SunnivaOslo Skrevet 9. august 2018 #8861 Del Skrevet 9. august 2018 5 minutter siden, Birdo skrev: Heia deg også!🙌🏼 Og heia Helene!👏🏻 Unnskyld, men hvem er du til å bestemme det? Eller mer riktig, hvem tror du at du er? Dette er et diskusjonsforum. Du må tåle at folk skriver her Bidro. Det er ikke jeg som bestemmer hva som er normalvektig. Det har vært det samme i mange tusen år (sånn ca) og Helene er ikke litt overvektig, men kraftig og da reagerer jeg på at hun lyver om det. Omfavne hele det på ekte. Jeg forstår at du identifiserer deg med henne og at hun har vært en stor inspirasjon for deg. Det er virkelig bra. Og du skal kunne være stolt over deg selv som menneske selvom du er stor. Du skal ikke skjule deg, og det er fantastisk at HD har vært en hjelp for deg. Allikavel så må man ikke bli så "fan" at man ikke kan se det som er negativt og. Det er vanlig at slikt skjer, man hyller sitt idol og angriper de som skriver noe imot. 6 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Ultiva Skrevet 9. august 2018 #8862 Del Skrevet 9. august 2018 (endret) 21 timer siden, Levina skrev: Nei, selvforakt er ikke noe positivt og det har jeg aldri hevdet. Så slutt å legg ord i munnen min. Men, slik Helene Drage har holdt på den siste tiden med å fremelske sin overvektige kropp som at den er sexy og awesome har heller ikke gjort noe utslag på hennes livsstilsendring. Man kan faktisk være glad i seg selv, men samtidig ikke være fornøyd med kroppen sin slik den ser ut og ønske å gjøre en forandring. Ut fra det jeg har lest på bloggen, snap, podcaster så virker ikke Helene Drage så fornøyd med seg selv, slik hun ønsker å fremstå på bloggen. På hvert bilde hun legger ut så står hun i vinkler som viser henne mindre enn det hun egentlig er. Hvorfor vil hun fremstå slankere hvis hun er så fornøyd med sine egen størrelse? Det et bare et av det som jeg ikke får til å stemme. *kortet ned på innlegget* Dette gjelder for mange bloggere. Her er det f eks svært tydelig at Caroline Berg Eriksen suger inn magen alt hun klarer: https://imgur.com/eSUDz4q Den bloggeren har i tillegg en 5 år lang historie bak seg med slankeredigering. Så det er ikke bare overvektige som ser ut til å være misfornøyde med kroppene sine; det samme gjelder tydeligvis for normalvektige bloggere som CBE. Endret 9. august 2018 av Ultiva 15 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Birdo Skrevet 9. august 2018 #8863 Del Skrevet 9. august 2018 Hjelper ikke med et par positive kommentarer når man drukner det i mange negative. 11 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
SunnivaOslo Skrevet 9. august 2018 #8864 Del Skrevet 9. august 2018 1 minutt siden, pøbelsara skrev: Jeg ser det positive du skriver, jo - men når du tror at hun er overvektig fordi hun ikke har skjønt hvordan hun skjerper seg og tar seg sammen, så sier det mye om deg. det er ikke pent å dømme. Det er så utrolig skambelagt å være overvektig i dag - jeg skjønner ikke at du kan fortsette å hevde at det bare er å "gjøre de riktige tingene". Da vet du ikke nye om hvordan mennesker fungerer og hvordan det er å bli sett ned på. Jo jeg vet hvordan det er å bli sett ned på (ikke ift overvekt) Vi må slutte å sugarcoate ting. Problemer må løses. Man hjelper ikke en person ved å kun holde rundt dem og klappe dem på ryggen. 4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Puffin Skrevet 9. august 2018 #8865 Del Skrevet 9. august 2018 1 minutt siden, SunnivaOslo said: Dette er et diskusjonsforum. Du må tåle at folk skriver her Bidro. Det er ikke jeg som bestemmer hva som er normalvektig. Det har vært det samme i mange tusen år (sånn ca) og Helene er ikke litt overvektig, men kraftig og da reagerer jeg på at hun lyver om det. Omfavne hele det på ekte. Jeg forstår at du identifiserer deg med henne og at hun har vært en stor inspirasjon for deg. Det er virkelig bra. Og du skal kunne være stolt over deg selv som menneske selvom du er stor. Du skal ikke skjule deg, og det er fantastisk at HD har vært en hjelp for deg. Allikavel så må man ikke bli så "fan" at man ikke kan se det som er negativt og. Det er vanlig at slikt skjer, man hyller sitt idol og angriper de som skriver noe imot. Jeg anser ikke meg selv som "fan" av HD. Jeg leser ikke bloggen, følger henne ikke på sosiale media. Jeg er i denne tråden for at de som har svaret på alle overvektige sine problemer skal få motbør. "Spis mindre, tren mer", "prøv hardere", "skaff viljestyrke", "skjerp deg" er så fullstendig ubrukelige råd at jeg har ikke ord. Jeg er oppriktig bekymret for at unge jenter som sliter med overvekt og følger HD i sosiale media skal finne veien inn til denne tråden. Leser de dette vil de jammen ikke føle seg mye verdt!! 17 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
pøbelsara Skrevet 9. august 2018 #8866 Del Skrevet 9. august 2018 1 minutt siden, SunnivaOslo skrev: Jo jeg vet hvordan det er å bli sett ned på (ikke ift overvekt) Vi må slutte å sugarcoate ting. Problemer må løses. Man hjelper ikke en person ved å kun holde rundt dem og klappe dem på ryggen. Men hvem er DU til å fortelle henne at hun må skjerpe seg? Hun VET jo at hun må gjøre noe - og det gjør hun også. Litt mer empati og forståelse og litt mindre fordømmelse hadde vært fint. Hun blir ikke tynnere av at du så tydelig viser din forakt. 23 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Birdo Skrevet 9. august 2018 #8867 Del Skrevet 9. august 2018 1 minutt siden, SunnivaOslo skrev: Dette er et diskusjonsforum. Du må tåle at folk skriver her Bidro. Det er ikke jeg som bestemmer hva som er normalvektig. Det har vært det samme i mange tusen år (sånn ca) og Helene er ikke litt overvektig, men kraftig og da reagerer jeg på at hun lyver om det. Omfavne hele det på ekte. Jeg forstår at du identifiserer deg med henne og at hun har vært en stor inspirasjon for deg. Det er virkelig bra. Og du skal kunne være stolt over deg selv som menneske selvom du er stor. Du skal ikke skjule deg, og det er fantastisk at HD har vært en hjelp for deg. Allikavel så må man ikke bli så "fan" at man ikke kan se det som er negativt og. Det er vanlig at slikt skjer, man hyller sitt idol og angriper de som skriver noe imot. Skjerp deg, ikke undergrav meg. Bare fordi jeg er imot den hetsingen og fatshamingen som foregår her, så betyr ikke det at Helene er mitt idol og at jeg er blind på hennes feil. Hun er ikke perfekt og har såklart ting hun må jobbe med hun også, men de evt feilene er ikke noe jeg velger å henge meg opp i. 20 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
pøbelsara Skrevet 9. august 2018 #8868 Del Skrevet 9. august 2018 1 minutt siden, Puffin skrev: Jeg anser ikke meg selv som "fan" av HD. Jeg leser ikke bloggen, følger henne ikke på sosiale media. Jeg er i denne tråden for at de som har svaret på alle overvektige sine problemer skal få motbør. "Spis mindre, tren mer", "prøv hardere", "skaff viljestyrke", "skjerp deg" er så fullstendig ubrukelige råd at jeg har ikke ord. Jeg er oppriktig bekymret for at unge jenter som sliter med overvekt og følger HD i sosiale media skal finne veien inn til denne tråden. Leser de dette vil de jammen ikke føle seg mye verdt!! Nemlig! tenk om man hadde skrevet slik om folk som sliter den andre veien? Skjerp deg og spis mer og tren mindre, liksom? Man gjør jo ikke det. 17 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
SunnivaOslo Skrevet 9. august 2018 #8869 Del Skrevet 9. august 2018 Akkurat nå, pøbelsara skrev: Men hvem er DU til å fortelle henne at hun må skjerpe seg? Hun VET jo at hun må gjøre noe - og det gjør hun også. Litt mer empati og forståelse og litt mindre fordømmelse hadde vært fint. Hun blir ikke tynnere av at du så tydelig viser din forakt. Når man er såpass offentlig og legger ut ting så må man tåle tilbakemeldinger. Både positive og negative. 7 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Puffin Skrevet 9. august 2018 #8870 Del Skrevet 9. august 2018 Just now, SunnivaOslo said: Når man er såpass offentlig og legger ut ting så må man tåle tilbakemeldinger. Både positive og negative. Hets og fatshaming er ikke "negative tilbakemeldinger", og det er i alle fall ikke konstruktive tilbakemeldinger! 18 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
pøbelsara Skrevet 9. august 2018 #8871 Del Skrevet 9. august 2018 1 minutt siden, SunnivaOslo skrev: Når man er såpass offentlig og legger ut ting så må man tåle tilbakemeldinger. Både positive og negative. Selvsagt. Men nå er det enkelte i denne tråden som hakker i vei med shaming så det holder, da. Og et triumferende "hva var det jeg sa!" når hun spiser en sjokoladebit, er virkelig ikke innafor. 14 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Jobbermedbarn Skrevet 9. august 2018 #8872 Del Skrevet 9. august 2018 Etter å ha fulgt med i denne tråden i dag kan jeg vel bare konstantere att det jammen var godt at det jeg har slitt med gjorde at jeg hadde for lav vekt og ikke for høy. For det gjør meg tydeligvis veldig mye mer vellykket, selvom det slett ikke har føltes sånn i mange av mine leveår. Denne tråden er noe av det tristeste jeg har lest på lenge! Enkelte som har skrevet i denne tråden i dag burde virkelig skamme seg! 30 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest supernova_87 Skrevet 9. august 2018 #8873 Del Skrevet 9. august 2018 3 minutter siden, Jobbermedbarn skrev: Etter å ha fulgt med i denne tråden i dag kan jeg vel bare konstantere att det jammen var godt at det jeg har slitt med gjorde at jeg hadde for lav vekt og ikke for høy. For det gjør meg tydeligvis veldig mye mer vellykket, selvom det slett ikke har føltes sånn i mange av mine leveår. Denne tråden er noe av det tristeste jeg har lest på lenge! Enkelte som har skrevet i denne tråden i dag burde virkelig skamme seg! Det som er skikkelig trist og tragisk er at de som faktisk skammer seg er nettopp overvektige unge kvinner som enda ikke har kommet dit at de klarer (eller tror på at de kan og har lov til) å være glad i kroppen sin, og seg selv. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Aricia Skrevet 9. august 2018 #8874 Del Skrevet 9. august 2018 11 minutter siden, Puffin skrev: Hvem har autoritet til å gi et voksent menneske en "realitetsorientering"? Og da snakker vi om et menneske som er fullstendig klar over egne utfordringer og veien hun har foran seg. Det er ikke velmenende råd som gis her inne, stort sett. Det er himling med øynene, latterliggjøring og de som nærmest godter seg når det går galt. Superkonstruktivt. Godt sagt. Jeg skrev litt flåsete tidligere her at noen tok feil av Helene Drage og et barn som trengte å oppdras. Men sant og si var det ganske alvorlig ment. For det er virkelig den underliggende logikken i tråden her. Overvektige betraktes som store barn uten selvkontroll og konsekvenstenking, som bare gir seg hemningsløst og umiddelbart hen til enkle lyster, og som må snakkes til rette, realitetsorienteres og stilles krav til. Siden flere ble så provoserte av parallellen til rasisme, vil jeg gjerne trekke den én gang til. Fra slavetiden, gjennom kolonitiden og helt fram til 60-tallet var det en helt gjengs vestlig oppfatning, selv i såkalt seriøs forskning, å betrakte mennesker av afrikansk opprinnelse som evige barn, dvs som aldri gjennomgikk noen mental modningsprosess, men forsatte å leve i en slags basal naturtilstand hele livet. Og som derfor måtte oppdras, dvs hundses, undertrykkes og tas kontroll over. Fordi de bare ikke skjønte sitt eget beste. Selvsagt vet en i dag at denne type "forskning" var oppkonstruert tøv, og kun hadde som hensikt å legitimere fortsatt diskriminering av svarte, samt å gi europeerne fullstendig ubegrunnet bekreftelse på sin egen illusoriske overlegenhet. 21 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Kollontaj Skrevet 9. august 2018 #8875 Del Skrevet 9. august 2018 Det stemmer overhodet ikke at idealet alltid har vært slanke kvinner. I barokken var idealet fyldige kvinner med tydelig fett på kroppen. 8 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Levina Skrevet 9. august 2018 #8876 Del Skrevet 9. august 2018 24 minutter siden, Ultiva skrev: Dette gjelder for mange bloggere. Her er det f eks svært tydelig at Caroline Berg Eriksen suger inn magen alt hun klarer: https://imgur.com/eSUDz4q Den bloggeren har i tillegg en 5 år lang historie bak seg med slankeredigering. Så det er ikke bare overvektige som ser ut til å være misfornøyde med kroppene sine; det samme gjelder tydeligvis for normalvektige bloggere som CBE. Du har ikke helt forstått dette. Helene Drage er jo ikke misfornøyd med kroppen sin, snarere tveritmot i følge henne. Men hun er bekymret for følgesykdommer som kan komme av sin fedme, derfor denne slankeoperasjonen. Derimot så legger hun ut bilder av seg selv hvor hun ønsker å fremstå mindre enn det hun er. Hun har vist på bilder hva som er såkalte riktige poseringer for å få til dette. Hun er full av selvmotsigelser og dette reagerer jeg på. Jeg støtter på ingen måte noen slankeredigering. 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
pøbelsara Skrevet 9. august 2018 #8877 Del Skrevet 9. august 2018 (endret) 5 minutter siden, Levina skrev: Du har ikke helt forstått dette. Helene Drage er jo ikke misfornøyd med kroppen sin, snarere tveritmot i følge henne. Men hun er bekymret for følgesykdommer som kan komme av sin fedme, derfor denne slankeoperasjonen. Derimot så legger hun ut bilder av seg selv hvor hun ønsker å fremstå mindre enn det hun er. Hun har vist på bilder hva som er såkalte riktige poseringer for å få til dette. Hun er full av selvmotsigelser og dette reagerer jeg på. Jeg støtter på ingen måte noen slankeredigering. Det er jeg som ikke har forstått, ja. Endret 9. august 2018 av pøbelsara 22 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Raven.Writingdesk Skrevet 9. august 2018 #8878 Del Skrevet 9. august 2018 38 minutter siden, SunnivaOslo skrev: Jo jeg vet hvordan det er å bli sett ned på (ikke ift overvekt) Vi må slutte å sugarcoate ting. Problemer må løses. Man hjelper ikke en person ved å kun holde rundt dem og klappe dem på ryggen. ? Hvem gjør det? Og hvordan ?hva snakker du om? 7 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Levina Skrevet 9. august 2018 #8879 Del Skrevet 9. august 2018 1 minutt siden, Kollontaj skrev: Det stemmer overhodet ikke at idealet alltid har vært slanke kvinner. I barokken var idealet fyldige kvinner med tydelig fett på kroppen. Dette handler ikke om litt former og fyldighet av lår og rompe. Når man vet at det dør fler mennesker globalt i dag av sin overvekt enn av sult, så skal man ikke bagatellisere dette. 5 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Raven.Writingdesk Skrevet 9. august 2018 #8880 Del Skrevet 9. august 2018 (endret) 13 minutter siden, Levina skrev: Dette handler ikke om litt former og fyldighet av lår og rompe. Når man vet at det dør fler mennesker globalt i dag av sin overvekt enn av sult, så skal man ikke bagatellisere dette. Vet du hva, ingen ønsker å bagatellisere overvekt. HD skal vel legge seg på operasjonsbordet nå, for helsa sin del. Så igjen er dette stråmann. Det påståes at HD «hyller overvekt» (ingen bevis for det) og nå har du moderert det til at man «bagatelliserer overvekt» (igjen: stråmann. Ingen gjør det) De fleste ønsker å forholde seg til fakta. Og i den sammenheng, Siden du er så opptatt av å belære andre; hva er gjennomsnittsalderen for de som «dør av overvekt» - kontra «de som dør av undervekt» ? Endret 9. august 2018 av veggteppe 21 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg