Gå til innhold

Helene Drage

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

12 minutter siden, Binnie said:

Ser du føler deg truffet, og vil bare beklage om jeg såret deg.

Regner med du har det kjempevondt nå som du er blitt mobbet....Så da kan du jo sette deg inn i hvordan Helene føler det, når hun leser alt som skrives om henne her... 

Så kan du kanskje google "mobbing", for det ser ikke helt ut som du er klar over definisjonen.

Orker selvsagt ikke å gå inn i noen diskusjon med deg. Jeg synes at det var mye riktig i det du skrev, helt til det hele ble vel tendensiøst. Begrep som "agressiv"og "bitterhet" springs to mind og tydeligvis er det du som har problemer. Lykke til videre...

• Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Akkurat nå, Prinsesse788 skrev:

Skal hun ta Sleeve eller Gastric Bypass?

Hun ønsker Sleeve, men det er kirurgen som bestemmer sier hun på podcast. (er sikkert forskjellig fra kommune til kommune, i mitt område er det valgfritt)

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

7 timer siden, Hei2016-2 skrev:

Hon skriver på bloggen att hon inte fattar varför risk nämns när hon pratar om sin forestsåande operation då alle operationer har risk. Sen jämnförar hon detta med att skriva att d är risk med en graviditet ochså, men att ingen då ropar ut at man ska skippa bli gravid och adoptera istället... Hva är d för jämnförelse?!?! 

Det er vel en helt legitim sammenligning det?

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 minutter siden, Candiru skrev:

Det er vel en helt legitim sammenligning det?

Ironisk? 

Det er jo vår naturlige fremgangsmåte for reproduksjon - også de som blir adoptert må bli født av noen ;)

• Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Helene har sagt flere ganger at hun ikke leser på kvinneguiden. Det er nok et større problem med de som sender meldinger direkte til henne. Ikke vet jeg hva folk skriver, men vi ser jo at hun tolker enkelte kritiske kommentarer veldig negativt og går rett i angrepsposisjon. Det må hun bare gjøre for min del. Men å være en offentlig person er for de fleste selvvalgt, og er ikke for alle. Det vil aldri slutte å være kritiske personer der ute (og bra er det), og det er dessverre også noen som ser sport i å være en som slenger drit rundt seg anonymt på nettet. 

Hvis man blir veldig nedbrutt og lei seg pga kommentarer fra fremmede, så bør hun ikke legge ut ting som gjør hun sårbar. Dette har Helene tatt opp selv da hun mange ganger har sagt at hun vurderer å slutte, men velger likevel å fortsette å blogge. Det gjør hun fordi hun vil ha en stemme, og fordi hun får masse fine, positive tilbakemeldinger. Helene innrømmer at hun lar én negativ kommentar påvirke humøret hennes i mye større grad enn 100 positive. 

Den dagen man slutter å bry seg om hva alle andre måtte mene og synes, da har man det mye bedre med seg selv. Hun trenger ikke å måtte forsvare i det vide og det brede om hvorfor hun tar de valgene hun gjør (med mindre hun gjør det for å skrive et mer interessant innlegg på bloggen). Men selvom hun bestemmer selv over sitt liv, og ikke minst hva hun vil dele i sosiale medier, så vil alltid alltid leserne ha ulike meninger, synspunkt og erfaringer. Igjen skaper det mer interesse rundt det hun skriver, og gir penger i kassen.

• Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Klarer man ikke å gå ned/holde vekten nede, så er løsningen operasjon. 

Men det må da gå an å kalle en spade for en spade: De som vil ha operasjon klarer ikke å være normalvektige uten operasjon. 

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

6 timer siden, filifjonka skrev:

Orker selvsagt ikke å gå inn i noen diskusjon med deg. Jeg synes at det var mye riktig i det du skrev, helt til det hele ble vel tendensiøst. Begrep som "agressiv"og "bitterhet" springs to mind og tydeligvis er det du som har problemer. Lykke til videre...

Selvsagt orker du ikke det.....🔥😉

• Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

9 timer siden, Beatbox skrev:

Kanskje man skulle la folk få diskutere/dele opplevelser..spesielt i et debattforum?? At du forsvarer HD med nebb og klør er helt greit, men tål at folk har en annen oppfatning av henne...for der er vi flere som snakker av egen erfaring...

Diskuter egne erfaringer så mye dere vil, men ta det i egen tråd da kanskje - og ikke projiser det over på andre. Hjelper ikke Helene at andre skriver "det er jo bare å gjøre sånn og slik, det gjorde jeg". 

• Liker 11
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Beatbox
13 minutter siden, Birdo skrev:

Diskuter egne erfaringer så mye dere vil, men ta det i egen tråd da kanskje - og ikke projiser det over på andre. Hjelper ikke Helene at andre skriver "det er jo bare å gjøre sånn og slik, det gjorde jeg". 

Nå er det vel ikke du som setter standarden for tråden her..? Det tar moderatorene seg av. Og slutt å ta all kritikk av HD så veldig personlig...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 hours ago, Beatbox said:

Nå er det vel ikke du som setter standarden for tråden her..? Det tar moderatorene seg av. Og slutt å ta all kritikk av HD så veldig personlig...

Når man kritiserer HD sitt tankesett og utfordringer knyttet til vekt så kritiserer man også andre i samme kategori. Sykelig fedme er ikke noe som skjer av litt for mye mat, men en nesten systematisk overspising. Kommentarer som går på "jeg bare gjorde sånn, og det funket for meg", eller "hun burde bare X" er provoserende fordi de viser at man ikke har innsyn i (eller forståelse for) problematikken hennes. Man kommer med råd, eller nærmere "instrukser", på hvordan noen skal tenke og føle, og det går bare ikke an.

• Liker 21
Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 timer siden, Beatbox skrev:

Tar det ikke personlig, men jeg kommer derimot alltid til å si ifra når jeg ser urett - og det er det fryktelig mye av her inne.

• Liker 20
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Hvis sjansen er større for å lykkes med operasjon, så synes jeg det bare er å kjøre på! 

Synes en slik operasjon  høres veldig slitsomt ut, må virkelig være en påkjenning å gå gjennom den.

Folk her inne som sitter med "fasiten" kan vel heller starte egen onlinecoaching istedenfor å kritisere HD i alt hun foretar seg. 

• Liker 19
Lenke til kommentar
Del på andre sider

11 timer siden, Birdo skrev:

Tar det ikke personlig, men jeg kommer derimot alltid til å si ifra når jeg ser urett - og det er det fryktelig mye av her inne.

Kudos til deg og fleire andre som har vore med og balansert diskusjonen her i tråden den siste tida.  

• Liker 10
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg kan nesten vedde høyre armen min på at dere som er misfornøyde med at Helene har valgt operasjon, hadde klaget hvis hun ikke tok i mot hjelpen også. Da hadde hun vel fort vert dum som ikke tok i mot hjelpen fra systemet og at hun bare har sløst plass på kurset til andre som trenger det mer osv.

Enkelte bare må klage uansett. 

Flott at Helene får hjelp, flott at hun får støtte frem mot operasjonen og flott at hun tar den veien som hun føler er riktig for seg selv.

Endret av Ryuk
  • Liker 25
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse
2 timer siden, decker skrev:

Kudos til deg og fleire andre som har vore med og balansert diskusjonen her i tråden den siste tida.  

Takk😊

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Uff, ikke operasjon før til høsten ser jeg. Det er nok ganske lenge å vente. Syns HD virker veldig motivert nå om dagen. Krysser fingrene for at det ikke blir så altfor lenge å vente!

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 hours ago, Takida said:

Uff, ikke operasjon før til høsten ser jeg. Det er nok ganske lenge å vente. Syns HD virker veldig motivert nå om dagen. Krysser fingrene for at det ikke blir så altfor lenge å vente!

Ventetiden er en viktig del av prosessen. Mange tanker som skal sorteres, og man må forberede seg godt. :) Tror dette blir en god løsning for henne, og er spent på å følge henne på veien.

• Liker 10
Lenke til kommentar
Del på andre sider

38 minutter siden, Puffin skrev:

Ventetiden er en viktig del av prosessen. Mange tanker som skal sorteres, og man må forberede seg godt. :) Tror dette blir en god løsning for henne, og er spent på å følge henne på veien.

Klart:) jeg tror dette var helt rett valg for HD og heier fortsatt som vanlig på henne. 

• Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
  • Opprett ny...