Gå til innhold

Helene Drage

Fremhevede innlegg

Gjest Varma
Skrevet
7 minutter siden, Levina skrev:

Hvis du har den innfallsvinkelen så trenger man ikke diskutere noen av bloggernes gjøren og laden  her på kvinneguiden, for i realiteten så er det ikke noe som egentlig går  direkte ut over oss. Men det vi kan diskutere og reagere på er at denne bloggeren villeder de av sine lesere som tydligvis sluker alt hun skriver fordi de er i samme situasjon som henne, sårbare og lite kritiske. Hun er ikke ærlig, hun er full av selvmotsigelser og driver en blogg som hun har økonomiske fordeler av. Hun retusjere vekk dobbelthaker og redigerer seg slankere, mens  hun legger ut lettkledde bilder og predikerer om å elske seg selv som man er. Du får fortsette å være kritisk til en annen blogger som har endel flere lesere. Henne er det tydligvis legitimt å kritisere, fordi hun er mer «vellykket» på de fleste områder. 

Forskjellen på Helene Drage og de andre bloggerne på KG er åpenbar. Hun fronter kun seg selv og sine greier, her drar man ikke inn x og yer, mindreårige uten samtykkekompetanse, og i tillegg så er hun flink til å merke reklame. Helene er inspirerende og åpen, på både godt og vondt. Hvordan er det Helene villeder andre? Er ikke de som leser bloggen voksne mennesker med hodet på rett plass? Selv om man er overvektig er ikke det ensbetydende med å være dum. 

Videoannonse
Annonse
Skrevet
7 minutter siden, Prinsesse788 skrev:

Hvordan hun villeder?

Ta et bilde fra IG:

https://instagram.com/p/BjW2WYdAvhW/

Og deretter ser du bilder av henne tatt av andre:

https://www.lillefrekke.no/blogg/bilder-fra-shoots/601-helene-drage-pa-frekk-photoshoot.html

Nei, det går ikke utover andre direkte men... Hun påvirker også unge jenters selvbilde.

Er det riktig å bruke bilder som ble tatt for hva da, 20 uker siden mot bilde som er tatt nylig etter mange uker med svømming og trening?

• Liker 4
Skrevet
7 minutter siden, Birdo skrev:

Er det riktig å bruke bilder som ble tatt for hva da, 20 uker siden mot bilde som er tatt nylig etter mange uker med svømming og trening?

Hun skriver jo selv under instagram bildet som der refereres til at hun ikke har tatt av noe særlig. Noe som sier seg selv når hun enda ikke har nådd målet med 5% vektnedgang av total kroppsvekt. 

• Liker 7
Skrevet
4 minutter siden, Prinsesse788 skrev:

OK, her er et fra februar.

https://instagram.com/p/BfA9SDIABr0/

Hvorfor velger du ikke noen av bildene hun har lagt ut som hun ser større ut? For da hadde du ikke hatt et poeng?

De fleste tar vel mest mulig flatterende bilder om de skal legge ut? Altså, det finnes jo ingen tvil om at Helene er en stor dame og det vet hun nok kjempegodt selv - uten at folk som ikke kjenner henne skal sitte inne på et forum og snakker om det på 183 sider.

• Liker 13
Skrevet
20 minutter siden, Varma skrev:

Forskjellen på Helene Drage og de andre bloggerne på KG er åpenbar. Hun fronter kun seg selv og sine greier, her drar man ikke inn x og yer, mindreårige uten samtykkekompetanse, og i tillegg så er hun flink til å merke reklame. Helene er inspirerende og åpen, på både godt og vondt. Hvordan er det Helene villeder andre? Er ikke de som leser bloggen voksne mennesker med hodet på rett plass? Selv om man er overvektig er ikke det ensbetydende med å være dum. 

Hun er ikke ærlig og full av selvmotsigelser. De bloggerne som drar inn sine barn har foreldreansvaret og det er de som har ansvaret og må da den børen, hvis det viser seg at det er skadelig. Per i dag er det ikke ulovlig å vise bilder av barn som ikke er krenkende.  Så får du passe på dine egne barn eller kommende barn, men dette er en annen diskusjon. Mange som er sterkt overvektig, sliter med dårlig selvtillit og er lett påvirkelige. De er selvfølgelig ikke dumme, men de tror at denne bloggeren et til stor inspirasjon, når hun antakelig er det motsatte, fordi det skjer ikke noe. De liker å høre det hun forteller og det blir en hvilepute. Bare en masse unnskyldninger og forklaringe som legitimerer den usunne livsstilen. Det er lov til å kose seg osv...

• Liker 2
Skrevet
5 minutter siden, Sahara_ skrev:

Hun skriver jo selv under instagram bildet som der refereres til at hun ikke har tatt av noe særlig. Noe som sier seg selv når hun enda ikke har nådd målet med 5% vektnedgang av total kroppsvekt. 

Jeg holder på med vektnedgang. Har ikke gått ned mye i kilo, vekten står nesten stille faktisk - men klærne sitter mye løsere og jeg får kommentarer på at jeg ser slankere ut.

• Liker 2
Gjest CecilieX
Skrevet
42 minutter siden, Levina skrev:

Hvis du har den innfallsvinkelen så trenger man ikke diskutere noen av bloggernes gjøren og laden  her på kvinneguiden, for i realiteten så er det ikke noe som egentlig går  direkte ut over oss. Men det vi kan diskutere og reagere på er at denne bloggeren villeder de av sine lesere som tydligvis sluker alt hun skriver fordi de er i samme situasjon som henne, sårbare og lite kritiske. Hun er ikke ærlig, hun er full av selvmotsigelser og driver en blogg som hun har økonomiske fordeler av. Hun retusjere vekk dobbelthaker og redigerer seg slankere, mens  hun legger ut lettkledde bilder og predikerer om å elske seg selv som man er. Du får fortsette å være kritisk til en annen blogger som har endel flere lesere. Henne er det tydligvis legitimt å kritisere, fordi hun er mer «vellykket» på de fleste områder. 

Det du skriver til sist er din antagelse, og er ikke noe jeg kjenner meg igjen i som en grunn til at det er legitimt å kritisere den ene foran den andre.

Så siden det ikke gikk inn første gangen. Det er skadepotensialet jeg vurdere ut fra. Jeg leser ikke bloggen til HD så det kan godt være hun driver uetisk på flere vis som påvirker leserne hennes negativt. Det er dog ikke det jeg seg når jeg er innom tråden her sporadisk og de siste siders diskusjon bekrefter det. 

Skrevet

For en trist, trist tråd. 😔

• Liker 18
Skrevet
3 timer siden, Levina skrev:

Mange som er sterkt overvektig, sliter med dårlig selvtillit og er lett påvirkelige. De er selvfølgelig ikke dumme, men de tror at denne bloggeren et til stor inspirasjon, når hun antakelig er det motsatte, fordi det skjer ikke noe. De liker å høre det hun forteller og det blir en hvilepute. Bare en masse unnskyldninger og forklaringe som legitimerer den usunne livsstilen. Det er lov til å kose seg osv...

Unnskyld meg, men er du selv tjukk?

For jeg er virkelig ikke lettpåvirkelig, og syns ikke at hun er inspirerende av de grunnene du tror 

For sannheten er at det ER vanskelig. Det går i bølgedaler. Det er en evig kamp mot kiloene. Selv forskere slår fast at man kommer til å måtte ha et bevisst forhold til mat resten av livet. Man blit påført skam og skyldfølelse (ref. denne tråden). Man vil gjemme seg. Gi opp. Hate seg selv. Men man gjør det ikke. Man er takknemlig for at man har en kropp som funker. Derfor prøver man hele tiden. Det tar tid for noen å finne veien som passer til en. Kanskje spesielt for oss som har vokst opp i hjem der sunnhet ikke er i fokus og man var tjukk allerede som barn.

Og DERFOR er Helene inspirerende. Hun er ærlig. Forteller når ting ikke har funka. Og er selvfølgelig glad når det har funka. Og vi som kjenner til denne kampen, jubler med henne.

Life is not a disney movie. Det ordner seg ikke bare etter å ha nedkjempet det onde (fettet), og man lever happily ever after.

• Liker 17
Skrevet (endret)
5 timer siden, tunaen skrev:

For jeg er virkelig ikke lettpåvirkelig, og syns ikke at hun er inspirerende av de grunnene du tror 

For sannheten er at det ER vanskelig. Det går i bølgedaler. Det er en evig kamp mot kiloene. Selv forskere slår fast at man kommer til å måtte ha et bevisst forhold til mat resten av livet. Man blit påført skam og skyldfølelse (ref. denne tråden). Man vil gjemme seg. Gi opp. Hate seg selv. Men man gjør det ikke. Man er takknemlig for at man har en kropp som funker. Derfor prøver man hele tiden. Det tar tid for noen å finne veien som passer til en. Kanskje spesielt for oss som har vokst opp i hjem der sunnhet ikke er i fokus og man var tjukk allerede som barn.

Og DERFOR er Helene inspirerende. Hun er ærlig. Forteller når ting ikke har funka. Og er selvfølgelig glad når det har funka. Og vi som kjenner til denne kampen, jubler med henne.

Life is not a disney movie. Det ordner seg ikke bare etter å ha nedkjempet det onde (fettet), og man lever happily ever after.

Hvis du selv er overvektig og synes det er inspirerende å følge en som mislykkes gang på gang, fordi du da føler samhold, så er jo det opp til deg. Hvis du leser bloggen, så funker det ikke for henne. Vekten har bare økt de siste årene. Det er mye prat og lite handling, Det var denne sukkerstoppen som ikke ble en sukkerstopp fordi det er jo så deilig med is i varmen, og så ble hun syk og så var det 17.mai, så var det full guffe med trening denne uken med 1-2 økter hver dag som isteden ble en økt og skal i bryllup i helgen. Da skal hun  kose seg der og ikke telle kalorieri følge eget utsagn. Hvis du synes dette er inspirerende, har jeg mine tvil om at du virkelig ønsker å gjøre en endring. Når hun mislykkes så er det lettere for deg å mislykkes er er mitt inntrykk. Du blir ikke slankere av det ihverfall...

Endret av Levina
  • Liker 13
Skrevet

Ryddet for spekulasjoner og kommentarer til moderering.

Viser nok en gang til regelendring på forumet

Edie, mod.

Skrevet (endret)
11 timer siden, CecilieX skrev:

Det du skriver er det rene sprøyt. Ingen som er profesjonell ville drømme om å forstå et menneske ut fra egne erfaringer. Du skrev selv om arv og miljø, det er det som former mennesker og som påvirker oss. Har du feks ingen erfaring med traumer så er det en umulighet for deg å sette deg inn i vedkommendes utfordringer. En profesjonell tyr da i stedet til faglitteratur der man finner forskningsbasert kunnskap om tilstand, der andre pasienter med liknende tilstander er beskrevet. Man prøver ikke å forstå dette ut fra sine egne erfaringer i egne liv.

Og man sitter i alle fall ikke på et åpent forum og tror at man hjelper noen ved å rakke ned på dem og fortelle dem akkurat hvor mislykket de og at det egentlig er enkelt å løse problemet bare man hentet frem viljen. 

Har aldri sagt at jeg er uenig i dette. Poengene mine har tydeligvis ikke vært klare nok

I tillegg til faglig kompetanse, kan en profesjonell ha personlige erfaringer som kan være nyttig uten at man opptrer uprofesjonelt. En lege som har kreft kan ha lettere for å sette seg inn en kreftpasients situasjon og ha en fordel i å kunne forstå pasienten

Endret av Miranda16
  • Liker 1
Skrevet
6 timer siden, tunaen skrev:

Ja, jeg kommer vel under den kategorien faktisk, men jeg er ikke sykelig overvektig eller har noen andre følger med tjukkheten min enn knær som knirker av og til.

Jeg har alltid heia på HD, men det siste året så har det blitt mer eller mindre patetisk. Hun er for meg gått fra å være en inspirasjon til en jeg tenker jeg bør trykke "unfollow" på snart. Det er selvmotsigelser på selvmotsigelser, Helene forteller ikke når ting ikke har funka, hun kommer med dårlige unnskyldninger I det ene øyeblikket for så å skulle gå all inn I neste. Hun henger ut folk for så å bortforklare dette på en usympatisk måte, hun evner ikke å ta Imot råd eller konstruktiv kritikk da går hun I forsvarsposisjon sporenstreks og hun sprer budskap hun ikke kan stå for selv.

Jeg vet det er en evig kamp mot kiloene, men den kampen har hun for lengst gitt opp I mine øyne.

• Liker 16
Skrevet
7 minutter siden, Trollmora skrev:

Ja, jeg kommer vel under den kategorien faktisk, men jeg er ikke sykelig overvektig eller har noen andre følger med tjukkheten min enn knær som knirker av og til.

Jeg har alltid heia på HD, men det siste året så har det blitt mer eller mindre patetisk. Hun er for meg gått fra å være en inspirasjon til en jeg tenker jeg bør trykke "unfollow" på snart. Det er selvmotsigelser på selvmotsigelser, Helene forteller ikke når ting ikke har funka, hun kommer med dårlige unnskyldninger I det ene øyeblikket for så å skulle gå all inn I neste. Hun henger ut folk for så å bortforklare dette på en usympatisk måte, hun evner ikke å ta Imot råd eller konstruktiv kritikk da går hun I forsvarsposisjon sporenstreks og hun sprer budskap hun ikke kan stå for selv.

Jeg vet det er en evig kamp mot kiloene, men den kampen har hun for lengst gitt opp I mine øyne.

Og da tenker du som så at det er fritt frem å rakke ned på henne? Diskutere hennes overvekt, og komme med nedtalende kommentarer om henne?

• Liker 9
Skrevet
2 minutter siden, Birdo skrev:

Og da tenker du som så at det er fritt frem å rakke ned på henne? Diskutere hennes overvekt, og komme med nedtalende kommentarer om henne?

Vis meg hvor jeg har rakket ned på henne! Mine kommentarer her inne dreier seg for det meste om bildene HD deler på sosiale media, at jeg heier på henne men samtidig frykter for psyken hennes I forbindelse med en operasjon og hennes selvmotsigelser.

D

• Liker 8
Skrevet
1 time siden, Trollmora skrev:

Vis meg hvor jeg har rakket ned på henne! Mine kommentarer her inne dreier seg for det meste om bildene HD deler på sosiale media, at jeg heier på henne men samtidig frykter for psyken hennes I forbindelse med en operasjon og hennes selvmotsigelser.

D

Vis meg hvor jeg skriver at spesifikt du gjør dette. 

Skrevet

Synes hun ble kjempefin på håret!

• Liker 5
Skrevet

Enig! Skulle ønske jeg var like dristig som hun er med håret sitt!🙈

• Liker 2
Gjest
Dette emnet er låst for flere svar.
  • Opprett ny...