Levina Skrevet 3. mai 2018 #7701 Skrevet 3. mai 2018 13 minutter siden, Wenda skrev: De er jo flere som bor der da... Jeg får også en sprekk en gang i blant fordi min samboer har sjokolade liggende. Kan kjempe meg gjennom noen dager, men så blir fristelsen for stor Hvis man har en samboer som er avhengig av sjokolade og prøver å gå ned i vekt, mens hun venter på slankeoperasjon, så tror jeg man tenker at man ikke har sjokolade liggende som kan friste henne. Spesielt ikke hvis man ligger hjemme og er syk og kjeder seg... dette er en dame som har gått ned 60 kilo og har gått opp alle kiloene igjen i løpet av et par år. Det sier seg selv at det ikke bare er vanlig kosthold som har gitt den vektøkningen. Man kan bare ikke ha sjokolade liggende uansett om man har samboer, i hennes situasjon og med såkalt sukkerstopp. Det er klart at hun går på en smell. Første bud er å ikke ha slikt hjemme og ikke gå inn på gottebiten på Nordby senteret hvor det er overflod av sukker...gir ingen mening å eksponerer seg for det hun skal holde seg unna. 18
Sahara_ Skrevet 3. mai 2018 #7702 Skrevet 3. mai 2018 Hun virker til å være veldig i fornektelse ved å si "litt mage" og "noen ekstra kg" om og om igjen. Er ikke snakk om litt overvektig en gang men _sykelig_ fedme. Hadde ei med anoreksi på 35 kg sagt "noen kilo mindre" hadde folk reagert mye sterkere, men det er samme sak på motsatt side... Og det skuffer at hun ikke helt ser den. Hennes versjon er like sykelig som anoreksi over tid. 13
skruf Skrevet 3. mai 2018 #7703 Skrevet 3. mai 2018 Hun har jo rett i det hun skriver i siste innlegget.. Poserer hun sånn at bildene viser en smalere figur så får hun kritikk for det. Poserer hun sånn at kroppen vises i sin helhet så får hun kritikk og hets for magen. Asså? Hva skal hun gjøre da, kle på seg en søppelsekk? Synes forøverig det er forkastelig å diskutere kroppen og overvekten til HD. Som nevnt over i tråden så hadde det aldri blitt tillatt i tråden om f.eks fotballfrue. En kommentar om at fotballfrues vekt eller treningsregime, og advarslene sitter løst fra moderator. Dobbeltmoral tror jeg det kalles. 38
Levina Skrevet 3. mai 2018 #7704 Skrevet 3. mai 2018 (endret) 13 minutter siden, skruf skrev: Hun har jo rett i det hun skriver i siste innlegget.. Poserer hun sånn at bildene viser en smalere figur så får hun kritikk for det. Poserer hun sånn at kroppen vises i sin helhet så får hun kritikk og hets for magen. Asså? Hva skal hun gjøre da, kle på seg en søppelsekk? Synes forøverig det er forkastelig å diskutere kroppen og overvekten til HD. Som nevnt over i tråden så hadde det aldri blitt tillatt i tråden om f.eks fotballfrue. En kommentar om at fotballfrues vekt eller treningsregime, og advarslene sitter løst fra moderator. Dobbeltmoral tror jeg det kalles. Det må da finnes en mellomting mellom posering som viser henne mye slankere enn det hun er, enn å presse seg inn i alt for trange klær. Det handler om å kle seg etter hvordan kroppen er. En stramt skinnskjørt når man har en stor hengemage er vel ikke til inspirasjon, når fokuset blir den store magen. Selvfølgelig skal folk få lov til å kle seg slik de vil, men hun har en blogg hvor hun viser seg frem og da må folk få si sin mening. Jeg mener det ganske konstruktiv å skrive her at et slik skjørt ikke passer til kroppen hennes, da hun har veldig stor mage. Hun hadde helt sikkert sett flott ut hvis hun hadde et annet skjørt, gjerne kort, men i riktig størrelse og en bluse over. Det handler ikke om at folk med sterk overvekt ikke skal kunne gå i kroppsnære klær. Litt selvinnsikt hadde hjulpet henne. Endret 3. mai 2018 av Levina 12
lillesky Skrevet 3. mai 2018 #7705 Skrevet 3. mai 2018 Tråden er ryddet for latterliggjøring, samt svar til dette. /lillesky (mod) 1
Rosalie Skrevet 3. mai 2018 #7706 Skrevet 3. mai 2018 5 timer siden, Wenda skrev: De er jo flere som bor der da... Jeg får også en sprekk en gang i blant fordi min samboer har sjokolade liggende. Kan kjempe meg gjennom noen dager, men så blir fristelsen for stor Min samboer kan ikke ha slikt liggende slik at jeg lett finner det, da jeg kan støvsuge skapene etter søtsaker når jeg våkner om natta. Så dersom han har kjøpt seg godtesnop som ikke skal spises opp med én gang, må han for det første ikke fortelle meg om at han har snop, og han må legge det et sted jeg ikke plutselig kan komme over det. Jeg kjøpte inn påskesnop da vi var på tur en måned før påske. Dette snopet måtte han gjemme. Jeg vet fortsatt ikke hvor gjemmestedet hans er, mistenker kanskje i mekkeboden eller vinkjelleren. 6
Wenda Skrevet 3. mai 2018 #7707 Skrevet 3. mai 2018 33 minutter siden, Rosalie skrev: Min samboer kan ikke ha slikt liggende slik at jeg lett finner det, da jeg kan støvsuge skapene etter søtsaker når jeg våkner om natta. Så dersom han har kjøpt seg godtesnop som ikke skal spises opp med én gang, må han for det første ikke fortelle meg om at han har snop, og han må legge det et sted jeg ikke plutselig kan komme over det. Jeg kjøpte inn påskesnop da vi var på tur en måned før påske. Dette snopet måtte han gjemme. Jeg vet fortsatt ikke hvor gjemmestedet hans er, mistenker kanskje i mekkeboden eller vinkjelleren. Så du mener at alle andre i huset skal tilpasse seg deg? For jeg syns det blir veldig rart. At jeg sprekker er ikke min samboer sin feil, han bor her også og skal selvfølgelig få ha ting i huset og så må heller jeg jobbe med meg selv 17
Sahara_ Skrevet 3. mai 2018 #7708 Skrevet 3. mai 2018 2 timer siden, Wenda skrev: Så du mener at alle andre i huset skal tilpasse seg deg? For jeg syns det blir veldig rart. At jeg sprekker er ikke min samboer sin feil, han bor her også og skal selvfølgelig få ha ting i huset og så må heller jeg jobbe med meg selv Det er lov å ta litt hensyn da når man er gift... noe annet er jo bare trist. Snakker om sykelig fedme her og mulig operasjon. 19
Wenda Skrevet 3. mai 2018 #7709 Skrevet 3. mai 2018 3 minutter siden, Sahara_ skrev: Det er lov å ta litt hensyn da når man er gift... noe annet er jo bare trist. Snakker om sykelig fedme her og mulig operasjon. Hensyn ja, men likevel. 2
Ellevill Skrevet 3. mai 2018 #7710 Skrevet 3. mai 2018 Folkens, trekk pusten litt og tenk dere om! Man diskuterer ikke andre mennesker slik noen av dere har gjort her på de siste sidene. Uansett. 27
Birdo Skrevet 3. mai 2018 #7711 Skrevet 3. mai 2018 Akkurat nå, Ellevill skrev: Folkens, trekk pusten litt og tenk dere om! Man diskuterer ikke andre mennesker slik noen av dere har gjort her på de siste sidene. Uansett. ☝🏼☝🏼☝🏼☝🏼 7
korallrev Skrevet 4. mai 2018 #7712 Skrevet 4. mai 2018 8 timer siden, Ellevill skrev: Folkens, trekk pusten litt og tenk dere om! Man diskuterer ikke andre mennesker slik noen av dere har gjort her på de siste sidene. Uansett. Enig. Skulle tatt seg ut med slike kommentarer om kropp i trådene om andre bloggere her på rampelys. Denne tråden går mer på person og utseende enn noen andre jeg kan komme på, og det er nok derfor jeg og flere andre reagerer. 15
gjestgitt Skrevet 4. mai 2018 #7713 Skrevet 4. mai 2018 (endret) Jeg har selv vært delvis aktiv i denne tråden, men får vond smak i munnen nå av måten folk prater om HD. Som andre sier hadde ikke dette vært akseptert i feks CBE, gud forby om man hinter om 500g vektøkning for da blir det slettet. Her derimot kan man beskrive bloggerens kropp på riktig så nedlatende måte uten reaksjoner. Hun prøver nå å gjøre endringer med livsstilen og sin helse, hva med å prøve å vise litt støtte? 🙏🏻 Endret 4. mai 2018 av gjestgitt 26
decker Skrevet 4. mai 2018 #7714 Skrevet 4. mai 2018 Eg har alltid hatt vond smak i munnen av denne tråden, mange stygge kommentarar. Ja, eg veit ho synar fram kroppen, men det går an å begrensa seg litt i kommentarane for det. 27
Wenda Skrevet 4. mai 2018 #7715 Skrevet 4. mai 2018 Og man trenger ikke hele tiden påpeke at hun er overvektig heller. Helene vet om det, alle vet om det, man trenger ikke ta det opp hele tiden AT hun er overvektig. Kommentarer som «magen henger over dåsa» osv er bare stygt 24
Rubella Skrevet 4. mai 2018 #7716 Skrevet 4. mai 2018 19 minutter siden, Wenda skrev: Og man trenger ikke hele tiden påpeke at hun er overvektig heller. Helene vet om det, alle vet om det, man trenger ikke ta det opp hele tiden AT hun er overvektig. Kommentarer som «magen henger over dåsa» osv er bare stygt Det var som en motkommentar til at Helene skrev at hun har «litt mage». 5
Wenda Skrevet 4. mai 2018 #7717 Skrevet 4. mai 2018 6 minutter siden, Rubella skrev: Det var som en motkommentar til at Helene skrev at hun har «litt mage». «Å ha litt mage» er liksom det motsatte av å være tynn, ha sixpack osv. Det blir brukt som et uttrykk bare. Ikke ment at man faktisk bare er bittelitt overvektig rundt magen Og man trenger ikke slenge fra seg stygge kommentarer som en motkommentar heller 28
Sahara_ Skrevet 4. mai 2018 #7718 Skrevet 4. mai 2018 Forstod jeg det slik at hun har fått operasjonsdato i juni? (Ref.snap). Eller er det bare sånn oppmøte time for planlegging fremover? 1
arnoyb Skrevet 4. mai 2018 #7719 Skrevet 4. mai 2018 3 timer siden, Sahara_ skrev: Forstod jeg det slik at hun har fått operasjonsdato i juni? (Ref.snap). Eller er det bare sånn oppmøte time for planlegging fremover? Usikker. Har hun hatt time med kirurgen? Noen uker etter kurset får man time med kirurgen. Der får hun bla. hvilket vektmål hun må nå før en evt operasjon og endelig godkjenning for operasjon.
Superrosa Skrevet 4. mai 2018 #7720 Skrevet 4. mai 2018 Hun sa siden hun hadde time hos sykehuset i juni burde hun gå og svømme idag
Fremhevede innlegg