Miranda16 Skrevet 2. juli 2018 #8321 Skrevet 2. juli 2018 Akkurat nå, SelinaKyle skrev: Et problem som faktisk gjør det å behandle avhengighet av mat så utrolig vanskelig, er at vi faktisk MÅ ha mat for å leve, men vi må ikke ha alkohol/rusmidler for å leve. Man kan overspise på hva som helst, også sunn mat, og det er ikke bra for kroppen, og ikke for hodet heller, da det forsterker avhengighetsatferden. Håper HD klarer å finne den balansen som er best for henne. Kjenner matavhengige som er totalt ‘avholden’ ift til kosemat, godteri, dessert osv, men kjenner også de som klarer å spise stort sett sunt, og så junk/godis innimellom. Så det er mulig. En må bare finne ut av det selv. Ja, helt enig, det er en kjempeutfordring. Poenget er de aller fleste i hennes situasjon er nødt for å kutte ut ting som er sukker- og fettbomber fordi de er overspisere og avhengig. Man må ha mat, men man må ikke spise potetgull og sjokolade for å overleve. Andre som er overvektig og ønsker å leve sunnere, trene og gå ned i vekt har bedre odds til å finne en balanse. Det er to ulike kategorier av i forhold til livsstilsendring. Hun snakker om den sunne balanse, men hun har jo bevisst gang på gang på gang at dette klarer hun ikke. 4
tutsi123 Skrevet 3. juli 2018 #8322 Skrevet 3. juli 2018 Den siste snappen tror jeg viser situasjoner der hun trives best,med et "kom å ta meg-blikk" , til de mannlige følgerne 😄 Ble sikkert for lite oppmerksomhet i går fra ikea-turen.Så håper hun oppnår det hun ønsker i kveld nå da for hennes egen del.Komisk og flaut,men hun om det. 13
Førtifeitogferdig Skrevet 3. juli 2018 #8324 Skrevet 3. juli 2018 Klarte ikke å se på de siste snappene, føltes ut som jeg selv ble kvalt av brystene... Får være måte på.. 7
Elhaym Skrevet 3. juli 2018 #8326 Skrevet 3. juli 2018 Newsflash; Helene HAR mye pupper, hun har litt mye av alt. Er det bloggen handler om også. Vanskelig å gjemme boobs og mage 14
Hege1980 Skrevet 4. juli 2018 #8327 Skrevet 4. juli 2018 8 timer siden, Takida skrev: Newsflash; Helene HAR mye pupper, hun har litt mye av alt. Er det bloggen handler om også. Vanskelig å gjemme boobs og mage Er det vanskelig å løfte kamera opp 20 cm? 🤔 13
Sahara_ Skrevet 4. juli 2018 #8328 Skrevet 4. juli 2018 14 minutter siden, Hege1980 skrev: Er det vanskelig å løfte kamera opp 20 cm? 🤔 Om jeg snapper fra den vinkelen tar jeg gjerne og heller bare drar opp toppen litt - rett og slett fordi jeg ikke ønsker at snappen min skal ytre "jeg ønsker seksuell oppmerksomhet" til venner og familie på snap. Because it does, enkelt og greit. Hun bortforklarer det jo med "jammen jeg har store bryster og ikke så lett å gjemme bort" - samtidig som man ser fra snap til snap at hun flytter på toppen for å få mer kløft. Så det er jo bare tull 23
Miranda16 Skrevet 6. juli 2018 #8329 Skrevet 6. juli 2018 (endret) Å diskutere seksualisering i some er relevant. Dette gjelder ikke kun HD, men flere toppbloggere. HD sier selv hun har mange unge lesere og hva slags signaler sender hun når hun er så opptatt av å være et godt forbilde? Ingen jeg kjenner legger ut slike bilder og hun sier hun ikke gjør det for oppmerksomhet noe som helt tydelig kun er vås Endret 6. juli 2018 av Miranda16 7
Tonio Skrevet 6. juli 2018 #8330 Skrevet 6. juli 2018 Dersom man mener noe er brudd på reglene burde man rapportere. Hvis ingen rapporterer er det mye mindre sjanse for at det blir moderert. 2
Orly Skrevet 6. juli 2018 #8331 Skrevet 6. juli 2018 4 minutter siden, Tonio skrev: Dersom man mener noe er brudd på reglene burde man rapportere. Hvis ingen rapporterer er det mye mindre sjanse for at det blir moderert. Rapporterer jeg og håper flere gjør det 7
Birdo Skrevet 6. juli 2018 #8332 Skrevet 6. juli 2018 Jeg ser jo ikke denne voldsomme seksualiseringen dere skriker sånn om jeg. Altså, tåler dere ikke å se kløft, i den grad at dere blir så opprørte som det fremstår her inne - så har dere et problem og burde kanskje ta det opp med noen profesjonelle.. 17
tutsi123 Skrevet 6. juli 2018 #8333 Skrevet 6. juli 2018 4 timer siden, Birdo skrev: Jeg ser jo ikke denne voldsomme seksualiseringen dere skriker sånn om jeg. Altså, tåler dere ikke å se kløft, i den grad at dere blir så opprørte som det fremstår her inne - så har dere et problem og burde kanskje ta det opp med noen profesjonelle.. Har noen skreket?Synes konversasjonen foregår behersket og greit. 7
Miranda16 Skrevet 7. juli 2018 #8334 Skrevet 7. juli 2018 Nå er ikke jeg heller så fotball interessert, men hun må ha levd under en stein i drøye 3 uker for ikke å ha fått med seg at det er VM. Å innta en arrogant holdning om at det ikke er hennes problem eller viser forståelse når Sverige spiller idag, blir for dumt. Hennes svenske kollegaer vet hva de snakker om.Meg, meg, meg som alltid. At dette vil påvirke dagen hennes på jobb og salget blir for dumt. Jobber hun i servicebransjen eller ikke? 19
Edie Skrevet 7. juli 2018 #8335 Skrevet 7. juli 2018 Ryddet for spekulasjoner, brukerdebatt og avsporinger. Edie, adm.
Hjarte Skrevet 7. juli 2018 #8336 Skrevet 7. juli 2018 (endret) Kanskje det er på tide at fotballfansen tar seg en bolle, og godta at ikke alle digger fotball? Jeg er ikke enig med alt Helene har sagt og gjort, det er jo bare å bla tilbake noen sider og sjekke, men at hun har en liten tirade på snapchat om at fotball-vm påvirker dagen hennes på jobb er da ikke noe å ta på vei for. Endret 7. juli 2018 av Hjarte 12
Wenda Skrevet 7. juli 2018 #8337 Skrevet 7. juli 2018 Veldig stor forskjell på å snakke om sin egen kropp og det å diskutere andres kropp 7
tutsi123 Skrevet 7. juli 2018 #8338 Skrevet 7. juli 2018 6 minutter siden, Wenda skrev: Veldig stor forskjell på å snakke om sin egen kropp og det å diskutere andres kropp Det er også veldig stor forskjell på det å snakke om sin egen kropp blant familie og venner,og det å ha en blogg hvor det for det meste fokuseres og blogges om hennes kropp. 9
tutsi123 Skrevet 7. juli 2018 #8339 Skrevet 7. juli 2018 Og om man som blogger med det fokuset på sin egen kropp,kun forventer å få hyggelige,applauderende tilbakemeldinger ,ja da er man temmelig naiv. 3
Miranda16 Skrevet 7. juli 2018 #8340 Skrevet 7. juli 2018 5 minutter siden, Wenda skrev: Veldig stor forskjell på å snakke om sin egen kropp og det å diskutere andres kropp Som influencere og som forbilde, hun har lesere nede i 12-14 års alderen, så er det viktig å diskutere. Hun overhodet fronter en sunn livsstil. HD sier man kan være sunn og overvektig og det er total feilinformasjon og det er trist at mange unge kanskje ikke er klar over dette . HD Fronter hun Sunn Fornuft Plakaten. Om man leser igjennom denne, så er det flere punkter her hvor HD bevisst har sviktet. I tillegg spiller hun også på kropp. Det hadde uakseptabelt at min datter på 12 hadde lagt ut slike brystbilder. Merkelig det at det er uakseptabelt for andre bloggere å fokusere på kropp, men ikke HD. Kropp er et viktig tema og jeg håper at folk som følger med i diskusjonen begynner å skjønne hvor manipulerende hun er 6
Fremhevede innlegg