Gå til innhold

Helene Drage

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Fin kjole hun har på seg idag! Synes og fargen  på håret ble kulere når den er vasket litt ut

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Når hun hadde en blogg om trening, vektnedgang og sunn balanse, skrev hun at hun hun opptatt av mat og sunn balanse.  Vi måtte ikke tro at overvektige som henne satt i sofaen og spiste junkfood hver dag, skrev hun flere ganger. Dette tok hun også opp på frokost-tv. Dette kunne hun fortsette å si til vekta hadde blitt så høy at det ikke var noen troverdighet lenger.

I dag vet vi mer. I siste podcast forteller hun at hun ikke er så opptatt av mat og spiser lite. Men, hun spiser selvføgelig usunn mat og godteri forteller hun .  Mitt poeng er at mennesker med fedme ikke har en sunn balanse, du hadde de ikke vært såpass overvektige. For å blir titalls kilo overvektig  spiser man mye dritt mat og inntok av sukker. Man får ikke fedme ved å spise litt godteri og pizza i helgen. Jeg opplever at hva hun sa i den tiden hun frontet seg selv som PT. ikke stemte med virkeligheten når vi vet hvordan det er i dag. 

Endret av Levina
  • Liker 12
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjesp,sovna nesten etter å ha hørt på den siste podcasten.Er det mulig å snakke så mye om ingenting i 35 minutt både på inn- og utpust.Hun må være utrolig høy på seg selv,som tror hun er ekspert.Om det er for å hjelpe unge jenter som sliter med fedme,så tror jeg de hadde hatt bedre av samtaler med helsesøster.Det er nå min mening.

• Liker 9
Lenke til kommentar
Del på andre sider

On 7/28/2018 at 4:33 PM, tutsi123 said:

Hun må være utrolig usikker på seg selv og misfornøyd med tingenes tilstand.På den ene siden så skriver hun at om noen ser på henne så tenker hun at det er fordi hun er så kul osv.... Jeg kan ikke si at jeg ofrer en eneste tanke på hvorfor noen ser på meg.Hvorfor skulle jeg det liksom. Og ingen jeg kjenner driver og styrer så mye med utseende,sminke,negler,hår og vipper.For meg vitner det om usikkerhet,og bortkastet tid.Om hun vil ned i vekt,så ville jeg i hvertfall brukt all fokus på trening og kosthold først som siste.For det er vel sent å begynne etter operasjonen (om det blir det hun velger)

Hun må selvsagt leve sitt liv som hun vil for meg.Men jeg blir skremt om dette er et forbilde for unge jenter...  Det hun viser er jo en selvopptatthet helt uten grenser som bidrar til det å bli usikker på seg selv.Ungdom trenger da vitterligen andre forbilder enn dette.Forbilder som er opptatt av litt andre ting enn sitt eget ego.

Hvordan i alle dager kan du mene det er for sent? En gastric sleeve-operasjon er et verktøy for å gå ned i vekt, og skal være en hjelp på veien til en varig livsstilsendring når man ikke klarer å komme dit selv. Det er ikke bare "snip snip" og så er man tynn, man jobber kontinuerlig med mat og helse da og.

• Liker 10
Lenke til kommentar
Del på andre sider

18 hours ago, Aricia said:

Jeg synes det er et tankekors at nærmest alle innlegg i denne tråden ville blitt slettet som regelbrudd iht forbudet mot omtale av kropp, dvs regelen som gjaldt for Rampelyset inntil ganske nylig, og som ble utrolig strengt håndhevet (i hvert fall i tråder der jeg er mest aktiv).

Denne regelen førte kuriøst nok blant annet til at det var strengt forbudt å omtale forholdet mellom Caroline Berg Eriksens sko og føtter i Fotballfruetråden. 

Men nå, og særlig her inne, er det åpenbart nye tider og nye skikker. Spesielt å bivåne (jada, jeg vet selvsagt at regelen er fjernet - men likevel. Likevel).

Helt enig. Det åpner opp for mye fatshaming.

• Liker 11
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er sikker på at hun tar operasjonen  ut fra det at hun ikke klarer å opprettholde en vektnedgang og at hun ønsker seg barn. Dette har hun selv uttalt på siste podcast. Det er lettere å blir gravid og mindre sjanse for et risikosvangerskap hvis man er normalvektig. Man vet at mange sterkt overvektig kvinner klarer å blir gravid etter en stor vektnedgang. Så er dere mye hjerte/kar sykdommer, kreft og diabetes i familie, så hun ønsker en operasjon for å forebygge den risikoen det er for å få det. Hun fokuserer veldig lite på der utseendemessige, nettopp fordi hun så ofte har sagt at hun er så fornøyd med kroppen sin. Ved den forrige store vektnedgange beskrev hun veldig klart hvor mye bedre hun følte seg ved å blir slankere. Dette finner innlegget man også på nettet i dag. Hun hadde mer selvtillit, var mer fornøyd og mer sosial. Så det er klart at fedme kan prege prege deg på det mentale plan, selv om hun i dag sier hun er veldig fornøyd med hvordan hun se ut. 

Jeg forstå ikke at det skal være så skambelagt og si at man ønsker å gå ned i vekt for å føle seg bedre med seg selv. Det betyr jo ikke at man er mindre verdt som person. 

Endret av Levina
  • Liker 10
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest supernova_87
1 time siden, Miranda16 skrev:

Nå har ingen sagt at de ikke står ansvarlig for sine egne meninger. Det er oderatorene som vurderer om noen bryter reglene Regelverket er de ikke oss som setter.  Hvorfor ikke ta det opp med moderatorene om noen er misfornøyd med noe som blir sagt i stedet for å gå til angrep på debattantene?

Men igjen: innleggene går ikke utelukkende på reglene da hadde det vel stått nettopp på ris og ros. Ha i det minste såpass med tiltro til dine meddebattanter at man hadde klart å ta regler med dem det gjelder. Innleggene handler om hvor trist det er tross endret regler at noen fortsetter med dette fokuset.  Det er ingen lov i Norge som sier jeg må ha folkeskikk, men jeg har det da likevel. Og hadde noen kritisert meg for å ikke ha det ville jeg ikke skreket ut om at "men det er ingen lov som sier man MÅ xyz", som det er det jeg opplever innspillene dine som her nå. Det er et stadig opprør her mot dem som ikke liker kritikken av Drage. Og opprøret som er helr fint på et diskusjonsforum går ikke på sak, det er en hersketeknikk som prøver å invalidere hele innlegg med at "åja, men dette angår ikke meg". Diskuter i stedet for å springe til mamma (les: henvise til regler og moderatorerer), og å si si at vi må tåle og "det er jo lov". Jeg synes det et barnslig. (PS: derfor skriver jeg også "springe til mamma", jeg er åpen om hvordan dette virker på meg (barnslig) og brukte det som et virkemiddel for å understreke, og er ikke ment som en hersketeknikk, eller som skjult å komme med den kritikken.)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

10 minutter siden, Levina skrev:

Jeg er sikker på at hun tar operasjonen  ut fra det at hun ikke klarer å opprettholde en vektnedgang og at hun ønsker seg barn. Dette har hun selv uttalt på siste podcast. Det er lettere å blir gravid og mindre sjanse for et risikosvangerskap hvis man Er normalvektig. Man vet at mange sterkt overvektig kvinner klarer å blir gravid etter en stor vektnedgang. Så er dere mye hjerte/kar sykdommer, kreft og diabetes i familie, så hun ønsker en operasjon for å forebygge den risikoen det er for å få det. Hun fokuserer veldig lite på der utseendemessige, nettopp fordi hun så ofte har sagt at hun er så fornøyd med kroppen sin. Ved den forrige store vektngangen beskrev hun veldig klart hvor mye bedre hun følte seg ved å blir slankere. Dette finner innlegget man også på nettet i dag. Hun hadde mer selvtillit, var mer fornøyd og mer sosial. Så det er klart at fedme kan prege prege deg på det mentale plan, selv om hun i dag sier hun er veldig fornøyd med hvordan hun se ut. 

Jeg forstå ikke at det skal være så skambelagt og si at man ønsker å gå ned i vekt for å føle seg bedre med seg selv. Det betyr jo ikke at man er mindre verdt som person. 

Jeg forstår ikke at det skal være så vanskelig å tro at en overvektig person kan føle seg bra med seg selv.

• Liker 15
Lenke til kommentar
Del på andre sider

36 minutter siden, Levina skrev:

Jeg er sikker på at hun tar operasjonen  ut fra det at hun ikke klarer å opprettholde en vektnedgang og at hun ønsker seg barn. Dette har hun selv uttalt på siste podcast. Det er lettere å blir gravid og mindre sjanse for et risikosvangerskap hvis man Er normalvektig. Man vet at mange sterkt overvektig kvinner klarer å blir gravid etter en stor vektnedgang. Så er dere mye hjerte/kar sykdommer, kreft og diabetes i familie, så hun ønsker en operasjon for å forebygge den risikoen det er for å få det. Hun fokuserer veldig lite på der utseendemessige, nettopp fordi hun så ofte har sagt at hun er så fornøyd med kroppen sin. Ved den forrige store vektngangen beskrev hun veldig klart hvor mye bedre hun følte seg ved å blir slankere. Dette finner innlegget man også på nettet i dag. Hun hadde mer selvtillit, var mer fornøyd og mer sosial. Så det er klart at fedme kan prege prege deg på det mentale plan, selv om hun i dag sier hun er veldig fornøyd med hvordan hun se ut. 

Hva med å ta bloggeren på ordet, i stedet for å spekulere i vilden sky og tillegge henne motiver av alle mulige slag?

Og altså: Det er jo ikke skambelagt å si at man ønsker å gå ned i vekt. Samfunnet forlanger at alle overvektige skal ønske det. Det er et mainstream-utsagn.

Det som er skambelagt, og som du forsøker å trekke i tvil med alle midler og tildels ren fiksjon, er at Drage står fast ved at hun nekter å hate kroppen sin slik den nå engang er og ser ut, til tross for at kulturen og samfunnet krever at hun gjør det. Hvorfor er det tilsynelatende så skremmende å bare akseptere et slikt standpunkt? Faller verden sammen hvis overvektige kvinner tillater seg å føle seg vel med seg selv FØR de har gått ned mange nok kilo til at du blir fornøyd?

Endret av Aricia
  • Liker 24
Lenke til kommentar
Del på andre sider

22 minutter siden, Birdo skrev:

Jeg forstår ikke at det skal være så vanskelig å tro at en overvektig person kan føle seg bra med seg selv.

Hun har selv skrevet hvordan hun opplevde det føles å blir normalvektig kontra det å være 60 kilo overvektig. Hun opplevde at det ble et nytt liv i positiv forstand.  Hun har selv skrevet om det. Men generelt så vil ikke det å blir normalvektig gjøre at den mentale helse blir mye bedre, hvis det forhold rundt dette som ikke er relatert til overvekten. Dette har hun også skrevet om. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 minutter siden, Levina skrev:

Hun har selv skrevet hvordan hun opplevde det føles å blir normalvektig kontra det å være 60 kilo overvektig. Hun opplevde at det ble et nytt liv i positiv forstand.  Hun har selv skrevet om det. Men generelt så vil ikke det å blir normalvektig gjøre at den mentale helse blir mye bedre, hvis det forhold rundt dette som ikke er relatert til overvekten. Dette har hun også skrevet om. 

Men hun skriver også om ar hun er fornøyd med seg selv. Hvorfor godtar du det ene utsagnet, men ikke det andre? 

• Liker 17
Lenke til kommentar
Del på andre sider

23 minutter siden, Aricia skrev:

Hva med å ta bloggeren på ordet, i stedet for å spekulere i vilden sky og tillegge henne motiver av alle mulige slag?

Og altså: Det er jo ikke skambelagt å si at man ønsker å gå ned i vekt. Samfunnet forlanger at alle overvektige skal ønske det. Det er et mainstream-utsagn.

Det som er skambelagt, og som du forsøker å trekke i tvil med alle midler og tildels ren fiksjon, er at Drage står fast ved at hun nekter å hate kroppen sin slik den nå engang er og ser ut, til tross for at kulturen og samfunnet krever at hun gjør det. Hvorfor er det tilsynelatende så skremmende å bare akseptere et slikt standpunkt? Faller verden sammen hvis overvektige kvinner tillater seg å føle seg vel med seg selv FØR de har gått ned mange nok kilo til at du blir fornøyd?

Jeg spekulerer ikke. Hør på en av de siste podcast så har hun snakket om det. Det jeg beskriver er hva hun tidligere har beskrevet om sin vektnedgang. Det kan også være skambelagt å ytre at man ikke er fornøyd med kroppen sin i dag, fordi hun helt sikkert har lesere som sliter med mye av det samme hun tar opp. Man kan da være fornøyd meg seg selv, selv om man ikke ønsker at kroppen er slik den er i dag. Hun ønsker å fremstå som en forbilde for andre overvektige og da er det tydligvis en annen mening hun har i dag. Det jeg observerer er alle de selvmotsigelsene som hun kommer med, og det må man få lov til å reagerer på uten at du kommer med fatshaming kortet. 

Endret av Levina
Tilleggelse av ord
  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det SISTE og verste hun kunne tenke seg, var å gå oppigjen i vekt, ifølge den gamle bloggen. Derfor kjøper jeg ikke heeelt alt dette hun legger ut. Man skal såklart elske seg selv osv, men det faktum at hun er tilbake til start gjør jo en demotivert så det holder. Jeg tror nok hun tar operasjon, og håper hun holder seg stabil på en vekt hun trives med. Jeg reagerte dog litt på podcasten, når hun sier at hun hater mat. Med all den kunnskapen hun har, burde hun skjønt at sunn og riktig mat er alfa omega for det meste.

• Liker 8
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Newsflash, folk endrer meninger og holdninger når de blir eldre og lever livet litt mer.

• Liker 8
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Her er Helene veldig søt men hun poserer så voldsomt med bena at hun bare så vidt holder balansen😅.

Syntes hun lager bra videoer, og virker som hun svarer litt hyggeligere i kommentarfeltene for tiden. Tror hun er veldig glad for at operasjon nærmer seg.

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

18 timer siden, Levina skrev:

16 timer siden, Butternut skrev:

Det SISTE og verste hun kunne tenke seg, var å gå oppigjen i vekt, ifølge den gamle bloggen. Derfor kjøper jeg ikke heeelt alt dette hun legger ut. Man skal såklart elske seg selv osv, men det faktum at hun er tilbake til start gjør jo en demotivert så det holder. Jeg tror nok hun tar operasjon, og håper hun holder seg stabil på en vekt hun trives med. Jeg reagerte dog litt på podcasten, når hun sier at hun hater mat. Med all den kunnskapen hun har, burde hun skjønt at sunn og riktig mat er alfa omega for det meste.

Jeg har selv veid 140 kilo og har til nå gått ned 50 kilo. Jeg må jo snakke for meg selv nå, men må bare forsøke å forklare hvordan ting KAN være, for disse kommentarene synes jeg utviser fordommer og lite kunnskap.

Veldig, veldig mange av de jeg følger på Instagram som deler sin vektnedgang, beskriver at de kom til et punkt hvor de følte seg dritt, ikke kunne se seg i speilet, bare satt inne i sin egen leilighet og en selvtillit og -følelse på bånn. Sånn var det ikke for meg. Jeg har aldri brydd meg mye om hvordan jeg har sett ut, jeg har aldri følt meg mindre verdt enn andre mennesker og jeg har sjeldent latt overvekten stoppe meg fra å gjøre ting jeg har lyst til. Jeg startet vektreisen pga. helsemessige årsaker. Jeg vil ha barn, jeg vil bli gammel og jeg vil unngå livsstilssykdommer. Det betyr ikke at det ikke var i mine tanker at jeg kom til å se bedre ut enn før, men det har så siiiiinnsykt liten betydning sammenlignet med de andre grunnene til at jeg startet. Det er liksom ikke nevneverdig. 

Jeg trives godt med min nye livsstil og vil som HD hevdet tidligere, si at jeg aldri vil tilbake til 140 kilo. Det betyr derimot ikke at jeg faktisk klarer å holde meg stabil på normalvekt (når jeg en gang når den). Det er en jobb, hver eneste dag, resten av livet. En jobb som føles urettferdig og ekstremt vanskelig veldig mange ganger. Ikke bare er det vanskelig mentalt, men kroppen setter i gang flere tiltak for å få deg tilbake til din gamle vekt, fordi den tror det er krisetilstand. Den skrur opp sulten, ned forbrenningen og den gir deg en følelse av lykke/rus når du gir den kaloririk mat. Og nei, det føles ikke alltid verdt det.

• Liker 28
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg blir helt stresset bare av å lese alle målene og forbudene HD setter for seg selv. Hva med å bare bruke hodet og ta ting naturlig når det oppstår? 

• Liker 8
Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 31.7.2018 den 13.06, pøbelsara skrev:

Men hun skriver også om ar hun er fornøyd med seg selv. Hvorfor godtar du det ene utsagnet, men ikke det andre? 

Det var ikke meg du siterte, men jeg tar meg den frihet å dele hva jeg tenker om HDs gjentatte utsagn om at hun liker seg selv. Det som får meg til å tvile på at hun faktisk mener det, er det store behovet for å hele tiden legge ut bilder av kroppen sin med en lang avhandling om hvor awesome hun er. På meg virker det som om hun prøver å overbevise seg selv om det, mer enn hun skal overbevise andre. Hvis man er så fornøyd med seg selv, hvorfor prøve så hardt å overbevise oss andre om det? Det holder vel at hun selv er fornøyd. 

• Liker 10
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hun har hatt noen innlegg på bloggen hennes i det siste der hun er ærlig om at hun ikke har det så bra med seg selv. Synes det er kjempefint at hun endelig sier sånt høyt istedenfor å late som, men samtidig er det trist å lese at hun har det tøft. 

Håper dette kan være et lite vendepunkt der hun er mer opptatt av å ta vare på seg selv, istedenfor fasaden sin. 

Jeg heier fortsatt👏

• Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
  • Opprett ny...