Gå til innhold

Helene Drage

Fremhevede innlegg

Skrevet (endret)

De som ikke kjenner til rasen tror at whippeten er energibunt. Det stemmer ikke i det hele tatt. Whippeten trenger å løpe fra seg innimellom. Å gå i timesvis er ikke nødvendig. Selvfølge er alle hunder forskjellige. Whippeten elsker varme og ligge under teppet. Hunden til Helene er en ganske rasetypisk.

Selvfølge syns Helene det er gøy når Gaia ikke vil gå, så hun oppmuntrer den ikke til å gå.

Endret av Indyy
Skrivefeil
  • Liker 16
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hunden er blitt som eiger 👌🏽

• Liker 3
Skrevet
54 minutter siden, Sahara_ skrev:

Whippetens utseende kan på mange måter lure en, for den ser veldig skjør ut, men er egentlig en tøff energifull hund som gjerne er med på alt. Vel, så fremt de ikke blir kalde.

Den tilpasser seg litt aktivitetsnivået til familien, så den passer for de aktive familie som er mye på tur og de mindre aktive som går tur i nærområdet. Når dette er sagt, så bør man ha muligheten for at whippeten kan få løpe løs noen ganger i uka for å strekke seg ut i full fart og utfoldelse.

Det som er litt greit å være obs på når man møter rasen er at som voksne er de fleste whippeter enkle å leve med, rolige inne og aktive utendørs

Dette er en typisk whippet:) 

Skrevet

Kjenner flere oppdrettere av whippet og alle hundene der er akkurat som hunden til HD. Skikkelig bedagelige, nærmest sløve, «livredde» for å gå ut om det er kaldt eller regner 😂 men når de først blir trigget til å løpe/jakte så er det bånn pinne, helt til de er ferdige, da er det rett tilbake til sofa- og sengesliting 

Ser ingenting unormalt med Gaia

• Liker 19
Skrevet
21 minutter siden, Wenda skrev:

Kjenner flere oppdrettere av whippet og alle hundene der er akkurat som hunden til HD. Skikkelig bedagelige, nærmest sløve, «livredde» for å gå ut om det er kaldt eller regner 😂 men når de først blir trigget til å løpe/jakte så er det bånn pinne, helt til de er ferdige, da er det rett tilbake til sofa- og sengesliting 

Ser ingenting unormalt med Gaia

Helt enig:)

• Liker 3
Skrevet

Dog, hunden skal ikke være utslitt etter en lengre tur dagen før. 

• Liker 8
Skrevet
4 minutter siden, Miranda16 skrev:

Dog, hunden skal ikke være utslitt etter en lengre tur dagen før. 

Hvis den har løpt mye som en whippet vanligvis gjør så er det ikke umulig. En må huske at disse spurter, ikke jogger. Kondisen kan også være litt dårlig etter vinteren. 

• Liker 6
Skrevet
Akkurat nå, Indyy skrev:

Hvis den har løpt mye som en whippet vanligvis gjør så er det ikke umulig. En må huske at disse spurter, ikke jogger. Kondisen kan også være litt dårlig etter vinteren. 

Skjønner

Skrevet
2 timer siden, Sahara_ skrev:

Slik jeg leste teksten jeg postet om hunderasen så er det at de er kosehund inne, men meget aktive ute. Og om de ikke er det, er det pga adaptiv oppførsel fra familien. Familien er jo så vidt ikke en gang  "mindre aktive som går tur i nærområdet"

Når noen sier tur tenker jeg en MINIMUM 30 mins tur opp til 2 timer. En 30 min tur er i mine øyne det _absolutt_ minste du kan gi hunden din og er mer forbeholdt en mindre rase (chihuahua?) 

En hunds behov for aktivitet har ingenting med størrelse å gjøre. 

Utover det er jeg enig med de som sier Gaia er rasetypisk. 

Jeg er helt sikker på at den hunden har det supert.

• Liker 10
Skrevet

Tråden er ryddet for latterliggjøring.
/lillesky (mod)

Gjest eksiltronder
Skrevet (endret)
17 timer siden, miss summers skrev:

«Siden du er tjukk selv» ? Nei. Å være noe gir deg ikke rett til å slenge med leppa slik. 

Jeg tar det på min kappe at jeg tydeligvis er dårlig til å formidle dryppende sarkasme i skriftlig form.

Om det skulle være noen tvil: HD reklamerte for anti-gnissebånd. Tidligere i tråden har mange kritikere slått fast at slikt trenger man bare om man er helseskadelig overvektig, og jeg forsøkte derfor å komme denne diskusjonen i forkant ved å nevne at jeg er veldig klar over at folk her inne mener det er bare vi tjukkaser som trenger slikt. Jeg har nemlig behov for dette produktet, siden jeg også er tjukk :)

Endret av eksiltronder
Skrevet
På 13.4.2018 den 21.16, Kartoffel skrev:

Anbefaler dokumentaren fedmeoperasjoner som ligger ute på nrk nå. Med viten og vilje, heter den. Dette er en dokumentar Helene bør se, den handler om medaljens bakside og trekker også fram de som vender det døve øret til og kun fokuserer på det positive med operasjon. Her kommer det fram mange nye opplysninger!

Har verdens beste venninne som ble slankeoperert for en god del år siden. Hun måtte gå en god del ned i vekt før selve operasjonen og var til psykolog og utallige andre kurs og samtaler, samt å bli opplyst om all risikoen som kunne oppstå etter operasjon. Hun fikk alle komplikasjonene som det gikk an å få stakkars! Til og med når hun har fjernet overflødig hud har det ikke gått knirkefritt for seg. Beundrer henne for alt hun har stått i, og står i fremdeles som følger av sin slankeoperasjon. Det har ikke vært noen quick fix, dét er hvertfall sikkert. Enten så hører vi bare om solskinnshistoriene eller skrekk eksemplene om slankeoperasjoner rundt om i landet. Venninna mi ser flott og sunn ut nå, men hun vil aldri bli en str M pga beinbygning osv. Hun er flink og aktiv, går i full jobb og trener, steller hus, hage, og familie og venner kan alltid regne med at hun stiller opp, selv om hun har ettervirkninger fysisk og psykisk etter den store forandringen. Kroppen tar ikke til seg alle næringsstoffene som den skal, så det er stadige kontroller over jernlager og andre vitaminlagre, pluss hun har det siste året gått annenhver dag til fysio for å få hjelp til en veldig hardnakket ødem i kroppen. Er flott at det lages programmer som belyser slankeopererte, for som sagt er det ikke noen rask og lett løsning, og er man ikke påpasselig så legger man raskt på seg igjen. Noen blir så magre at de er døden nær, mens ei annen jeg kjenner har blitt slankeoperert hele to ganger og er fortsatt en god pluss size størrelse. Hun tok begge operasjonene før hun fikk barn. I alle tilfellene jeg kjenner til har det vært fedmegenetikk inne i bildet og komplikasjoner i ettertid. 

• Liker 5
Skrevet
13 timer siden, eksiltronder skrev:

Jeg tar det på min kappe at jeg tydeligvis er dårlig til å formidle dryppende sarkasme i skriftlig form.

Om det skulle være noen tvil: HD reklamerte for anti-gnissebånd. Tidligere i tråden har mange kritikere slått fast at slikt trenger man bare om man er helseskadelig overvektig, og jeg forsøkte derfor å komme denne diskusjonen i forkant ved å nevne at jeg er veldig klar over at folk her inne mener det er bare vi tjukkaser som trenger slikt. Jeg har nemlig behov for dette produktet, siden jeg også er tjukk :)

Det må være rom for litt selvironi, selv synes jeg ikke du trenger å unnskylde deg 🙏🏽

• Liker 3
Skrevet

Jeg opplever dessverre det lite troverdig at hun klarer å holde seg til sukkerstopp. Når man vet og ser at hun har gått opp nesten alle av de 60 kilo hun gikk ned, og hun  har tidligere skrevet at hun ikke spiser så mye mat, så man kan jo tenke seg hva disse kaloriene har bestått av. Hun har tidligere gått ut med at hun ser avhengig av sjokolade og sist på podcast snakket om at hun har spist sjokolade hver dag før denne sukkerstoppen.  Da er det lite troverdig at hun klarer å holde seg unna. Hun eksponerer seg for godteri og sjokolade ved å gå inn på gottebiten for å kjøpe snus til en kompis. Man trenger ikke å gå inn på gottebiten på Nordby for å kjøpe det. Hvorfor holder hun ikke seg bare unna steder som kan trigge denne avhengigheten?

Nei, dette virker enkelt og dermed lite troverdig at hun bare har klart å slutte over natten. Så er det flere snapper den siste tiden hvor hun viser nyheter som inneholder sukker og marsipan til halv pris. Nei, her går det mot en real sprekk hvis den ikke allerede har kommet. 

• Liker 11
Skrevet
21 minutter siden, Levina skrev:

Jeg opplever dessverre det lite troverdig at hun klarer å holde seg til sukkerstopp. Når man vet og ser at hun har gått opp nesten alle av de 60 kilo hun gikk ned, og hun  har tidligere skrevet at hun ikke spiser så mye mat, så man kan jo tenke seg hva disse kaloriene har bestått av. Hun har tidligere gått ut med at hun ser avhengig av sjokolade og sist på podcast snakket om at hun har spist sjokolade hver dag før denne sukkerstoppen.  Da er det lite troverdig at hun klarer å holde seg unna. Hun eksponerer seg for godteri og sjokolade ved å gå inn på gottebiten for å kjøpe snus til en kompis. Man trenger ikke å gå inn på gottebiten på Nordby for å kjøpe det. Hvorfor holder hun ikke seg bare unna steder som kan trigge denne avhengigheten?

Nei, dette virker enkelt og dermed lite troverdig at hun bare har klart å slutte over natten. Så er det flere snapper den siste tiden hvor hun viser nyheter som inneholder sukker og marsipan til halv pris. Nei, her går det mot en real sprekk hvis den ikke allerede har kommet. 

Hvis jeg skulle slutte med sukker er Gobiten det siste stedet jeg hadde eksponert meg selv for. Det er som å komme inn i sukkerhimmelen. Det er flere steder på det senteret som har et mye mer moderert utvalg av godteri som selger tobakk. 

Altså på butikken må man, så man vil bli eksponert, men det gjelder prøve å prøve å gjøre de fristelsene minst mulig.

Feks. Så er det også forferdelig dumt å ha sjokolade på bakrommet på jobb, eller godteri i huset

• Liker 6
Skrevet

Jeg har lett for å legge på meg,og var kjempeglad i sjokolade.Kunne gjerne spist litt til hvert måltid.Men selvsagt tok jeg konsekvensen av at dette ikke var bra for meg.En av mine beste venninner spiste mye sjokolade uten å legge på seg,men slik var det ikke i mitt tilfelle.Og jeg må si jeg stiller meg undrende til at folk med helseproblemer som har misbrukt kroppen sin på en eller annen måte ved å tillate ekstrem overvekt,drikke for mye alkohol eller røyke,attpåtil kritiserer helsevesenet når de får tilbud om hjelp/behandling.Hennes oppførsel på det kurset var helt uakseptabel.Litt mer ydmyk bør man forvente at pasienter med livsstilssykdommer er i forhold til hva Helsevesenet tilbyr dem.Jeg skammer meg på hennes vegne,på samme måte som noen som for eksempel blir reddet etter et hjerteinfarkt fortsetter å røyke som om ingenting har skjedd.Vi har et tipp topp Helsevesen som ikke har ubegrensede midler,og dermed så bør man forvente at pasienter med livsstilsykdommer som søker hjelp,ydmykt fortsetter livene sine på en helt annen måte enn de gjorde før.Spesielt med tanke på de med alvorlige og sjeldne sykdommer som trenger dyre medisiner for å fortsette sine liv,men fortsatt kanskje på lånt tid,dette gjelder også barn hvis foreldre har kjempet med nebb og klør for barna sine.Da synes jeg de som spiser usunt,røyker eller misbruker alkohol/andre rusmidler burde stått helt bakerst i køen når det gjelder hjelp fra Helsevesenet.

• Liker 10
Skrevet

"Sukkerstopp" er en så umoden tilnærming til problemet som det går an.Hva skjer etter sukkerstoppen???  Hun er en misbruker av sukker og bør ta konsekvensen av det og stoppe for alltid,for sin egen del.Man må ikke ha sukker for å ha et godt liv.Jeg lever på 12 året sukkerfri,om jeg ikke regner feil.Ingen bryr seg om det og jeg føler aldri at jeg skiller meg ut hverken i bursdager eller i andre settinger.Å kose seg,må ikke bety å stappe i seg kake om man ikke har godt av det.Man kan ikke kreve å bli båret på gullstol som et lite barn hele livet.Litt mental styrke og selvinnsikt,burde fortelle henne at nå er det slutt med sjokolade,kaker,potetgull osv...  Å lage snapper om at hun er i sukkerkroken eller hva det heter,hvem i huleste er interessert i å vite det??? Voks opp,og oppfør deg deretter Helene Drage...

• Liker 8
Gjest eksiltronder
Skrevet

Det er alltid så deilig med folk som har fasiten.

Skrevet
9 timer siden, tutsi123 skrev:

"Sukkerstopp" er en så umoden tilnærming til problemet som det går an.Hva skjer etter sukkerstoppen???  Hun er en misbruker av sukker og bør ta konsekvensen av det og stoppe for alltid,for sin egen del.Man må ikke ha sukker for å ha et godt liv.Jeg lever på 12 året sukkerfri,om jeg ikke regner feil.Ingen bryr seg om det og jeg føler aldri at jeg skiller meg ut hverken i bursdager eller i andre settinger.Å kose seg,må ikke bety å stappe i seg kake om man ikke har godt av det.Man kan ikke kreve å bli båret på gullstol som et lite barn hele livet.Litt mental styrke og selvinnsikt,burde fortelle henne at nå er det slutt med sjokolade,kaker,potetgull osv...  Å lage snapper om at hun er i sukkerkroken eller hva det heter,hvem i huleste er interessert i å vite det??? Voks opp,og oppfør deg deretter Helene Drage...

Ta dere en bolle altså! (med eller uten sukker er valgfritt, men regner med dere klarer ta det rette valget siden dere er har svarene)

Så mange på insta og snap kjører sukkerfrie utfordringer for tida! Om Helene klarer det eller ikke så utfordrer hun nå seg selv mere enn før. Hun viser flere snap av fornuftig mat, hun viser at hun prøver å være aktiv og hun prøver å planlegge dagenes matinntak. Det som skjer etter sukkerstoppen vil jeg tro er videre jobb mot målene for å få en operasjon. Å det å gjøre seg selv mere bevist på hva man putter i munnen enten man lykkes med sukkerstopp eller ikke, er da ikke det værste man kan gjøre! Helene er til tider en veldig negativ person, men steike for noen positive blomster det finnes på dette forumet :nordvesta:

• Liker 31
Skrevet
5 minutter siden, arnoyb skrev:

Ta dere en bolle altså! (med eller uten sukker er valgfritt, men regner med dere klarer ta det rette valget siden dere er har svarene)

Så mange på insta og snap kjører sukkerfrie utfordringer for tida! Om Helene klarer det eller ikke så utfordrer hun nå seg selv mere enn før. Hun viser flere snap av fornuftig mat, hun viser at hun prøver å være aktiv og hun prøver å planlegge dagenes matinntak. Det som skjer etter sukkerstoppen vil jeg tro er videre jobb mot målene for å få en operasjon. Å det å gjøre seg selv mere bevist på hva man putter i munnen enten man lykkes med sukkerstopp eller ikke, er da ikke det værste man kan gjøre! Helene er til tider en veldig negativ person, men steike for noen positive blomster det finnes på dette forumet :nordvesta:

Enig - og jeg heier på Helene for tia (mer enn vanlig). Selv er hun både mer positive på snap, face, insta og blogg og det er et godt tegn! Vært mye negativt der siste året, men nå virker det som det er litt lys I tunellen for henne.

• Liker 15
Gjest
Dette emnet er låst for flere svar.
  • Opprett ny...