Gå til innhold

Helene Drage


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

..og det plager deg...fordi?? Hvis du syns at det er så plagsomt..da lurer jeg på hvorfor du deltar i debatten? Når ble det feil å mene at løgn er feil?? Som det blir sagt; en god ting kan ikke sies for ofte.....Og da rundet jeg iflg deg 161 innlegg.....Så her påberoper jeg meg å ha rett...og det gjør jeg svært sjelden.

Hadde du sittet på en benk i en park og skreket

"HUN JUGER! HUN MÅ VEIE MYE MYE MYE MER ENN 80 KG! HUN JUGER! HUN ER FALSK!"

hadde jeg gått bort til deg og sagt i fra.

Du kunne selvsagt forsvart deg med at "lufta er fri for alle", "hvis det plager deg så gå et annet sted" eller brukt ytringsfriheten som argument.

Men det gjør ikke at din oppførsel grei.

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest Gjest_Idja

Det er ikke usunt om du er feit nok. På samme måte som at det er akkurat det samme som skjer om man for eksempel kirurgisk reduserer magesekken.

Problemet er vel heller at dersom du bruker mat som selvmedisinering når livet er kjipt (som hun har innrømmet å drevet mye med emosjonell spising på bloggen) så er det ingen diett som hjelper. Må få orden på livet og hodet for at det skal ordne seg på sikt. At det er lavt kaloriantall som har "skylden" er bare enklere å si enn "jeg linker sammen følelser og mat".

Problemet er at det er et kosthold som er så og si umulig å opprettholde over tid hvis man vil ha et allsidig kosthold, og vanskelig å kombinere med for eksempel med hard styrketrening. Er man så overvektig at man slankeopereres er man neppe særlig bekymret for muskelmassen, men trener man mye vil man bry seg.

Og skal man få orden på livet er det lurt å kombinere det med et kosthold man kan leve med over tid, og ikke en ekstremdiett som gjør det umulig å spise veldig variert. Det er fint mulig å gå ned i vekt på 2000 kalorier dagen (avhengig av mye annet så klart), så hvorfor pine seg gjennom et ensidig, kjipt kosthold når det finnes et bedre alternativ?

Ellers er jeg helt enig i at man må få orden på hodet først. Men det er vanskelig å få orden på hodet samtidig som man går på en ekstremdiett. Det er vel derfor mange mislykkes - de er utålmodige, de tar kostholdsgrep de ikke kan leve med over tid, og de glemmer å vurdere hele bildet - kropp, kosthold og sinn. Dessverre.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest gundagrynte

Hadde du sittet på en benk i en park og skreket

"HUN JUGER! HUN MÅ VEIE MYE MYE MYE MER ENN 80 KG! HUN JUGER! HUN ER FALSK!"

hadde jeg gått bort til deg og sagt i fra.

Du kunne selvsagt forsvart deg med at "lufta er fri for alle", "hvis det plager deg så gå et annet sted" eller brukt ytringsfriheten som argument.

Men det gjør ikke at din oppførsel grei.

..og hva får deg til å tro at jeg ville gjort noe sånn????? På tide å gi seg kanskje??

Lenke til kommentar
Del på andre sider

..og hva får deg til å tro at jeg ville gjort noe sånn????? På tide å gi seg kanskje??

Det er nettopp slik du oppfører deg på internett.

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gjest_Idja

..og hva får deg til å tro at jeg ville gjort noe sånn????? På tide å gi seg kanskje??

Det er jo mange fler som hører deg når du "roper" det her, enn om du satt i en park, så...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest gundagrynte

Det er jo mange fler som hører deg når du "roper" det her, enn om du satt i en park, så...

Hvis målet ditt er å tie meg ihjel så kaster du bort tiden din :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest gundagrynte

Det er nettopp slik du oppfører deg på internett.

Hvis målet ditt er å tie meg ihjel så kaster du bort tiden din :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gjest_Piiiip

Lurer å hvorfor er det ikke greit å kalle folk feite etc IRL, men på nett så er alt lov? Seriøst fler esom trenger å ta et kurs i nettvett her.........

Håper at jenta får det til jeg. Hun har da noen gode tips å komme med.

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest gundagrynte

Lurer å hvorfor er det ikke greit å kalle folk feite etc IRL, men på nett så er alt lov? Seriøst fler esom trenger å ta et kurs i nettvett her.........

Håper at jenta får det til jeg. Hun har da noen gode tips å komme med.

Jeg kaller aldri folk feite...verken på nett eller IRL..Helene Drage har ofte brukt det begrepet om seg selv og andre. Kanskje ikke så smart å bruke et så stygt ord om seg selv eller andre, spesielt ikke hvis man ønsker å bli tatt seriøst? Har sett flere PT`er som ynder å bruke betegnelsen *feit*...Hvorfor det??

Endret av gundagrynte
Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 uker senere...
Gjest Begeret

Mye reklame og repriser (både når det gjelder bilder og innlegg) den siste tiden. Ser at hun er i gang med en ny fase i livet, som selvsagt er flott for henne.

Jeg reagerer litt på hvor mye fokuset har skiftet. Da jeg første kom over bloggen hennes skrev hun ganske så kritiske innlegg om overvektige som aldri tok tak i seg selv osv., mens nå er alle kropper like mye verd. En voldsom forandring.

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tråden er ryddet for spekulasjoner og svar.

- Magnifique, mod.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 1 måned senere...
Gjest GlutenBlaster

Jeg måtte innom en tur og lese igjen, og jeg må ærlig innrømme at jeg ikke skjønner hva i alle dager en så pass stor jente som det Helene er har å gjøre TRIATHLON etter. Det er en utrolig dårlig skjult hemmelighet at det er fryktelig tungt å løpe når man er tung, og når hun på et testløp på 10k løper det på 6 kilometer i timen (1 t 40 minutter) som for de aller fleste knapt er rask gange burde det ringe en bjelle. Hvorfor ikke fokusere på konkurransegrener der vekten ikke jobber så mot henne (som sykling og svømming) i stedet for løpingen?

Jeg må si jeg er lite imponert over #coachsimen fra webcoaching også som lar henne fortsette dette urealistiske prosjektet. Det er et kvalitetstegn hos en PT at vedkommende ikke lar kundene sine gå løs på all slags mulige urealistiske målsetninger. Disse er jo for Helenes del direkte helseskadelige.

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gjest_Piiiip

Jeg måtte innom en tur og lese igjen, og jeg må ærlig innrømme at jeg ikke skjønner hva i alle dager en så pass stor jente som det Helene er har å gjøre TRIATHLON etter. Det er en utrolig dårlig skjult hemmelighet at det er fryktelig tungt å løpe når man er tung, og når hun på et testløp på 10k løper det på 6 kilometer i timen (1 t 40 minutter) som for de aller fleste knapt er rask gange burde det ringe en bjelle. Hvorfor ikke fokusere på konkurransegrener der vekten ikke jobber så mot henne (som sykling og svømming) i stedet for løpingen?

Jeg må si jeg er lite imponert over #coachsimen fra webcoaching også som lar henne fortsette dette urealistiske prosjektet. Det er et kvalitetstegn hos en PT at vedkommende ikke lar kundene sine gå løs på all slags mulige urealistiske målsetninger. Disse er jo for Helenes del direkte helseskadelige.

 

 

Hun må virkelig å tråkka deg på tærne for du går jo dama i sømmene........

 

Hvorfor ikke fokusere på deg selv heller?

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest GlutenBlaster

Hun må virkelig å tråkka deg på tærne for du går jo dama i sømmene........

 

Hvorfor ikke fokusere på deg selv heller?

Tja, si det :)

 

En av oss fronter en av norges største nettbutikker for treningstøy, selger kostholdsveiledning, fjerncoaching,har treningsblogg med inntekter derfra, selger treningsprogrammer og PT-timer, i tillegg til å ha foredrag og spaltistjobb i et stort blad for kvinner som er direkte rettet til trening og kosthold. I tillegg har hun et profilert samarbeid med en annen personlig trener, som mener at det å ha triatlon som treningsmål er helt greit.

 

Hun andre har en akademikerjobb som aldri kommer i nærheten av noe så mye som en karbohydrat eller en situp. Kan du forstå hvordan det å forfølge vilt urealistiske og potensielt skadelige målsetninger svekker troverdigheten til den ene, rent profesjonelt, mer enn den andre? 

Endret av GlutenBlaster
  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gjest_Idja

Tja, si det :)

En av oss fronter en av norges største nettbutikker for treningstøy, selger kostholdsveiledning, fjerncoaching,har treningsblogg med inntekter derfra, selger treningsprogrammer og PT-timer, i tillegg til å ha foredrag og spaltistjobb i et stort blad for kvinner som er direkte rettet til trening og kosthold. I tillegg har hun et profilert samarbeid med en annen personlig trener, som mener at det å ha triatlon som treningsmål er helt greit.

Hun andre har en akademikerjobb som aldri kommer i nærheten av noe så mye som en karbohydrat eller en situp. Kan du forstå hvordan det å forfølge vilt urealistiske og potensielt skadelige målsetninger svekker troverdigheten til den ene, rent profesjonelt, mer enn den andre?

Og hvorfor skulle sistnevnte ha bedre grunnlag til å uttale seg om realismen for et triatlon enn førstnevnte...? :klo:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest gundagrynte

Hun må virkelig å tråkka deg på tærne for du går jo dama i sømmene........

 

Hvorfor ikke fokusere på deg selv heller?

Hvorfor dette nærmest fanatiske behovet for å forsvare en dame som gang på gang går på den ene smellen etter den andre, fremstår som den mest misvisende reklamen for eget firma som selger slankeprogrammer ???? Som gjentatte ganger har kritisert andre bloggere for deres kropp, men gjett hvem som reiv av seg fillene i VG...Vi har en vinner..for det var henne. Hun hater oppmerksomhetshorer...og det er derfor hun velvillig stiller opp i bikini stort sett overalt??

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Gjest gundagrynte

Tja, si det :)

 

En av oss fronter en av norges største nettbutikker for treningstøy, selger kostholdsveiledning, fjerncoaching,har treningsblogg med inntekter derfra, selger treningsprogrammer og PT-timer, i tillegg til å ha foredrag og spaltistjobb i et stort blad for kvinner som er direkte rettet til trening og kosthold. I tillegg har hun et profilert samarbeid med en annen personlig trener, som mener at det å ha triatlon som treningsmål er helt greit.

 

Hun andre har en akademikerjobb som aldri kommer i nærheten av noe så mye som en karbohydrat eller en situp. Kan du forstå hvordan det å forfølge vilt urealistiske og potensielt skadelige målsetninger svekker troverdigheten til den ene, rent profesjonelt, mer enn den andre? 

X-life er ute av bildet btw :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest GlutenBlaster

Og hvorfor skulle sistnevnte ha bedre grunnlag til å uttale seg om realismen for et triatlon enn førstnevnte...? :klo:

Jeg kan ta feil. Men man trenger ikke så veldig mange timer med fysikk på VGS for å forstå hvor upraktisk det er å løpe når man har mye ekstra å bære på. Trenger i grunn bare en tur i fjellet med en veldig tung sekk.

Svømming derimot er langt mindre stress, og har man mye lårpower kan man i det minste lage en god del watt på en sykkel. I løp er det utelukkende en ulempe, noe som også forklarer hvorfor legger og ankler slår seg vrange når hun løper, som hun også skriver selv på bloggen.

Endret av GlutenBlaster
  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest GlutenBlaster

Jeg kan for øvrig mye om trening og slanking, men langt fra nok til at jeg føler meg kompetent nok til å ta meg betalt for mine tjenester av den grunn :-) forskjell på flink og proff, eller det burde i alle fall være.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gjest_Piiiip

Hvorfor dette nærmest fanatiske behovet for å forsvare en dame som gang på gang går på den ene smellen etter den andre, fremstår som den mest misvisende reklamen for eget firma som selger slankeprogrammer ???? Som gjentatte ganger har kritisert andre bloggere for deres kropp, men gjett hvem som reiv av seg fillene i VG...Vi har en vinner..for det var henne. Hun hater oppmerksomhetshorer...og det er derfor hun velvillig stiller opp i bikini stort sett overalt??

 

hahah fanatisk behov å forsvare? Det er ikke jeg som har skrevet ørten innlegg om dama her. Jeg bare kommenterer at du har et sterkt behov for å virkelig ta henne..... 

 

må legge til at jeg er ikke noe leser av bloggen hennes, jeg fanger kun opp det som sviver min vei via FB eller media.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
×
×
  • Opprett ny...