Gå til innhold

Helene Drage

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Tror jeg har lest engang at det er bevist faktisk. Men i HD sitt tilfelle så tror jeg fornektelse også spiller en liten rolle.

• Liker 9
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Kanskje lettere å se forskjellen når man sitter vedsiden av en normalvektig også, og du ikke styrer kameravinkler etter eget ønske..  

• Liker 10
Lenke til kommentar
Del på andre sider

• 2 uker senere...

Jeg synes fortsatt hun ser ut til å kunne klare dette uten operasjon, men nå blir det likevel operasjon om noen få uker? 

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, cerruti skrev:

Jeg synes fortsatt hun ser ut til å kunne klare dette uten operasjon, men nå blir det likevel operasjon om noen få uker? 

Kortsiktig ja, men problemet er langsiktig. Er der operasjonen blir et bra verktøy :)

• Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Siste Instagram innlegg 🙄 «Jeg tar ikke slankeoperasjon for å bli tynnere» daaa-h ! Sjelden jeg mister ord... men nå er jeg tom 😑 

• Liker 10
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

43 minutter siden, Rosasko skrev:

Siste Instagram innlegg 🙄 «Jeg tar ikke slankeoperasjon for å bli tynnere» daaa-h ! Sjelden jeg mister ord... men nå er jeg tom 😑 

Der må jeg si meg litt enig, klart hun tar slankeoperasjon får å bli slank. Men selvsagt også for en bedre helse, og forebygge livsstilsykdommer pga overvekt. Men helt ærlig, så tror jeg nok det er ja takk begge deler. Jeg tror nok hun vil bli lekker og slank også, selv om det sitter langt inne å innrømme det kanskje. Jeg er selv litt overvektig, men ikke så mye at jeg hadde fått dekt en operasjon. Men hadde jeg tatt en slik operasjon har jeg selvsagt gjort det for å bli slank, men selvsagt også for helsens skyld. Jeg tror det faktisk er løgn å si at det bare er for helsens skyld. For en kan faktisk leve helt fint med overvekt i den klassen HD er uten å få livsstilsykdommer også.

• Liker 8
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ehm, det er jo ikke det hun sier, at hun ikke tar slankeoperasjon for å bli tynn. Det er dietten før operasjonen hun snakker om, den som går ut på å redusere leverfettet. Det sier seg jo selv at dette ikke er en diett hun tar eller har kommet til å gå på i lengre tid hvis hun ikke skulle tatt operasjonen. Må gå an å skille snørr og barter her.

• Liker 9
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Stakk innom bloggen hennes, og så at hun er nøye på å ikke dele dietten hun går på nå i detalj, og heller ønsker å beskrive prosessen uten å dele valg av mat, porsjonsstørrelser, og annet detaljert om dietten. Hun var tydelig på at det hun driver med nå ikke er noe andre skal forsøke seg på for å gå ned i vekt, men at dette var en spesialdiett i forkant av operasjon, for å "slanke leveren", ikke slanke kroppen generelt.

Hun var også klar på at å dele informasjon om dietter av typen hun går på (som vel er i kategorien "ekstrem-diett"), i kommentarfeltet hennes, ikke var ok.

Klar, tydelig info, og veldig ok måte å skildre denne delen av prosessen hun nå går igjennom, uten å gå i detaljer som for de som ikke er i samme situasjon, kan være skadelig. 

Credit where credit is due, og hun fortjener ros her.

• Liker 36
Lenke til kommentar
Del på andre sider

6 minutter siden, Luka_S skrev:

Ehm, det er jo ikke det hun sier, at hun ikke tar slankeoperasjon for å bli tynn. Det er dietten før operasjonen hun snakker om, den som går ut på å redusere leverfettet. Det sier seg jo selv at dette ikke er en diett hun tar eller har kommet til å gå på i lengre tid hvis hun ikke skulle tatt operasjonen. Må gå an å skille snørr og barter her.

Nei hun sier dessverre at hun ikke tar operasjon for å bli tynn, men for å få god helse, tynn er bare en ‘bivirkning’ av operasjonen... 

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

31 minutter siden, Pås skrev:

Nei hun sier dessverre at hun ikke tar operasjon for å bli tynn, men for å få god helse, tynn er bare en ‘bivirkning’ av operasjonen...  

Hadde ikke sett de siste snappene, men hvorfor er det så vanskelig å tro på henne når det er det hun sier?

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

43 minutter siden, Luka_S skrev:

Hadde ikke sett de siste snappene, men hvorfor er det så vanskelig å tro på henne når det er det hun sier?

Pga det har alltid vært hennes store drøm å ha en fitnesskropp, pga måten hun har uttalt seg om overvektige tidligere, pga hennes argumenter om at hun er så sunn og frisk til tross for overvekten hun har idag (hun ønsker å forspeile at overvekten kommer av kun sunn mat i for store mengder antar jeg da..?) . Det går hovedsaklig en rød tråd over alle år hva hennes ultimate goal er, og det er å se digg ut. Ja seff endrer man holdninger og verdier over årene, men det er fortsatt samme gjennomgående temaet på mediene hennes; ofte også i mer seksuelle toner. 

For å si det slik: hadde det vært en operasjonen som sikret god helse, men ikke ga vekttap er jeg 110% sikker på at hun ikke hadde tatt den. Sammen med de fleste andre som har valgt å operere seg og ikke har følgesykdommer _enda_

• Liker 15
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kan det hende at hun ikke tar operasjonen for utseende slik hun sier men for bedret helse og velvære? Det går jo an å like seg selv og like utseende sitt men samtidig ønske å forebygge og hindre de helseplagene som kan komme av overvekt? Det går an å like seg selv men fortsatt ønske å bli lettere og slippe vond rygg ,dårlige knær, kunne bevege seg lettere og være mer aktiv. Det er mange grunner til at et menneske kan ønske å gå ned i vekt som ikke har med forfengelighet å gjøre. 

• Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Når det er sagt så hadde hun kommet lenger med å tenke igjennom hvordan hun ønsker å forklare noe for å så legge det ut. Sånn som hun holder på nå med å hisse seg opp og legge ut 15 snapp av at hun sier samme ting om igjen blir ganske gammalt. 

Skjønner at hun blir provosert men hun høres mye mer overbevisende ut når hun forklarer noe en gang i stedet for å bli sarkastisk og si «sånn er det punktum» for å så legge ut samma greiene 10 ganger til

• Liker 8
Lenke til kommentar
Del på andre sider

18 minutter siden, PoorTwistedMee skrev:

Kan det hende at hun ikke tar operasjonen for utseende slik hun sier men for bedret helse og velvære? Det går jo an å like seg selv og like utseende sitt men samtidig ønske å forebygge og hindre de helseplagene som kan komme av overvekt? Det går an å like seg selv men fortsatt ønske å bli lettere og slippe vond rygg ,dårlige knær, kunne bevege seg lettere og være mer aktiv. Det er mange grunner til at et menneske kan ønske å gå ned i vekt som ikke har med forfengelighet å gjøre. 

Hun sier jo til stadighet at hun har null helseproblemer som følge av overvekten...

• Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

15 minutter siden, Rubella skrev:

Hun sier jo til stadighet at hun har null helseproblemer som følge av overvekten...

Ja men hun sier også at hun vet det bare er et spørsmål om tid før hun får det og hun ønsker å komme i forkant av problemene og unngå de. All ære til hun for det! Hvis hun har diabetes og andre problemer i slekten så hvorfor skal hun ikke da ta de på alvor og prøve å unngå å få det selv! 

Endret av PoorTwistedMee
Autocorr
  • Liker 10
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Pinlige forestillinger både på insta,podcast og snap. Har ikke vært borti lignende dame som er så kroppsfokusert som henne,og samtidig benekter det.Underholdende men lite troverdig.Så håper for hennes del at hun lykkes og holder seg vektmessig på et lavere nivå enn i dag,ellers frykter jeg at hun vil få det vanskelig med seg selv.For nå er fallhøyden stor.

• Liker 15
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Håper alle skjønner hvor absurd det er,å posere med en gulrot. Å legge dette ut overalt som om denne roten var en ny oppdagelse?!? Dette sier virkelig alt. Hun har ikke noe forhold til normal nordisk mat. (Torsk og brocoli er visstnok det aller verste)

Hun har poengtert i podcasten at denne dietten hun nå følger IKKE er en pulver/shake diett, men bare vanlig mat fra dagligvarehandelen. 

Altså, hun skal spise det vi fleste andre av oss spiser. I en normal mengde, eller liten mengde alt etter som. Er man kvinne og tilfeldigvis er ikke er toppidrettsutøver kan man ikke spise alt en lyster uten å få "kjærring-fasong" eller bli feit. Man må være bevisst. At man går "i null". 

Igjen, Dette hun nå driver med er jo ingen diett, det er bare VANLIG mat.

Endret av Perle
Leifer og atter skriveleifer og noen til
  • Liker 21
Lenke til kommentar
Del på andre sider

8 timer siden, PoorTwistedMee skrev:

Ja men hun sier også at hun vet det bare er et spørsmål om tid før hun får det og hun ønsker å komme i forkant av problemene og unngå de. All ære til hun for det! Hvis hun har diabetes og andre problemer i slekten så hvorfor skal hun ikke da ta de på alvor og prøve å unngå å få det selv! 

Hun trenger da vitterlig ikke få så store problemer. Hun har drevet med slanking i årevis - selvsagt ønsker hun å bli slank. 

• Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sier hun noe "dere" ikke liker så er det fullt alvor, men våger hun seg til å si noe "dere" ikke liker, som kanskje sprekker litt hull på "deres" grusomme bilde av henne - nei da lyver hun. Helene vet jo ikke selv hva hun tenker og føler, det vet tydeligvis folk på KG mye bedre...

• Liker 8
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
  • Opprett ny...