Gå til innhold

Helene Drage

Fremhevede innlegg

Skrevet (endret)
14 minutter siden, skruf skrev:

Vel, jeg følger henne på snap og hun legger ofte ut bilder fra jobb, med fargerike klær. 

Er heller ikke noe galt i å like sorte klær, trenger ikke ligge tung symbolikk bak det 

*black is my happy colour* 

Jeg har sett det jeg også, og på bloggen. Derfor har jeg blitt overrasket når jeg alltid har sett henne i sorte klær. Jeg opplever at det hun legger ut på bloggen ikke stemmer helt med den private Helene. Hun har bl.a. snakket mye om sunn balanse og at hun ikke spiser snop og sjokolade hver dag. Man kan være overvektig og sunn. Hvem prøver hun å lure? de overvektige som tror på henne? Seg selv ?Men når man legger på seg alt igjen på 2-3 år, så sier det seg selv at det ikke har vært noe sunn balanse. Jeg opplever henne ikke som ærlig. Man må få lov til å stille spørsmål tegn rundt dette. 

Endret av Levina
  • Liker 8
Videoannonse
Annonse
Skrevet
9 minutter siden, Levina skrev:

Jeg har sett det jeg også, og på bloggen. Derfor har jeg blitt overrasket når jeg alltid har sett henne i sorte klær. Jeg opplever at det hun legger ut på bloggen ikke stemmer helt med den private Helene. Hun har bl.a. snakket mye om sunn balanse og at hun ikke spiser snop og sjokolade hver dag. Man kan være overvektig og sunn. Hvem prøver hun å lure? de overvektige som tror på henne? Seg selv ?Men når man legger på seg alt igjen på 2-3 år, så sier det seg selv at det ikke har vært noe sunn balanse. Jeg opplever henne ikke som ærlig. Man må få lov til å stille spørsmål tegn rundt dette. 

Du har jo sett henne bare noen få ganger...

-eller tror du virkelig hun skifter til fargerike klær når hun er på jobb for å legge ut snap for så å skifte tilbake til helsort antrekk flere ganger ila arbeidsdagen?

Kjenner du den private Helene siden du påstår hun legger ut ei falsk virkelighet på bloggen? 

• Liker 9
Skrevet
På 24.5.2018 den 20.35, Levina skrev:

De fleste bloggerne er vel litt penere, litt flinkere, litt kulere, litt mer sånn og litt mer sånn på bloggen enn de er i virkeligheten. De fleste folk er vel "litt mer" på sosiale medier enn de er i virkeligheten, men jeg skjønner hva du vil frem til, for hun er veldig selvmotsigende i ting hun legger ut på some. Greit at hun legger ut det fineste bilde av de tjue som hun tok, for det gjør vel de fleste. Det som ikke er greit er at hun fremstiller seg selv som mer kunnskapsrik og opplyst enn hun er, for det er ikke sikkert at alle gjennomskuer at dette er en person som ikke vet bak frem på seg selv, og hva hun sier eller ikke sier. Når en selv velger og være en offentlig person så må en faktisk ta det ansvaret.

• Liker 8
Skrevet

All in, igjen. Skulle ønske hun tok ting jevnt og trutt istedenfor å kjøre på med flere økter pr dag og strikt kosthold. Må si jeg er spent..

• Liker 6
Skrevet
1 time siden, Butternut skrev:

All in, igjen. Skulle ønske hun tok ting jevnt og trutt istedenfor å kjøre på med flere økter pr dag og strikt kosthold. Må si jeg er spent..

Dette er vel dømt til å mislykkes?   Synd hun ikke ser det selv..  Hun liker å kose seg og nyte livet,og hun misliker å ta grep for å bli en lettere og bedre versjon av seg selv.Så hvorfor ikke bare nyte livet slik hun åpenbart trives best med.Ta 100 selfier hver dag,sminke seg,ordne negler,vipper og hår,ligge på sofaen å spise usunn mat,vasse i enorme mengder klær hun ikke trenger.For det er vel slik hun ønsker å leve? Eller har jeg misforstått....

• Liker 11
Skrevet

Sorry, men synes hun ser større ut en noen gang jeg...

• Liker 15
Skrevet
9 timer siden, Butternut skrev:

Vil det da faktisk si at hun går for operasjonen (siden hun nevner vekten hun må gå ned for å få den) selv om hun sier at hun ikke har bestemt seg høyt?

Jeg frykter nemlig for HD etter operasjonen, og trodde de kiloene man matte gå ned før operasjon både var for å fjerne fett rundt leveren men også starten på det "Nye livet" med kosthold og aktivitet.

• Liker 4
Gjest Beatbox
Skrevet

Hun viser med all tydelighet at hun ikke har jobbet med det aller viktigste..psyken. For en av årsakene iflg henne selv til at hun er tilbake til startvekt var at hun  *ikke hadde med hodet på veien....* Men stopper man ikke opp for å prøve å bearbeide den problematikken da vil jo historien gjenta seg..gang på gang...Og det at hun nå *ber omverden * om motivasjon...dèt sier alt...

Skrevet

Denne bloggeren er et veldig komplisert case i forhold til vektnedgang. Selvfølgelig ønsker hun å gå ned masse i vekt, selv om hun påstår at hun er så fornøyd med kroppen sin. Hun har jo tidigere skrevet om hvordan livet ble mye bedre etter den store vektnedgangen for noen år siden. Det er så mye selvmotsigelser og unnskyldninger at man henger nesten ikke med.  Nå er alle kiloene tilbake igjen og hun har en deadline på 16 dager nå til å vise at hun kan gå ned i vekt, eller så blir det ingen « slankeoperasjon» med det første. Istedenfor at hun har tatt det rolig med sunt kosthold, lite sukker og trening disse månedene, er det nå plutselig full guffe. Det er jo dette hun tidligere har ment er feil, men det er nå glemt. 

Det er klart at hun kommet til å utføre en slik operasjon, hvis hun for mulighet. Ser ikke ut om hun har det noe bra, selv om hun tror et smil et det som skal til. Alt tilsier ut fra vektoppgangen at hun er ute av kontroll med matinntak og sukkerinntak. Jeg har ingen tro på at legen innvilger henne til operasjonen nå, ut fra hennes tidligere evne til å gjøre en forandring. Det et alltid en unnskyldning hun har til å « kose seg». Hun er syk, sliten, jobbet mye, bursdag, 17mai, ute spise med jobben og må da ta en kake, kjærlighetshelg med mannen.. 

• Liker 12
Skrevet

Leste innlegget hennes nå. Og... Det er så MYE! "Max innsats med 1-2 økter pr dag i ferieuka, 3-4 økter når jeg er tilbake på jobb.I tillegg kommer jo masse turer med hundene inn her." Det er jo helt hinsidiges! Jeg håper virkelig det er en skriveleif hvor hun mener PER UKE. Jeg hadde falt pladask på trynet med slike mål!

Det er så rart at hun har gått igjennom et vekttap på 60 kg med +60 kg igjen som resultat pga ekstreme tiltak - og hva er da dette hun gjør nå? Det er på ingen måte "et steg om gangen, litt her og litt der" fremgangsmåte. Det er så sort / hvitt med enten eller. Det må være fryktelig slitsomt! 

• Liker 9
Skrevet
7 minutter siden, Levina skrev:

Denne bloggeren er et veldig komplisert case i forhold til vektnedgang. Selvfølgelig ønsker hun å gå ned masse i vekt, selv om hun påstår at hun er så fornøyd med kroppen sin. Hun har jo tidigere skrevet om hvordan livet ble mye bedre etter den store vektnedgangen for noen år siden. Det er så mye selvmotsigelser og unnskyldninger at man henger nesten ikke med.  Nå er alle kiloene tilbake igjen og hun har en deadline på 16 dager nå til å vise at hun kan gå ned i vekt, eller så blir det ingen « slankeoperasjon» med det første. Istedenfor at hun har tatt det rolig med sunt kosthold, lite sukker og trening disse månedene, er det nå plutselig full guffe. Det er jo dette hun tidligere har ment er feil, men det er nå glemt. 

Det er klart at hun kommet til å utføre en slik operasjon, hvis hun for mulighet. Ser ikke ut om hun har det noe bra, selv om hun tror et smil et det som skal til. Alt tilsier ut fra vektoppgangen at hun er ute av kontroll med matinntak og sukkerinntak. Jeg har ingen tro på at legen innvilger henne til operasjonen nå, ut fra hennes tidligere evne til å gjøre en forandring. Det et alltid en unnskyldning hun har til å « kose seg». Hun er syk, sliten, jobbet mye, bursdag, 17mai, ute spise med jobben og må da ta en kake, kjærlighetshelg med mannen.. 

Det hun skreiv på bloggen:

Jeg mangler minimalt for å nå vektkravet (jeg hadde vel nådd det, men så skjedde kjærestetur i helga)

Hun er jo i rute i forhold til operasjon. Hun har ikke noe overdreven vektoppgang, det å stoppe en oppgang er noe av det viktigste før en operasjon. Om du ikke raser ned i vekt så har det skjedd ei forandring om du går ned vektkravet. Det å slite på det nivå Helene gjør er faktisk noe helt annet enn å ha ti kilo man skulle gått ned, det er ikke "bare" å spise mindre å trene, hadde det vært slik hadde ikke fedme operasjoner eksistert, verden er ikke svart/hvit. 

• Liker 9
Skrevet

Jeg trodde det var aprilsnarr men så kom jeg på at det ikke er april. Hun som ikke har snakket om annet enn den viktige balansen de siste åra? Og at hun ikke skal gå "balls to the walls" sånn som før... Trene to ganger om dagen? Å opprette holde trening to ganger i uka hver uke - DET hadde vært imponerende. Og ikke minst gitt varig endring. 

• Liker 7
Skrevet (endret)
16 minutter siden, arnoyb skrev:

Det hun skreiv på bloggen:

Jeg mangler minimalt for å nå vektkravet (jeg hadde vel nådd det, men så skjedde kjærestetur i helga)

Hun er jo i rute i forhold til operasjon. Hun har ikke noe overdreven vektoppgang, det å stoppe en oppgang er noe av det viktigste før en operasjon. Om du ikke raser ned i vekt så har det skjedd ei forandring om du går ned vektkravet. Det å slite på det nivå Helene gjør er faktisk noe helt annet enn å ha ti kilo man skulle gått ned, det er ikke "bare" å spise mindre å trene, hadde det vært slik hadde ikke fedme operasjoner eksistert, verden er ikke svart/hvit. 

Når jeg skrev alle kiloene tilbake igjen, så var det de 60 kiloene hun gikk ned for noen år siden. Jeg har dessverre ikke noe tro på at hun nesten hadde klart kravet på 5 % vektnedgang fra høyeste startvekt på kurset, det er vel derfor hun nå setter igang med en plan nå som virket helt ekstrem.  Men, kanskje det er dette som motiverer henne når hun nå har en deadline bare uker unna. Jo, får å få en slik operasjon så må man vise i en periode at man kan spise sunnere og trene mer. Jeg forstå selvfølgelig at det grunner til at folk må ta en slik operasjon, men man må vise en vilje til forandring. I dette tilfellet er det noen dager med trening, før det er stille noen uker. Det gir ikke resultater.

Endret av Levina
  • Liker 5
Skrevet
Akkurat nå, Levina skrev:

Når jeg skrev alle kiloene tilbake igjen, så var det de 60 kiloene hun gikk ned for noen år siden. Jeg har dessverre ikke noe tro på at hun nesten hadde klart kravet på 5 % vektnedgang fra høyeste startvekt på kurset, det er vel derfor hun nå setter igang med en plan nå som virket helt ekstrem.  Men, kanskje det er dette som motiverer henne når hun nå har en deadline bare uker unna. Jo, får å få en slik operasjon så må man vise i en periode at man kan spise sunnere og trene mer. Jeg forstå selvfølgelig at det grunner til at folk må ta en slik operasjon, men man må vise en vilje til forandring. I dette tilfellet er det noen dager med trening, før det er stille noen uker. Det gir ikke resultater.

Du må vise vilje til forandring ja, men forandringa er ikke bare vekta. måten det diskuteres her inne er jo helt tåpelig. Om hun har gått ned 5% så er det da ikke noe som vil vises på bilder da det er så lite kg i forhold til hva hun veier.

• Liker 8
Skrevet
9 minutter siden, arnoyb skrev:

ADu må vise vilje til forandring ja, men forandringa er ikke bare vekta. måten det diskuteres her inne er jo helt tåpelig. Om hun har gått ned 5% så er det da ikke noe som vil vises på bilder da det er så lite kg i forhold til hva hun veier.

Nå har hun snakket om det mentale i flere år. Man kan ikke bruke det som en unnskyldning/hvilepute hele tiden på hvorfor man ikke går ned i vekt. Men må vise at man kan gå ned 5%av startvekten. Hvis man ikke klarer det så får man ingen operasjon. Da forblir man overvektig. Ikke glem at det også handler om vijestyrke. Det å gå ned 6 kilo før en operasjon burde man klare uansett om det sliter psykisk. Det finnes psykologer som kan hjelpe, men forandringen kan man gjør selv. Være bevisst på sunnere kost og aktivitet. Det handler ikke om torsk og brokolli og trening hver dag, men heller ikke at man skal innta om sjokolade, potetgull, bolle, pizza og burgere hver dag. 

• Liker 4
Gjest Sisti
Skrevet

Jeg syns bare synd i henne, for hun går i den samme fella om og om igjen. Og det er det mange som gjør, så det er ikke unikt for henne, men det blir ekstra tydelig når hun blogger om det. Det er alt eller ingenting. Det må være utmattende å leve sånn, og å stadig mislykkes, fordi man selv setter helt feil mål. Og når hun aldri lykkes forsvinner sikkert motivasjonen til å gjøre noe annet. En ond sirkel. 

Sånn sett kan kanskje en operasjon hjelpe henne. Da kan hun gå ned i vekt hvor fokus i hovedsak er på en ting - porsjonskontroll. Så slipper fokus å fly på alle andre uvesentlige detaljer om trening sånn og sånn, sukkerstopp i x antall uker. Det er klart det blir tøft, men jeg håper hodet hennes har godt av å samle fokus litt. Og det er synd at det i Norge i dag er så få behandlingstilbud som fokuserer grundig på den mentale biten. Der er det mye å hente tror jeg, men lite hjelp å få. 

I Trondheim har de fedmepoliklinikk. I løpet av 2018 skal de utvide med et tilbud med psykiatrisk behandling. Altså, vi er i 2018, og dette blir et NYTT tilbud??!? Det sier litt om hvor dårlig det står til med fedmebehandling her i landet. Det er ikke rart at Helene ikke får orden i det mentale på egenhånd, når ikke en gang en FEDMEklinikk har hatt godt nok fokus på dette. Jeg vet hun bor langt unna Trondheim, men det er bare et eksempel på hvor lite fokus det er på det mentale i behandling, og da er det klart at pasientene heller ikke får tatt tak i det. 

https://www.nrk.no/trondelag/ashild-tror-hun-ville-blitt-raskere-frisk-fra-fedmen-med-psykologhjelp-1.14010545

Skrevet

Altså hun gikk fra sukkerstopp, til sukkereduksjon, til sukkerstopp. Hun bør bestemme seg da hun har lesere som tok utfordringen. HD burde bare ha holdt dette prosjektet for seg selv dersom hun visste at dette ville hun ikke klare å gjennomføre det. De som vet litt om avhengighet, vet at dersom man skal ha sjans på å kvitte seg med den, så nytter det ikke å trappe ned eller unne seg noe nå og da. Man må slutte helt. Dette vet hun.Ikke engang en operasjon motiverer henne. Jeg skjønner ikke hvordan en operasjon vil løse suget etter søtt?

• Liker 5
Skrevet (endret)

Ryddet for brudd på reglene:

Sitat

* Kommentarer og spørsmål til moderering skal legges på Ris og ros-forumet, eller på PM direkte til moderator.

Minner også om følgende kunngjøring om oppdatert regelverk 20. mars:

med tilhørende tilleggsforklaring:

Edie, mod.

Edit: Ryddet på nytt for kommentarer til moderering. Edie, mod. 

Endret av Edie
Skrevet

Det virker som enkelte leter etter ting og ta Helene for koste hva det koste vil:alice:

• Liker 10
Gjest Njuta
Skrevet
6 timer siden, Kartoffel skrev:

Jeg trodde det var aprilsnarr men så kom jeg på at det ikke er april. Hun som ikke har snakket om annet enn den viktige balansen de siste åra? Og at hun ikke skal gå "balls to the walls" sånn som før... Trene to ganger om dagen? Å opprette holde trening to ganger i uka hver uke - DET hadde vært imponerende. Og ikke minst gitt varig endring. 

Det skjærer i ryggmargen når Helene sier balls to the wallS 😂

Gjest
Dette emnet er låst for flere svar.
  • Opprett ny...