Miranda16 Skrevet 13. august 2018 #9161 Del Skrevet 13. august 2018 (endret) 49 minutter siden, Marthe75 skrev: For meg personlig: jeg er overvektig, jeg begynner å skjerpe meg hver mandag. For meg kunne HD vær en inspirasjon om hun klarte å utføre det hun begynner på. Men hun gjør ikke det, og det har blitt «ikke en gang hun klarer det. Hun som både er PT og kostholdsveileder». For meg normaliserer hun det å ikke få det til. Når hun, som har alle verktøyene, ikke klarer det, hvordan kan jeg forvente at jeg skal klare det? Er så enig. At kritikerne mener at de signaler HD sender ut ikke blir en hvilepute for leserne fordi ingen ønsker å bli overvektig er ikke poenget. Hvordan skal leserne bli motivert til å endre livsstil når ikke HD selv klarer det? Blir ikke dette en hvilepute? Det som ikke gjør saken bedre er at hun i tillegg oppfordrer leserne til å bli med på utfordringer som hun ikke klarer å gjennomføre. Skulle tro hun var forsiktig med å gjøre dette, men det skjer gang på gang. Jeg synes ikke dette er rettferdig ovenfor leserne. Endret 13. august 2018 av Miranda16 8 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Raven.Writingdesk Skrevet 13. august 2018 #9162 Del Skrevet 13. august 2018 1 minutt siden, Miranda16 skrev: Er så enig. At kritikerne mener at de signaler HD sender ut ikke blir en hvilepute for leserne fordi ingen ønsker å bli overvektig er ikke poenget. Hvordan skal leserne bli motivert til å endre livsstil når ikke HD selv klarer det? Blir ikke dette en hvilepute? Det som ikke gjør saken bedre er at hun i tillegg oppfordrer leserne til å bli med på utfordringer som hun ikke klarer å gjennomføre. Jeg synes ikke dette er rettferdig ovenfor leserne. Så bare de vellykkede har lov til å blogge med andre ord? Funkygine opplevde utroskap og skilsmisse. Hun burde sikkert lagt opp bloggen da, siden hun ikke lenger kan fungere som motivatør før de som ønsker å få parforhold med barn til å fungerte. Nå er hun jo bare et bevis på at tilogmed de som gjør en stor innsats og har mye godt å komme med, kan oppnå nederlag i livet. Er det rart bloggverden er «fake», når nederlag og motstand, i bloggernes liv, blir møtt med at de er dårlige forbilder og «influencere» ? 21 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Miranda16 Skrevet 13. august 2018 #9163 Del Skrevet 13. august 2018 1 minutt siden, veggteppe skrev: Så bare de vellykkede har lov til å blogge med andre ord? Funkygine opplevde utroskap og skilsmisse. Hun burde sikkert lagt opp bloggen da, siden hun ikke lenger kan fungere som motivatør før de som ønsker å få parforhold med barn til å fungerte. Nå er hun jo bare et bevis på at tilogmed de som gjør en stor innsats og har mye godt å komme med, kan oppnå nederlag i livet. Er det rart bloggverden er «fake», når nederlag og motstand, i bloggernes liv, blir møtt med at de er dårlige forbilder og «influencere» ? Har ikke sagt at hun ikke skal blogge eller være aktiv på some. Det jeg sier at HD ikke er en inspirasjon og motivator for å få folk til å skifte livsstil når hun selv ikke klarer det. 4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Raven.Writingdesk Skrevet 13. august 2018 #9164 Del Skrevet 13. august 2018 2 minutter siden, Miranda16 skrev: Har ikke sagt at hun ikke skal blogge eller være aktiv på some. Det jeg sier at HD ikke er en inspirasjon og motivator for å få folk til å skifte livsstil når hun selv ikke klarer det. Du kan ikke si hva som inspirerer absolutt alle der ute i befolkninga med mindre du er tankeleser, Gud eller noe sånt. Du kan ikke snakke på vegne av «alle». 15 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Kollontaj Skrevet 13. august 2018 #9165 Del Skrevet 13. august 2018 Vanlige mennesker feiler. Ofte. Bloggpersonaer som mener at de aldri gjør feil og hvis de oppdages i å gjøre feil, skylder på leserne, representerer ikke vanlige mennesker. @Marthe75 skriver uten å fordømme og tillegge bloggeren tanker og meninger. 18 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Miranda16 Skrevet 13. august 2018 #9166 Del Skrevet 13. august 2018 (endret) 3 minutter siden, veggteppe skrev: Du kan ikke si hva som inspirerer absolutt alle der ute i befolkninga med mindre du er tankeleser, Gud eller noe sånt. Du kan ikke snakke på vegne av «alle». Ok. Feil formulering, men på generell basis vil de som vil endre livsstil se til de som lykkes og ikke de som mislykkes. Enkel psykologi. Endret 13. august 2018 av Miranda16 4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Raven.Writingdesk Skrevet 13. august 2018 #9167 Del Skrevet 13. august 2018 Akkurat nå, Miranda16 skrev: Ok. Feil formulering, men på generell basisk vil de som vil endre livsstil ser til de som lykkes og ikke de som mislykkes. Enkel psykologi. Vel, også de som lykkes kan på et eller annet tidspunkt mislykkes. De færreste har en krystallkule de kan se fremtiden i. Vi kan ikke grave dem ned under jorda eller gjømme dem bort i en låve av den grunn. Du kan ikke sette premisser for hvem som skal «få lov» til å blogge, ut ifra hvor vellykka de fremstår. Og en annen ting; jeg har hørt at ca 70% av alle som forsøker livsstilsendring, vil øke vekta igjen. Disse folka bør ikke være avhengig av en blogger, for suksess. Om det som står mellom deg og målet ditt, er en blogger sine motivasjonsevner, så henger nok målet i en tynn tråd. - For de 70% som har mislykkes (eller vil det) kan det være inspirasjon å se noen som, i likhet med dem, - «mislykkes» men likevel klarte å finne andre gleder i livet. Og dessuten, nå skal hun jo opereres, så om 8-10 mnd tid har hun jo «lykkes» igjen. Jeg gleder meg til å lese alle de positive hyllestene dine til henne, i denne tråden da. 10 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Miranda16 Skrevet 13. august 2018 #9168 Del Skrevet 13. august 2018 3 minutter siden, veggteppe skrev: . Og dessuten, nå skal hun jo opereres, så om 8-10 mnd tid har hun jo «lykkes» igjen. Jeg gleder meg til å lese alle de positive hyllestene dine til henne, i denne tråden da. Nå er ikke en slankeoperasjon en garanti for suksess bare så det er sagt 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest shalott Skrevet 13. august 2018 #9169 Del Skrevet 13. august 2018 33 minutter siden, Miranda16 skrev: Har ikke sagt at hun ikke skal blogge eller være aktiv på some. Det jeg sier at HD ikke er en inspirasjon og motivator for å få folk til å skifte livsstil når hun selv ikke klarer det. Jeg blir ikke inspirert til vektreduksjon av Drage, like lite som jeg blir motivert til eksponering barn, "shop til you drop" eller plastiske operasjoner av å lese bloggere. Her tror jeg man gir Helene alt for mye ansvar. Min vektreduksjon er ikke hennes ansvar, like lite som hennes slanking er vårt ansvar. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Raven.Writingdesk Skrevet 13. august 2018 #9170 Del Skrevet 13. august 2018 4 minutter siden, Miranda16 skrev: Nå er ikke en slankeoperasjon en garanti for suksess bare så det er sagt Det er en stor garanti for vektreduksjon, men på samme måte som andre livsstilsendringer kan man øke i vekt igjen. 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest CecilieX Skrevet 13. august 2018 #9171 Del Skrevet 13. august 2018 1 time siden, Marthe75 skrev: For meg personlig: jeg er overvektig, jeg begynner å skjerpe meg hver mandag. For meg kunne HD vær en inspirasjon om hun klarte å utføre det hun begynner på. Men hun gjør ikke det, og det har blitt «ikke en gang hun klarer det. Hun som både er PT og kostholdsveileder». For meg normaliserer hun det å ikke få det til. Når hun, som har alle verktøyene, ikke klarer det, hvordan kan jeg forvente at jeg skal klare det? (Dette er svar på spørsmålet, og ikke et ønske om slanketips). Jeg skulle ønske at hun var ærlig om nederlagene også. Jeg har sjelden sett henne skrive at planen gikk i dass, og hvorfor. Hun lar bare være å skrive om det, frem til en ny start. Jeg kjente ikke til henne når hun gikk ned 60kg, men den epoken tror jeg kunne inspirert meg positivt. Jeg synes hun blogger veldig halvveis, på en måte. Hun sier ofte A, men ikke B. Hun velger selvsagt selv hva hun vil dele, og jeg velger selv hva jeg vil lese. Målet hennes er å ha en populær blogg, men sånn hun har holdt på i det siste, så er det lite som fenger til å gi daglige klikk. Bloggen går på tomgang, og det vises godt i diskusjonen her inne. De siste sidene består for det meste av diskusjon av diskusjonen, og den kunne like gjerne vært på «kropp og helse». Jeg har et håp om at operasjonen gir henne ny giv og ny gnist i bloggen. Jeg er ikke aktuell for operasjon selv, men hun kan bidra til generell større forståelse rundt sånne operasjoner, på godt og vondt. Hun har allerede tatt leserne med på start-kurs, men brukte dessverre mest til på å kritisere kurset, fordi det var lite nytt for henne. Treningen var gymtimegørr og tipsene passet ikke henne, som tross alt er kostholdsveileder. Dette er ting som har blitt kritisert i tråden her, og kan hverken kalles mobbing eller fatshaming. Takk for ærlig innlegg, synes du frembringer kritikken din på en veldig god måte. Mye av min kritikk mot traverne i tråden handler nettopp om hvordan de vinkler kritikken sin, hvor de fokusere på person og ikke på bloggvirksomheten hennes. Du begrunner meningene dine, gjør det klart at dette er din opplevelse. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Raven.Writingdesk Skrevet 13. august 2018 #9172 Del Skrevet 13. august 2018 5 minutter siden, CecilieX skrev: Takk for ærlig innlegg, synes du frembringer kritikken din på en veldig god måte. Mye av min kritikk mot traverne i tråden handler nettopp om hvordan de vinkler kritikken sin, hvor de fokusere på person og ikke på bloggvirksomheten hennes. Du begrunner meningene dine, gjør det klart at dette er din opplevelse. Jeg må bare bøye meg i støvet for @CecilieX som evner å ha tunga rett i munnen og være balansert og saklig gjennom hele tråden. Det er stor forskjell på å si: »jeg opplever meg ikke særlig inspirert av....» og «jeg føler meg umotivert av».... kontra: »Hun hyller fedme»!!! »Hun er helseskadelig»!! »Hun LYVER»! »Hun bagatelliserer overvekt»! »Hun sier hun føler seg sexy men det er løgn fordi hu er feit»! »Fyfaen puppene hennes henger ut»! »hu er dårlig rollemodell»! »Hu mangler viljestyrke»! »Hu er doven»! »På tide å legge bort den sjokoladen nå» »haha, så dere hvor trang den kjolen var da dere»! osv osv. Og, @SunnivaOslo man trenger ikke nilese bloggen for å gjenkjenne mobbing, og ta avstand fra det. 20 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Miranda16 Skrevet 13. august 2018 #9173 Del Skrevet 13. august 2018 56 minutter siden, veggteppe skrev: . Jeg gleder meg til å lese alle de positive hyllestene dine til henne, i denne tråden da. Har da aldri sagt at jeg ikke unner henne suksess, men jeg setter spørsmålstegn ved hvorfor hun ikke endrer strategi når noe ikke fungerer. 4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Raven.Writingdesk Skrevet 13. august 2018 #9174 Del Skrevet 13. august 2018 20 minutter siden, Miranda16 skrev: Har da aldri sagt at jeg ikke unner henne suksess, men jeg setter spørsmålstegn ved hvorfor hun ikke endrer strategi når noe ikke fungerer. Hun opererer seg. Har hun gjort det flere ganger før, siden du påstår at hun ikke har endret strategi..? 8 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Miranda16 Skrevet 13. august 2018 #9175 Del Skrevet 13. august 2018 4 minutter siden, veggteppe skrev: Hun opererer seg. Har hun gjort det flere ganger før, siden du påstår at hun ikke har endret strategi..? Det er flott at hun gjør dette, fordi nå har hun slitt svært lenge. Jeg synes hun er tøff jeg som har tatt dette valget for det kan ikke ha vært enkelt. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest supernova_87 Skrevet 13. august 2018 #9176 Del Skrevet 13. august 2018 En ting jeg har tenkt litt på er at det virker som mye av det dere som er kritiske til Drage reagerer på er nettopp ikke noe spesifikt negativt (bortsett fra at hun forherliger fedme og bidrar til fedmeepidemien!) men tvert i mot at det ikke tilfører noe positivt, inspirerende eller motiverende. Mennesker kan være selvmotsigende og dobbeltkommunisere og jeg synes heller ikke det er spesielt motiverende å lese bloggen til noen som sliter med å gå ned i vekt hvis målet med det er _å gå ned i vekt_. Men at Drage ikke lykkes i hennes/andres formål med bloggen sin er på en måte sånn "meeh" og så går man videre med livet-greie. Hadde kritikken deres utelukkende gått på dobbelkommunikasjon, manglende inpirasjon og skivebom på bloggens formål, eller at hun bare er en dårlig blogger så hadde jeg ikke brydd meg med å reagere, og jeg tviler på at det ville blitt sånn "furore" her i tråden som det har vært den siste uken. Jeg reagerer ikke på det som går på det, jeg kan til og med være enig med en del om det, men å spekulere i hennes indre tanker og at hun må være misfornøyd med seg selv osv. osv. er bare ikke greit. Jeg kan f.eks tenke at noen lyver til seg selv om skadevirkninger (på seg selv) av handlingene sine, men det er ikke mitt bord å offentlig diskutere det. Da vil nettopp JEG være den som negativt påvirker ikke bare personen det gjelder, men også andre som identifiserer seg med personen. Jeg synes det er påfallende mange som synes seg berettiget til å mene om noens dypt personlige problem bare fordi vedkommende har valgt å ha en blogg om det. Jeg synes det er interessant å diskutere overvekt og HDs historie fungerer godt som bakteppe, jeg har selv ytret meg om det basert på hennes historie, og jeg kan si at jeg egentlig skjemmes litt. Skjemmes over at jeg synes det var greit å si ting spesifikt om hennes tilfelle fordi hun selv ikke skjønte hvor hun feilet. At jeg synes synd på henne og dermed fordi jeg jo gjorde det med omsorg tillot meg å synse høylydt offentlig om hvor fælt det måtte være å slite sånn, som jeg kun kunne spekulere i at hun gjorde. Det kan jeg gjøre med venninner, det kan jeg gjøre med overvekt generelt. Men å "umyndiggjøre" et annet mennesket fordi de er selvmotsigende og lite troverdige, hvilken rett har jeg til det når deres feilskjær utelukkende går utover dem selv? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Birdo Skrevet 13. august 2018 #9177 Del Skrevet 13. august 2018 Forøvrig, selv om jeg skrev dette for mange sider siden også. Så har jeg endret min livsstil og er på veldig god vei ned, selv om jeg heier på Helene og har funnet masse støtte og motivasjon i henne!😉 Det hun har hjulpet meg å innse, er at man ikke trenger å gjemme seg vekk fra omverden bare fordi man er overvektig. Man kan ta plass i samfunnet(no pun intended) uten at det er feil. 12 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Levina Skrevet 13. august 2018 #9178 Del Skrevet 13. august 2018 (endret) Hun har verken operert seg ennå, eller bestemt seg 100 % ennå. Dette har hun uttalt på siste podcast. Men, hun har fått dato for operasjon og hvis hun opererer så er det en ny strategi mot en varig vektnedgang. Hun er også innerforstått at det innebærer at hun må spise lite og ofte og det kan være at hun må unngå enkelte matvarer. Mye sukker og fett den første tiden vil ikke magen tåle og hun vil få ubehag. Så en endring i sin kostholdsvaner MÅ skje. Hun har i veldig liten grad gått i detaljer om årsaken til en 50+ kilo vektoppgang. Hva skjer at et menneske som har gått ned til 60 kilo og var strålende fornøyd med det, har en så massiv vektoppgang? Hadde vært interessant å lese om det og kunne forstå hvordan det kunne skjer i hennes tilfelle. ( jeg tenkter ikke her på kalorier inn og kalorier ut). Det hele bildet. Hun snakket i lengre tid om sunt kosthold og en sunn balanse, mens hun viste bilder fra treningsstudio. Dette kunne man se på bloggen. Noe annet man kunne se, var at vekten bare gikk oppover og oppover. Dokumentasjonen på det kan sees på bloggen. Hun ønsket å være en stemme på sunn balanse og trening utad på bloggen, men realiteten var en annen. Hvis fokuset hadde vært det, hadde hun ikke opplevd en så massiv vektoppgang. Jeg opplever at hun ikke har vært ærlig og det er kritikkverdig. Hun har tidligere snakket om at hun er følesespiser og da har jeg forstått at man bruker mat som en trøst når man har det vondt og vanskelig. Samtidig skriver hun at hun har det så bra med seg selv og kroppen sin. Men er det bare kroppen sin hun er fornøyd med og ikke hele henne som person? Hun er veldig tvetydig rundt dette og deler lite rundt det. Hun har skrevet at det er mye vi ikke vet. Hun snakker om at hun ønsker å være ærlig og da mener jeg at hun må tørre å åpne litt mer, slik at man som leser kan forstå henne mer. Hun sier mye A og ikke B. Mange selvmotsigelser. Dette må forvirre de som ser opp til HD som influencer. Det er min mening. Håper hun leser her inne og forstår krikken. Tror bloggen kan bli mye bedre med noen viktige endringer og i større grad være en mer inspirerende influencer. Jeg synes jeg allerede ser en positiv utvikling ved de 2 siste innleggene på bloggen. Endret 13. august 2018 av Levina Tilføyelse til en setning. 16 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Miranda16 Skrevet 13. august 2018 #9179 Del Skrevet 13. august 2018 25 minutter siden, Rainstorm skrev: En ting jeg har tenkt litt på er at det virker som mye av det dere som er kritiske til Drage reagerer på er nettopp ikke noe spesifikt negativt (bortsett fra at hun forherliger fedme og bidrar til fedmeepidemien!) men tvert i mot at det ikke tilfører noe positivt, inspirerende eller motiverende. Hadde kritikken deres utelukkende gått på dobbelkommunikasjon, manglende inpirasjon og skivebom på bloggens formål, eller at hun bare er en dårlig blogger så hadde jeg ikke brydd meg med å reagere, og jeg tviler på at det ville blitt sånn "furore" her i tråden som det har vært den siste uken. Svært mange av oss har poengtert dette og har gjort det over lang tid. og det er tydeligvis at til tross for uttalige gjentagelser så er det flere som ikke engang vil legge godviljen til for å forstå det. 5 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Birdo Skrevet 13. august 2018 #9180 Del Skrevet 13. august 2018 18 minutter siden, Levina skrev: Hun har verken operert seg ennå, eller bestemt seg 100 % ennå. Dette har hun uttalt på siste podcast. Men, hun har fått dato for operasjon og hvis hun opererer så er det en ny strategi mot en varig vektnedgang. Hun er også innerforstått at det innebærer at hun må spise lite og ofte og det kan være at hun må unngå enkelte matvarer. Mye sukker og fett den første tiden vil ikke magen tåle og hun vil få ubehag. Så en endring i sin kostholdsvaner MÅ skje. Hun har i veldig liten grad gått i detaljer om årsaken til en 50+ kilo vektoppgang. Hva skjer at et menneske som har gått ned til 60 kilo og var strålende fornøyd med det, har en så massiv vektoppgang? Hadde vært interessant å lese om det og kunne forstå hvordan det kunne skjer i hennes tilfelle. ( jeg tenkter ikke her på kalorier inn og kalorier ut). Det hele bildet. Hun snakket i lengre tid om sunt kosthold og en sunn balanse, mens hun viste bilder fra treningsstudio. Dette kunne man se på bloggen. Noe annet man kunne se, var at vekten bare gikk oppover og oppover. Dokumentasjonen på det kan sees på bloggen. Hun ønsket å være en stemme på sunn balanse og trening utad på bloggen, men realiteten var en annen. Hvis fokuset hadde vært det, hadde hun ikke opplevd en så massiv vektoppgang. Jeg opplever at hun ikke har vært ærlig og det er kritikkverdig. Hun har tidligere snakket om at hun er følesespiser og da har jeg forstått at man bruker mat som en trøst når man har det vondt og vanskelig. Samtidig skriver hun at hun har det så bra med seg selv og kroppen sin. Men er det bare kroppen sin hun er fornøyd med og ikke hele henne som person? Hun er veldig tvetydig rundt dette og deler lite rundt det. Hun har skrevet at det er mye vi ikke vet. Hun snakker om at hun ønsker å være ærlig og da mener jeg at hun må tørre å åpne litt mer, slik at man som leser kan forstå henne mer. Hun sier mye A og ikke B. Mange selvmotsigelser. Dette må forvirre de som ser opp til HD som influencer. Det er min mening. Håper hun leser her inne og forstår krikken. Tror bloggen kan bli mye bedre med noen viktige endringer og i større grad være en mer inspirerende influencer. Jeg synes jeg allerede ser en positiv utvikling ved de 2 siste innleggene på bloggen. Det håper for Guds skyld ikke jeg! Ingen fortjener å lese så mye stygt om sin egen kropp. 25 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg