Gjest CecilieX Skrevet 8. august 2018 #8681 Skrevet 8. august 2018 23 timer siden, Miranda16 skrev: Det som i følge noen av dere er sladder og synsing i denne tråden er per deres definisjon akkurat det samme som skjer i andre topp tråder Ramepelys. Persondebatt er det de fleste kritikerne av kritikerne gjør i denne tråden som går på å slenge med leppa til andre. Hvis dette er så viktig for dere så så hvorfor er det ingen som kjemper for det samme i disse andre trådene? @Aricia har konsekvent vært opptatt av at man ikke skal psykologisere i mange tråder. Hva slags argument er det at man liksom har plikt til å uttale seg i alle tråder? Det er jo bare en slags stille bekreftelse på at man selv er tom for argumenter, når man begynner med «whataboutism». Den kritikken som bedrives i denne tråden er mange ganger verre enn den som rammer CBE. Særlig det faktum at mange faktisk konkluderer med at hun sliter og har det vanskelig, men likevel fortsetter å gnure på. Noen av dere konkluderer også med at det må ligge psykisk sykdom bak, som nettopp gir slike utslag som det hun strever med. Og LIKEVEL kritiserer dere at hun ikke greier å gå ned i vekt. Slå den.
Miranda16 Skrevet 8. august 2018 #8682 Skrevet 8. august 2018 (endret) 21 minutter siden, CecilieX skrev: @Aricia har konsekvent vært opptatt av at man ikke skal psykologisere i mange tråder. Hva slags argument er det at man liksom har plikt til å uttale seg i alle tråder? Det er jo bare en slags stille bekreftelse på at man selv er tom for argumenter, når man begynner med «whataboutism». Den kritikken som bedrives i denne tråden er mange ganger verre enn den som rammer CBE. Særlig det faktum at mange faktisk konkluderer med at hun sliter og har det vanskelig, men likevel fortsetter å gnure på. Noen av dere konkluderer også med at det må ligge psykisk sykdom bak, som nettopp gir slike utslag som det hun strever med. Og LIKEVEL kritiserer dere at hun ikke greier å gå ned i vekt. Slå den. Nå er det sånn at flere brukere kun er inne for å angripe andre brukere for deres meninger uten å komme med synspunkter om det debatten faktisk handler om. Så sitter mange av de samme i andre tråder og som dere definerer, diskusjon om en persons indre etc. Derfor lurer jeg på hvorfor folk er så opptatt av å ta de andre brukerne i denne tråden? Det er heller ingen som vet hva slags kunnskap og erfaringer brukere har for å ha de synspunktene de har om spiseforstyrrelser. Å feste dette opp mot HDs uttalelser på some kalles debatt. Ting blir ikke tatt ut av løse lufta Endret 8. august 2018 av Miranda16 7
Inocybe Skrevet 8. august 2018 #8683 Skrevet 8. august 2018 9 timer siden, virkelig skrev: senest igår i tråden om CBE... Det inntrykket jeg sitter igjen med er at CBE først og fremst trener for å holde seg slank. Som andre påpeker synes hun å ha liten progresjon i f.eks. styrke. Ikke at man nødvendigvis må ha bulende muskler og blodårer som rep rundt armer og bein, men CBE er først og fremst slank. Den definerte magen jobber hun nok med, og det virker som om akkurat dette er svært viktig for henne. Ref. magebilder post partum og utallige poseringer med dette området i fokus. Resten not so much.. i hvert fall ikke sammenlignet med magen. Velger å sitere dette og tagge @Medici som skrev originalinnlegget. Ufint å flytte og redigere innlegg uten å gi beskjed. PS. Står lite om CBEs innerste tanker her. 8
Gjest CecilieX Skrevet 8. august 2018 #8684 Skrevet 8. august 2018 2 minutter siden, Miranda16 skrev: Nå er det sånn at flere brukere kun er inne for å angripe andre brukere for deres meninger uten å komme med synspunkter om det debatten faktisk handler om. Det er heller ingen som vet hva slags kunnskap og erfaringer brukere har for å ha de synspunktene de har om spiseforstyrrelser. Ting blir ikke tatt ut av løse lufta Du sier så. Sist jeg var innom ble jeg ikke overbevist. Snarere tvert i mot. Jeg vil også våge påstanden om at dersom noen av de mest dedikerte i denne tråden jobber innen fagfeltet, så bør de snarest finne frem læreboka som omhandler etikk.
Miranda16 Skrevet 8. august 2018 #8685 Skrevet 8. august 2018 2 minutter siden, CecilieX skrev: Du sier så. Sist jeg var innom ble jeg ikke overbevist. Snarere tvert i mot. Jeg vil også våge påstanden om at dersom noen av de mest dedikerte i denne tråden jobber innen fagfeltet, så bør de snarest finne frem læreboka som omhandler etikk. Hva mener du med er uetisk med denne diskusjonen? Å komme med synspunkter om en persons ve og vel er ikke uetisk. Da har du virkelig bomma 4
Medici Skrevet 8. august 2018 #8686 Skrevet 8. august 2018 Takk, @Inocybe. Nei, hovedbudskapet i det innlegget er vel hva slags inntrykk jeg har av det som presenteres på bloggen. @virkelig ser ikke helt poenget ditt, virkelig. 5
Levina Skrevet 8. august 2018 #8687 Skrevet 8. august 2018 (endret) 38 minutter siden, CecilieX skrev: @Aricia har konsekvent vært opptatt av at man ikke skal psykologisere i mange tråder. Hva slags argument er det at man liksom har plikt til å uttale seg i alle tråder? Det er jo bare en slags stille bekreftelse på at man selv er tom for argumenter, når man begynner med «whataboutism». Den kritikken som bedrives i denne tråden er mange ganger verre enn den som rammer CBE. Særlig det faktum at mange faktisk konkluderer med at hun sliter og har det vanskelig, men likevel fortsetter å gnure på. Noen av dere konkluderer også med at det må ligge psykisk sykdom bak, som nettopp gir slike utslag som det hun strever med. Og LIKEVEL kritiserer dere at hun ikke greier å gå ned i vekt. Slå den. Dette er vel brukerdebatt. Forstår heller ikke hva CBE har med denne tråden å gjøre?!. Ikke vet jeg hvor mye du har fått med deg, men Helene Drage har selv skrevet om sitt store bruk av hår/ støvsuger som står og går, slik at disse suselydene gir henne ro i tankene. I tillegg til spiseforstyrrelsen som overspising er, eller at hun er følesespiser, tyder på noen utfordringer på det psykiske plan. Dette har hun selv snakket om på bloggen. Jeg kan ikke se at noen har snakket om psykisk sykdom eller satt noen diagnose på denne bloggeren, noe som selvfølgelig hadde vært helt feil. Hun har selv ønsket å være synlig på SoMe kanaler og ikke forstår jeg hvorfor denne bloggeren ikke skal kunne få et kritisk blikk på seg i forhold til denne såkalte livsstilsendringen som hun har forsøkt på i noen år nå. Må man være slank og trent og ha mange flere blogglesere, for at man skal kunne blir kritisert.... Endret 8. august 2018 av Levina 6
Miranda16 Skrevet 8. august 2018 #8688 Skrevet 8. august 2018 1 minutt siden, Levina skrev: Dette er vel brukerdebatt. Forstår heller ikke hva CBE har med denne tråden å gjøre?!. Ikke vet jeg hvor mye du har fått med deg, men Helene Drage har selv skrevet om sitt store bruk av hår/ støvsuger som står og går, slik at disse suselydene gir henne ro i tankene. I tillegg til spiseforstyrrelse som overspising er eller at hun er følesespiser, tyder på noen utfordringer på det psykiske plan. Dette har hun selv snakket om på bloggen. Jeg kan ikke se at noen har snakket om psykisk sykdom eller satt noen diagnose på denne bloggeren, noe som selvfølgelig hadde vært helt feil. Hun har selv ønsket å være synlig på SoMe kanaler og ikke forstår jeg hvorfor denne bloggeren ikke skal kunne få et kritisk blikk på seg i forhold til denne såkalte livsstilsendringen som hun har forsøkt på i noen år nå. Må man være slank og trent og ha mange flere blogglesere, for at man skal kunne blir kritisert.... Tok det er brukere som kun er inne i den tråden for å angripe andre for synspunktene våre og så sitter de i andre tråder som diskuterer lignende og lar alt passere. Som du påpeker så har HD vært klar på hele veien hvilke diagnoser hun har og beskrevet hva slags verktøy hun mestrer å bruke og ikke. Så er veldig enig i det du skriver 3
Levina Skrevet 8. august 2018 #8689 Skrevet 8. august 2018 1 minutt siden, Miranda16 skrev: Tok det er brukere som kun er inne i den tråden for å angripe andre for synspunktene våre og så sitter de i andre tråder som diskuterer lignende og lar alt passere. Som du påpeker så har HD vært klar på hele veien hvilke diagnoser hun har og beskrevet hva slags verktøy hun mestrer å bruke og ikke. Så er veldig enig i det du skriver Enig. Har observert det jeg også. Ganske påfallende. 4
Gjest CecilieX Skrevet 8. august 2018 #8690 Skrevet 8. august 2018 8 minutter siden, Miranda16 skrev: Hva mener du med er uetisk med denne diskusjonen? Å komme med synspunkter om en persons ve og vel er ikke uetisk. Da har du virkelig bomma Å diskutere en spesifikk persons vektproblemstikk på et åpent forum er så langt unna yrkesetikk som du kan få det. Ingen med et profesjonelt forhold til faget sitt kan forsvare å diskutere enkeltmenneskers utfordringer på detaljnivå. Man har feilet stort dersom man ved hjelp av informasjon via en blogg vet nok til å kunne konkludere faglig. Men det er klart, det er lettvint å påstå at man har utdannelse i faget på et forum hvor man kan være anonym. Minner også om det jeg skrev sist, om at personlige erfaringer ikke heller er å betrakte som overførbare og det gjør en bare til ekspert på egen kropp, ikke andres. Det var mine tanker for i dag, ses igjen om noen uker.
Miranda16 Skrevet 8. august 2018 #8691 Skrevet 8. august 2018 (endret) 15 minutter siden, CecilieX skrev: Å diskutere en spesifikk persons vektproblemstikk på et åpent forum er så langt unna yrkesetikk som du kan få det. Ingen med et profesjonelt forhold til faget sitt kan forsvare å diskutere enkeltmenneskers utfordringer på detaljnivå. Man har feilet stort dersom man ved hjelp av informasjon via en blogg vet nok til å kunne konkludere faglig. Men det er klart, det er lettvint å påstå at man har utdannelse i faget på et forum hvor man kan være anonym. Minner også om det jeg skrev sist, om at personlige erfaringer ikke heller er å betrakte som overførbare og det gjør en bare til ekspert på egen kropp, ikke andres. Det var mine tanker for i dag, ses igjen om noen uker. Hadde en fagperson diskutert sin egen pasient på et forum så vil jeg kalle det uetisk, men å sitte som privatperson å diskutere på nett i dette tilfelle er ikke det. Fagpersoner deltar da i samfunnsdebatter og blir også spurt om å uttale seg generelt i særskilte saker Endret 8. august 2018 av Miranda16 1
Birdo Skrevet 8. august 2018 #8692 Skrevet 8. august 2018 25 minutter siden, Levina skrev: Enig. Har observert det jeg også. Ganske påfallende. Skjønner at dere snakker om meg blant annet, og det er helt greit. Jeg har aldri skrevet noe i nærheten så stygt og nedverdigende om noen andre bloggere her inne, som det som blir skrevet her - jeg har kritisert med god grunn deres etiske roller som bloggere. Såvidt meg bekjent så merker Helene annonser og sponsing som hun skal, hun legger ikke enorme kroppspress på unge mennesker og hun selger ikke barn for klikk. Så da kan hun ikke sammenlignes med de bloggerne som gjør akkurat dette. 20
Monky Skrevet 8. august 2018 #8693 Skrevet 8. august 2018 25 minutter siden, Birdo skrev: Skjønner at dere snakker om meg blant annet, og det er helt greit. Jeg har aldri skrevet noe i nærheten så stygt og nedverdigende om noen andre bloggere her inne, som det som blir skrevet her - jeg har kritisert med god grunn deres etiske roller som bloggere. Såvidt meg bekjent så merker Helene annonser og sponsing som hun skal, hun legger ikke enorme kroppspress på unge mennesker og hun selger ikke barn for klikk. Så da kan hun ikke sammenlignes med de bloggerne som gjør akkurat dette. I forhold til kroppspress, så er det vel slanking og kropp bloggen hennes dreier seg om, er det ikke?! 7
Prinsesse788 Skrevet 8. august 2018 #8694 Skrevet 8. august 2018 Enig, syntes det er utrolig dumt å påstå at HD ikke bidrar til kroppspress bare fordi hun er overvektig... 8
Orly Skrevet 8. august 2018 #8695 Skrevet 8. august 2018 17 timer siden, Binnie skrev: Egentlig burde hele denne tråden slettes! Styggeste tråden på hele KG, reinspikka mobbing! Trist lesing... Så innmari enig med deg, fatter ikke at en sånn tråd får stå 5
-Fyrstikk- Skrevet 8. august 2018 #8696 Skrevet 8. august 2018 1 time siden, Levina skrev: Må man være slank og trent og ha mange flere blogglesere, for at man skal kunne blir kritisert.... You tell me! (høres jo tøft nok ut i seg selv, altså). 7
-Fyrstikk- Skrevet 8. august 2018 #8697 Skrevet 8. august 2018 17 minutter siden, Prinsesse788 skrev: Enig, syntes det er utrolig dumt å påstå at HD ikke bidrar til kroppspress bare fordi hun er overvektig... Utdyp gjerne hva hennes bidrag til kroppspress består i. 11
Miranda16 Skrevet 8. august 2018 #8698 Skrevet 8. august 2018 19 minutter siden, Prinsesse788 skrev: Enig, syntes det er utrolig dumt å påstå at HD ikke bidrar til kroppspress bare fordi hun er overvektig... Synes også at hun ikke har noe mindre fokus på kropp en visse toppbloggere. 4
Monky Skrevet 8. august 2018 #8699 Skrevet 8. august 2018 6 minutter siden, -Fyrstikk- skrev: Utdyp gjerne hva hennes bidrag til kroppspress består i. Ved å blogge om slanking, vektnedgang osv.. kan sikkert bidra til kroppspress hos noen det også! 4
Birdo Skrevet 8. august 2018 #8700 Skrevet 8. august 2018 Bare fordi hun blogger om hennes vei mot vektnedgang så er det ikke nødvendigvis bidrag til kroppspress. 11
Fremhevede innlegg