tutsi123 Skrevet 7. juni 2018 #8021 Del Skrevet 7. juni 2018 1 minutt siden, Sahara_ skrev: Men å daglig følge disse "lavmålte" (som har klart å prestere med å tjener penger av sosiale medier) på alle platformer som blogg, snap og instagram er mye mer å skryte av ihht hvordan man bruker tiden sin? 😛 Daglig?Snakk for deg selv. Jeg bruker ikke mye tid på dette. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
skruf Skrevet 8. juni 2018 #8022 Del Skrevet 8. juni 2018 Skjønner godt at Helene tok til motmæle jeg, ikke OK å bli hengt ut for vekten sin sånn som hun ble! Han gikk på henne personlig, ikke overvektige generelt. Hun må jo få lov til å stå opp for seg selv! Kan heller ikke se at Helene fremelsker overvekt. Hun har lært seg å være glad i seg selv uansett vekt, og det er ikke det samme som å elske sin egen overvekt. Hun er i gang med å gjøre noe med overvekten. Burde hun heller ha hatet seg selv, sånn skikkelig selvhat, frem til vekta viser normalvektig? Ville enkelte her i tråden blitt fornøyd da? Sånn hvis Helene hadde vært dypt deprimert og bare negativ rundt egen kropp? 24 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Trollmora Skrevet 8. juni 2018 #8023 Del Skrevet 8. juni 2018 Problemet mitt er at HD ikke klarer å bli ferdig med saken, hun gir liksom bare ikke et svar og går videre. Nok engang I dag matte hun legge ut at hun skal på gymmet for kun å ta selfies - ,med påfølgende notis om at hun har fått ned 5 kilo på 10 dager. Som PT vet hun bedre enn at dette er kun fordi hun har kutta karbs og at dette ikke er noe varig nedgang. 13 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Rosasko Skrevet 8. juni 2018 #8024 Del Skrevet 8. juni 2018 3 minutter siden, Trollmora skrev: Problemet mitt er at HD ikke klarer å bli ferdig med saken, hun gir liksom bare ikke et svar og går videre. Nok engang I dag matte hun legge ut at hun skal på gymmet for kun å ta selfies - ,med påfølgende notis om at hun har fått ned 5 kilo på 10 dager. Som PT vet hun bedre enn at dette er kun fordi hun har kutta karbs og at dette ikke er noe varig nedgang. Hun stopper heller ikke 😴😴 hvordan regner hun forresten ut at hun har kvittet seg med 40L vann i kroppen? 🤔 5 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Trollmora Skrevet 8. juni 2018 #8025 Del Skrevet 8. juni 2018 Er ikke 1kg = 1 liter vann da. Så da er altså 4 av de kiloene hun har gått ned vannkilo - ikke kilo for å bli kvitt fett rundt lævra før operasjon. 5 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Sahara_ Skrevet 8. juni 2018 #8026 Del Skrevet 8. juni 2018 (endret) 13 minutter siden, skruf skrev: Skjønner godt at Helene tok til motmæle jeg, ikke OK å bli hengt ut for vekten sin sånn som hun ble! Han gikk på henne personlig, ikke overvektige generelt. Hun må jo få lov til å stå opp for seg selv! Kan heller ikke se at Helene fremelsker overvekt. Hun har lært seg å være glad i seg selv uansett vekt, og det er ikke det samme som å elske sin egen overvekt. Hun er i gang med å gjøre noe med overvekten. Burde hun heller ha hatet seg selv, sånn skikkelig selvhat, frem til vekta viser normalvektig? Ville enkelte her i tråden blitt fornøyd da? Sånn hvis Helene hadde vært dypt deprimert og bare negativ rundt egen kropp? Ikke at hun direkte fremmer overvekt, men indirekte med å stille seg opp slik som hun gjør - Det er argumentasjonen fra Styrkebror storyen. Studier (ref det som ble sagt av Styrkebror i story) viser at personer som bevisst stiller seg opp for avbilding og "viser frem" overvekten (da mente han ikke ihht å stille seg opp for å vise en ny kjole, men at man f.eks viser seg i undertøyet og fremhever mage og sier "jeg er stolt av magen min" som et eksempel) påvirker lesere til å føle at overvekt blir normalisert / innafor osv. Dette mener han er en meget negativ trend, når man viser frem en "syk kropp" (kom ikke på bedre formulering der, håper dere forstår hva jeg mener). Jeg føler poenget kommer tydeligere frem om vi hadde snudd på vektskalaen: Om Drage eller en annen offentlig person fremstilte seg på samme måte med f.eks 1.70 høyde og en vekt på 40 kg (anoreksi i jobb mot å bli frisk f.eks). Da hadde det blitt mye mer ramaskrik, og jeg tror ENDA fler hadde ropt ut "dette er ikke sunt eller bra å vise". Men... Det er samme situasjonen.. Bare i to forskjellige vektklasser. Begge kan ha dødelig utfall i lengden. Styrkebror prøver å få frem poenget at dette skal på ingen måtte hyllest. Det betyr ikke at personer som har en vekt i klasse "sykelig overvekt/undervekt" skal gjemme seg bort og skjemst - men de skal heller ikke jobbe med å normalisere vekten sin i sosiale medier. Endret 8. juni 2018 av Sahara_ 13 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Sahara_ Skrevet 8. juni 2018 #8027 Del Skrevet 8. juni 2018 4 minutter siden, Trollmora skrev: Er ikke 1kg = 1 liter vann da. Så da er altså 4 av de kiloene hun har gått ned vannkilo - ikke kilo for å bli kvitt fett rundt lævra før operasjon. Uten å være 100% sikker, men de 5% hun skal gå ned nå er mer et "bevis" på at hun kan gjøre livsstilsendring og er i stand til å slanke seg. Hvis hun klarer disse 5% (som mest sannsynligvis er typisk 5-7 kg) så er sjansen god for at legen sier ja til operasjon, som da blir datosatt mest sannsynligvis etter sommeren, mot slutten av året (ref podcasten hennes) - og da vil hun få et nytt vektmål å jobbe med i mellomtiden. Da settes man på shakekur eller knekkebrøddiett for å "hurtigslanke" leveren, som du nevner 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Edie Skrevet 8. juni 2018 #8028 Del Skrevet 8. juni 2018 Ryddet for spekulasjoner og svar til dette. Edie, mod. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
skruf Skrevet 8. juni 2018 #8029 Del Skrevet 8. juni 2018 (endret) 21 minutter siden, Sahara_ skrev: Ikke at hun direkte fremmer overvekt, men indirekte med å stille seg opp slik som hun gjør - Det er argumentasjonen fra Styrkebror storyen. Studier (ref det som ble sagt av Styrkebror i story) viser at personer som bevisst stiller seg opp for avbilding og "viser frem" overvekten (da mente han ikke ihht å stille seg opp for å vise en ny kjole, men at man f.eks viser seg i undertøyet og fremhever mage og sier "jeg er stolt av magen min" som et eksempel) påvirker lesere til å føle at overvekt blir normalisert / innafor osv. Dette mener han er en meget negativ trend, når man viser frem en "syk kropp" (kom ikke på bedre formulering der, håper dere forstår hva jeg mener). Jeg føler poenget kommer tydeligere frem om vi hadde snudd på vektskalaen: Om Drage eller en annen offentlig person fremstilte seg på samme måte med f.eks 1.70 høyde og en vekt på 40 kg (anoreksi i jobb mot å bli frisk f.eks). Da hadde det blitt mye mer ramaskrik, og jeg tror ENDA fler hadde ropt ut "dette er ikke sunt eller bra å vise". Men... Det er samme situasjonen.. Bare i to forskjellige vektklasser. Begge kan ha dødelig utfall i lengden. Styrkebror prøver å få frem poenget at dette skal på ingen måtte hyllest. Det betyr ikke at personer som har en vekt i klasse "sykelig overvekt/undervekt" skal gjemme seg bort og skjemst - men de skal heller ikke jobbe med å normalisere vekten sin i sosiale medier. 21 minutter siden, Sahara_ skrev: Du mener at Helene jobber med å normalisere overvekt. Det er jeg uenig i, hun viser heller at man kan være glad i seg selv uansett hvilken vektklasse man er i. Hun har selv uttalt at hun sliter med vekten og tankekjør, men hun jobber med det. Merkelig at bare overvektige skal få kritikk hvis de f.eks trener i sportsbh og shorts når det er 30g ute og legger ut bilde av det mens ingen sier noe når normalvektige eller undervektige gjør det samme.... Ta f.eks fotballfrue, hun har lagt ut likedan «skrytebilder» etter treningsøkter da hun var mager uten at det ble hetset av folk her på forumet. Er det greit at hun normaliserer undervekt? Eller er det ikke så nøye siden det er mere estetisk vakkert med en veldig tynn kropp enn en tjukk kropp? Helene lever av sosiale media som mange andre gjør, men hun er en av de få som er overvektig. Endret 8. juni 2018 av skruf 21 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Sahara_ Skrevet 8. juni 2018 #8030 Del Skrevet 8. juni 2018 1 minutt siden, skruf skrev: Du mener at Helene jobber med å normalisere overvekt. Det er jeg uenig i, hun viser heller at man kan være glad i seg selv uansett hvilken vektklasse man er i. Hun har selv uttalt at hun sliter med vekten og tankekjør, men hun jobber med det. Merkelig at bare overvektige skal få kritikk hvis de f.eks trener i sportsbh og shorts når det er 30g ute og legger ut bilde av det mens ingen sier noe når normalvektige eller undervektige gjør det samme.... Ta f.eks fotballfrue, hun har lagt ut likedan «skrytebilder» etter treningsøkter da hun var mager uten at det ble hetset av folk her på forumet. Er det greit at hun normaliserer undervekt? Eller er det ikke så nøye siden det er mere estetisk vakkert med en veldig tynn kropp enn en tjukk kropp? Helene lever av sosiale media som mange andre gjør, men hun er en av de få som er overvektig. Man kan være fornøyd med seg selv (eks kjolebildene hennes!) uten å måtte kle av seg eller fremheve kroppsdeler som er fremtredende pga overvekt (litt sånn: "se min mage er stor!" bilder) - det er mer mitt poeng. Om ei med anoreksi er fornøyd med seg selv til tross for sin sykdomstilstand (som er helt lov..!) trenger hun ikke å legge ut bilder hvor vi kan telle ribbein allikevel? Påstår du at CBE aldri mottar kritikk for sin slanke kropp? For det har jeg vanskelig for å tro. For det har jeg observert de gangene jeg har poppet innom hennes sosiale medier. Det er feil som du sier at kun overvektige får kritikk. Det er heller ikke greit å normalisere undervekt - men det blir for en annen tråd. 5 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Trollmora Skrevet 8. juni 2018 #8031 Del Skrevet 8. juni 2018 15 minutter siden, skruf skrev: Du mener at Helene jobber med å normalisere overvekt. Det er jeg uenig i, hun viser heller at man kan være glad i seg selv uansett hvilken vektklasse man er i. Hun har selv uttalt at hun sliter med vekten og tankekjør, men hun jobber med det. Merkelig at bare overvektige skal få kritikk hvis de f.eks trener i sportsbh og shorts når det er 30g ute og legger ut bilde av det mens ingen sier noe når normalvektige eller undervektige gjør det samme.... Ta f.eks fotballfrue, hun har lagt ut likedan «skrytebilder» etter treningsøkter da hun var mager uten at det ble hetset av folk her på forumet. Er det greit at hun normaliserer undervekt? Eller er det ikke så nøye siden det er mere estetisk vakkert med en veldig tynn kropp enn en tjukk kropp? Helene lever av sosiale media som mange andre gjør, men hun er en av de få som er overvektig. HD lever ikke av sosiale media, hun er butikksjef på Zizzi Nordby. Hun lever ikke av bloggen, snap, insta eller face og det må jeg si vises etter at hun fikk seg annen jobb. 9 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Sahara_ Skrevet 8. juni 2018 #8032 Del Skrevet 8. juni 2018 2 minutter siden, Trollmora skrev: Hun lever ikke av bloggen, snap, insta eller face og det må jeg si vises etter at hun fikk seg annen jobb. How so? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Trollmora Skrevet 8. juni 2018 #8033 Del Skrevet 8. juni 2018 4 minutter siden, Sahara_ skrev: How so? Det blogges mindre, og innleggene er mer intetsigende enn noen gang I mine øyne. 7 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
skruf Skrevet 8. juni 2018 #8034 Del Skrevet 8. juni 2018 1 minutt siden, Sahara_ skrev: Man kan være fornøyd med seg selv (eks kjolebildene hennes!) uten å måtte kle av seg eller fremheve kroppsdeler som er fremtredende pga overvekt (litt sånn: "se min mage er stor!" bilder) - det er mer mitt poeng. Om ei med anoreksi er fornøyd med seg selv til tross for sin sykdomstilstand (som er helt lov..!) trenger hun ikke å legge ut bilder hvor vi kan telle ribbein allikevel? Påstår du at CBE aldri mottar kritikk for sin slanke kropp? For det har jeg vanskelig for å tro. For det har jeg observert de gangene jeg har poppet innom hennes sosiale medier. Det er feil som du sier at kun overvektige får kritikk. Det er heller ikke greit å normalisere undervekt - men det blir for en annen tråd. Men sånn som du fremstiller det så skal da overvektige skjule kroppen sin mens slanke skal få sprade rundt i det de vil.. Slanke kan også gi uttrykk for at de er glade i seg selv og kroppen sin, mens overvektige må for all del ikke være glade i seg selv før de oppnår normalvekt. CBE har fått høre det når hun har lagt ut bilder der hun fremstår som veldig tynn, men hun har faktisk ikke fått kritikk for at hun er glad i seg selv. Det er det som er poenget mitt; HD blir kritisert for å være glad i seg selv, tynne bloggere får ikke kritikk for å være glad i seg selv. Tynne bloggere kan sprade rundt i bikini, HD får beskjed om å dekke seg til. 19 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
skruf Skrevet 8. juni 2018 #8035 Del Skrevet 8. juni 2018 8 minutter siden, Trollmora skrev: HD lever ikke av sosiale media, hun er butikksjef på Zizzi Nordby. Hun lever ikke av bloggen, snap, insta eller face og det må jeg si vises etter at hun fikk seg annen jobb. Sosiale media er endel av jobben til HD, for å være mere korrekt: en bijobb. 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Miranda16 Skrevet 8. juni 2018 #8036 Del Skrevet 8. juni 2018 47 minutter siden, Sahara_ skrev: 15 minutter siden, Sahara_ skrev: Man kan være fornøyd med seg selv (eks kjolebildene hennes!) uten å måtte kle av seg eller fremheve kroppsdeler som er fremtredende pga overvekt (litt sånn: "se min mage er stor!" bilder) - det er mer mitt poeng. Om ei med anoreksi er fornøyd med seg selv til tross for sin sykdomstilstand (som er helt lov..!) trenger hun ikke å legge ut bilder hvor vi kan telle ribbein allikevel? "Jeg føler poenget kommer tydeligere frem om vi hadde snudd på vektskalaen: Om Drage eller en annen offentlig person fremstilte seg på samme måte med f.eks 1.70 høyde og en vekt på 40 kg (anoreksi i jobb mot å bli frisk f.eks). Da hadde det blitt mye mer ramaskrik, og jeg tror ENDA fler hadde ropt ut "dette er ikke sunt eller bra å vise". Men... Det er samme situasjonen.. Bare i to forskjellige vektklasser. Begge kan ha dødelig utfall i lengden." Dette! 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Sahara_ Skrevet 8. juni 2018 #8037 Del Skrevet 8. juni 2018 6 minutter siden, skruf skrev: Men sånn som du fremstiller det så skal da overvektige skjule kroppen sin mens slanke skal få sprade rundt i det de vil.. Slanke kan også gi uttrykk for at de er glade i seg selv og kroppen sin, mens overvektige må for all del ikke være glade i seg selv før de oppnår normalvekt. CBE har fått høre det når hun har lagt ut bilder der hun fremstår som veldig tynn, men hun har faktisk ikke fått kritikk for at hun er glad i seg selv. Det er det som er poenget mitt; HD blir kritisert for å være glad i seg selv, tynne bloggere får ikke kritikk for å være glad i seg selv. Tynne bloggere kan sprade rundt i bikini, HD får beskjed om å dekke seg til. Aller mest syntes jeg at alle skal ta en chill-pill på dette med å på død å liv måtte vise frem kroppen sin, uansett størrelse. Kropp er topp, I NORMALE SETTINGS. Glamour / seksualiserte positurer syntes jeg ikke hører hjemme på en blogg hvor du har unge lesere som ser opp til deg, men det er min personlige mening Normale settings bikinibilder ser vi ikke lengre idag på blogg. De gir et meget falskt bilde av hvordan kroppen din ser ut 95% av tiden når kamera ikke er på. Slank eller ei. Det er altfor lett å manipulere hvordan man ser ut på kamera med å stille seg opp, uten bruk av photoshop. Men om vi skal se nærmere på det du nevner med å skjule seg eller ei ihht kroppsvekt: Jeg mener at ja, det er mer innafor at en normaltvektig person (ikke bare slanke, men normalvektige ihht f.eks bmi som et utgangspunkt) fronter sin fysiske helse via sosiale medier som en influencer, enn at en sykelig person (alvorlig overvektig/undervekt) gjør det samme. Fordi sistnevte er i en sykelig tilstand, fysisk og mest sannsynligvis også psykisk - og er der med ikke en god representant for å fremme et SUNT kroppsbilde. Og dette backer studier opp, ihht Styrkebror - at flere og flere aksepterer mer disse ekstreme tilstandene pga hvordan overvekt/undervekt prøves mer og mer å "normaliseres" i medier. Merk at nå prater jeg om de mer ekstreme tilfellene på vektskala, ikke "5-10 kosekilo eller sliter litt med å legge på meg" osv. Det du nevner med å være glad i seg selv har jeg ikke sett nærme nok på ihht andre bloggere til å kommentere særlig på. Men jeg har sett gjenngående kommentarer som "alt handler om bloggeren, som vanlig! Selvsentrert og bare opptatt i seg selv! Det er bare MEG MEG MEG" på både SE, SRAAD og CBE sine kvinneguiden tråder. Føler det toucher litt innom det du sist sier her. 13 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Birdo Skrevet 8. juni 2018 #8038 Del Skrevet 8. juni 2018 1 time siden, Sahara_ skrev: Ikke at hun direkte fremmer overvekt, men indirekte med å stille seg opp slik som hun gjør - Det er argumentasjonen fra Styrkebror storyen. Studier (ref det som ble sagt av Styrkebror i story) viser at personer som bevisst stiller seg opp for avbilding og "viser frem" overvekten (da mente han ikke ihht å stille seg opp for å vise en ny kjole, men at man f.eks viser seg i undertøyet og fremhever mage og sier "jeg er stolt av magen min" som et eksempel) påvirker lesere til å føle at overvekt blir normalisert / innafor osv. Dette mener han er en meget negativ trend, når man viser frem en "syk kropp" (kom ikke på bedre formulering der, håper dere forstår hva jeg mener). Jeg føler poenget kommer tydeligere frem om vi hadde snudd på vektskalaen: Om Drage eller en annen offentlig person fremstilte seg på samme måte med f.eks 1.70 høyde og en vekt på 40 kg (anoreksi i jobb mot å bli frisk f.eks). Da hadde det blitt mye mer ramaskrik, og jeg tror ENDA fler hadde ropt ut "dette er ikke sunt eller bra å vise". Men... Det er samme situasjonen.. Bare i to forskjellige vektklasser. Begge kan ha dødelig utfall i lengden. Dette tror du ikke på selv? Det er mye mer sosialt akseptabelt å kle av seg som undervektig enn overvektig. Om ikke så hadde mange modeller mistet jobben. 21 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Sahara_ Skrevet 8. juni 2018 #8039 Del Skrevet 8. juni 2018 1 minutt siden, Birdo skrev: Dette tror du ikke på selv? Det er mye mer sosialt akseptabelt å kle av seg som undervektig enn overvektig. Om ikke så hadde mange modeller mistet jobben. Jeg tenkte mer ihht bloggverden, men i modellverden er det allikevel like hårreisende syntes jeg og burde vært ulovlig om bmi er godt under normalen. 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
skruf Skrevet 8. juni 2018 #8040 Del Skrevet 8. juni 2018 4 minutter siden, Sahara_ skrev: Jeg tenkte mer ihht bloggverden, men i modellverden er det allikevel like hårreisende syntes jeg og burde vært ulovlig om bmi er godt under normalen. Men, får de som har bmi under normalen lov til å være glad i sin egen kropp da? Siden de med bmi over normalen ikke bør være glad i egen kropp? Og for all del ikke uttale at de trives i kroppen sin Siden de med høy bmi ikke bør legge ut bilde av seg i SoMw, så bør vel heller ikke de med lav bmi gjøre det? 15 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg