Gå til innhold

Helene Drage


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Det blir interessant:-)

Jeg måtte le litt av vinklingen de brukte i god morgen Norge og avisene; "ingen skal nekte meg å gå i bikini i sommer" eller noe i den duren. Jeg lurer på, hvem er det som nekter overvektige å gå i bikini? Jeg ser massevis av overvektige både i bikini og lettkledd ellers hver sommer. Det er jo helt normalt:-) om hun ikke føler seg vel i bikini og innbiller seg at folk ser stygt på henne, er det jo hun selv som nekter seg å gå i det. Altså må hun ordne opp med selvbildet!

 

 

Hvis man ser på en helt vanlig campingplass eller badestrand så er det ytterst få med "perfekte kropper". Det virker som om hun har en virkelighetsoppfatning av at hun får veldig mye mer fokus og oppmerksomhet enn det som er realiteten. Føler at alles øyne er rettet mot henne. Har ikke tall på hvor mange ganger hun har påstått at "alle glodde!" på henne hvis hun f.eks har hatt en tights med litt glorete mønster eller å ha tatt en litt klein øvelse på gymmet. 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Men hun får jo sikkert mye mer oppmerksomhet rundt overvekten enn en vanlig overvektig, så det er vel kanskje ikke så rart at hun tenker sånn.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest ulvepopcorn

Hun er ivrig på å belønne seg selv, iallefall dersom man skal dømme ut fra snap og sosiale medier. Viktig å spise riktig når man trener mye altså, men tror hun er litt ivrig på kosen!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest gundagrynte

Hvis man ser på en helt vanlig campingplass eller badestrand så er det ytterst få med "perfekte kropper". Det virker som om hun har en virkelighetsoppfatning av at hun får veldig mye mer fokus og oppmerksomhet enn det som er realiteten. Føler at alles øyne er rettet mot henne. Har ikke tall på hvor mange ganger hun har påstått at "alle glodde!" på henne hvis hun f.eks har hatt en tights med litt glorete mønster eller å ha tatt en litt klein øvelse på gymmet. 

Husker hun fortalte at det var *sååå pinlig* at de slo opp bloggen hennes på gymmen......Og da går du rundt med overdeler med bloggadressen din på...fordi du ikke ønsker oppmerksomhet...Sikkert ikke....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

En ting som jeg har stusset på lenge er at i omtrent hvert eneste blogginnlegg så klager hun over hvor sliten hun er, eller at kroppen ikke henger med. Kanskje på tide å ta en grundigere kikk på kostholdet sitt?

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest gundagrynte

En ting som jeg har stusset på lenge er at i omtrent hvert eneste blogginnlegg så klager hun over hvor sliten hun er, eller at kroppen ikke henger med. Kanskje på tide å ta en grundigere kikk på kostholdet sitt?

Av en eller annen pussig grunn får jeg energi av sunn mat og trening .........Sikkert bare meg det er noe galt med :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

En ting som jeg har stusset på lenge er at i omtrent hvert eneste blogginnlegg så klager hun over hvor sliten hun er, eller at kroppen ikke henger med. Kanskje på tide å ta en grundigere kikk på kostholdet sitt?

Har også lagt merke til at hun klager veldig mye og at det skal lite til å vippe henne av pinnen. Med en gang ting ikke går som planlagt så kommer det et innlegg om at "det er ikke alltid ting går som de skal". Og det er både sant og greit.. men kjedelig å lese fire sånne innlegg på rad. Syns også at det går i det samme igjen og igjen sånn generelt sett. Føler at bloggen hennes kan summeres opp omtrent sånn:

 

* jobbrutinene ødelegger for trenings- og hverdagsrutiner

* hvor mye har syklet og hvor dårlig det går med joggingen

* poseringer med den ene foten på tå

* alt som ikke går som det skal

* hva har hunden tygd på eller ikke

* "jeg er stolt av kroppen min selv om jeg ikke har nådd målet mitt. Det betyr verken at jeg vil fremme overvekt eller fremme slanke kropper. Det betyr at jeg vil på Tv2's frokostshow og vise meg i bikini. Ikke fordi jeg vil vise meg fram. Eller si at min kropp er fin. Eller si at andre sin ikke er fin. Eller si noe som helst"

 

Skjønner at all mediefokus er gull verdt for henne nå når hun skal begynne som PT. Hadde stukket innom bloggen hennes litt ofterer hvis den hadde en positiv grunntone i stedet for side opp og side ned med hva som ikke funker. Når man strever med å sjonglere en hverdag som består av å kjøre tog, trening, to voksne mennesker og en hund så tenker jeg at hun må omstrukturere tankegangen i første omgang.

Ja, hun har pt kunder utenom og der må hun selvsagt tenke og planlegge. Skulle bare ønske at hun fikk noe til å fungere i lengden. Til og med jeg, som er bunnløst lat i utg.pkt, klarer å få til trening og et bra kosthold i tillegg til andre fritidsaktiviteter, familie og plutselig overtidsjobbing/møter på kvelden/younameit. Hele dagen min blir ikke ødelagt av noe som plutselig dukker opp - og sånn vil jeg tro det er for de aller fleste av oss som lever normale liv. Vi må være fleksible for å få ting til å gå opp. Hadde ikke en gang falt meg inn å bruke tid på å tenke over at jeg ikke fikk trent fordi blablabla. Da tar jeg heller en kjapp joggetur før jeg legger meg. 30 min er bedre enn ingenting. Hva er det å blogge om, liksom?

Dette ble litt mer kritisk enn jeg hadde tenkt. Tror bare at hun hadde hatt flere lesere hvis innleggene i hovedsak var konstruktive og positive og viste leserne at det finnes løsninger selv om man lever hektisk. Kjenner at jeg må være i godt humør og inspirert FØR jeg går inn på bloggen hennes, for jeg blir nesten litt irritert av å lese all klagingen så jeg kikker nesten aldri innom lenger. Må derfor ta litt forbehold -det kan jo hende at ting har endret seg. 

 

Syns budskapet hennes om at alle kropper skal være like mye akseptert er flott og hun er tøff som bruker seg selv som eksempel. Blir bare litt kleint når det koker ned til "se på meg". Hun kunne fremmet budskapet på en mer seriøs måte

Endret av Nana
  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Dacini

Jeg syns hun er flink! Hun trener hver dag, og selv om hun ikke er slank eller buler med markerte muskler er jeg sikker på at hun er sunn og frisk. Hun har en travel hverdag, i motsetning til mange andre bloggere har hun faktisk en 'ordentlig' jobb ved siden av!

At hun tidligere har satt seg mål hun ikke har gjennomført, feks fitness gjør vel ikke det henne til noen taper? På tidspunktet hun satte seg dette målet trodde hun det kunne gå, at hun da aksepterer at det ikke var for henne og går videre syns jeg er helt fint!

Jeg er sikker på at hun vil gjennomføre triathlon, Østfold tri er for alle, skjønner virkelig ikke at folk skal ha så store problemer med det! Det er gøy og inspirerende at hun er med på en sånn styrkeprøve selv om hun ikke er i samme form som de som vil gjøre det best!

Vi bør heie hverandre frem, ikke slenge dritt og trykke folk ned i søla!

Edit: skriveleif

Endret av Dacini
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gjest_Idja

Jeg syns hun er flink! Hun trener hver dag, og selv om hun ikke er slank eller buler med markerte muskler er jeg sikker på at hun er sunn og frisk. Hun har en travel hverdag, i motsetning til mange andre bloggere har hun faktisk en 'ordentlig' jobb ved siden av!

At hun tidligere har satt seg mål hun ikke har gjennomført, feks fitness gjør vel ikke det henne til noen taper? På tidspunktet hun satte seg dette målet trodde hun det kunne gå, at hun da aksepterer at det ikke var for henne og går videre syns jeg er helt fint!

Jeg er sikker på at hun vil gjennomføre triathlon, Østfold tri er for alle, skjønner virkelig ikke at folk skal ha så store problemer med det! Det er gøy og inspirerende at hun er med på en sånn styrkeprøve selv om hun ikke er i samme form som de som vil gjøre det best!

Vi bør heie hverandre frem, ikke slenge dritt og trykke folk ned i søla!

Edit: skriveleif

Åh, jeg er så enig!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Leste en kronikk i VG, tror jeg det var, at det er forskjell mellom kritikk og drittslenging. Hver gang man er kritisk til en blogger og dens bedrift er man sjalu og slenger dritt, men det er ikke alltid slik. Drage driver en blogg og vil livnære seg på blogging og trening (PT og livsstilcoach) og da er det lov å være kritisk til Drage sine løgner og treningsmetoder. Det å lyve om nåværende vekt og kosthold/treningsmengde og all den feiltrening syns jeg det er fair å kritisere når man posisjonerer seg som ekspert på området i forskjellige medier. 

  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

VG Pluss igjen.

Ja og de omtaler henne som "netthiten" :ler:.

Skjønner faktisk ikke hva som gjør henne så interessant...

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest gundagrynte

Ja og de omtaler henne som "netthiten" :ler:.

Skjønner faktisk ikke hva som gjør henne så interessant...

Mange av oss som ikke skjønner det...Hva er det hun har gjort som gjør at de velger å bruke så mye spalteplass osv på henne? At hun har kledd av seg? Daaahh....flere som har gjort det..At hun har spredd bikinibilder utover det ganske nett fordi hun plutselig har blitt så opptatt av å elske seg selv uansett..?? Vær stolt av cellulittene dine bla bla....Jenter har hatt cellulitter siden tidenes morgen og gått i bikini siden 1950-tallet....Såååå VG...hva er nytt???

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest GlutenBlaster

Jeg kan ikke forstå hvorfor dette skal være interessant. Som om det er noen som stopper en fra å gå på stranden hvis man virkelig vil. Er det forresten noen av dere som noensinne har spist hestehov?

 

 

 

Helene (28): - Kos deg på stranda - uten skam

- Du behøver ikke bare spise hestehov og salat for å få en fin sommer, sier Helene (28). Slik blir du bikiniklar - fra innsiden.

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest gundagrynte

Jeg kan ikke forstå hvorfor dette skal være interessant. Som om det er noen som stopper en fra å gå på stranden hvis man virkelig vil. Er det forresten noen av dere som noensinne har spist hestehov?

Ehh..nei :) Hestehov er for kaniner og andre dyr.....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Jeg kan ikke forstå hvorfor dette skal være interessant. Som om det er noen som stopper en fra å gå på stranden hvis man virkelig vil. Er det forresten noen av dere som noensinne har spist hestehov?

Hestehov? :sjokkert:

 

 

Og en annen ting - har hun gått opp i vekt i det siste? lenge siden jeg har vært innom bloggen.

Endret av Bootybuilder
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest gundagrynte

..og det måtte jo komme...Innlegget om at *hvor mye skal man tåle før man knekker* Hva med å tenke på det FØR man vrenger av seg tøyet i en av norges største aviser, spre bikinibildene sine overalt osv osv...Så vi som faktisk syns det er merkelig at enkelte ser sånn ut etter påståtte år med trening vi skal ikke få lov til å si det? Igjen så skal man altså snakke folk etter kjeften...Ikke aktuelt...spesielt ikke når Helene Drage selv har kommentert kroppene til folk på fitnesskonkurranser...bl.annet... Hva forventer hun egentlig?? Vet man at plata er varm så legger man faktisk IKKE hånda på den....

Endret av gundagrynte
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Denne tråden er sykere enn FF-tråden...

So true - rart den ikke blir redigert....

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
×
×
  • Opprett ny...