Edie Skrevet 11. juni 2018 #8141 Del Skrevet 11. juni 2018 Ryddet for innhold med opphavsrett og svar til dette. Edie, mod. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Beatbox Skrevet 14. juni 2018 #8142 Del Skrevet 14. juni 2018 Vi må jo være synske!! Hun har bekreftet det vi visste...at det blir operasjon Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Kartoffel Skrevet 14. juni 2018 #8143 Del Skrevet 14. juni 2018 (endret) Da har hun gått ut med at det blir operasjon. Hun gjør det fordi det skal gjøre det lettere å holde vekten i etterkant. Stemmer egentlig det? Jeg ville heller jobba knallhardt for å beholde vekten uten operasjon. Jeg forstår ikke at hun tør. Hun er ikke sååå overvektig, hun klarer å gå ned, masse kunnskap, men jobben for å holde vekten nede er vanskelig. Men det er den vel uansett? Endret 14. juni 2018 av Kartoffel 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Focaccia Skrevet 14. juni 2018 #8144 Del Skrevet 14. juni 2018 Jeg skjønner heller ikke argumentet med at en operasjon skal gjøre det lettere å holde vekten... hvis man leser om slankeoperasjon på infosider osv. fremheves det jo alltid at en operasjon gjør det lettere å GÅ NED i vekt, men at arbeidet med å legge om livsstilen for å holde seg der fortsatt gjenstår. Det blir uansett spennende å følge henne videre 😊 5 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Pæddan Skrevet 14. juni 2018 #8145 Del Skrevet 14. juni 2018 Skal ikke påberope meg om å vite alt om slike operasjoner, men de jeg kjenner som har tatt en slik - har faktisk gått opp igjen, nettopp pga overspising. Dumping gir de lang marsj i, bare de får den softisen og den hamburgeren!! Tror mye sitter mellom ørene, riktig kosthold og jevnlig mosjon! 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Focaccia Skrevet 14. juni 2018 #8146 Del Skrevet 14. juni 2018 Akkurat nå, Pæddan skrev: Skal ikke påberope meg om å vite alt om slike operasjoner, men de jeg kjenner som har tatt en slik - har faktisk gått opp igjen, nettopp pga overspising. Dumping gir de lang marsj i, bare de får den softisen og den hamburgeren!! Tror mye sitter mellom ørene, riktig kosthold og jevnlig mosjon! Ja, de få jeg kjenner til har også endt opp med å legge på seg så og si alt igjen... Et "offentlig" eksempel er Guro i YouTube-duoen "Norwaytwins". Hun hadde en egen vektreise-serie på kanalen, alt gikk kjempefint i starten, men nå to år etterpå er hun tilbake på start. 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
cerruti Skrevet 14. juni 2018 #8147 Del Skrevet 14. juni 2018 Klarer man ikke å gå ned/holde vekten nede, så er løsningen operasjon. Nå synes jeg Drage ikke ser så stor ut at hun ikke burde klare dette uten operasjon. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Beatbox Skrevet 14. juni 2018 #8148 Del Skrevet 14. juni 2018 (endret) 9 minutter siden, Kartoffel skrev: Jeg syns det er uforsvarlig å tilby slankeoperasjon når problemet egentlig er psykisk. Jeg kan ikke forstå at en skal greie å holde vekten da. Det blir kun en midlertidig løsning. Nå sier hun at hun går til psykolog så da får vi håpe at hun lærer å bearbeide følelsene med noe annet enn mat...fordi fortsetter hun i samme tralt er hun * plutselig * tilbake til start.. Endret 14. juni 2018 av Beatbox Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Kartoffel Skrevet 14. juni 2018 #8149 Del Skrevet 14. juni 2018 5 minutter siden, Beatbox skrev: Nå sier hun at hun går til psykolog så da får vi håpe at hun lærer å bearbeide følelsene med noe annet enn mat...fordi fortsetter un i samme tralt er hun * plutselig * tilbake til start.. Ja, men om problemet er psykisk burde jo dette vært nok? Så kunne hun samtidig jobbet med å gå ned på en vanlig og sunn måte. Dette blir en quick fix, en ekstremdiett etter mitt syn. Det er jo det alle søker, men det funker ikke i det lange løp. 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Sahara_ Skrevet 14. juni 2018 #8150 Del Skrevet 14. juni 2018 9 minutter siden, Kartoffel skrev: Da har hun gått ut med at det blir operasjon. Hun gjør det fordi det skal gjøre det lettere å holde vekten i etterkant. Stemmer egentlig det? Jeg ville heller jobba knallhardt for å beholde vekten uten operasjon. Jeg forstår ikke at hun tør. Hun er ikke sååå overvektig, hun klarer å gå ned, masse kunnskap, men jobben for å holde vekten nede er vanskelig. Men det er den vel uansett? Statistisk sett så er det lettere ja, rett og slett fordi at de første årene vil operasjonen "gjøre slankingen for deg" mens du kan fokusere på det mentale. I tillegg har det mye med hormoner i kroppen å gjøre som nullstiller seg når man opererer vekk deler av mage/tarm systemet, som ellers jobber imot deg når du forsøker å gå ned i vekt. En normalvektig og kraftig overvektig har to helt forskjellige opplevelser ihht matsug og cravings. Mye pga det mentale, men også fysisk. Så i en overvektig kropp har du ikke bare det mentale som jobber imot deg, men også fysiske aspekter Statistikken viser at slankeopererte klarer bedre og oftere å holde vekten enn de som har "gjort jobben selv alene" - og det er ofte et godt nok argument for de som veier godt over 3-sifret med stor risiko for sykdommer i lengden. 11 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Sahara_ Skrevet 14. juni 2018 #8151 Del Skrevet 14. juni 2018 10 minutter siden, Kartoffel skrev: Jeg syns det er uforsvarlig å tilby slankeoperasjon når problemet egentlig er psykisk. Jeg kan ikke forstå at en skal greie å holde vekten da. Det blir kun en midlertidig løsning. Dette er fordi at det er billigere for staten å slankeoperere, enn å behandle evt sykdommer som kan komme i fremtiden, om personen ikke klarer å ta tak i vekten på egenhånd. 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Hei2016-2 Skrevet 14. juni 2018 #8152 Del Skrevet 14. juni 2018 Hon skriver på bloggen att hon inte fattar varför risk nämns när hon pratar om sin forestsåande operation då alle operationer har risk. Sen jämnförar hon detta med att skriva att d är risk med en graviditet ochså, men att ingen då ropar ut at man ska skippa bli gravid och adoptera istället... Hva är d för jämnförelse?!?! 10 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Puffin Skrevet 14. juni 2018 #8153 Del Skrevet 14. juni 2018 Overvekt er et komplekst problem. Slankeoperasjon er et verktøy. Jobben mentalt må gjøres, men man får en viktig drahjelp. Alle kommentarer som går på "jeg hadde bare gjort X" eller "hun burde bare X" faller på sin egen urimelighet. Du er ikke henne, og hun er ikke deg. Hun vil ta en evt operasjon i samråd med lege og følges opp av helsepersonell, syns ikke noen av dere kan stille seg over det. 20 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Sahara_ Skrevet 14. juni 2018 #8154 Del Skrevet 14. juni 2018 8 minutter siden, Focaccia skrev: Ja, de få jeg kjenner til har også endt opp med å legge på seg så og si alt igjen... Et "offentlig" eksempel er Guro i YouTube-duoen "Norwaytwins". Hun hadde en egen vektreise-serie på kanalen, alt gikk kjempefint i starten, men nå to år etterpå er hun tilbake på start. Jeg kjenner 4 stk som alle har holdt vekten uten problemer i ettertid, snakk om 2-6 år siden nå. Sjansen statistisk er 50/50 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Beatbox Skrevet 14. juni 2018 #8155 Del Skrevet 14. juni 2018 Akkurat nå, Kartoffel skrev: Ja, men om problemet er psykisk burde jo dette vært nok? Så kunne hun samtidig jobbet med å gå ned på en vanlig og sunn måte. Dette blir en quick fix, en ekstremdiett etter mitt syn. Det er jo det alle søker, men det funker ikke i det lange løp. Jeg er helt enig med deg! Og det hjelper ingenting med opr dersom man ikke jobber beinhardt med det mentale. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Sisti Skrevet 14. juni 2018 #8156 Del Skrevet 14. juni 2018 On 6/11/2018 at 8:22 PM, Miranda16 said: Man går ikke opp i vekt til utgangspunktet hvis man ikke har jobbet skikkelig med det psykiske. Helene sier også at hun har gått masse ned og opp igjen fordi hun ikke har jobbet med det mentale. Oversoising er en psykisk sykdom Jøss, for en fantastisk overforenkling. Å jobbe skikkelig med det psykiske er ikke ensbetydende med at man greier å LØSE det psykiske. Noen psykiske vansker er så fastgrodd at å "jobbe skikkelig med" ikke er nok. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Puffin Skrevet 14. juni 2018 #8157 Del Skrevet 14. juni 2018 3 minutter siden, Puffin said: Overvekt er et komplekst problem. Slankeoperasjon er et verktøy. Jobben mentalt må gjøres, men man får en viktig drahjelp. Alle kommentarer som går på "jeg hadde bare gjort X" eller "hun burde bare X" faller på sin egen urimelighet. Du er ikke henne, og hun er ikke deg. Hun vil ta en evt operasjon i samråd med lege og følges opp av helsepersonell, syns ikke noen av dere kan stille seg over det. For å utvide: man får ikke bare en slankeoperasjon uten videre. Det hører med en forhåndsprosess, der man blant annet godkjennes av psykolog. Fra mitt forkurs ble flere avslått fordi de hadde andre problemstillinger å ta tak i. 1 minutt siden, Sisti said: Jøss, for en fantastisk overforenkling. Å jobbe skikkelig med det psykiske er ikke ensbetydende med at man greier å LØSE det psykiske. Noen psykiske vansker er så fastgrodd at å "jobbe skikkelig med" ikke er nok. Dette! 8 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Sisti Skrevet 14. juni 2018 #8158 Del Skrevet 14. juni 2018 Jeg er fascinert over hvor mange brukere her som tydeligvis kan mye mer om overvekt og psyke enn helsepersonell som jobber med temaet. Statistikken taler også for seg, men dere vet selvfølgelig bedre enn både statistikk og legen til Helene! Imponerende! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Trollmora Skrevet 14. juni 2018 #8159 Del Skrevet 14. juni 2018 Nå er da altså valget tatt, og selv om det er uforståelig for mange så håper jeg har hun har for sin egen del valgt rett - det vil tiden vise. Vi andre kan bade være uengie og løfte på øyenbryn, men det var hennes valg. Spent på hvordan tiden fram til operasjon blir jeg da - om vi får like mye innsyn I det som tiden før valget. 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Birdo Skrevet 14. juni 2018 #8160 Del Skrevet 14. juni 2018 22 minutter siden, Puffin skrev: Overvekt er et komplekst problem. Slankeoperasjon er et verktøy. Jobben mentalt må gjøres, men man får en viktig drahjelp. Alle kommentarer som går på "jeg hadde bare gjort X" eller "hun burde bare X" faller på sin egen urimelighet. Du er ikke henne, og hun er ikke deg. Hun vil ta en evt operasjon i samråd med lege og følges opp av helsepersonell, syns ikke noen av dere kan stille seg over det. Her inne er alle eksperter og vet bedre enn andre. De vet jo til og med bedre enn Helene hva hun tenker og føler. 12 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg