Lovelulu Skrevet 1. desember 2018 #9701 Skrevet 1. desember 2018 (endret) 1 time siden, Puffin skrev: Syns det er mange tåpelige kommentarer, spekulasjoner og insinuasjoner i denne tråden. Man trenger faktisk ikke spekulere i faktainformasjon rundt slankeoperasjoner. Les gode kilder her: https://oslo-universitetssykehus.no/seksjon-avdeling/Documents/Brosjyre for SSO.pdf https://helse-stavanger.no/avdelinger/mottaksklinikken/endokrinologisk-seksjon/sykelig-overvekt-poliklinikk/informasjon-til-deg-som-skal-fedmeopereres https://nordlandssykehuset.no/Documents/Diverse/RSSO/Kostråd ved gastric sleeve-Versjon mars 2016.pdf Man trenger heller ikke tro/mene/synse noe om hva som skal til for at akkurat Helene Drage skal "klare det", og få lagt om livsstilen sin. Og man trenger i alle fall ikke å insinuere at hun kommer til å mislykkes, nesten som at man sitter og krysser fingrene for det og godter seg. Hun er inne i prosessen nå og vil måtte å finne ut av disse tingene helt selv. På samme måte som at influencere har lov til å utlevere barna sine, har selvfølgelig dere lov til å kommentere, kritisere og insinuere.. men det betyr ikke at man trenger å gjøre det. Det er lov til å heie på folk som prøver å forbedre livet sitt. Jeg heier virkelig på HD, for jeg vet hvordan det er å slite med vekten selv! Endret 1. desember 2018 av Lovelulu 5
Puffin Skrevet 1. desember 2018 #9702 Skrevet 1. desember 2018 20 minutter siden, Lovelulu said: Jeg heier virkelig på HD, for jeg vet hvordan det er å slite med vekten selv! Samme her. Jeg tok samme operasjon som henne for litt over ett år siden - og det er det beste jeg noen sinne har gjort for min egen helse. Det er ikke lett, det krever mye arbeid. Hun kommer til å få mange aha-opplevelser underveis og gå på noen smeller - det gjør alle. Og før eller senere så vil hun komme dit at effekten av operasjonen dabber av. Dette er alle som tar slankeoperasjon fullstendig klar over. Man får et verktøy som gir en drahjelp i en periode, og så er det opp til en selv å legge inn jobben fysisk og aller mest psykisk i det vinduet man har. Det sagt så er ikke det overordnede målet for noen som er slankeoperert at de aldri skal spise noe annet enn gulrøtter og kylling. Jeg har gått ned over femti kilo og spiser av og til litt godteri. Pizza en gang i blant. I går kveld spiste jeg noen ruter med sjokolade. Hele poenget er å få et normalt og sunt kosthold og en forbedret helse. Blir provosert over å se mange av kommentarene her fordi det er så åpenbart at mange av de som mener HD ikke gjør ting rett og 'forstår', virkelig ikke forstår selv. 15
Moongirl Skrevet 1. desember 2018 #9703 Skrevet 1. desember 2018 Over 50 kilo på 1 år er imponerende etter en gastric sleeve-operasjon!! 😱👏 5
Trude.lutt Skrevet 2. desember 2018 #9704 Skrevet 2. desember 2018 22 timer siden, elisaday skrev: Meget godt spørsmål. Vet du svaret?
elisaday Skrevet 2. desember 2018 #9705 Skrevet 2. desember 2018 29 minutter siden, Trude.lutt skrev: Vet du svaret? Nei jeg lurer oppriktig på hvorfor så mange er så kritiske til denne bloggeren. Det var derfor jeg skrev det var et meget godt spørsmål. 13
Puffin Skrevet 3. desember 2018 #9706 Skrevet 3. desember 2018 On 12/2/2018 at 12:16 AM, Moongirl said: Over 50 kilo på 1 år er imponerende etter en gastric sleeve-operasjon!! 😱👏 Jo takk! Det har vært en fantastisk reise, men slett ikke "gratis" som mange tror. Min erfaring er i alle fall at dette kan bli starten på et helt nytt liv for HD, og det unner jeg henne (og alle andre som har vektproblemer). Syns hun er tøff som deler offentlig om kampen mot vekten/for helsen, spesielt dette med sleeve. Jeg holdt pent kjeft om det helt til jeg hadde fått litt mer kontroll på situasjonen. Kan garantere at ingen i min krets hadde hatt noe særlig troen på meg og at jeg skulle klare legge om bare pga operasjonen heller. Man har ikke sunne tanker om mat når man er så stor, sånn er det bare. Derfor det er viktig å gi henne rom til å finne ut av ting også tenker jeg. 14
Viking-girl Skrevet 3. desember 2018 #9707 Skrevet 3. desember 2018 Har både nære og bekjente som har tatt enten den ene eller den andre operasjonen. Gjengs for alle er at de først raser ned i vekt for så og bli stabile, så begynte noen av de å fjerne overflødig hud og «strammet» seg opp, for så igjen begynne å legge på seg. Alle uten unntak! Hun ene tok sågar operasjon på nytt igjen da hun ble like stor som før operasjonen! Det var før hun begynte å få barn... 3
Puffin Skrevet 3. desember 2018 #9708 Skrevet 3. desember 2018 2 hours ago, Viking-girl said: Har både nære og bekjente som har tatt enten den ene eller den andre operasjonen. Gjengs for alle er at de først raser ned i vekt for så og bli stabile, så begynte noen av de å fjerne overflødig hud og «strammet» seg opp, for så igjen begynne å legge på seg. Alle uten unntak! Hun ene tok sågar operasjon på nytt igjen da hun ble like stor som før operasjonen! Det var før hun begynte å få barn... Og dette tenker du er relevant i forhold til HD .. fordi.. ? Hva "alle" du kjenner gjør er ikke direkte overførbart til andre mennesker. 16
Spøkelse Skrevet 3. desember 2018 #9709 Skrevet 3. desember 2018 Syns det er kjipt at folk er så opptatt av hvor mange kilo. Er det ikke mer interessant med prosessen, hvordan det går med henne, og at det går bra? Syns hun har tatt et fornuftig valg med å ikke dele nøyaktige tall om vekt på veien ned. 15
Gjest Carina Maria Skrevet 3. desember 2018 #9710 Skrevet 3. desember 2018 På 1.12.2018 den 23.33, Lovelulu skrev: Jeg heier virkelig på HD, for jeg vet hvordan det er å slite med vekten selv! Det gjør jeg også men det virker som om dem verste som kritiserer henne ikke ønsker at hun skal lykkes. Jeg heier på Helen Drage.
Gjest Carina Maria Skrevet 3. desember 2018 #9711 Skrevet 3. desember 2018 På 1.12.2018 den 11.15, Trude.lutt skrev: Vet lite om denne damen..... er det sån at hun var stor, så ble hun tynn, så stor igjen? Og nå har hun tatt slanke operasjon? Det virker som om noen er "sinte" på henne? Hvorfor? Det har jeg sett jeg også og det er ikke feil og be om hjem viss dem ikke klarer deg selv. Jeg synes Helen Drage er tøff som ba om hjelp.
Hege1980 Skrevet 3. desember 2018 #9712 Skrevet 3. desember 2018 48 minutter siden, Spøkelse skrev: Syns det er kjipt at folk er så opptatt av hvor mange kilo. Er det ikke mer interessant med prosessen, hvordan det går med henne, og at det går bra? Syns hun har tatt et fornuftig valg med å ikke dele nøyaktige tall om vekt på veien ned. Ehh.. Hun har jo delt antall kilo både før operasjonen (med en «gjettekonkurranse» på IG) og også nå i etterkant av operasjonen..?Garantert at hun blir å dele mer og i tillegg kommer det flere og flere lettkledde bilder, vent å se.. 14
Gjest Bolledeig Skrevet 4. desember 2018 #9713 Skrevet 4. desember 2018 16 timer siden, Hege1980 skrev: Ehh.. Hun har jo delt antall kilo både før operasjonen (med en «gjettekonkurranse» på IG) og også nå i etterkant av operasjonen..?Garantert at hun blir å dele mer og i tillegg kommer det flere og flere lettkledde bilder, vent å se.. Gjør det deg noe at hun er fornøyd med resultatene sine? Gjør det noen noe hvor mye klær hun har på seg?
Miranda16 Skrevet 4. desember 2018 #9714 Skrevet 4. desember 2018 (endret) 1 time siden, Bolledeig skrev: Gjør det deg noe at hun er fornøyd med resultatene sine? Gjør det noen noe hvor mye klær hun har på seg? Nå har jo HD budskap vært at vekt ikke betyr noe. Hadde feks CBE eller Lene Orvik proklamert i some at de har gått ned så og så mye så hadde det blitt spetakkel. Gjennom forberedelser før oparasjon fikk hun også flere spørsmål hvilken diett hun gikk på fordi hun gikk ned mye på kort tid Endret 4. desember 2018 av Miranda16 6
Gjest Carina Maria Skrevet 4. desember 2018 #9715 Skrevet 4. desember 2018 17 timer siden, Hege1980 skrev: Ehh.. Hun har jo delt antall kilo både før operasjonen (med en «gjettekonkurranse» på IG) og også nå i etterkant av operasjonen..?Garantert at hun blir å dele mer og i tillegg kommer det flere og flere lettkledde bilder, vent å se.. Det er ikke noe galt viss hun kommer til og vere stolt av seg selv for og nå et mål og viss hun ønsker og vere lett kledd på bilder skader deg ikke deg eller oss andre med mindre man er sjalu for at hun klarer og nå målene sine og det med hjelp fordi hun hun var tøff nok til og be om hjelp til noe som er vanskelig.
miss summers Skrevet 4. desember 2018 #9716 Skrevet 4. desember 2018 8 minutter siden, Miranda16 skrev: Nå har jo HD budskap vært at vekt ikke betyr noe. Hadde feks CBE eller Lene Orvik proklamert i some at de har gått ned så og så mye så hadde det blitt spetakkel Kan det være fordi de er radmagre? Du sammenligner epler og appelsiner nå. 8
Gjest Bolledeig Skrevet 4. desember 2018 #9717 Skrevet 4. desember 2018 (endret) 12 minutter siden, Miranda16 skrev: Nå har jo HD budskap vært at vekt ikke betyr noe. Hadde feks CBE eller Lene Orvik proklamert i some at de har gått ned så og så mye så hadde det blitt spetakkel Ja og om du spør noen som er veldig misfornøyd med hva de tjener får du kanskje til svar at det viktigste ikke er penger, og folk som sliter med vekten gjør kanskje et ekstra poeng av at vekt ikke er alt. Hva er poenget ditt? Det der at folk er sånn "liksom-sjokkerte" over at Helene ville ned i vekt, er fornøyd med fremgang eller faktisk ønsker å dele en del av prosessen nå som det går bra er helt håpløs. Hun har aldri lagt skjul på at hun har villet ned i vekt. Til det siste der så bryr jeg meg egentlig ikke om det heller. Hva så om CBE hadde snakket om at hun har gått ned 5 kilo? Eller opp tre? Leserne hennes er damer i 20-30årene, og om de ikke tåler å høre noe sånt så får de begynne å gjøre litt selv-skjerming fra internett altså. Endret 4. desember 2018 av Bolledeig
Gjest Bolledeig Skrevet 4. desember 2018 #9718 Skrevet 4. desember 2018 Her er en radikal idé: Om man blir trigget av snakk om vektnedgang, hvor mye folk veier eller slanking, ikke følg folk på sosiale medier som gjør et poeng av at de jobber seg gjennom en livsstilsendring.
Miranda16 Skrevet 4. desember 2018 #9719 Skrevet 4. desember 2018 2 minutter siden, Bolledeig skrev: Ja og om du spør noen som er veldig misfornøyd med hva de tjener får du kanskje til svar at det viktigste ikke er penger, og folk som sliter med vekten gjør kanskje et ekstra poeng av at vekt ikke er alt. Hva er poenget ditt? Til det siste der så bryr jeg meg egentlig ikke om det heller. Hva så om CBE hadde snakket om at hun har gått ned 5 kilo? Eller opp tre? Leserne hennes er damer i 20-30årene, og om de ikke tåler å høre noe sånt så får de begynne å gjøre litt selv-skjerming fra internett altså. Nå har HD sagt dette at vekt ikke betyr noe, det du sier er ren spekulasjon. Dette har hun tatt opp i some over svært lang tid Nå har det vært og er fremdeles et stort tema hvor mye fokus på kropp det er i media. https://www.regjeringen.no/no/aktuelt/forslag-til-etiske-retningslinjer-mot-kroppspress/id2612870/ https://www.rbnett.no/meninger/2016/07/28/Når-man-nekter-å-følge-Sunn-fornuft-13099448.ece Har ikke noe mer å tilføye 2
Miranda16 Skrevet 4. desember 2018 #9720 Skrevet 4. desember 2018 18 minutter siden, miss summers skrev: Kan det være fordi de er radmagre? Du sammenligner epler og appelsiner nå. Vær varsom plakaten gjelder alle uansett kroppsfasong. HD har fått flere spørsmål de siste ukene om hvilken diett hun går på fordi hun har gått ned mye på kort tid. Viser til Sunn Fornuft Plakaten https://www.rbnett.no/meninger/2016/07/28/Når-man-nekter-å-følge-Sunn-fornuft-13099448.ece 5
Fremhevede innlegg