Gå til innhold

Helene Drage

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

4 minutter siden, Prinsesse788 skrev:

Ikke for å forsvare kroppskommentatorer, men det er ingen (av de andre bloggere som diskuteres her) som blogger så mye om slanking og størrrlse som det hun gjør.

Hun er den av alle topbbloggere som blogger mest om kropp. 70-80% av innleggene hennes handler om dette. Av toppbloggere er det ingen som skriver slike innlegg. Ja  selfies postes, men det gjør søren i meg  HD også, så fort hun år anledning. HD er også stor tilhenger av Mads Hansen og er man litt kritisk så er han ekstremt usaklig og regelrett driter folk ut. Det finnes flere tråder i rampelys som gjennomgående er latterliggjøring. Folk får bare klage på hets i denne tråden, men de har ingen argumenter for og kan ikke påpeke hva hetsen går ut på. Det beste er bare å overse disse kommentarene

• Liker 9
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Mange av kommentarene som kommer her, er isolert sett ikke alltid så ille - men når det pågår over 262 sider med de samme personene som skriver de samme tingene om og om igjen om en annen person så ser det ikke mye bra ut. Og mye av det som har kommet er direkte kvalmt og stygt, men jeg tror det er dødfødt å få de som holder på å innse det.

• Liker 19
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvorfor skal hun ta fedmeoperasjon? For å få barn? Hun har jo ingen sykdommer eller plager i forbindelse med overvekten? Jeg trodde man måtte ha sykdommer eller plager for å få det dekket av staten?

Endret av himmeloghav
  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ryddet for avsporinger.

Kommentarer angående moderering bes tas på Ris, ros og spørsmål om forumet, eller på PM til moderator.

Raven Emerald, mod.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

24 minutter siden, himmeloghav skrev:

Hvorfor skal hun ta fedmeoperasjon? For å få barn? Hun har jo ingen sykdommer eller plager i forbindelse med overvekten? Jeg trodde man måtte ha sykdommer eller plager for å få det dekket av staten?

https://www.abcnyheter.no/helse-og-livsstil/helse/2017/01/07/195268250/slankeoperasjoner-hvem-kan-fa-dette

Lenke til kommentar
Del på andre sider

32 minutter siden, himmeloghav skrev:

Nei ikke om man har bmi over 40

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

16 timer siden, Birdo skrev:

Mange av kommentarene som kommer her, er isolert sett ikke alltid så ille - men når det pågår over 262 sider med de samme personene som skriver de samme tingene om og om igjen om en annen person så ser det ikke mye bra ut. Og mye av det som har kommet er direkte kvalmt og stygt, men jeg tror det er dødfødt å få de som holder på å innse det.

Men sånn er det jo for alle andre bloggtråder her? Folk diskuterer jo det samme om og om igjen.

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

6 timer siden, SunnivaOslo skrev:

Men sånn er det jo for alle andre bloggtråder her? Folk diskuterer jo det samme om og om igjen.

Nja.. Det er gjerne nye ting som skjer, som gjør at folk reagerer i andre tråder.

Her går det i det samme hele tiden.《Hun lyver om at hun er fornøyd med seg selv》,《egentlig hater hun seg selv》,《Hun kan umulig like seg selv når hun er så stor》, 《Hun kler seg feil》,《Hun skriver irriterende》,《Det er ikke sant at hun elsker seg selv så lenge hun vil ned i vekt》,《Hun ser mye større ut i virkeligheten》,《Hun greier nok ikke å holde seg til dette målet heller》,《Hva sa jeg, hun feilet》. Ja, tror du tar den.

• Liker 10
Lenke til kommentar
Del på andre sider

5 timer siden, Birdo skrev:

Nja.. Det er gjerne nye ting som skjer, som gjør at folk reagerer i andre tråder.

Her går det i det samme hele tiden.《Hun lyver om at hun er fornøyd med seg selv》,《egentlig hater hun seg selv》,《Hun kan umulig like seg selv når hun er så stor》, 《Hun kler seg feil》,《Hun skriver irriterende》,《Det er ikke sant at hun elsker seg selv så lenge hun vil ned i vekt》,《Hun ser mye større ut i virkeligheten》,《Hun greier nok ikke å holde seg til dette målet heller》,《Hva sa jeg, hun feilet》. Ja, tror du tar den.

Er DET det styggeste du kan komme med? Nå ble jeg nesten litt skuffa..

Men for å svare på det du skriver(lurer på hvor lenge det får stå før du trykker rappportknappen  for personhets eller noe tull)..

At folk kritiserer klær,skrivefeil og sminke ser man overalt. Det er egentlig no biggie,jeg mener folk kritiserer CBE fordi kjolen var litt for kort, men det er greit?

Hun ser mye større ut IRL er jo relevant da det viser at hun redigerer bilder og det er jo totalt fy fy for andre,hvorfor ikke HD? Når Carina Dahl gjorde det ble det oppstyr, men HD kan? Man føler seg løyet til som leser.

Det må å ikke holde seg til målet har med å gjøre at hun setter seg hårete mål. Jeg har ALDRI sett noen skrive kun det som negativt, men at de gjerne har fylt på at hun burde sette MINDRE mål for å klare det. Det er ikke galt å si det. Det er bra og relevant fakta at å gå fra å sitte i sofaen dagen lang til å trene 5x i uka og spise grønnsaker ikke holder mål.

Men du kan gjerne tagge meg i de innlegg du mener er såkalt hets og da vil jeg ikke bli tagget i noe der det står "irriterer meg at hun skriver haha" for både du og jeg vet at det ikke er hets.

• Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

20 minutter siden, SunnivaOslo skrev:

Er DET det styggeste du kan komme med? Nå ble jeg nesten litt skuffa..

Men for å svare på det du skriver(lurer på hvor lenge det får stå før du trykker rappportknappen  for personhets eller noe tull)..

At folk kritiserer klær,skrivefeil og sminke ser man overalt. Det er egentlig no biggie,jeg mener folk kritiserer CBE fordi kjolen var litt for kort, men det er greit?

Hun ser mye større ut IRL er jo relevant da det viser at hun redigerer bilder og det er jo totalt fy fy for andre,hvorfor ikke HD? Når Carina Dahl gjorde det ble det oppstyr, men HD kan? Man føler seg løyet til som leser.

Det må å ikke holde seg til målet har med å gjøre at hun setter seg hårete mål. Jeg har ALDRI sett noen skrive kun det som negativt, men at de gjerne har fylt på at hun burde sette MINDRE mål for å klare det. Det er ikke galt å si det. Det er bra og relevant fakta at å gå fra å sitte i sofaen dagen lang til å trene 5x i uka og spise grønnsaker ikke holder mål.

Men du kan gjerne tagge meg i de innlegg du mener er såkalt hets og da vil jeg ikke bli tagget i noe der det står "irriterer meg at hun skriver haha" for både du og jeg vet at det ikke er hets.

Til det uthevede. Det er ikke greit å kommentere bloggere ut over det de selv velger å publisere. Om man tilfeldig skulle støte på en blogger på gaten så er det en privat setting for bloggeren og ikke noe vi skal bry oss om. Målet her om å avsløre eventuell bilderedigering helliger på ingen måte midlet. Andre bloggeres bilderedigering ble avslørt ved at originalbildene var tilgjengelig for offentligheten. Ikke sladder fra et gatehjørne. 

Jeg mener på ingen måte det er ok om HD redigerer bildene sine, men så lenge det ikke er bevis i form av originalbilder er det ikke ok å spekulere slik. 

• Liker 8
Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 24.10.2018 den 10.47, Birdo skrev:

Eksemplene i forrige kommentaren min var eksempler på dette. Som var det jeg fikk svar på at var vanlig i alle tråder... Man trenger kanskje ikke å gå inn for å være vanskelig?

• Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

30 minutter siden, Birdo skrev:

Eksemplene i forrige kommentaren min var eksempler på dette. Som var det jeg fikk svar på at var vanlig i alle tråder... Man trenger kanskje ikke å gå inn for å være vanskelig?

Det er ikke 262 sider der folk skriver det samme nei.

Når hun starter prosjekt "slank innen 10 uker" i Januar for så å starte med det igjen i Mars så vil man jo på en måte kommentere det samme. Fordi det er aktuelt der og da. Det er ingen som gidder å diskutere den ene gangen i 2015 der hun hadde et slankeprosjekt, det blir gjentagende fordi prosjektene er gjentagende.

Og feks kritikk av klær. Det er det få kommentarer på. Men om hun går med et forjævlig  antrekk i 2014 blir det kommentert og det blir seff kommentert når hun går med et nytt forjævlig antrekk i 2018....Hun er blogger og bloggere blir diskutert. Jeg gikk 2 sider bak i tråden om CBE før jeg så kommentar om "har hun noen gang brukt samme antrekk 2 ganger?" Det er kritikk det også.

De aller fleste kommentarer er diskusjoner rundt opplegg og positive kommentarer, men seff må jo folk få lov til å skrive det som irriterer dem og. Hvis hun ikke tåler det så får hun legge ned bloggen.

• Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

8 minutter siden, SunnivaOslo skrev:

De aller fleste kommentarer er diskusjoner rundt opplegg og positive kommentarer, men seff må jo folk få lov til å skrive det som irriterer dem og. Hvis hun ikke tåler det så får hun legge ned bloggen. 

Det resonementet at hvis hun ikke tåler at folk irriterer seg seg over bloggen henne får hun lgge ned bloggen hører ingen steder hjemme å si.

Har man ikke noe positivt å si om en blogg så holder munn. Og man har et annet valg hvis en blogger irriterer en. Det er å gå ut fra bloggen. En har en fri vilje om man vil lese en blogg eller ikke. For ingen tvinger noen av oss til å lese en blogg.

• Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

4 minutter siden, Lambigirl skrev:

Har man ikke noe positivt å si om en blogg så holder munn. Og man har et annet valg hvis en blogger irriterer en. Det er å gå ut fra bloggen. En har en fri vilje om man vil lese en blogg eller ikke. For ingen tvinger noen av oss til å lese en blogg.

Nå er HD en influencer og det er viktig at det innholdet hun formidler i hennes x antall some kanaler ,blir diskutert enten man liker innholdet. HD er ikke enestående om å bli kritisert i some. KG gjør en god jobb med å diskutere de som har svært stor påvirkningskraft. 

• Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

28 minutter siden, Lambigirl skrev:

Det resonementet at hvis hun ikke tåler at folk irriterer seg seg over bloggen henne får hun lgge ned bloggen hører ingen steder hjemme å si.

Men nå er det jo ikke slik det fungerer. Skriver man noe kritisk til henne på bloggen blir det slettet.

Så da er det litt vanskelig..

Og det andre du skriver er bare svada. Om jeg blir psykisk nedbrutt av å lese ting om meg selv som en blogger, så tar jeg ansvar for min egen psykiske helse og sletter bloggen.

Alle bloggere blir kritisert og det må de faktisk tåle,også Helene.

• Liker 8
Lenke til kommentar
Del på andre sider

55 minutter siden, Miranda16 skrev:

Nå er HD en influencer og det er viktig at det innholdet hun formidler i hennes x antall some kanaler ,blir diskutert enten man liker innholdet. HD er ikke enestående om å bli kritisert i some. KG gjør en god jobb med å diskutere de som har svært stor påvirkningskraft. 

Det er jeg veldig enig i, men du kan ikke nekte for at mye av kritikken hun får går utelukkende på det faktum at hun er overvektig? Det er ikke så lenge siden det var flere dager med direkte drittslenging her inne, hvor det ble nevnt blant annet at man ikke burde legge ut bilder av seg selv så lenge man er feit. Og det er ikke greit.

Konstruktiv kritikk er helt innafor, og noe alle må tåle og regne med. Men å gjentatte ganger kommentere at noen peser når de snakker etter en kort gåtur fordi de er overvektige, eller at man har sett at de sliter med å gå pga overvekt er ikke greit. 

• Liker 8
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse
24 minutter siden, Birdo skrev:

Det er jeg veldig enig i, men du kan ikke nekte for at mye av kritikken hun får går utelukkende på det faktum at hun er overvektig? Det er ikke så lenge siden det var flere dager med direkte drittslenging her inne, hvor det ble nevnt blant annet at man ikke burde legge ut bilder av seg selv så lenge man er feit. Og det er ikke greit.

Konstruktiv kritikk er helt innafor, og noe alle må tåle og regne med. Men å gjentatte ganger kommentere at noen peser når de snakker etter en kort gåtur fordi de er overvektige, eller at man har sett at de sliter med å gå pga overvekt er ikke greit. 

Nå har jeg aldri brukt slike beskrivelser, men er fullt og helt enig at særskilt språkbruk er unødvendig. Nå gjelder ikke dette HD spesielt og det gjelder ikke kun kropp. Det er side opp og side ned med unødvendige formuleringer på hele Rampelys. Folk får rapportere det de mener er uakseptabelt. 

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

At HD er en mester i posering er det ingen tvil om. Såg snap-storyen til Dragehubby (mannen) for noen dager siden der han filmet henne bakfra på byen(?) - jeg fikk litt sjokk, for det var en stor kontrast til hvor mye slankere hun ser ut på bilder😳

• Liker 12
Lenke til kommentar
Del på andre sider

5 timer siden, SunnivaOslo skrev:

CBEs bilderedigering kan diskuteres fordi den er godt dokumentert. Det samme gjelder ikke for HDs vedkommende så det er spekulasjoner hvilket ikke er lov på KG. 

Spredning av private observasjoner av bloggere er ikke innafor. Det gjelder uansett om det er HD som er observert på Nordby eller CBE i Sarpsborg. Som du selv skriver blir slike ting heldigvis slettet på KG. Hvis du ser slike kommentarer anbefaler jeg du rapporterer så det ikke blir liggende :) 

• Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

@Miranda16. Du var vel ganske irritert på at hun i det hele tatt poserte på bilder. Du mente at hun var for stor til det, og nevnte posering fikk henne til å se smalere ut, og dette igjen kunne føre til å påvirke unge sjeler til å ville bli som henne, for hun er tross alt en Influencer..?... Da jeg argumenterte at alle bloggere poserer på bilder de legger ut, så svarte du vel mer eller mindre at HD ikke kan gjøre det på grunn av størrelsen.

Endret av Infinity
  • Liker 12
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
  • Opprett ny...