Gå til innhold

Helene Drage

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Drage ser jo ikke til å ha styring over tid,på hva hun putter i munnen og da er det vel greit å få det svart på hvitt.... Da kan alle og en hver få seg en ubehagelig overraskelse...   Derfor nevnte jeg loggføring som et nyttig verktøy inntil det går av seg selv å gå ned,og å holde sitt nye vektmål. Som sagt så brukte jeg ikke mye tid på vektnedgangen min,kun tre måneder.Og min nye,nødvendige livsstil pga spesielle omstendigheter diagnoser/medisiner,har bidratt til et lettere liv hvor jeg ikke føler jeg går glipp av noen verdens ting.Der jeg før slet meg opp på topp-turer (som er min favorittaktivitet),har jeg mer enn halvert tidsbruken i forhold til tidligere.Jeg kan ikke komme på en eneste ulempe,med det livet jeg lever nå.

• Liker 11
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

5 minutter siden, tutsi123 skrev:

Drage ser jo ikke til å ha styring over tid,på hva hun putter i munnen og da er det vel greit å få det svart på hvitt.... Da kan alle og en hver få seg en ubehagelig overraskelse...   Derfor nevnte jeg loggføring som et nyttig verktøy inntil det går av seg selv å gå ned,og å holde sitt nye vektmål. Som sagt så brukte jeg ikke mye tid på vektnedgangen min,kun tre måneder.Og min nye,nødvendige livsstil pga spesielle omstendigheter diagnoser/medisiner,har bidratt til et lettere liv hvor jeg ikke føler jeg går glipp av noen verdens ting.Der jeg før slet meg opp på topp-turer (som er min favorittaktivitet),har jeg mer enn halvert tidsbruken i forhold til tidligere.Jeg kan ikke komme på en eneste ulempe,med det livet jeg lever nå.

Veldig bra jobba! 🙂 Men skal man ned 60 kg så er det nok bare bra at det tar lenger enn tre måneder...

• Liker 9
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Uansett hvordan man vrir og vrenger på det så er HD nødt til tilpasse seg en varig livsstilsendring når hun nå skal opereres. Hensikten med en operasjon er ikke kun for å gå ned i vekt, men å bli der. Hvis ikke går vinninga opp i spinninga. Da kan like gjerne hun slanke seg på den "gode gammeldagse måten" noe HD har vist at hun har klart mange ganger.

Endret av Miranda16
  • Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

10 minutter siden, Miranda16 said:

Uansett hvordan man vrir og vrenger på det så er HD nødt til tilpasse seg en varig livsstilsendring når hun nå skal opereres. Hensikten med en operasjon er ikke kun for å gå ned i vekt, men å bli der. Hvis ikke går vinninga opp i spinninga. Da kan like gjerne hun slanke seg på den "gode gammeldagse måten" noe HD har vist at hun har klart mange ganger.

Utvilsomt. Og prosessen før, under sykehusoppholdet og etter, bidrar til dette. Ingen vet hvordan man blir påvirket av prosessen fordi det er veldig individuelt. Mine vaner og holdninger var langt verre enn Helene sine, men gjennom prosessen har jeg snudd livet fullstendig. Det er litt derfor jeg syns vi skal være forsiktige med å mene noe om hennes prosess (og spesielt bruke pekefingre), fordi det blir bare synsing. Ingen ønsker å være så overvektig, og å ta en operasjon er ikke noe man tar lett på. Folk framstiller det ofte som at det er så lettvint, inn og ut på sykehuset og så er man tynn plutselig. Det er ikke helt sånn. Mange sliter med alvorlige bivirkninger resten av livet, og det blir gjort klinkende klart at operasjonen er et verktøy som hjelper oss godt på vei (og i et tempo vi ikke ville klart selv), men så må vi holde maskineriet i gang selv. Ikke alle klarer det, men når man tar operasjonen er man faktisk desperat etter endring og framgang. Alle med sykelig fedme har et problematisk forhold til mat, så en strategi som fungerer for noen som skal ned 10kg er ikke alltid tilstrekkelig. Den "gode gammeldagse måten" fungerer ikke over tid for alle. Å gå NED er ofte ikke problemet, men å holde seg der. Uansett hva man syns om en operasjon så er det enklere å holde seg nede etter den enn uten. Magesekken blir ikke utvidet over natten, så man holdes i tøylene. Det er en uvurderlig hjelp!

• Liker 16
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest catalula

Hei! 

Jeg lurer veldig på om jeg kunne få et lite sammendrag av denne tråden? 

Hva er greia med Helene Drage?

Hvorfor blir hun kritisert? Og hvorfor er hun så populær? 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Ikke mange svar du har fått her.. 🤔

Jeg begynte å følge henne når hun var i aviser overalt for å snakke om vektnedgangen hennes. Først tenkte jeg at hun ville være til inspirasjon. Men så kom hun etterhvert med flere merkelige utsagn, noen veldig ufine kommentarer ifht overvektige blant annet. Når hun ikke lenger var overvektig lenger, så var hun bedre enn dem. Hun fremsto som en lykkelig person som elsket den nye kroppen sin. Men når hun etterhvert la på seg igjen innrømmet hun at hun "hadde levd en løgn". Hodet var ikke på plass, tankekjør, hadde ikke gått ned i vekt på en sunn måte, kom med masse unnskyldninger, hadde det ikke bra. Siden ble hun bare større og større, selvom hun sier at hun er sunn og trener, og at hun elsker kroppen sin mer og mer. Her mister hun noen følgere og får noen andre. Noen mener hun er falsk og uærlig, noen mener hun er ekte og ærlig. Personlig finner jeg henne ikke lenger motiverende, da JEG ikke føler hun er troverdig. Jeg har jo sett henne før si at alt er så bra, for så innrømme at det var en fasade, minst to ganger. Hun er vel relativt ærlig når hun har dårlige dager, men det er veldig mange av de. Blant annet husker jeg godt (og det er ikke altfor lenge siden) at hun gråt i 2 timer fordi hun følte seg så feit, før hun skulle ta bilder til en photoshoot. Hun har det enten helt awesome eller helt jævlig. Noe som styrker min tanke på at ikke alt er så awesome som hun gir uttrykk for.

I løpet av denne tiden der alt har vært awesome og hun fortsatt har trent og vært sunn, innrømmer hun igjen at det ikke var sannheten. Hun er lei av trening og er ærlig om overspising/trøstespising. Lesere kommer med råd, men de vil hun ikke ha. Hun sletter instagramprofiler fordi hun får nok av sånne som skal komme med motivasjons quotes og viser kropp osv. Selv synes jeg hun er verre enn alle der. 

I løpet av denne "elsk deg selv" prosessen hun har kjørt, eller #bodypositive om du vil, så er det blitt mer og mer pupper og seksuell fremtoning. Her mister hun meg helt. Hun og fanskaren hennes forsvarer henne med at hun må jo få lov å vise kroppen sin, hun som alle andre. Og at slanke folk/andre bloggere får jo lov, så hvorfor skal ikke hun få lov? Greit nok. Men JEG leser ikke noen som helst blogger som spiller på å gjøre seg sexy og til tider billig uansett hvordan de ser ut. Jeg har heldigvis heller ingen venner som har det behovet for komplimenter og bekreftelse som hun har.

Hun elsker å provosere, men hater kritikk. Hun suger til seg det som kommer av negative kommentarer, og det ødelegger dagen hennes. Hvorfor gjør det det om hun elsker seg selv og har det så bra? 

Hun har fått mange positive kommentarer fra jenter som endelig tør å vise seg i shorts, bikini, farger osv., etter at Helene var et forbilde og en frontfigur. Sånn sett er det jo veldig bra. Skulle ønske det ble med et "vanlig" bilde av henne, uten for mye posering (blitt litt bedre) eller seksualisering. 

Hun har en god del godtroende følgere som støtter og hyller henne uansett hva hun sier og gjør. Ingen får kritisere Helene, men det er helt på sin plass at Helene kan kritisere andre.

Jeg har slettet henne på snap, mest pga neglene som hun skulle vise frem hvert 4.sekund ved å ta seg i håret, og først og fremst puppene som tok det meste av skjermen (hun sier hun ikke kan hjelpe for at hun har store pupper, og det er jeg enig i. Men hun kan velge hvordan hun vil holde kameraet.). 

Jeg prøvde å høre podcasten, men det var bare gjentakelser og omformulering fra 1 til siste min. Jeg leser sjeldent bloggen, og jeg er av og til innom IG. Det blir mindre og mindre interessant da det har dreid seg mer om mote til store kropper, og ingenting om grunnen til at jeg begynte å følge henne in the first place. Liker å følge denne tråden så kan jeg oppdatere meg når det er noe😊

Jeg kommer nok til å følge med fortsatt, for nysgjerrighetens skyld. 

Endret av Halloi
  • Liker 32
Lenke til kommentar
Del på andre sider

14 timer siden, Mariss@68 skrev:

Jeg blir stum. Hun har litt mage... 

Måtte inn på bloggen og sjekke nå. Forstår ikke hvorfor hun fortsatt formulerer seg slik! Er det kun for å få reaksjoner (klikk) for så å kunne gå inn i offerrollen og få masse sympati? Eller er det fortsatt fornektelse av status quo? Hun har ikke «litt» mage, kall nå en spade for en spade!

Sitat: «Ja jeg har litt mage, og jeg bryr meg ikke så veldig om det (jeg velger jo kroppsnære antrekk uansett), men hvorfor i all verden skal jeg velge poseringer som fremhever den?»

Blir som at han her skulle sagt at han har 3-dagersstubber, liksom. Alle med minst et øye i hodet ser at det ikke stemmer 😛

Ryddet for innhold med opphavsrett. Edie, adm.

• Liker 11
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Blir dere ikke lei av å skrive det samme om og om igjen?

Og hvordan skal hun gjøre dere fornøyde, ved å skrive at hun har gigamage?

• Liker 16
Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 minutter siden, Birdo skrev:

«Mage» hadde holdt lenge!

• Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 minutter siden, Birdo skrev:

Den dagen hun slutter å poste det samme om og om igjen?

• Liker 8
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

8 minutter siden, Birdo skrev:

Hun skal i hvert eneste innlegg skrive at hun VET at hun er overvektig, og at hun ikke et sekund er glad i seg selv... 😜 Jeg synes dagen post var interessant jeg, jeg har alltid tenkt at noen vet bedre enn meg hvordan man skal se bra ut på bilder, og HD vet tydeligvis det!

• Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 timer siden, Perle skrev:

Den dagen hun slutter å poste det samme om og om igjen?

Er jo bare å la være og lese?🤷‍♀️

• Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse
14 timer siden, Rubella skrev:

Måtte inn på bloggen og sjekke nå. Forstår ikke hvorfor hun fortsatt formulerer seg slik! Er det kun for å få reaksjoner (klikk) for så å kunne gå inn i offerrollen og få masse sympati? Eller er det fortsatt fornektelse av status quo? Hun har ikke «litt» mage, kall nå en spade for en spade!

Sitat: «Ja jeg har litt mage, og jeg bryr meg ikke så veldig om det (jeg velger jo kroppsnære antrekk uansett), men hvorfor i all verden skal jeg velge poseringer som fremhever den?»

Blir som at han her skulle sagt at han har 3-dagersstubber, liksom. Alle med minst et øye i hodet ser at det ikke stemmer 😛

Hun har selv sagt at hun egentlig ikke ser på seg selv som overvektlig, spesielt ikke i den grad alle andre stempler henne (mener det var et innlegg eller podcasten). Det er derfor hun går på så enorm psykisk smell når hun ser seg selv fra andre sine øyne, dvs via f.eks Mats sitt webcam på PC eller når andre filmer/tar bilde av henne (julie f.eks når de er på fellesting sammen). Da bryter hun litt ned mentalt og skal begynne på ny diett kort tid etter, men så etter 1 dag eller to er hun AWESOME igjen 😄

Ryddet for slettet innhold i sitat. Edie, adm.

• Liker 11
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Beatbox
16 minutter siden, Birdo skrev:

Er jo bare å la være og lese?🤷‍♀️

Ja det er jo bare å la være å lese kritikken av HD her inne....?? 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

For en som ikke ser på seg selv som overvektig og har god selvtillit, så bruker hun ekstremt mye energi på å poste hyppige innlegg om kropp og forsvarsinnlegg

• Liker 11
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, Beatbox skrev:

Ja det er jo bare å la være å lese kritikken av HD her inne....?? 

Ja, det skulle dere vel likt - at dere fikk snakke dritt uten at noen sa imot. Jeg leser her inne fordi jeg liker Helene. Vil si det er bedre enn at du følger henne fordi du ikke gjør det.

• Liker 9
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
  • Opprett ny...