Gå til innhold

Helene Drage

Fremhevede innlegg

Skrevet
På 9.4.2018 den 11.01, Navios skrev:

Haha, Team Dobbeltstraff på Kvinneguiden gjer seg faen aldri. 

No er det eit problem at Helene har lyst å drive med konkurransesymjing? Det er berre i denne tråden her at det at ein overvektig person skal drive med skånsom og effektiv trening kan bli til eit PROBLEM. 

Det er ikke et problem at hun vil drive med skånsom og effektiv TRENING, svømming det er kjempe bra det. Problemet oppstår når hun skal begynne å konkurrerer etter å ha vært en etterlengtet tur i bassenget, slik som da hun skulle konkurrere i triatlon selv om hun aldri hadde løpet en mil på trening i forveien. Hva om hun bare; "målet fremover er å dra i hallen å svømme 45min hver onsdag".. 

• Liker 14
Videoannonse
Annonse
Skrevet
6 timer siden, Li.ols1 skrev:

Det er ikke et problem at hun vil drive med skånsom og effektiv TRENING, svømming det er kjempe bra det. Problemet oppstår når hun skal begynne å konkurrerer etter å ha vært en etterlengtet tur i bassenget, slik som da hun skulle konkurrere i triatlon selv om hun aldri hadde løpet en mil på trening i forveien. Hva om hun bare; "målet fremover er å dra i hallen å svømme 45min hver onsdag".. 

Men hun går alltid (for) hardt ut når hun setter i gang med noe.

Hun vil altså forsøke å få inn 3 svømmeøkter i uka, i tillegg til at hun skal gjennomføre sitt eget program beastmode.

Dette etter at hun i lang tid har vært uten trening. 

Det er alt eller ingenting med Helene, og jeg tror det er det som hindrer henne fra å nå målene sine. Det er mye enklere å komme seg tilbake til 2-3 økter i uken, enn 5-6 økter. Jeg tror derfor fallhøyden blir for stor, og at det blir for tungt å komme tilbake når man mislykkes. Dette har skjedd igjen, og igjen, hvor resultat er at hun faller ut av trening/kosthold eb periode, før hun plutselig tar tak med ny mandag, nye muligheter, nye mål. En evig runddans.

Hun snakker mye om balanse (spesielt når det kommer til kosthold). Jeg kunne ønske hun fant dette, slik at hun kan skape seg en hverdag som er overkomnelig å leve med. Ikke bare ut mai, men i manhe, mange år.

• Liker 14
Skrevet

All trening blir nøye dokumentert på sosiale medier, og hun har tilsynelatende trent hver dag de siste dagene. Det er ikke rart hun går på smell etter smell. Hun burde jobbe med å endre vanene sine gradvis. Hun snakker så mye om den viktige balansen, men den mestrer hun bare IKKE.

• Liker 7
Skrevet

Trodde hun visste at kunstig sukker ikke tar knekken på søtsug.

Trening hjelper endel på søtsug, og selv om det er litt sukker i mye mat, så vil kroppen ha cravings for ting med mer sukker i av og til, noe som er normalt da kroppen trenger den energien.

• Liker 2
Skrevet
51 minutter siden, Miranda16 skrev:

Trodde hun visste at kunstig sukker ikke tar knekken på søtsug.

Trening hjelper endel på søtsug, og selv om det er litt sukker i mye mat, så vil kroppen ha cravings for ting med mer sukker i av og til, noe som er normalt da kroppen trenger den energien.

Høres ut som at du mener dette er fasiten for alle? 

Kunstig søtning bremser søtsuget veldig hos meg, om ikke helt faktisk. Kunne ikke klart meg uten cola zero eller en noe godis med kunstig søtning, da hadde jeg sprukket helt og gått på sukkersmell pga konstant craving etter noe godt

• Liker 12
Skrevet
6 minutter siden, Wenda skrev:

Høres ut som at du mener dette er fasiten for alle? 

Kunstig søtning bremser søtsuget veldig hos meg, om ikke helt faktisk. Kunne ikke klart meg uten cola zero eller en noe godis med kunstig søtning, da hadde jeg sprukket helt og gått på sukkersmell pga konstant craving etter noe godt

Dette er ren kjemi  "kunstige søtningsstoffer gir bare hjernen tilfredsstillelse på kort sikt. Er du søtsugen og tar deg for eksempel en lettbrus, vil hjernen etter hvert skjønne at dette ikke er sukker, og dermed kan du ende opp med å ville ha mer søtt kort tid etterpå." 

• Liker 3
Skrevet

«...kan...» er vel et nøkkelord her. Ergo ikke noe som skjer alle. 

Jeg opplever at søtsuget forsvinner iallefall og kan dermed kose meg med noe godt uten at suget kommer

• Liker 21
Skrevet
6 minutter siden, Wenda skrev:

«...kan...» er vel et nøkkelord her. Ergo ikke noe som skjer alle. 

Jeg opplever at søtsuget forsvinner iallefall og kan dermed kose meg med noe godt uten at suget kommer

Nå snakker jeg allmen kjent vitenskap. Det er dog alltid unntak fra regelen. Jeg sier bare at det er lurt å være bevisst på at kunstig sukker, kan kroppen en falsk oppfatning av søtsuget blir borte at kunstig sukker kan føre til inntak av sukker. 

• Liker 3
Skrevet
Sitat

I utgangspunktet «forstår» ikke hjernen dette med kunstig søtstoff. Det smaker jo søtt, og det virker på reseptorene som registrerer den søte smaken! Men kunstig søtstoff utløser ikke den samme tilfredstillelsen som ekte sukker gjør.

Hjernen får ikke den energien den forventer følger med det søte, og noen kan oppleve å få litt lyst på noe som faktisk er sukkerholdig og kaloririkt, slik at balansen blir vedlikeholdt. 

https://www.tv2.no/a/7381100/

Blir vel kanskje litt som alkoholfri øl/vin for tørrlagte alkoholikere? Enkelte kan fint drikke det, mens for andre trigger det lysten på alkohol.

• Liker 2
Skrevet

På meg virker det som om de som tillater seg selv kunstig sukker inntar ganske store mengder av sukkerfrie produkter sonm nettopp cola zero. Det virker som om enkelte ikke drikker annet. 

• Liker 7
Skrevet
På 4.4.2018 den 18.26, Perle skrev:

Jo, hun mente det, og ser ikke noe galt i det. Jeg er en fri sjel selv jeg. 

Har du spurt henne?🤔

Jeg tok det der som en spøk, og det tror jeg de fleste andre gjorde også..

På 9.4.2018 den 11.59, Levina skrev:

Nå er det fullt sukkerstopp der i heimen. Dette har jeg hørt før og har ingen tro på dette dessverre. Hun er jo sukkeravhengig, har  hun uttalt før. En nedtrapping hører mer fornuftig ut.

For deg kanskje ja. Jeg kan ikke trappe ned, for da kommer jeg meg aldri over kneika.

• Liker 4
Skrevet

Skrev ikke Helene akkurat at hun skulle bli bedre å ta kritikk? Som x antall ganger før. Under sukkerstopp-innlegget på Insta er hun virkelig på hugget.. Med både «kjære deg» og «javel, da mener du det ✌️« til helt uskyldige kommentarer. Er også noen kommentarer som tydeligvis er sletta.

Hva er greia? 

• Liker 7
Skrevet
14 timer siden, Miranda16 skrev:

Dette er ren kjemi  "kunstige søtningsstoffer gir bare hjernen tilfredsstillelse på kort sikt. Er du søtsugen og tar deg for eksempel en lettbrus, vil hjernen etter hvert skjønne at dette ikke er sukker, og dermed kan du ende opp med å ville ha mer søtt kort tid etterpå." 

Eller mat har jeg merket. Kroppen vil ihvertfall ha noe annet raskt etter merker jeg.

• Liker 2
Skrevet
3 timer siden, Hege1980 skrev:

Skrev ikke Helene akkurat at hun skulle bli bedre å ta kritikk? Som x antall ganger før. Under sukkerstopp-innlegget på Insta er hun virkelig på hugget.. Med både «kjære deg» og «javel, da mener du det ✌️« til helt uskyldige kommentarer. Er også noen kommentarer som tydeligvis er sletta.

Hva er greia? 

Hva er det som er galt i å svare slik? "Javel, da mener du det ". Altså, hun har tatt en avgjørelse. Noen mener, som vanlig, at hun ikke bør gjøre det slik.. altså, hva svarer man da? Er ikke så mye man kan si.

Den andre kommentaren så jeg ikke. 

• Liker 5
Skrevet (endret)

Nå handler også god selvtillit om at man ikke trenger og konstant søke bekreftelse og ikke bry seg om hva alle andre mener. 

Endret av Miranda16
  • Liker 4
Skrevet (endret)

Når HD tror hun prøver å komme med saklige argumenter ovenfor andre bloggere, så ender hun alltid med å kaste stein i glasshus. 

"For meg så skurrer det hele veldig, hun sier en ting, men handlingene viser det motsatte. Om du angrer så veldig, hvorfor fortsetter man da i samme bane som før? Jeg synes også det blir feil at man i så lang tid kan skrive om operasjoner og kropp, for så si at hun har ombestemt seg, men allikevel fortsette med det samme fokus 

Hun snakker jo om disse indre verdiene, samtidig fortsetter hun legger ut avkledde og bilder som  ikke overlater mye til fantasien 

Endret av Miranda16
  • Liker 9
Skrevet

Anbefaler dokumentaren fedmeoperasjoner som ligger ute på nrk nå. Med viten og vilje, heter den. Dette er en dokumentar Helene bør se, den handler om medaljens bakside og trekker også fram de som vender det døve øret til og kun fokuserer på det positive med operasjon. Her kommer det fram mange nye opplysninger!

• Liker 7
Skrevet
12 minutter siden, Kartoffel skrev:

Anbefaler dokumentaren fedmeoperasjoner som ligger ute på nrk nå. Med viten og vilje, heter den. Dette er en dokumentar Helene bør se, den handler om medaljens bakside og trekker også fram de som vender det døve øret til og kun fokuserer på det positive med operasjon. Her kommer det fram mange nye opplysninger!

Har du gått på et startkurs så tror jeg ikke du syns d va så banebrytende...

• Liker 5
Gjest Beatbox
Skrevet
3 timer siden, Miranda16 skrev:

Når HD tror hun prøver å komme med saklige argumenter ovenfor andre bloggere, så ender hun alltid med å kaste stein i glasshus. 

"For meg så skurrer det hele veldig, hun sier en ting, men handlingene viser det motsatte. Om du angrer så veldig, hvorfor fortsetter man da i samme bane som før? Jeg synes også det blir feil at man i så lang tid kan skrive om operasjoner og kropp, for så si at hun har ombestemt seg, men allikevel fortsette med det samme fokus 

Hun snakker jo om disse indre verdiene, samtidig fortsetter hun legger ut avkledde og bilder som  ikke overlater mye til fantasien 

*Problemet er bare at dette er en debatt med en blogger som tar alt som hets og mobbing, og som ikke evner å se forskjellen på kritikk av måten hun driver business på og slemme kommentarer om utseendet hennes *

Og det kommer fra HD som ihvertfall ikke takler kritikk...... uansett!!.Det var de lecablokkene i glasshus da..

Gjest moreno
Skrevet

Har lest flere innlegg den siste tiden, sist i dag fra HD, av bloggere som skriver som speltlumpe. Heter det ikke lompe?? Sykt irriterende skrivefeil 

Gjest
Dette emnet er låst for flere svar.
  • Opprett ny...