rebella81 Skrevet 21. mars 2018 #7461 Skrevet 21. mars 2018 Hun skulle tenkt litt nytt når det gjelder å kle seg. Jeg synes hun er en pen dame, også uten sminke og filter. Hun er blid og søt og trivelig. Kroppsformen hennes per d.d ble veldig avslørende på de "lille frekke"- bildene for en stund siden, det kan kanskje virke som om de bildene hun får tatt av seg selv er en del mer flatterende enn hva virkeligheten tilsier. Istedet for å kle seg i de åletrange klærne i lyse farger, ville jeg, hvis jeg var henne, valgt annerledes. Jeg ville valgt et svart, tøyelig skjørt til litt over knærne, mørke jeansleggings i en str større enn det hun har, litt løse overdeler i et kvalitetsstoff som faller pent, og en lett cardigan som går til rompa. Bruk gjerne farger på overdelene, det er såklart ikke sånn at overvektige skal kle seg i svarte telt. Lyserøde, altfor trange skjørt blir veldig avslørende. Selv kan jeg ikke gå i bikini med snøring i sida lengre etter å ha født barn. Magen er ikke hva den en gang var. Jeg KAN såklart, men det blir ikke noe pent, og jeg velger heller det som blir mest flatterende. Det er ikke noe nederlag for meg, jeg er såklart like mye verdt som de med helt flat mage. Jeg tar det bare til etterretning og kler meg deretter. 17
Miranda16 Skrevet 21. mars 2018 #7462 Skrevet 21. mars 2018 En av de verste klestabbene er å velge for korte overdeler, topper og jakker. Det første folk ser er midjen. Bom. På bilder hun legger ut gjør hun alt for at man ikke skal se midjen. Hvorfor i all verden går hun med slike plagg da? Man kan bruke løsere topper uten at man ser ut som et telt. Cardiganer nede på låret over knærne er utrolig flatterede Disse skjørtene uten strømpebukse ser heller ikke pent ut 16
filifjonka Skrevet 21. mars 2018 #7463 Skrevet 21. mars 2018 2 hours ago, rebella81 said: Hun skulle tenkt litt nytt når det gjelder å kle seg. Jeg synes hun er en pen dame, også uten sminke og filter. Hun er blid og søt og trivelig. Kroppsformen hennes per d.d ble veldig avslørende på de "lille frekke"- bildene for en stund siden, det kan kanskje virke som om de bildene hun får tatt av seg selv er en del mer flatterende enn hva virkeligheten tilsier. Istedet for å kle seg i de åletrange klærne i lyse farger, ville jeg, hvis jeg var henne, valgt annerledes. Jeg ville valgt et svart, tøyelig skjørt til litt over knærne, mørke jeansleggings i en str større enn det hun har, litt løse overdeler i et kvalitetsstoff som faller pent, og en lett cardigan som går til rompa. Bruk gjerne farger på overdelene, det er såklart ikke sånn at overvektige skal kle seg i svarte telt. Lyserøde, altfor trange skjørt blir veldig avslørende. Selv kan jeg ikke gå i bikini med snøring i sida lengre etter å ha født barn. Magen er ikke hva den en gang var. Jeg KAN såklart, men det blir ikke noe pent, og jeg velger heller det som blir mest flatterende. Det er ikke noe nederlag for meg, jeg er såklart like mye verdt som de med helt flat mage. Jeg tar det bare til etterretning og kler meg deretter. Du må for all del ikke finne på å kle deg til din fordel, da er du ikke kroppspositivist må vite. 3
Hei_og_hei Skrevet 22. mars 2018 #7464 Skrevet 22. mars 2018 Tror ikke hun er så selvsikker som hun skal ha det til. Da hadde hun ikke hatt den ene hånda si konstant oppi ansiktet. 8
Butternut Skrevet 22. mars 2018 #7465 Skrevet 22. mars 2018 Jeg håpte hun hadde kommet frem til noe innen nå, men nei...:s 2
SunnivaOslo Skrevet 22. mars 2018 #7466 Skrevet 22. mars 2018 Folk kan kle seg som de vil,men de må kle seg i klær som passer kroppen de har. Det er verken kult eller edgy å kle seg i noe som er altfor lite i størrelsen. Jeg har selv gått ned i kg for mange år siden og da jakka føltes litt før stram over skuldrene så gikk jeg ikke med den bare fordi jeg syntes den var fin,jeg ventet til jeg hadde gått ned såpass at den faktisk satt fint på meg,alt annet ser jo dumt ut. Jeg tror hun har et litt forvrengt syn på egen kropp. Ser at hun skriver "litt ekstra"...det er ikke litt ekstra,det er sykelig overvekt. 14
Ellevill Skrevet 22. mars 2018 #7467 Skrevet 22. mars 2018 Så folk kan kle seg i hva de vil, bortsett fra om det er knapt i størrelsen? Lar du deg virkelig provosere av dette? 😂 3
SunnivaOslo Skrevet 22. mars 2018 #7468 Skrevet 22. mars 2018 4 timer siden, Ellevill skrev: Så folk kan kle seg i hva de vil, bortsett fra om det er knapt i størrelsen? Lar du deg virkelig provosere av dette? 😂 Meg du mener? Ja jeg synes virkelig man skal kle seg i den størrelsen man er. Å være XXL og presse seg inn i en L er ikke bra. Når jeg sier kle seg i hva man vil så mener jeg hvilken stil man vil. Helene kler seg for det meste tacky og Harry,men hun synes selv hun er smashing og sexy,og det er greit nok,men bruk RIKTIG størrelse! 12
Gjest Beatbox Skrevet 22. mars 2018 #7469 Skrevet 22. mars 2018 35 minutter siden, SunnivaOslo skrev: Meg du mener? Ja jeg synes virkelig man skal kle seg i den størrelsen man er. Å være XXL og presse seg inn i en L er ikke bra. Når jeg sier kle seg i hva man vil så mener jeg hvilken stil man vil. Helene kler seg for det meste tacky og Harry,men hun synes selv hun er smashing og sexy,og det er greit nok,men bruk RIKTIG størrelse! Og man bør kunne forvente at en butikksjef i en klesbutikk vet å kle seg og vite hva slags str osv som er kledelig..
Trollmora Skrevet 23. mars 2018 #7470 Skrevet 23. mars 2018 Fra dagens blogg: Jeg har nå tatt et valg om veien jeg skal gå videre med tanke på start kurset, men jeg føler meg ikke helt klar for å dele tankene mine der enda Jeg tror faktisk at hun tar operasjon jeg - og derfor ikke vil dele tankene sine rundt det enda. Hva tror dere? 17
arnoyb Skrevet 23. mars 2018 #7471 Skrevet 23. mars 2018 2 minutter siden, Trollmora skrev: Fra dagens blogg: Jeg har nå tatt et valg om veien jeg skal gå videre med tanke på start kurset, men jeg føler meg ikke helt klar for å dele tankene mine der enda Jeg tror faktisk at hun tar operasjon jeg - og derfor ikke vil dele tankene sine rundt det enda. Hva tror dere? Enig. Synd det er så mye skam knytta til en operasjon.
Superrosa Skrevet 23. mars 2018 #7472 Skrevet 23. mars 2018 (endret) Som venninna mi sa som har vært igjennom startkurs og operasjon: 95% av deltakerne har allerede bestemt seg for operasjon før kurset i det hele tatt starter - er derfor de er der. Men for noen er det helt sikkert nerderlagsfølelse å innrømme, spesielt slik som Dragen har kavet med å være en representant for den "rette måten" å utføre et vekttap på. Quote fra Drageblogg: "Jeg tror jeg har lært mye mer enn mange som velger å ta en slankeoperasjon, jeg har lært på den tunge måten, og jeg tror det øker sjansene mine for å holde vekta nede. Det er ikke noe jeg sier for å være overlegen, eller fordi jeg mener jeg er bedre enn andre. Dette er noe jeg sier fordi jeg tror man lærer mer av å gå på trynet X antall ganger, selv om det selvsagt er mange som tar operasjon som også klarer dette! En operasjon er i så måte ingen snarvei eller lettvint løsning, man må fremdeles jobbe for å gå ned i vekt, spise riktig og holde seg der. Jeg tror imidlertid det ikke var den rette løsningen for meg. Skyt meg gjerne, men det er min mening. Det føles utrolig nytteløst og urettferdig at folk som tar den “lette” løsningen (misforstå meg rett, jeg vet det ikke er en lett løsning) får det gratis når jeg har jobbet så sykt hardt gjennom flere år for å endre livsstilen min og helsa mi. " - http://www.helenedrage.no/archiveposts/avslag/"Grunnene til overvekt ligger som regel mye dypere enn at man spiser for mye og trener for lite, det ligger mye i feil tankemønster, feil holdninger, psykiske plager/årsaker og feil trening! En slankeoperasjon kan løse det utvendige problemet (jeg vegrer meg litt fra å kalle det en rask måte å fikse problemet på, en operasjon er aldri det), men det løser ikke de egentlige problemene til at overvekten er et faktum! Slankeoperasjonen fjerner ikke søtsuget, det fjerner ikke tankegangen som fører til at man bruker mat som trøst, og en slankeoperasjon er ingen garanti for at kan legge på seg igjen.Selv om en slankeoperasjon kanskje ville redusert overvekten der og da, så ville jeg ikke fått bukt med det som egentlig var problemet med overvekten, derfor ville jeg ikke takke ja! " - http://www.helenedrage.no/archiveposts/hvorfor-jeg-takket-nei-til-en-slankeoperasjon/ Endret 23. mars 2018 av Superrosa 7
Hummingbird2 Skrevet 23. mars 2018 #7473 Skrevet 23. mars 2018 22 minutter siden, Trollmora skrev: Fra dagens blogg: Jeg har nå tatt et valg om veien jeg skal gå videre med tanke på start kurset, men jeg føler meg ikke helt klar for å dele tankene mine der enda Jeg tror faktisk at hun tar operasjon jeg - og derfor ikke vil dele tankene sine rundt det enda. Hva tror dere? Høres sånn ut. Bra for Helene! Ingen skam i det. Hun er fremdeles ung og har ikke utviklet noen følgesykdommer av overvekten ennå. Samfunnskostnadene er mindre ved overvektskirurgi, man sparer enorme utgifter ved at pasientene ikke utvikler,eller blir kvitt, følgesykdommer/slitasjeskader. Og de fleste klarer å holde vekten nede i motsetning til vanlige slankekurer. 1
Blod Skrevet 23. mars 2018 #7474 Skrevet 23. mars 2018 Tråden er ryddet for latterliggjøring. Blod, mod 1
Miranda16 Skrevet 23. mars 2018 #7475 Skrevet 23. mars 2018 4 timer siden, Superrosa skrev: Som venninna mi sa som har vært igjennom startkurs og operasjon: 95% av deltakerne har allerede bestemt seg for operasjon før kurset i det hele tatt starter - er derfor de er der. Men for noen er det helt sikkert nerderlagsfølelse å innrømme, spesielt slik som Dragen har kavet med å være en representant for den "rette måten" å utføre et vekttap på. Quote fra Drageblogg: "Jeg tror jeg har lært mye mer enn mange som velger å ta en slankeoperasjon, jeg har lært på den tunge måten, og jeg tror det øker sjansene mine for å holde vekta nede. Det er ikke noe jeg sier for å være overlegen, eller fordi jeg mener jeg er bedre enn andre. Dette er noe jeg sier fordi jeg tror man lærer mer av å gå på trynet X antall ganger, selv om det selvsagt er mange som tar operasjon som også klarer dette! En operasjon er i så måte ingen snarvei eller lettvint løsning, man må fremdeles jobbe for å gå ned i vekt, spise riktig og holde seg der. Jeg tror imidlertid det ikke var den rette løsningen for meg. Skyt meg gjerne, men det er min mening. Det føles utrolig nytteløst og urettferdig at folk som tar den “lette” løsningen (misforstå meg rett, jeg vet det ikke er en lett løsning) får det gratis når jeg har jobbet så sykt hardt gjennom flere år for å endre livsstilen min og helsa mi. " - http://www.helenedrage.no/archiveposts/avslag/"Grunnene til overvekt ligger som regel mye dypere enn at man spiser for mye og trener for lite, det ligger mye i feil tankemønster, feil holdninger, psykiske plager/årsaker og feil trening! En slankeoperasjon kan løse det utvendige problemet (jeg vegrer meg litt fra å kalle det en rask måte å fikse problemet på, en operasjon er aldri det), men det løser ikke de egentlige problemene til at overvekten er et faktum! Slankeoperasjonen fjerner ikke søtsuget, det fjerner ikke tankegangen som fører til at man bruker mat som trøst, og en slankeoperasjon er ingen garanti for at kan legge på seg igjen.Selv om en slankeoperasjon kanskje ville redusert overvekten der og da, så ville jeg ikke fått bukt med det som egentlig var problemet med overvekten, derfor ville jeg ikke takke ja! " - http://www.helenedrage.no/archiveposts/hvorfor-jeg-takket-nei-til-en-slankeoperasjon/ HD har helt rett i det hun skriver, Hvis ikke hodet spiller på lag, så er prognosen mye dårligere. En operasjon fikser ikke årsaken til problemet. Ved gastric sleeve fjerner man mesteparten av magesekken. I og med at den tøyelig, så det er fullt mulig å legge på seg de kg man gikk ned ved operasjon. HD sa de rådet kvinner som ikke har fått barn og vil bli gravide om å ta sleeve, så regner med det er dette som er aktuelt i hennes tilfellet. Ved diett for eksempel så er resultatet bare kortvarig når man slutter på dietten. Ved operasjon så er ikke omlegging av kostholdet tidsbegrenset men det skal være varig. Hvis ikke er det akkurat samme prinsippet ved tradisjonell slanking. 2
Halloi Skrevet 23. mars 2018 #7476 Skrevet 23. mars 2018 Hvorfor må hun stadig sammenligne seg selv med andre? "Jeg tror jeg har lært mye mer enn mange andre.." ..Og det er fordi hun har gått på trynet x antall ganger.. Tror hun ikke at andre går på trynet? Hvorfor ikke bare skrive at hun har lært mye nytt? Eller som da hun skrev noe lignende at hun hadde mye bedre kunnskap om både kosthold og trening enn de andre... Istedenfor å skrive at hun har mye kunnskap om kosthold og trening. Man trenger ikke å tråkke på andre for å føle seg bedre. 4 timer siden, Superrosa skrev: Det føles utrolig nytteløst og urettferdig at folk som tar den “lette” løsningen (misforstå meg rett, jeg vet det ikke er en lett løsning) får det gratis når jeg har jobbet så sykt hardt gjennom flere år for å endre livsstilen min og helsa mi. " Her også; kan hun ikke bare ta et valg uten å "dømme" de som velger noe annet, hun som selv er så opptatt av alles meninger? Hadde de hatt like god kunnskap om trening og kosthold, og vært så heldig å hatt den erfaringen Helene har, så kanskje de hadde valgt det samme som henne? Hvorfor da sammenligne andres beslutning med sin egen? De var jo ikke "i samme situasjon"?🤔 Når det er sagt, så synes jeg fra det Helene selv deler i sosiale medier at hu har gjort et fornuftig valg. Håper hun lykkes denne gangen🤞 13
Fotballfluen Skrevet 24. mars 2018 #7477 Skrevet 24. mars 2018 På 21.3.2018 den 15.01, rebella81 skrev: Hun skulle tenkt litt nytt når det gjelder å kle seg. Jeg synes hun er en pen dame, også uten sminke og filter. Hun er blid og søt og trivelig. Kroppsformen hennes per d.d ble veldig avslørende på de "lille frekke"- bildene for en stund siden, det kan kanskje virke som om de bildene hun får tatt av seg selv er en del mer flatterende enn hva virkeligheten tilsier. Istedet for å kle seg i de åletrange klærne i lyse farger, ville jeg, hvis jeg var henne, valgt annerledes. Jeg ville valgt et svart, tøyelig skjørt til litt over knærne, mørke jeansleggings i en str større enn det hun har, litt løse overdeler i et kvalitetsstoff som faller pent, og en lett cardigan som går til rompa. Bruk gjerne farger på overdelene, det er såklart ikke sånn at overvektige skal kle seg i svarte telt. Lyserøde, altfor trange skjørt blir veldig avslørende. Selv kan jeg ikke gå i bikini med snøring i sida lengre etter å ha født barn. Magen er ikke hva den en gang var. Jeg KAN såklart, men det blir ikke noe pent, og jeg velger heller det som blir mest flatterende. Det er ikke noe nederlag for meg, jeg er såklart like mye verdt som de med helt flat mage. Jeg tar det bare til etterretning og kler meg deretter. Enig. For små klær er ikke flatterende på noen, uavhengig av vekt og kroppsfasong. 12
Høsta Skrevet 25. mars 2018 #7478 Skrevet 25. mars 2018 Jeg vet ikke hva jeg skal synes om bloggen hennes for tiden. Er bare så kjedelig at jeg tror hun prøver å provosere fram noe med de antrekkene sine. Shapewear... Ugh... 9
tutsi123 Skrevet 28. mars 2018 #7479 Skrevet 28. mars 2018 Jeg er ikke mye innom hennes SOME,men tok en titt i dag,og konkluderte med at det ikke er rart hun ikke har tid/overskudd til å ta vare på helsa si med så mye "støy" utenom.Et eksempel negler,vipper,lykobox i dag osv osv..... Hun er jo kun opptatt av det ytre,og vil alltid mangle overskudd til nettopp å slanke seg og bli der vektmessig,noe som ville være det beste for henne selv.Er det virkelig så om å gjøre å vente til alle livsstilsykdommene er kommet før hun gidder å innse realitetene og gjøre noe med det.Et fremtidig svangerskap vil også være en stor risiko for både mor og barn,nettopp pga fedmen.Jeg er så dum at jeg ikke skjønner at det går an å leve på en livsløgn år etter år,og i tillegg tro at man er bedre enn de andre på det kurset som hun i det siste har skrevet/snappet om til stadighet.Hun burde istedenfor konsentrere seg om å lytte til hva kurslederne formidlet.Og er det virkelig nødvendig for en ung dame å ha så mye sminke/sparkel,upraktiske lange negler hver eneste dag.Hun har uren hud under alt det der har jeg sett,og burde heller ta vare på huden istedenfor all sminken som ødelegger huden.Men hver sin smak tydeligvis... Bare så synd at hun ikke kan se seg selv fra utsiden hvor selvmotsigende hun er.Det begynner å gå over til det komiske for min del ihvertfall. 9
Butternut Skrevet 28. mars 2018 #7480 Skrevet 28. mars 2018 Jeg er veldig spent på hva hun sier i neste podcast + hva hun kommer til å velge videre nå. Etter et 11 ukers kurs burde hun vel ha bestemt seg nå, selvom hun nylig sa at hun ikke hadde peiling. 1
Fremhevede innlegg