Gå til innhold

Helene Drage


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Har nettopp lest innlegget hennes om Østfold Triatlon og sitter igjen med et litt sånn bob-bob inntrykk. Fantastisk at hun fullførte!! Men lurer litt på hva det er med coachen hennes som anbefaler/støtter at hun skal delta på full løype i triathlon når hun er i så dårlig form sammelignet med de andre at de er kommet i mål lenge før hun begynner på løpe-etappen (ref innlegget på bloggen hennes). 

 

Jeg hadde ikke hatt "baller" nok til å fullføre hvis jeg lå så dårlig at at ambulansen kjørte bak meg og de frivillige syklet ved siden av meg om kom med oppmuntrende tilrop så ALL respekt til henne! Men stiller meg ganske skeptisk til rådgiveren/coachen hennes som har gitt henne et så ambisiøst opplegg. 

 

Om hun er i dårlig form sammenlignet med de andre spiller vel ingen trille sålenge hun er i god nok form til å fullføre? Målet hennes var jo nettopp å fullføre, ikke å være blant de første i mål. Og hun var jo i god nok form til å fullføre, så jeg mener heller at coachen hennes virkelig har gjort jobben sin! 

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Om hun er i dårlig form sammenlignet med de andre spiller vel ingen trille sålenge hun er i god nok form til å fullføre? Målet hennes var jo nettopp å fullføre, ikke å være blant de første i mål. Og hun var jo i god nok form til å fullføre, så jeg mener heller at coachen hennes virkelig har gjort jobben sin! 

Neida, det spiller ingen rolle i det hele tatt. Og som sagt, det er litt av en bragd at hun fullførte. For en utenforstående som meg så virker det logisk at det kanskje hadde vært kjekkere personlig om hun hadde deltatt på noe der hun ikke kom i mål timesvis etter de andre. Det er bare min personlige betraktning og trenger ikke ha noe med virkeligheten å gjøre i det hele tatt. Tenker bare hvordan det hadde vært fra mitt ståsted. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hun er jo i mål over en time senere enn nestemann på listen og man skal ikke mange plassene opp før hun er 2 timer bak! All ære for at hun kom igjennom men dette var hun ikke helt klar for.. som arrangør  har man jo ikke annet valg enn å bli til siste mann er i mål.  Jeg syns hun er flink som kom i mål, samtidig som jeg føler dette var å ta seg veldig vann over hodet.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det var jo folk som brøt, det er vel heller de som har tatt seg vann over hodet, ikke de som faktisk greide det og kom i mål. Tenker jeg da. 

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det var jo folk som brøt, det er vel heller de som har tatt seg vann over hodet, ikke de som faktisk greide det og kom i mål. Tenker jeg da.

Enig. Og noen må jo være sist. Om hun tok seg vann over hodet eller ei er litt vanskelig å bedømme utifra plasseringen til de andre (de kan jo ha vært gode) , det må hun nesten bedømme selv. Det er jo ikke plasseringen som avgjør det, men hvordan kroppen og hodet håndterer det.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest GlutenBlaster

Det var ingen deltagere som brøt, det ble det opplyst om på hjemmesiden. Selvfølgelig måtte arrangørene bli igjen for å vente, noe annet ville være grovt uansvarlig.

 

Imponert over at hun fullførte, men jeg synes for så vidt writeupen hennes om konkurransen underbygger mitt poeng om at dette kanskje var litt voldsomt å gjøre med det nåværende treningsgrunnlaget hennes.

 

Med lite lange treninger osv. i kroppen blir det kramper og smerter og div. Men men. Om hun ønsker å bruke fem og en halv time på å gå gjennom så mye smerter som det der er selvsagt opp til henne, men det er vel ingen tvil om at hun garantert hadde hatt en bedre konkurranseopplevelse om hun hadde gått for en kortere distanse. Håper ikke dette blir et nytt antiklimaks og at hun fort kan omstille seg til nye mål fremover :)

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest O___o

Gud, så forutsigbare dere er...

Det er helt opplagt at ingen av dere i denne tråden leser bloggen hennes fordi dere er oppriktig interessert i trening og livsstilsendring.

Dere storkoser dere over nedturene hennes og konspirerer over oppturene hennes.

Hun har aldri gjort noe dere synes er godt nok.

  • Går hun ned i vekt jamrer dere om at hun burde ha gått ned enda mer.
  • Lager hun et innlegg om mat sier dere at hun må spise junk i skjul.
  • Dere påtar dere retten til å si at hun ikke skal få lov til å være sliten & umotivert.

    Fordi man kan ikke være sliten & umotivert når man trener og spiser sunt.

Fra hun fortalte om sin deltakelse i Østfold Triathlon, har dere sittet på ræva

og pratet om hvordan hun IKKE kommer til å fullføre.

  • At hun er ALT for dårlig trent.
  • At hun kommer til å pådra seg en skade.
  • At hun kommer til å late som at hun er syk.
  • At hun ikke kommer til å møte.
  • At hun ikke kommer til å fullføre.
Og hvis hun klarer å fullføre Østfold Triathlon kan jeg banne på at dere vil sitte i ukesvis

og kose dere med at hun ikke klarte å fullføre på bedre tid.

Det er som om dere sitter klare for å sprette champagnen for å feire at hun har feilet.

Og i deres øyne så vil hun feile - uansett.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå synes jeg dere er rimelig urettferdige her. Hun FULLFØRTE, og ja det var tøft. Jeg tviler på at det var kjempeenkelt for de som brukte 1 time eller 2 mindre heller. Det skal ikke være lett, det er jo det som er litt av poenget? Har du stått i målområdet under Sentrumsøpet, Birken, Oslo Marathon eller lignende så er det mye smerte å se. Synes det er trist at man må rakke ned på de som FULLFØRER et thriatlon olympisk distanse ved å si at "du klarte det, men du klarte det ikke bra nok". Tviler sterkt på at å fullføre et triathlon noensinne vil bli et antiklimaks. 

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest GlutenBlaster

Nå synes jeg dere er rimelig urettferdige her. Hun FULLFØRTE, og ja det var tøft. Jeg tviler på at det var kjempeenkelt for de som brukte 1 time eller 2 mindre heller. Det skal ikke være lett, det er jo det som er litt av poenget? Har du stått i målområdet under Sentrumsøpet, Birken, Oslo Marathon eller lignende så er det mye smerte å se. Synes det er trist at man må rakke ned på de som FULLFØRER et thriatlon olympisk distanse ved å si at "du klarte det, men du klarte det ikke bra nok". Tviler sterkt på at å fullføre et triathlon noensinne vil bli et antiklimaks. 

Ikke å fullføre, tiden etterpå. Litt som på julaften, når alle gavene er åpnet. 

 

Jeg har deltatt på flere store idrettsarrangementer, så jeg har sett mye rart, inkludert menn som blør fra brystvortene etter maraton. 

 

Jeg har heller ikke sagt at tiden er dårlig, det er et triatlon jeg aner da faen ikke hva som er en bra eller dårlig tid. Jeg ser bare ikke poenget i å delta i et triathlon når man ikke klarer å løpe (eller sykle store delene av distansene). Og ja, jeg mener personlig at coachen hennes kanskje burde rådet henne til en halv distanse.

 

Det gjør meg helt garantert til et forferdelig menneske, alt av strategier hun har valgt seg hittil med alt eller ingenting og kjempehårete mål har jo fungert helt fantastisk bra så langt.

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

 

 

Jeg har deltatt på flere store idrettsarrangementer, så jeg har sett mye rart, inkludert menn som blør fra brystvortene etter maraton. 

 

 

Dette er jo ikke så rart. Skjer hver gang mannen er på joggetur og har glemt å tape brystvortene :eeeh:

 

Jeg skal ikke gå inn på mine meninger om Fru Drage her, men det står respekt av å gjennomføre et triathlon uansett i min bok. Kanskje spesielt når man er i vesentlig dårligere form enn de andre deltagerne og utmerker seg ved å komme desidert sist i mål! Ikke alle som hadde valgt å stille opp på det!

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er blandet, jeg mener det er knallbra at hun faktisk fullførte! Samtidig mener jeg også at "alle" klarer å fullføre om man vil. Du kan gå hel halvmarathon, og jeg syns faktisk ikke det er samme bragden som å løpe det. Overvektig el ei så har hun jo et enormt treningsgrunnlag (ihvertfall om det hun skriver på bloggen om treningsmengden stemmer)

 

Jeg er også overrasket over at hun er en av de siste opp av vannet med tanke på at hun har vært konkurranse svømmer? der jobber heller ikke vekten mot henne. På løpedelen har hun hatt en fart på under 7 km/t som knapt er jogging og på sykkel en fart på 16,5 km/t. Jeg er ikke uten videre imponert av det, spesielt ikke når denne mannen holder en snitt fart på 7km/t på marathon http://www.aftenbladet.no/sport/sprek/Na-er-han-maratonmann-3514822.html

 

Det beregnes at man bruker 3-5 sekunder ekstra per kilo per kilometer. Jeg syns det er litt tullete å gå på en slik distanse for å vise at man klarer å fullføre, når man fullfører så langt etter resten av feltet.

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er blandet, jeg mener det er knallbra at hun faktisk fullførte! Samtidig mener jeg også at "alle" klarer å fullføre om man vil. Du kan gå hel halvmarathon, og jeg syns faktisk ikke det er samme bragden som å løpe det. Overvektig el ei så har hun jo et enormt treningsgrunnlag (ihvertfall om det hun skriver på bloggen om treningsmengden stemmer)

 

Jeg er også overrasket over at hun er en av de siste opp av vannet med tanke på at hun har vært konkurranse svømmer? der jobber heller ikke vekten mot henne. På løpedelen har hun hatt en fart på under 7 km/t som knapt er jogging og på sykkel en fart på 16,5 km/t. Jeg er ikke uten videre imponert av det, spesielt ikke når denne mannen holder en snitt fart på 7km/t på marathon http://www.aftenbladet.no/sport/sprek/Na-er-han-maratonmann-3514822.html

 

Det beregnes at man bruker 3-5 sekunder ekstra per kilo per kilometer. Jeg syns det er litt tullete å gå på en slik distanse for å vise at man klarer å fullføre, når man fullfører så langt etter resten av feltet.

 

 

Helt enig. Hun var jo med på et 10km løp for ikke så lenge siden, og gjennomsnittsfarten lå under 6km/t, som tilsvarer langsomt rusletempo. Og ut i fra den siste, sedvanlige utblåsningen på facebook om "trollene" (alle som ikke er blodfans er troll) så pinte hun seg jo gjennom det bare for "stoppe kjeften" på de.

Endret av TiGi:)
  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest GlutenBlaster

Helt enig. Hun var jo med på et 10km løp for ikke så lenge siden, og gjennomsnittsfarten lå under 6km/t, som tilsvarer langsomt rusletempo. Og ut i fra den siste, sedvanlige utblåsningen på facebook om "trollene" (alle som ikke er blodfans er troll) så pinte hun seg jo gjennom det bare for "stoppe kjeften" på de.

 

Kjør på. Grenser for hvor mange ganger man kan slippe unna med JEG BRYR MEG IKKE OM HVA ANDRE SYNES MEN JEG MÅ HA ALLES ANERKJENNELSE HELE TIDEN!!111

 

Hvis hun var så komfortabel med seg selv og sitt eget opplegg som hun gir uttrykk for å være hadde hun ikke stilt opp i landsdekkende media for at hele Norge skulle fortelle henne at hun ser fin ut i bikini, og hun hadde ikke insistert på å bruke blogg og sosiale medier som et virkemiddel for å få positiv bekreftelse på alt hun gjør hele tiden. Det minner meg om den gangen da hun prøvde å bruke bloggen til "politisk debatt" der hun kom med en rekke unyanserte og merkelige påstander og deretter gikk helt i vranglås dersom det var så mye som en person som våget å være uenig med henne.

 

Og ja, opplegget til #coachsimen var tullete. Men det underbygger egentlig bare det inntrykket jeg har av en del av folka på webcoaching.no egentlig, flere av PTene flagger jo helt urealistiske mål både for seg selv og for kundene sine, og det gjør at jeg tar dem mindre seriøst. Noen av dem er sikkert flinke, men når Helene D. og kompani trekkes frem som skrytehistorier føles det mest som en slags PT-variant av likeshoring. Det viktigste der er at de har noe gøy å poste på sosiale medier for å få enda flere kunder etterpå, og da gjør det ikke så mye at man hadde en PT-kunde som var i så dårlig form at hun ble fulgt av en ambulanse da hun deltok på en konkurranse hun ikke hadde fysiske forutsetninger for å delta i.

Endret av GlutenBlaster
  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest gundagrynte

Kjør på. Grenser for hvor mange ganger man kan slippe unna med JEG BRYR MEG IKKE OM HVA ANDRE SYNES MEN JEG MÅ HA ALLES ANERKJENNELSE HELE TIDEN!!111

 

Hvis hun var så komfortabel med seg selv og sitt eget opplegg som hun gir uttrykk for å være hadde hun ikke stilt opp i landsdekkende media for at hele Norge skulle fortelle henne at hun ser fin ut i bikini, og hun hadde ikke insistert på å bruke blogg og sosiale medier som et virkemiddel for å få positiv bekreftelse på alt hun gjør hele tiden. Det minner meg om den gangen da hun prøvde å bruke bloggen til "politisk debatt" der hun kom med en rekke unyanserte og merkelige påstander og deretter gikk helt i vranglås dersom det var så mye som en person som våget å være uenig med henne.

 

Og ja, opplegget til #coachsimen var tullete. Men det underbygger egentlig bare det inntrykket jeg har av en del av folka på webcoaching.no egentlig, flere av PTene flagger jo helt urealistiske mål både for seg selv og for kundene sine, og det gjør at jeg tar dem mindre seriøst. Noen av dem er sikkert flinke, men når Helene D. og kompani trekkes frem som skrytehistorier føles det mest som en slags PT-variant av likeshoring. Det viktigste der er at de har noe gøy å poste på sosiale medier for å få enda flere kunder etterpå, og da gjør det ikke så mye at man hadde en PT-kunde som var i så dårlig form at hun ble fulgt av en ambulanse da hun deltok på en konkurranse hun ikke hadde fysiske forutsetninger for å delta i.

:helen:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jo, det var deltagere som brøt. Det står på hjemmesiden. https://topptid.no/results/dashboard/1133 

 

At vi lever i et prestasjonssamfunn er ganske tydelig ut fra denne tråden her. Hva vil dere da, at folk skal gjemme seg bort og ikke melde seg på løp før de har sjans om topp 3? At Helene melder seg på og rusleløper 1 mil synes jeg er kjempefint, det tror jeg senker terskelen for at andre kommer seg ut og beveger seg mer. Om det å trene skal være forbeholdt eliten så kommer vi ingen vei med å forbedre folkehelsa. 

 

Og altså, 

 

målet til Helene som hun fikk hjelp av Coach Simen til å gjennomføre var å fullføre Østfold Thriatlon. Og det klarte hun. Så et uoppnåelig mål var det vel ikke???? Hun hadde til og med mål om å klare det på under 6 timer, ergo hadde hun ganske god koll på hva som var oppnåelig for henne. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Helt enig. Hun var jo med på et 10km løp for ikke så lenge siden, og gjennomsnittsfarten lå under 6km/t, som tilsvarer langsomt rusletempo. Og ut i fra den siste, sedvanlige utblåsningen på facebook om "trollene" (alle som ikke er blodfans er troll) så pinte hun seg jo gjennom det bare for "stoppe kjeften" på de.

6 km/t er rask gange, ikke langsomt rusletempo.

  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg synes hun var dyktig som gjennomførte! Å bryte ville vært verre enn å komme inn som en av de siste. 

 

Personlig så hadde jeg gjennomført om jeg så hadde kommet krypende inn over målstreken, uansett hva tiden ble. 

 

Målet hennes var å fullføre, og det gjorde hun. 

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg synes hun var dyktig som gjennomførte! Å bryte ville vært verre enn å komme inn som en av de siste. 

 

Personlig så hadde jeg gjennomført om jeg så hadde kommet krypende inn over målstreken, uansett hva tiden ble. 

 

Målet hennes var å fullføre, og det gjorde hun. 

 

Å bare skulle konkurrere for å fullføre virker jo ganske meningsløst. Det blir jo som denne karen:

 

http://pic.epicfail.com/wp-content/uploads/2012/07/fitting-in-fail-pasty-body-builder.jpg

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Å bare skulle konkurrere for å fullføre virker jo ganske meningsløst. Det blir jo som denne karen:

 

http://pic.epicfail.com/wp-content/uploads/2012/07/fitting-in-fail-pasty-body-builder.jpg

Hun hadde jo ikke som mål å komme først inn, men å gjennomføre og ikke bryte. 

 

Hun konkurrerte med seg selv på en måte, og hadde hun brutt løpet så hadde hun tapt for seg selv. Jeg synes hun gjennomførte målet sitt : å ikke bryte og komme i mål på under 6 timer.

 

Skal man tenke sånn at man aldri kan delta på noe i tilfelle man ikke blir blant de beste så kan man bare gi opp og bure seg inne først som sist.

 

Har ikke sett på lenken din. 

 

Edit:

 

Åpnet lenken nå, og jeg synes ikke det kan sammenlignes. 

Endret av skruf
  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
×
×
  • Opprett ny...