pøbelsara Skrevet 9. august 2018 #8821 Del Skrevet 9. august 2018 Akkurat nå, Levina skrev: Jeg konstater at du ikke svarer på spørsmålet. Jeg konstaterer st du ikke kan lese. 11 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Elhaym Skrevet 9. august 2018 #8822 Del Skrevet 9. august 2018 9 minutter siden, pøbelsara skrev: Jeg konstaterer st du ikke kan lese. Skulle til og si: ikke mat trollet, men kom på at noen troll mater seg sjæl 7 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Wenda Skrevet 9. august 2018 #8823 Del Skrevet 9. august 2018 34 minutter siden, Birdo skrev: Jeg er overvektig og jeg har slitt myyye med angst pga av dette. Jeg takket nei til invitasjoner til alt, dro ikke i butikken og holdt meg generelt hjemme om det ikke var høyst nødvendig. Treningssenter kunne jeg bare glemme å tenke på. Nettopp fordi folk har en slik holdning til overvektige som kommer frem her. Det er kvalmt og utrolig nedverdigende å lese om. Mye takket være Helene så har jeg lært meg å drite i hva andre mener og nå har jeg et mye bedre, sosialt liv. Jeg har til og med begynt på treningssenter og er på god vei ned👏🏻 Hun har vist meg at man kan være stor men fortsatt kle seg fint og at man kan leve et normalt liv. Så dere brukere her inne som holder på som dere gjør, skam dere. Dere bryter folk ned, og det er ikke greit. Heia deg 🤗 Har også klart å akseptere min egen kropp mye pga HD, Camilla Lorentzen og andre som fremmer kroppspositivisme (og ikke fremmer fedme slik enkelte tolker det som) De siste par årene har jeg turt å gå i bikini på stranden, ha på meg de klærne jeg selv ønsker å gå med, har begynt å trene regelmessig på treningssenter selv om jeg føler meg som en hval blant mange av de andre der. Jeg har det så mye bedre med meg selv 11 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Levina Skrevet 9. august 2018 #8824 Del Skrevet 9. august 2018 (endret) 17 minutter siden, pøbelsara skrev: Seriøst, dette blir for dumt. Hvis HD poserer på et bilde og ikke redigerer det, så er det et bilde av hvordan hun så ut når bildet ble tatt. Jeg kan ikke stå til regnskap for din fat-fobia. Jeg synes du burde ta dn god titt på hvordan du omtaler andre mennesker, og på hvor opphengt du er i en annens vekt. Du fremstår ikke som spesielt hyggelig eller forståelsesfull. Hvorfor er du så opphengt i vekten hennes? Hvorfor er du kritisk til andre blogger, eller opphengt om du kaller det? Dette er et forum hvor man kan diskutere bloggere. Er det mindre legitimt å diskutere hvordan og hva denne bloggeren viser og ytrer, fordi hun er overvektig.. Du må også klare og skille sak og person når man diskuterer. Endret 9. august 2018 av Levina 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Elhaym Skrevet 9. august 2018 #8825 Del Skrevet 9. august 2018 Akkurat nå, Wenda skrev: Heia deg 🤗 Har også klart å akseptere min egen kropp mye pga HD, Camilla Lorentzen og andre som fremmer kroppspositivisme (og ikke fremmer fedme slik enkelte tolker det som) De siste par årene har jeg turt å gå i bikini på stranden, ha på meg de klærne jeg selv ønsker å gå med, har begynt å trene regelmessig på treningssenter selv om jeg føler meg som en hval blant mange av de andre der. Jeg har det så mye bedre med meg selv Det som burde være positivt for fatshamerene her inne er jo at HD og andre tjukkaser faktisk trener. Tjukke mennesker skal trene for å bli tynne og slanke så de kan ta sexy bilder av seg selv og mens de går ned i vekt skal de helst mislike seg selv. Forstår seriøst ikke denne tråden 15 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Elhaym Skrevet 9. august 2018 #8826 Del Skrevet 9. august 2018 Akkurat nå, Levina skrev: Hvorfor er du kritiske til andre blogger, eller oppheng som du kaller det? Dette er et forum hvor man kan diskutere bloggere. Er det mindre legitimt å diskutere hvordan og hva denne bloggeren viser og ytrer, fordi hun er overvektig.. Du må også klare og skille sak og person når man diskuterer. Du vil jo bare ikke forstå uansett hvor mange som svarer deg. Du er helt besatt av at hd bør skamme seg over å være en feit taper, og uansett om du ikke skriver det HELT sånn så er det DERFOR folk reagerer. Rett og slett fordi denne tråden er HETSING av et enkeltmenneske og hennes vekt og gjøren. Alt som er kritikkverdig med HD forsvinner i all eder og galle visse brukere slenger ut her. Hva er vel litt umerket reklame hos HD når man ser 300 sider ren drittslenging 17 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
SunnivaOslo Skrevet 9. august 2018 #8827 Del Skrevet 9. august 2018 10 timer siden, Birdo skrev: Vis meg gjerne slike kommentarer😊 Gå inn på tråden om funkygine bla Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
pøbelsara Skrevet 9. august 2018 #8828 Del Skrevet 9. august 2018 (endret) 5 minutter siden, Levina skrev: Hvorfor er du kritiske til andre blogger, eller oppheng som du kaller det? Dette er et forum hvor man kan diskutere bloggere. Er det mindre legitimt å diskutere hvordan og hva denne bloggeren viser og ytrer, fordi hun er overvektig.. Du må også klare og skille sak og person når man diskuterer. Hvorfor jeg er så kritisk til noen andre bloggere, fremgår av innleggene jeg skriver i trådene om dem. Hvorfor jeg er kritisk til din favorittblogger, har jeg gjort kort rede for i denne tråden. Det mente du var avsporing, så du svarte ikke på det jeg skrev, så jeg har litt vanskelig for å forstå hvorfor du stiller nøyaktig det samme spørsmålet igjen. Jeg skjønner ikke helt hvorfor du hevder at jeg ikke kan skille sak og person? Endret 9. august 2018 av pøbelsara 7 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Elhaym Skrevet 9. august 2018 #8829 Del Skrevet 9. august 2018 Akkurat nå, SunnivaOslo skrev: Gå inn på tråden om funkygine bla Jeg og birdo er uenige i funkyginetråden. Hvor er de nevnte kommentarene til Birdo der? 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Birdo Skrevet 9. august 2018 #8830 Del Skrevet 9. august 2018 2 minutter siden, SunnivaOslo skrev: Gå inn på tråden om funkygine bla Hva har jeg skrevet om henne? Annet enn hva jeg syns om den grusomme utleveringen hennes? 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Miranda16 Skrevet 9. august 2018 #8831 Del Skrevet 9. august 2018 6 timer siden, Sahara_ skrev: Er flere som kommenterer som overvektige selv, så er ikke helt enig med deg her. Det virker ikke som at dere forstår at vi er ikke fatshamer kropssstørrelsen hennes, men kritiserer fremgangsmåten hennes på sosiale medier som influencer. Word! 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
pøbelsara Skrevet 9. august 2018 #8832 Del Skrevet 9. august 2018 hva gjør hun feil som influencer? Sier at hun kan leve med kroppen sin som den er? 13 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Elhaym Skrevet 9. august 2018 #8833 Del Skrevet 9. august 2018 1 minutt siden, pøbelsara skrev: hva gjør hun feil som influencer? Sier at hun kan leve med kroppen sin som den er? Eksakt 5 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Kollontaj Skrevet 9. august 2018 #8834 Del Skrevet 9. august 2018 3 minutter siden, pøbelsara skrev: hva gjør hun feil som influencer? Sier at hun kan leve med kroppen sin som den er? Ja, skam på henne. Fysj. Hun burde jo be Norge om unnskyldning. 😏 12 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
SunnivaOslo Skrevet 9. august 2018 #8835 Del Skrevet 9. august 2018 6 timer siden, Miranda16 skrev: Ref Teamlivsstil? Har hun ikke sukkerstopp? Sprukket allerede? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
SunnivaOslo Skrevet 9. august 2018 #8836 Del Skrevet 9. august 2018 6 timer siden, veggteppe skrev: Til alle dere som påstår HD "forherliger" og "fremmer overvekt": Det finnes en kampanje som heter "black lives matter". Som hvit, er det enkelte som har startet en motkampanje, eller slagord. Det er "white lives matters to" (beklager potensielle skrivefeil) Enkelte hvite, føler seg altså truffet, over "black lives matter" kampanjen. De ser ut til å tro, at en slik kampanje tråkker på deres "white pride" (Fordi den må de såklart få ha) og "forherliger" svarte sine rettigheter, med ønske om å undertrykke hvite sine. Så mange av dere i tråden, bygger påstandene deres mot HD på nøyaktig samme prinsipper som "white pride", folkene gjør: Premissen deres er, at via å fremme en ting,(Black lives/ å leve med overvekt) - så ønsker man å trykke ned noe annet, (Whte lives/normalvekt) - eller sier det ene er bedre enn det andre. Det dere også har til felles med "white pride" folka, er at dere ser ut til å glemme historien. Og fakta. Og forskning.. Historisk sett vet vi at farvede mennesker har levd undertrykket av hvite, i mange hundreår. Og det skjer enda i flere steder av verden, at de lider sosioøkonomisk, på grunn av den arva de har fått, fra at deres forfedre var slaver for den hvite mann. Så selv om en farget per se skal kunne oppnå "the american dream" på lik linje med en hvit, ut ifra hva deres velferdssamfunn tilbyr, er det jo åpenlyst at de som er generasjoner etter slaver, vil ha dårligere odds enn de som er arvinger etter slavedrivere. Fedme, spesielt for kvinner, har de hundrede årene, ikke vært noe attraktiv egenskap. En fet kvinne er stort sett sosialt akseptert, å anse som mer uattraktiv enn en slank kvinne. Å være vakker og attraktiv, er en form for verdi som på mange måter står høyt, spesielt i samfunnet vi lever i, idag. Per Fuggeli omtalte kroppen som den nye sjelen. Det sier sitt. For overvektige kvinner som "våger" å vise seg frem og fronte "bodypositivity", så blir de fort kassert og stemplet som fedmeforherligende. Enda det handler altså ikke om det. Men å gjøre noe negativt til noe levbart. Og da må man se det positive med det. Uten at det betyr at man synes det er helt greit, og ikke skal jobbes med. vi vet at overvekt er mer vanlig i fattigere strøk, i den vestlige verden. Fedme er dermed endel av et sosioøkonomisk klasseskille. Det samme kan sies om alkoholisme. Og rusmisbruk. Informasjon er kjempeviktig, såklart. Men; de fleste vet nok at både narkotika, rusmidler og fedme - er helsefarlig. Så den informasjonen så mange av dere ønsker å formane frem er allerede allmenn kunnskap. Det er ikke noe nytt, dere bringer til bordet. Tvert imot. Vi vet også nå, at misbruk ser ut til å være genetisk betinget. Dvs, at noen er mer disponert, for å bli misbrukere. Jeg har også lest, at det er en dokumentert økning av alkoholmisbruk, blant overvektsopererte. Det er veldig logisk når man tenker seg om; når man ikke kan overspise erstatter man det ene misbruket med noe annet. Når vi vet at misbruk altså både er genetisk betinget, og ofte mer disponert for sosioøkonomiske lavklasser, tror dere damer her inne, virkelig, at dere hjelper eller bidrar, på noen som helst måte, via å sitte å komme med nedlatende "selvfølgeligheter", og kalle det for "tough love"...? Nei, dere representerer en "overklasse" i dette tilfellet. De hvite priviligerte som møter en "black lives matter" kampanje, med å belære fattige sorte, at man skal bare jobbe hardere og oppføre seg lovlydig. Ha litt selvdisiplin og innsatsvilje. Fordi da løser det seg for snille piker og gutter.. Det er en ubeskrivelig arroganse og uvitenhet. Sammenligner du overvekt som i de aller fleste tilfeller er selvvalgt Black Lives Matter? Disse VELGER ikke å bli utsatt for drap,hets,rasisme og alt mulig annet. HD blir ikke utsatt for noe av dette. Hun blir utsatt for "hat" som vil si at noen er uenige eller arresterer henne på ting. Jeg synes det er kvalmende frekt å sammenligne svarte i Amerika og deres kamp med privilegerte hvite kvinner som har overflod av mat. Ærlig talt,du burde skamme deg! 5 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Miranda16 Skrevet 9. august 2018 #8837 Del Skrevet 9. august 2018 4 minutter siden, SunnivaOslo skrev: Sprukket allerede? Ser sånn ut. 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
SunnivaOslo Skrevet 9. august 2018 #8838 Del Skrevet 9. august 2018 6 timer siden, veggteppe skrev: Det er pinlig at du ber meg lese meg opp om dette. Tror du virkelig ikke at jeg vet noe om dette? Informasjnen du viser til er så basic at det blir som å be en urmaker om å lære seg klokka. Les litt mer om fedme, depresjon, sosial isolasjon, sosioøkomisk påvirkning på helse (overvekt) og genetisk betinget misbruk. Reflekter litt rundt hvorfor USA har "superfete" mennesker og disse store forskjellene mellom vekt, og økonomiske samfunnsklasser, og norge som et sosialdemokratisk land bestående av en stor middelklasse, har en langt jevnere fordeling også av befolkningas vektproblematikk. Reflekter litt rundt hvordan du kan bidra til å minimere dette, fremfor å gulpe opp barneskole informasjon og servere det som om dette skulle være noe banebrytende. Du henger langt etter, i debatten her. Fordi usunn mat er billig. Du kan få en McDonalds meny for 2 dollar. Et salathode koster gjerne og 2 dollar. De elsker fast food og fast food er billig å produsere. Noen folk ass. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Puffin Skrevet 9. august 2018 #8839 Del Skrevet 9. august 2018 3 minutter siden, SunnivaOslo said: Sammenligner du overvekt som i de aller fleste tilfeller er selvvalgt Black Lives Matter? Disse VELGER ikke å bli utsatt for drap,hets,rasisme og alt mulig annet. HD blir ikke utsatt for noe av dette. Hun blir utsatt for "hat" som vil si at noen er uenige eller arresterer henne på ting. Jeg synes det er kvalmende frekt å sammenligne svarte i Amerika og deres kamp med privilegerte hvite kvinner som har overflod av mat. Ærlig talt,du burde skamme deg! Jeg syns det er kvalmende frekt å enkelt konkludere med at "overvekt er i de aller fleste tilfeller selvvalgt". HD blir ikke utsatt for at noen er uenige eller "arresterer henne". Hun blir til stadighet fatshamet. 16 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
pøbelsara Skrevet 9. august 2018 #8840 Del Skrevet 9. august 2018 4 minutter siden, SunnivaOslo skrev: Sammenligner du overvekt som i de aller fleste tilfeller er selvvalgt Black Lives Matter? Disse VELGER ikke å bli utsatt for drap,hets,rasisme og alt mulig annet. HD blir ikke utsatt for noe av dette. Hun blir utsatt for "hat" som vil si at noen er uenige eller arresterer henne på ting. Jeg synes det er kvalmende frekt å sammenligne svarte i Amerika og deres kamp med privilegerte hvite kvinner som har overflod av mat. Ærlig talt,du burde skamme deg! Mener du at overvekt er selvvalgt? Noe så kunnskapsløst og fordomsfullt. Du burde skamme deg. Dypt og inderlig. HD blir i denne tråden utsatt for folk som for fullt alvor mener at hun ikke bør glede seg over kroppen sin, at hun ikke skal posere i flatterende posisjoner og som mener at hun må stå til rette for hver sjokoladebit hun spiser. Overvekt er dessuten ikke noe rik- og privilligert-problem. Kvinnene i Norges rikeste kommune har høyest utdannelse og lavest BMI. Fedme handler ikke om luksus og privilegier. Du burde skamme deg. Og lese deg litt opp. 28 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg