfor siterer du Marissa@68?. Det var Lovelulu som tok det opp. Det er dessuten ikke du som setter premissene for hva som kan og ikke kan diskuteres Og jeg kan spørre hvorfor du lurer på dette ikke deg jeg siterer, men dette er et diskusjonsforum, med regler. 4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Binnie Skrevet 11. desember 2018 #9834 Del Skrevet 11. desember 2018 1 time siden, Mariss@68 skrev: Dette er jo ikke tilfelle, at man ikke kan. Det er jo derfor så mange går opp i vekt igjen. Hodet må med og det er ikke lett å få til alene... Det eller de første årene etter en operasjon kan man ikke det. Da blir man syk. Men over tid bygger man opp toleransen for sukker og fett, og de fleste slutter å dumpe. Den lille magesekken kan ikke utvide seg, men tarmen som kommer rett etter den lager en utposning, og fungerer som en ny magesekk, slik at man kan spise like mye som før. Ved gbp, der tarm også kobles ut, vokser nye tarmtotter ut slik at opptaket av næring (også kcal) blir bedre. Dette er kroppens finurlige måte å "reparere" seg selv på. 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Miranda16 Skrevet 11. desember 2018 #9835 Del Skrevet 11. desember 2018 (endret) 12 minutter siden, arnoyb skrev: Og jeg kan spørre hvorfor du lurer på dette ikke deg jeg siterer, men dette er et diskusjonsforum, med regler. Å diskutere behandling? Det er jo det som er kjernen i det HD har og har formidlet på SOME når det kommer til livsstil. Jobbe med hodet, er noen hun snakker om støtt og stadig Endret 11. desember 2018 av Miranda16 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Lovelulu Skrevet 11. desember 2018 #9836 Del Skrevet 11. desember 2018 2 timer siden, Mariss@68 skrev: Dette er jo ikke tilfelle, at man ikke kan. Det er jo derfor så mange går opp i vekt igjen. Hodet må med og det er ikke lett å få til alene... Jo i begynnelsen klarer en ikke å spise mye. Da går vekten fort ned. Og jeg vil da virkelig tro at hvis en har gått så drastisk til verks som å operere bort store deler av magesekken, vil en gjøre alt for å lykkes og følge opplegget. Det ville hvertfall jeg gjort. Det er ingen garanti at «hodet blir med» om en har oppfølging av psykolog heller. Men for all del, det er jo ok med psykolog om en ønsker det. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Lovelulu Skrevet 11. desember 2018 #9837 Del Skrevet 11. desember 2018 1 time siden, Miranda16 skrev: Hvorfor siterer du Marissa@68?. Det var Lovelulu som tok det opp. Det er dessuten ikke du som setter premissene for hva som kan og ikke kan diskuteres Det var ikke jeg som tok opp det om psykolog først nei. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Miranda16 Skrevet 11. desember 2018 #9838 Del Skrevet 11. desember 2018 15 minutter siden, Lovelulu skrev: Det var ikke jeg som tok opp det om psykolog først nei. Sorry min feil. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Miranda16 Skrevet 11. desember 2018 #9839 Del Skrevet 11. desember 2018 Må være fantastisk å være ferdig med flytende føde! Jeg hadde blitt gal av å leve på suppe 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Finnwife Skrevet 12. desember 2018 #9840 Del Skrevet 12. desember 2018 Men hun går fremdeles for den raske, men (nokså) usunne varianten? Fjordland og Toro? Hun er 100% sykemeldt, og har all verdens tid å lage ordentlig næringsrik mat hjemme? (Jada, hun får sikkert veiledning fra sykehuset, men det er iallefall uforholdsmessig mye salt i de ferdigpakkene). Hun snakker om livstilssendring, men spiser helt likt som før, bare mindre porsjoner.. 12 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg