Gå til innhold

Helene Drage

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

14 timer siden, SunnivaOslo skrev:

Det blir jo litt vanskelig å finne originalbilder når hun redigerer alle..

Men jeg ser jo såklart poenget ditt, men da må det gjelde for alle bloggere. Ikke lage kommentarer på folk når man har sett dem og det er det mange som gjør i andre tråder(mye er heldigvis blitt slettet da) og da er jo spørsmålet igjen: hvorfor kan man det med feks CBE og ikke HD?

HD har flere ganger avkreftet at hun redigerer seg tynnere på bilder. Hun bekrefter derimot at hun er flink på poseringer og bruker triks med klær for å se mere flatterende ut. 

http://www.helenedrage.no/tag/redigering/

Dine påstander og spekulering i at hun redigerer seg tynnere på alle bilder er rapportert. 

• Liker 12
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

11 timer siden, Infinity skrev:

@Miranda16. Du var vel ganske irritert på at hun i det hele tatt poserte på bilder. Du mente at hun var for stor til det, og nevnte posering fikk henne til å se smalere ut, og dette igjen kunne føre til å påvirke unge sjeler til å ville bli som henne, for hun er tross alt en Influencer..?... Da jeg argumenterte at alle bloggere poserer på bilder de legger ut, så svarte du vel mer eller mindre at HD ikke kan gjøre det på grunn av størrelsen.

Jeg har ikke at hun er for å legge ut bilder. Har imidlertid sagt at hun har et stort kroppsfokus og det er noe helt annet. Hun er ikke alene å ha et slikt fokus blant influencere. Når hun sier at hvilepute for andre som ønsker å få en sunnere livsstil. Tom andre kritikere av kritikerne sier at de ikke blir inspirert. Å ha et så stort fokus på kropp som så mange influencere har, er ikke greit uansett hvem de er.

Det du gjør er å plukke ut påstander fra andre brukere, vri på utsagn og "fester" det på meg.  I stedet for å komme med falske påstander, siter eller rapporter.

Endret av Miranda16
  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tror dere på argumentet om at HD sin  blogg gjør at folk tenker at det er ok å være overvektig? Når jeg ser på bloggeier så er det ikke kroppsvekten jeg tenker på, men mer hvordan hun kler seg og stylingen. (...) At hun er en superflink butikksjef på Sissi og at de har et godt utvalg, betyr mer enn antall kilo på kroppen. Kropp er et ganske personlig og privat tema, men hun velger å blottlegge seg. Det mener jeg det står respekt av, med tanke å at hun er en av hundre tusen andre blogger som fronter et falsk kroppsbilde. Hun er altså en motvekt til dette. Så lenge hun merker reklame, og ikke driver med reklame som fronter alkohol så kan man la damen være i fred. Mange av kommentarene her, går på utseende hennes og det er ikke greit. At noen skriver at skattepengene våre går til operasjon eller at hun er dårlig forbilde, er bare smålig. 

Ryddet for spekulasjoner. Edie, adm.

Endret av Emmy_H
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da skjønner jeg fortsatt ikke at hun får innvilget operasjon? Om hun ikke har noen plager og ikke er så stor.  Og målet ikke er å bli tynn? Det er jo dette hun har jobbet for å bli gang på gang? 

• Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

23 minutter siden, cerruti skrev:

Da skjønner jeg fortsatt ikke at hun får innvilget operasjon? Om hun ikke har noen plager og ikke er så stor.  Og målet ikke er å bli tynn? Det er jo dette hun har jobbet for å bli gang på gang? 

Fordi en garantert får svekket helse når en blir eldre pga overvekt

• Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Carina Maria

Jeg har ikke fulgt med så mye på bloggen til hun Helene men jeg synes hun er tøff som tørr og være åpen om overvekt og jeg synes hun var søt. Tøft at hun er åpen om det og at hun tørr og si at hun liker seg selv. Jeg fikk sansen for hun da jeg leste bloggen hennes :) 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

1 time siden, cerruti skrev:

Det er jo forebyggende. Om hun ikke har plager knyttet til overvekt nå så vil det garantert oppstå etterhvert som hun blir eldre. Hun har selv uttalt at hun også er disponibel for endel sykdommer tilknyttet overvekt pga hun har det i nær familie. 

Og til de som roper opp om skattepengene som går til denne type operasjoner; det koster mindre å utføre et sånt inngrep enn hva livstilsykdommer koster samfunnet på sikt 

• Liker 9
Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 minutter siden, skruf skrev:
Og til de som roper opp om skattepengene som går til denne type operasjoner; det koster mindre å utføre et sånt inngrep enn hva livstilsykdommer koster samfunnet på sikt 

Nå er ikke fedmeoperasjoner løsningen på overvektsproblematikken, men forebyggende arbeid med fokus på fysisk aktivitet, kosthold og psykisk helse

• Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

18 minutter siden, Miranda16 skrev:

Nå er ikke fedmeoperasjoner løsningen på overvektsproblematikken, men forebyggende arbeid med fokus på fysisk aktivitet, kosthold og psykisk helse

Har heller ikke påstått at det er løsningen på overvekt i verden, siter meg gjerne på det. 

Men når man ikke klarer å gå ned i vekt på egenhånd så er operasjon ei løsning. I HD sitt tilfelle så har hun fått innvilget operasjon, og dermed har hun blitt undersøkt av fagfolk og fått det vurdert dithen at operasjon er den rette løsningen. Dette er ikke noe hun betaler av egen lomme, og jeg vil tro at leger og annet helsepersonell vet hva de driver med. 

Det vil koste skattebetalerne mindre at HD får en slankeoperasjon nå kontra alle utgiftene livsstilssykdommer vil komme til å koste. 

• Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

19 minutter siden, skruf skrev:

Har heller ikke påstått at det er løsningen på overvekt i verden, siter meg gjerne på det. 

Men når man ikke klarer å gå ned i vekt på egenhånd så er operasjon ei løsning. I HD sitt tilfelle så har hun fått innvilget operasjon, og dermed har hun blitt undersøkt av fagfolk og fått det vurdert dithen at operasjon er den rette løsningen. Dette er ikke noe hun betaler av egen lomme, og jeg vil tro at leger og annet helsepersonell vet hva de driver med. 

Det vil koste skattebetalerne mindre at HD får en slankeoperasjon nå kontra alle utgiftene livsstilssykdommer vil komme til å koste. 

Helt klart! Når overvekt nå er den nye normalen, så håper jeg at det blir innvilget større ressurser til forebygging 

Jeg håper også hun får et godt fundament for å holde vekten mer stabil etter en operasjon ved at hun nå får hjelp av en terapeut. At hun får bistand til å jobbe med det psykiske er alfa og omega. Det må være forferdelig frustrerende å føle at man står i stampe over så lang tid og for mange år fordi man ikke får den hjelpen man egentlig trenger hvis man ønsker det. Uansett må man ønske endring

Endret av Miranda16
  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

43 minutter siden, skruf skrev:

Det er jo forebyggende. Om hun ikke har plager knyttet til overvekt nå så vil det garantert oppstå etterhvert som hun blir eldre. Hun har selv uttalt at hun også er disponibel for endel sykdommer tilknyttet overvekt pga hun har det i nær familie. 

Greit nok, men at hun ikke vil bli tynn? Den kjøper jeg ikke all den tid hun har slanket seg de siste årene. -Startet opp med godtestopp, harde treningsregimer osv. 

• Liker 9
Lenke til kommentar
Del på andre sider

9 minutter siden, cerruti skrev:

Greit nok, men at hun ikke vil bli tynn? Den kjøper jeg ikke all den tid hun har slanket seg de siste årene. -Startet opp med godtestopp, harde treningsregimer osv. 

Selvfølgelig vil hun jo bli tynn. Alt det med bedre helse er sant, men man skal være passe dum om man ikke skjønner at hun gjør dette først og fremst for å bli tynn hvis man kjenner til hennes historie eller leser bloggen.

Men uansett så er det bra at hun tar operasjonen mener jeg. Hun har jo over lengre tid prøvd og failet og kanskje innsett at det ikke går på den måten, og at hun tar tak i problemet. Forøvrig er jeg 100% Enig med det @Miranda16 skriver om fokus på de rette tingene istedenfor at vi skal bli en gjeng med tykke mennesker som må opereres istedenfor å trene og spise sunt.

Hun er i alvorlig faresonen for å bli ordentlig syk av dette og har vært mye småsyk opp igjennom årene.

Jeg håper hun klarer det og jeg håper at det går bra(for veldig mange går det ikke bra etter en sånn operasjon)og jeg håper hun i sin nye utgave ikke glemmer alt det hun har skrevet og sagt de siste årene om å elske seg selv uansett størrelse.

Endret av SunnivaOslo
Feil ord
  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

7 minutter siden, cerruti skrev:

Hun sier jo ikke at hun absolutt ikke vil bli tynn, men at hun gjør dette for egen helse sin del, pga hun er disponibel for en del sykdommer som kommer av overvekt. 

Så det er ikke tynnhet som er hovedårsaken til at hun velger operasjon, men for å unngå sykdommer. Å bli tynn kommer i andre rekke når det kommer til årsakssammenheng. 

• Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg tror iallefall dette blir bra for henne. Ikke bare selve inngrepet, men hele prosessen rundt det. Særlig oppfølging av terapeut før og etter. 

Har aldri slanket meg selv, men jeg vet hvor vanskelig det er å bryte avhengighet og dårlige vaner. F.eks røyking. Prøvde og feilet gjentatte ganger før jeg endelig klarte det for godt. Nikotin går jo forholdsvis raskt ut av systemet, så alt sitter i hodet.

Og sånn er det nok for de som har et avhengighetsproblem ift mat (og særlig sukker) også

• Liker 8
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Men det er jo samme faen hva grunnen er. Det er visse kriterier som må oppfylles og hun oppfyller da en eller flere av disse så da er det vel egentlig ikke SÅ viktig å vite den egentlige grunnen?

Jeg har jo mine tanker om grunner jeg og ja, men hun behøver ikke å brette ut ALT. Jeg liker veldig godt at hun er blitt mer åpen og sluttet med disse teite "tankekjør og støvsuger" greiene sine og heller tar imot profesjonell hjelp.

• Liker 9
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse
18 minutter siden, skruf skrev:

Jeg tror iallefall dette blir bra for henne. Ikke bare selve inngrepet, men hele prosessen rundt det. Særlig oppfølging av terapeut før og etter. 

Har aldri slanket meg selv, men jeg vet hvor vanskelig det er å bryte avhengighet og dårlige vaner. F.eks røyking. Prøvde og feilet gjentatte ganger før jeg endelig klarte det for godt. Nikotin går jo forholdsvis raskt ut av systemet, så alt sitter i hodet.

Og sånn er det nok for de som har et avhengighetsproblem ift mat (og særlig sukker) også

:tommel:

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 timer siden, himmeloghav skrev:

For å få innvilget fedmeoperasjon må man enten ha en bmi på 40 eller ha sykdommer og plager av overvekten. Helene skriver selv at hun ikke har sykdommer eller plager av overvekten. Hun ser ikke så stor ut at hennes bmi er på 40, så jeg skjønner ikke hvorfor hun får det dekket av staten. Jeg tror det er fordi hun vil bli gravid. 

Hun har opplyst om høyden hennes på instagram. Legger du den i en bmikalkulator ser du fort at hun har en bmi over 40. 

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hva var den "Legger du merke til hva kundene kjøper på matbutikken"-tingen på instastoryen? Fikk kun med meg svarene folk hadde skrevet. Hadde H fått kommentar i kassa eller noe?

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, Fabiola skrev:

Hva var den "Legger du merke til hva kundene kjøper på matbutikken"-tingen på instastoryen? Fikk kun med meg svarene folk hadde skrevet. Hadde H fått kommentar i kassa eller noe?

Hun følte at hun fikk negative blikk når hun som overvektig kjøpe usunn mat. Noe jeg har full forståelse for. 

Har selv opplevd å faktisk få negative blikk og kommentarer om jeg har kjøpt usunn mat

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
  • Opprett ny...