Gjest Bolledeig Skrevet 25. november 2018 #9661 Skrevet 25. november 2018 Jeg ble nysgjerrig på hva det er snakk om og det er altså snakk om at hun ber om tips til supper med mye proteiner. Hun er med andre ord den eneste på internett som ikke får lov å bruke det til å etterlyse oppskrifter og matinspirasjon. Godt å vite!
Hege1980 Skrevet 25. november 2018 #9662 Skrevet 25. november 2018 4 minutter siden, Bolledeig skrev: Jeg ble nysgjerrig på hva det er snakk om og det er altså snakk om at hun ber om tips til supper med mye proteiner. Hun er med andre ord den eneste på internett som ikke får lov å bruke det til å etterlyse oppskrifter og matinspirasjon. Godt å vite! Hun spurte om det var greit å vente noen timer med å sette en blodfortynnende sprøyte.. 5
Gjest Picketfence Skrevet 25. november 2018 #9663 Skrevet 25. november 2018 16 timer siden, gjestgitt skrev: Det er jo ikke rart at man blir usikker, man er tross alt nyoperert og vil ikke gjøre ting feil. En kamerat av meg har vært slankeoperert og ja, de får mye informasjon og god oppfølging i forkant og etterkant av operasjon, men det kan også være overveldende mye å ta inn når man nå står i en ganske stor livsendring. Hun har en relativt stor følgerskare i sosiale medier så ingen skam å be om råd. Delvis enig. Det kan være betryggende og nyttig å lytte til andres erfaringer. Det kan også være overveldende å ta inn over seg all informasjon man får på sykehuset ifm et stort inngrep. Men medisinske råd fra internett burde ingen stole på. Håper noen heller rådet henne til å ringe avdelingen hun var innlagt på for slike spørsmål.
Miranda16 Skrevet 25. november 2018 #9664 Skrevet 25. november 2018 5 minutter siden, Picketfence skrev: Men medisinske råd fra internett burde ingen stole på. Håper noen heller rådet henne til å ringe avdelingen hun var innlagt på for slike spørsmål. 👍 3
SKE87 Skrevet 25. november 2018 #9665 Skrevet 25. november 2018 Andre som har tatt som operasjon som vet om det er vanlig at man skal sitte konstant med sånn drikke? Føler hun sipper i seg hele dagen. Kan da ikke være meningen? 4
Gjest Bolledeig Skrevet 25. november 2018 #9666 Skrevet 25. november 2018 2 minutter siden, SKE87 skrev: Andre som har tatt som operasjon som vet om det er vanlig at man skal sitte konstant med sånn drikke? Føler hun sipper i seg hele dagen. Kan da ikke være meningen? Du skal ha i deg x antall måltider, og det må ta den tiden det tar, og det er jo det hun gjør. Utrolig hva en skal spekulere i uten å ha noen som helst form for forkunnskaper, men bare antar at det må være feil. Skjerp deg.
arnoyb Skrevet 25. november 2018 #9667 Skrevet 25. november 2018 9 minutter siden, SKE87 skrev: Andre som har tatt som operasjon som vet om det er vanlig at man skal sitte konstant med sånn drikke? Føler hun sipper i seg hele dagen. Kan da ikke være meningen? De første ukene er det jo vanlig. Det tar fort en time å få i seg en desiliter. Så om du super på 1 dl i timen å er våken i 16 timer så har du jo fortsatt fått i deg for lite. Men man klarer jo mere etter hvert.. 6
Gjest Carina Maria Skrevet 25. november 2018 #9668 Skrevet 25. november 2018 3 timer siden, SKE87 skrev: Andre som har tatt som operasjon som vet om det er vanlig at man skal sitte konstant med sånn drikke? Føler hun sipper i seg hele dagen. Kan da ikke være meningen? Det er vanlig at dem som har hatt sånn operasjon skal drikke sånne vist antall oppgitte drikker og det er det legene på sykehuset som bestemmer hvor mye. Hun har hatt et fysisk inngrep magesekken og den tåler mindre enn dem som ikke har operert.
Puffin Skrevet 25. november 2018 #9669 Skrevet 25. november 2018 3 hours ago, SKE87 said: Andre som har tatt som operasjon som vet om det er vanlig at man skal sitte konstant med sånn drikke? Føler hun sipper i seg hele dagen. Kan da ikke være meningen? Jo. Det er det. Jeg har tatt sleeve, og den første tiden drikker man hele tiden for å få i seg nok. 14
MiniMjau Skrevet 26. november 2018 #9670 Skrevet 26. november 2018 17 timer siden, Hege1980 skrev: Hun spurte om det var greit å vente noen timer med å sette en blodfortynnende sprøyte.. At hun ikke har fått klare instrukser fra sykehuset der, som gjør at hun må ut på nett for å spørre, var det jeg stusset på. Hva slags garanti har hun uansett, for at svar kommer fra en fagperson? En kan jo være hvem en vil på nett. 5
Birdo Skrevet 26. november 2018 #9671 Skrevet 26. november 2018 19 minutter siden, MiniMjau skrev: At hun ikke har fått klare instrukser fra sykehuset der, som gjør at hun må ut på nett for å spørre, var det jeg stusset på. Hva slags garanti har hun uansett, for at svar kommer fra en fagperson? En kan jo være hvem en vil på nett. Om det var dét du reagerte på, så burde du latt være å nevne kostholdsdelen også da. 7
Lovelulu Skrevet 30. november 2018 #9672 Skrevet 30. november 2018 HD sa på snap eller var det IG at 6 kg ikke var mye ned siden operasjonen hennes, for hun skal ned så mange kg. Jeg syns ikke HD ser så stor ut. Er det bare jeg som syns dette eller er det flere? Jeg ville ikke tatt henne over 110 kg. Da er jo 6 kg bra. Jeg er selv 106 kg, og syns ikke hun ser så mye større ut enn meg.
Gjest Berga Skrevet 30. november 2018 #9673 Skrevet 30. november 2018 14 minutter siden, Lovelulu skrev: HD sa på snap eller var det IG at 6 kg ikke var mye ned siden operasjonen hennes, for hun skal ned så mange kg. Jeg syns ikke HD ser så stor ut. Er det bare jeg som syns dette eller er det flere? Jeg ville ikke tatt henne over 110 kg. Da er jo 6 kg bra. Jeg er selv 106 kg, og syns ikke hun ser så mye større ut enn meg. Det henger sammen med tre ting; hvor høy man er, om man har mye muskler, og hvor de ekstra kiloene sitter. Jeg syns 6kg er mye, og jeg håper HD klarer å se at hvert eneste gram mindre betyr økt livskvalitet og ikke minst økt livslengde.
Miranda16 Skrevet 30. november 2018 #9674 Skrevet 30. november 2018 55 minutter siden, Lovelulu skrev: HD sa på snap eller var det IG at 6 kg ikke var mye ned siden operasjonen hennes, for hun skal ned så mange kg. Jeg syns ikke HD ser så stor ut. Er det bare jeg som syns dette eller er det flere? Jeg ville ikke tatt henne over 110 kg. Da er jo 6 kg bra. Jeg er selv 106 kg, og syns ikke hun ser så mye større ut enn meg. Nå vet vel HD dette best selv. Hun sitter med mye kunnskap rundt dette med operasjon. Når man blir godkjent for dette så må man ha en viss BMI. Det sier seg jo selv 1
Lovelulu Skrevet 30. november 2018 #9675 Skrevet 30. november 2018 52 minutter siden, Miranda16 skrev: Nå vet vel HD dette best selv. Hun sitter med mye kunnskap rundt dette med operasjon. Når man blir godkjent for dette så må man ha en viss BMI. Det sier seg jo selv Ja, nå var det ikke det jeg sa heller. Jeg syns 6 kg er mye nedgang, og jeg syns ikke HD ser så stor ut. Det jeg lurte på er om dere syns det samme som meg. Som jeg forsto det er HD ca 170 høy.
Lovelulu Skrevet 30. november 2018 #9676 Skrevet 30. november 2018 1 time siden, Berga skrev: Det henger sammen med tre ting; hvor høy man er, om man har mye muskler, og hvor de ekstra kiloene sitter. Jeg syns 6kg er mye, og jeg håper HD klarer å se at hvert eneste gram mindre betyr økt livskvalitet og ikke minst økt livslengde. Ja det håper jeg også.
Miranda16 Skrevet 30. november 2018 #9677 Skrevet 30. november 2018 Akkurat nå, Lovelulu skrev: Ja, nå var det ikke det jeg sa heller. Jeg syns 6 kg er mye nedgang, og jeg syns ikke HD ser så stor ut. Det jeg lurte på er om dere syns det samme som meg. Som jeg forsto det er HD ca 170 høy. Hva spiller det noen rolle hvor høy hun er? Jeg har heller ikke detaljkunnskap om dette så da tar jeg henne på ordet her.
Skogspike Skrevet 30. november 2018 #9678 Skrevet 30. november 2018 (endret) På Instagram får hun tips fra følgere om at hun kan suge på sjokoladen for da blir den flytende. 😳 Det er en farlig vei å gå allerede første uken etter en slik operasjon. Håper Drage er mer fornuftig enn som så. Endret 30. november 2018 av Skogspike 29
MiniMjau Skrevet 30. november 2018 #9679 Skrevet 30. november 2018 Lov å håpe. En opererer magen, men problemet sitter vel i hue? 6
Lovelulu Skrevet 30. november 2018 #9680 Skrevet 30. november 2018 23 minutter siden, Miranda16 skrev: Hva spiller det noen rolle hvor høy hun er? Jeg har heller ikke detaljkunnskap om dette så da tar jeg henne på ordet her. Det spiller vel en rolle hvor høy hun er i forhold til vekten... Har jeg sagt du skal ha detaljkunnskap om dette? Alt jeg sa var at jeg ikke syns HD ser så stor ut, og om noen av dere mener det samme. Så hva vil du frem til med dette svaret?.. 2
Fremhevede innlegg