Trollmora Skrevet 8. august 2018 #8661 Del Skrevet 8. august 2018 Gratulerer HD for at du har bestemt deg - håper veien til den magiske datoen blir noe lettere for deg enn veien fra Start-kurs til kirurg! Masse lykke til! 9 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Trollmora Skrevet 8. august 2018 #8662 Del Skrevet 8. august 2018 1 time siden, Levina skrev: Det er mye rart hun har skrevet som ikke kan været riktig. Hun har tidligere skrevet at hun begynte å gå opp endel kilo etter at hun slutter å leve på 800 kalorier per dag. Det kan ikke medfører riktighet. Man må ikke leve på 800 kcal for å ha en stabil vekt. Hun kunne fint holdt vekten ved å leve på 2500 klc. hver dag og med regelmessig trening, eller 2000 kcal . Man vet at det må 7000 ekstra kalorier for å gå opp 1 kilo, så det viser jo hva som har skjedd. Jeg synes det blir så feil at hun kommer med slike utsagn som åpenbart ikke stemmer på en blogg. Det er enten alt eller ingenting med denne bloggern. En periode Strengt kostholds regime og trening og så er det slutt med det og trøstespising og lite energi til trening. Jo- jo slanking til de grader. Jeg mener at det å være PT som hun er utdannet til handler om noe mer en et papir fra et kurs. Hun kommer ofte med at hun har så mye kunnskap og ikke er i samme bås som andre overvektig som ønske slankeoperasjon. Men, som PT handler det om en genuin interesse for trening og aktivitet. Ikke minst interesse for et balansert sunt kosthold. Dessverre så klarer ikke Helene Drage å ha en slik livsstil. Jeg tror faktisk det ikke er mange PT som står i køen for en slankeoperasjon. For det første. Om man har levd på 800kcal en stund er kroppen I sparemodus, en reverse diet med små økninger I kalorier over tid hadde vært det beste her. Kroppen får fullstendig sjokk om du går fra 800 til 2500 (eller mer!) kcal på null komma niks. Da sparer kroppen og lagrer fett for en ny sulteperiode. Nå er det vel lenge siden HD faktisk trente regelmessig - og med det hun viser oss via SoMe vil jeg ikke si at hun har særlig høy hverdagsaktivitet heller.....Så for å stabilisere vekten (altså en vedlikeholdsvekt) ville det mest riktige her vært å finne basalforbrenning og ligge ca rundt det på kaloriregnskapet sitt. Dette er kunnskap hun selv sitter med, men som de fleste av oss vet er teori og praksis ikke nødvendigvis samstemte. 4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Butternut Skrevet 8. august 2018 #8663 Del Skrevet 8. august 2018 1 time siden, Levina skrev: Dette har jeg sett at hun har skrevet tidligere også, etter at hun hadde gått opp mange kilo igjen, at hun var altfor tynn. Hvis hun er vant med å være veldig overvektig, så kan forstå at hun kan se det slik. Men, når man ser jo på bildene så er hun ikke altfor tynn. Hun er 169 cm og var 80 kilo, og det går faktisk under overvekt, selv om hun hun så sunn og flott ut. Det er mye rart hun har skrevet som ikke kan været riktig. Hun har tidligere skrevet at hun begynte å gå opp endel kilo etter at hun slutter å leve på 800 kalorier per dag. Det kan ikke medfører riktighet. Man må ikke leve på 800 kcal for å ha en stabil vekt. Hun kunne fint holdt vekten ved å leve på 2500 klc. hver dag og med regelmessig trening, eller 2000 kcal . Man vet at det må 7000 ekstra kalorier for å gå opp 1 kilo, så det viser jo hva som har skjedd. Jeg synes det blir så feil at hun kommer med slike utsagn som åpenbart ikke stemmer på en blogg. Det er enten alt eller ingenting med denne bloggern. En periode Strengt kostholds regime og trening og så er det slutt med det og trøstespising og lite energi til trening. Jo- jo slanking til de grader. Jeg mener at det å være PT som hun er utdannet til handler om noe mer en et papir fra et kurs. Hun kommer ofte med at hun har så mye kunnskap og ikke er i samme bås som andre overvektig som ønske slankeoperasjon. Men, som PT handler det om en genuin interesse for trening og aktivitet. Ikke minst interesse for et balansert sunt kosthold. Dessverre så klarer ikke Helene Drage å ha en slik livsstil. Jeg tror faktisk det ikke er mange PT som står i køen for en slankeoperasjon. Da hun var på sitt slankeste var hun heller ikke fornøyd. Men men..jeg håper det går veien for henne nå iallefall. 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Bolledeig Skrevet 8. august 2018 #8664 Del Skrevet 8. august 2018 Tydelig at en del her inne verken skjønner seg på effektene av jojo-slanking, sykelig overvekt eller slankeoperasjoner i alle fall. La oss si du har veid 150 kg og slanket deg ned til 80. Da kan det helt fint være at din hvileforbrenning er så lav at du begynner å legge på deg på 1600 kcal om dagen, selv om en annen person som aldri har vært overvektig i hele sitt liv kan være vektstabil på 2500 kalorier om dagen. Blodig urettferdig? Ja. Sant likevel. Det skjer mye rart i kroppen under slanking, særlig når det er snakk om en så høy prosentandel av kroppsvekten. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Levina Skrevet 8. august 2018 #8665 Del Skrevet 8. august 2018 (endret) 43 minutter siden, Bolledeig skrev: Tydelig at en del her inne verken skjønner seg på effektene av jojo-slanking, sykelig overvekt eller slankeoperasjoner i alle fall. La oss si du har veid 150 kg og slanket deg ned til 80. Da kan det helt fint være at din hvileforbrenning er så lav at du begynner å legge på deg på 1600 kcal om dagen, selv om en annen person som aldri har vært overvektig i hele sitt liv kan være vektstabil på 2500 kalorier om dagen. Blodig urettferdig? Ja. Sant likevel. Det skjer mye rart i kroppen under slanking, særlig når det er snakk om en så høy prosentandel av kroppsvekten. Jeg ser at det kan være en faktor, men det handler i utgangspunktet om hva man inntar av kalorier og hva man forbruker. Det at Helene Drage nå har gått opp omtrent alt hun gikk ned av 60 kilo, så har hun levd på et mye høyere kaloriinntak enn både 1600 og 2500 kcal per dag. Man ser på bloggen at vektoppgangen også gikk ganske raskt. Det viser bildene hun har lagt ut. Når man er såpass overvektig og gått ned 60 kilo og nådd målet sitt, så må man forstå at hvis man dropper sunt kostholdt og spise/ drikke produkter med mye sukker hver dag, så vil vekten øke. Man må slutte å lure seg selv eller komme med bortforklaringer om at årsaken til vektoppgangen var fordi man begynte å spise mer enn 800 kcal, som selvfølgelig var veldig lavt og som ingen bør leve på i lengre tid. Endret 8. august 2018 av Levina 4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Bolledeig Skrevet 8. august 2018 #8666 Del Skrevet 8. august 2018 2 minutter siden, Levina skrev: Jeg ser at det kan være en faktor, men det handler i utgangspunktet om hva man inntar av kalorier og hva man forbruker. Det at Helene Drage nå har gått opp omtrent alt hun gikk ned av 60 kilo, så har hun levd på et mye høyere kaloriinntak enn både 1600 og 2500 kcal per dag. Man ser på bloggen at vektoppgangen også gikk ganske raskt. Det viser bildene hun har lagt ut. Når man er såpass overvektig og gått ned 60 kilo og nådd målet sitt, så må man forstå at hvis man dropper sunt kostholdt og spise/ drikke produkter med mye sukker hver dag, så vil vekten øke. Man må slutte å lure seg selv eller komme med bortforklaringer om at årsaken til vektoppgangen var fordi man begynte å spise mer enn 800 kcal, som selvfølgelig var veldig lavt og som ingen bør leve på i lengre tid. Det er ikke bare "en faktor". Det er noe som gjør at en person kan spise nøyaktig like mye som sin normalvektige venninne (som veier like mye) og likevel gå opp en kilo i uka. Man må ikke gå mange tusen i pluss hver dag, det bare sniker seg på. Dette skjønner ikke folk, og det er helt greit for det ødelegger litt om narrativet om at dette må ha skjedd gjennom umoralsk fråtsing, men det blir ikke mindre sant av den grunn. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Njuta Skrevet 8. august 2018 #8667 Del Skrevet 8. august 2018 Da ble det operasjon. Har tenkt hele tiden at hun kommer til å gå for det. Håper hun får det bedre nå og at operasjonen går bra. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Levina Skrevet 8. august 2018 #8668 Del Skrevet 8. august 2018 53 minutter siden, Butternut skrev: Da hun var på sitt slankeste var hun heller ikke fornøyd. Men men..jeg håper det går veien for henne nå iallefall. Når hun var på sitt slankeste skrev ut innlegg om hvor fantastisk hun følte seg og hvor mye bedre livet ble etter vektnedgangen. Humøret bedret seg, hun ble mer sosial osv.. det var etter vektoppgangen igjen hun mente at hun ikke hadde det så bra allikevel når hun var slank. Hun sier mye forskjellig, så det er ikke så lett å få med seg hva hun egentlig mener og føler. 6 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Levina Skrevet 8. august 2018 #8669 Del Skrevet 8. august 2018 5 minutter siden, Bolledeig skrev: Det er ikke bare "en faktor". Det er noe som gjør at en person kan spise nøyaktig like mye som sin normalvektige venninne (som veier like mye) og likevel gå opp en kilo i uka. Man må ikke gå mange tusen i pluss hver dag, det bare sniker seg på. Dette skjønner ikke folk, og det er helt greit for det ødelegger litt om narrativet om at dette må ha skjedd gjennom umoralsk fråtsing, men det blir ikke mindre sant av den grunn. Hvis du tror det er slik man går opp 60 kilo igjen, så er man nok ikke klar over hvor mye kalorier man egentlig inntar. Jeg ser kilo kan snike på seg over år. Men når det er titalls kilo på et par år, så har man inntatt endel tusen ekstra kalorier. Man trenger ikke fråtse mat for å gå opp mange kilo. Man kan spise et stort måltid x 1 per dag. Pizza eller hamburger. Småspise gjennom dagen som sjokolade og boller. Drikke sukkerholdige drikker x flere per dag. Helene Drage har vel ikke direkte gått ut med kostholdet sitt, men jeg har sett lite av sunt kosthold, men mye pizza, burgere, hvitt brød og bacon. Av og til grønnsaker i de korte periodene hun skal være sunn. I tillegg har hun skrevet om sitt avhengighetsforhold til sjokolade. Man må ikke tror at folk som er sterkt overvektige har et sunt og balansert kosthold. Jeg snakker her om fedme. 6 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Bolledeig Skrevet 8. august 2018 #8670 Del Skrevet 8. august 2018 4 minutter siden, Levina skrev: Hvis du tror det er slik man går opp 60 kilo igjen, så er man nok ikke klar over hvor mye kalorier man egentlig inntar. Jeg ser kilo kan snike på seg over år. Men når det er titalls kilo på et par år, så har man inntatt endel tusen ekstra kalorier. "Man", eller jeg, som du refererer til i innlegget er helt klar over hvordan en legger på seg. Og du har helt rett i at for å legge på seg mange titalls kilo på kort tid, i hvert fall første gang, trenger en ofte store kalorioverskudd ELLER ha skikkelig ekle medisinbivirkninger. Det skjer også. Likevel, la oss se på matten her. Person X har tidligere gjennomgått en større vektnedgangsprosess uten operasjon. Hun har en forbrenning på 1600 kalorier om dagen Person Y veier like mye som person X, men har aldri vært overvektig, og er litt mer hverdagsaktiv, og forbrenner om lag 2200 kalorier om dagen. Begge spiser 2500 kalorier om dagen. Det er litt mer enn den gjennomsnittlige kvinnen spiser og forbrenner per dag, men på ingen måter matmengder som hever noen øyenbryn noe sted. På ett år, alt annet likt, har person X lagt på seg 53 kg mens person Y lagt på seg 14,6 kg. Det er en BETYDELIG forskjell. Det er masse vitenskaplige studier som underbygger denne effekten så jeg forstår ikke motviljen til å skjønne at dette BÅDE kan handle om mindre lure valg men også om at man strengt tatt sammenlikner trehjulssykler og racersykler på den samme sykkelbanen og kjefter på den på trehjulssykkel for at det ikke går fortere. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Kollontaj Skrevet 8. august 2018 #8671 Del Skrevet 8. august 2018 5 timer siden, virkelig skrev: senest igår i tråden om CBE... Det inntrykket jeg sitter igjen med er at CBE først og fremst trener for å holde seg slank. Som andre påpeker synes hun å ha liten progresjon i f.eks. styrke. Ikke at man nødvendigvis må ha bulende muskler og blodårer som rep rundt armer og bein, men CBE er først og fremst slank. Den definerte magen jobber hun nok med, og det virker som om akkurat dette er svært viktig for henne. Ref. magebilder post partum og utallige poseringer med dette området i fokus. Resten not so much.. i hvert fall ikke sammenlignet med magen. Ser ingenting om tankene og følelsene til CBE her. 7 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
cerruti Skrevet 8. august 2018 #8672 Del Skrevet 8. august 2018 Som forventet at det blir operasjon. Jeg synes imidlertid hun må innse at å inspirere oss andre ifht vektnedgang og trening da opphører, siden hun selv som utdannet PT ikke kom i mål uten operasjon. 10 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Papirfly Skrevet 8. august 2018 #8673 Del Skrevet 8. august 2018 Tråden er ryddet for brukerdebatt. Papirfly, mod. 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
pøbelsara Skrevet 8. august 2018 #8674 Del Skrevet 8. august 2018 5 timer siden, Levina skrev: Dette har jeg sett at hun har skrevet tidligere også, etter at hun hadde gått opp mange kilo igjen, at hun var altfor tynn. Hvis hun er vant med å være veldig overvektig, så kan forstå at hun kan se det slik. Men, når man ser jo på bildene så er hun ikke altfor tynn. Hun er 169 cm og var 80 kilo, og det går faktisk under overvekt, selv om hun hun så sunn og flott ut. Det er mye rart hun har skrevet som ikke kan været riktig. Hun har tidligere skrevet at hun begynte å gå opp endel kilo etter at hun slutter å leve på 800 kalorier per dag. Det kan ikke medfører riktighet. Man må ikke leve på 800 kcal for å ha en stabil vekt. Hun kunne fint holdt vekten ved å leve på 2500 klc. hver dag og med regelmessig trening, eller 2000 kcal . Man vet at det må 7000 ekstra kalorier for å gå opp 1 kilo, så det viser jo hva som har skjedd. Jeg synes det blir så feil at hun kommer med slike utsagn som åpenbart ikke stemmer på en blogg. Det er enten alt eller ingenting med denne bloggern. En periode Strengt kostholds regime og trening og så er det slutt med det og trøstespising og lite energi til trening. Jo- jo slanking til de grader. Jeg mener at det å være PT som hun er utdannet til handler om noe mer en et papir fra et kurs. Hun kommer ofte med at hun har så mye kunnskap og ikke er i samme bås som andre overvektig som ønske slankeoperasjon. Men, som PT handler det om en genuin interesse for trening og aktivitet. Ikke minst interesse for et balansert sunt kosthold. Dessverre så klarer ikke Helene Drage å ha en slik livsstil. Jeg tror faktisk det ikke er mange PT som står i køen for en slankeoperasjon. Dette er jo bare tull. Kaloriregnskspet ditt er ikke universelt. Folk som for eksempel har pcos eller ulike stoffskiftesykdommer eller insulinresistens vil legge på seg på mye lavere kaloriinntak enn det du setter opp i regnskapet ditt. Hvis du ikke har peil, burde du rett og slett la være å uttale deg. 17 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Sahara_ Skrevet 8. august 2018 #8675 Del Skrevet 8. august 2018 7 minutter siden, pøbelsara skrev: Dette er jo bare tull. Kaloriregnskspet ditt er ikke universelt. Folk som for eksempel har pcos eller ulike stoffskiftesykdommer eller insulinresistens vil legge på seg på mye lavere kaloriinntak enn det du setter opp i regnskapet ditt. Hvis du ikke har peil, burde du rett og slett la være å uttale deg. Men det har ikke Drage. Hun er frisk og rask, som hun selv sier. 6 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
pøbelsara Skrevet 8. august 2018 #8676 Del Skrevet 8. august 2018 2 minutter siden, Sahara_ skrev: Men det har ikke Drage. Hun er frisk og rask, som hun selv sier. Du vet vel absolutt ingenting om Helene Drages hormonnivåer. Det er mange overvektige som ikke er det på grunn av karakterbrist og fråtsing. 11 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Levina Skrevet 8. august 2018 #8677 Del Skrevet 8. august 2018 (endret) 33 minutter siden, pøbelsara skrev: Du vet vel absolutt ingenting om Helene Drages hormonnivåer. Det er mange overvektige som ikke er det på grunn av karakterbrist og fråtsing. Du er nok litt naiv hvis du tror at sterkt overvektige, klassifisert under fedme har dette, uten at de inntar mer kalorier enn det de forbruker. Helene har vært åpen om sitt usunne kosthold og avhengighet av sjokolade. Hun spiser lite i perioder skriver hun, men samtidig er en hun følesespiser, så jeg vet ikke hvordan helt hennes spisemønster er. Nei, det trenger ikke våre fråtsing eller store måltider, det kan være å småspise sjokolade gjennom hele dagen eller drikke 2 liter cola, for å gi et par eksempler. Det kan selvfølgelig være faktorer som gjør det noe lettere å legge på seg. Man vet at enkelte typer medisiner b.l.a har vektoppgang som bivirkning. Hvordan hormonstatus til denne bloggeren vet jeg ikke noe om. Insulinresistens har hun neppe, da hun ifølge seg selv hverken har Diabtes eller høyt blodtrykk, men tvertimot ingen fysiske følgesykdommer som årsak til hennes overvekt. En vektnedgang kan gjøre det lettere for henne å blir gravid, da man vet at sterkt overvektig kvinner kan slite med dette, uten at jeg vet hennes situasjon, annet enn at hun ikke har barn i dag. Endret 8. august 2018 av Levina 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Miranda16 Skrevet 8. august 2018 #8678 Del Skrevet 8. august 2018 Nå har HD sagt hun har ingen følgesykdommer som følge av overvekt. Ei heller er det andre faktorer som som fører til overvekt. 5 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Kollontaj Skrevet 8. august 2018 #8679 Del Skrevet 8. august 2018 News: ikke alle forteller om egne sykdommer. 15 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Miranda16 Skrevet 8. august 2018 #8680 Del Skrevet 8. august 2018 1 minutt siden, Kollontaj skrev: News: ikke alle forteller om egne sykdommer. Hvis man skal forholde seg til det hun sier, så er hun fysisk frisk. Å påstå noe annet vil for noen i denne tråden være spekulasjoner. 15 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg