Gå til innhold

Helene Drage

Fremhevede innlegg

Skrevet

Til dere som kjenner til dette kurset som HD nå tar, må man gå ned I vekt I løpet av kurset siden det er veiing hver torsdag? Jeg blir litt overrasket over at hun forklarer at målet er å ikke gå opp denne uka for hun har ikke vært flink, og forige uke så var hun jo heller ikke flink så jeg lurer vel egentlig på hva målet med et sånt kurs egentlig er?

• Liker 7
Videoannonse
Annonse
Gjest Navios
Skrevet
15 minutter siden, Trollmora skrev:

Til dere som kjenner til dette kurset som HD nå tar, må man gå ned I vekt I løpet av kurset siden det er veiing hver torsdag? Jeg blir litt overrasket over at hun forklarer at målet er å ikke gå opp denne uka for hun har ikke vært flink, og forige uke så var hun jo heller ikke flink så jeg lurer vel egentlig på hva målet med et sånt kurs egentlig er?

For å kvalifisere til operasjon må ein gå ned om lag 5% av kroppsvekta. Målet med kurset er å finne ein vidare plan for å handtere vektproblemet.

Gjest Navios
Skrevet
13 timer siden, Sisti skrev:

De fleste vil jo ikke slippe i nærheten av DPS bare pga overvekt. De må lide av noe mer alvorlig, og gjør de det, får de behandling for det konkrete de plages av, og da er ikke overvekt et tema for det er ikke akutt nok. Når de viser ørlite bedring (og sånn sett er gode nok til å kunne få terapi ifht overvekt også) er det takk og farvel, du er ikke lenger akutt psykisk syk nok til at vi kan hjelpe deg. 

Jeg har flere sykelig overvektige venner, noen av de går jevnlig til dps (i perioder, så snart de er bittelitt bedre får de jo ikke mer behandling). Overvekten er overhodet ikke tema, det bare anerkjennes at de har problemer med mat pga psyken, og at utredning/behandling  ifht overvekt ikke er aktuelt så lenge de er så psykisk syke som de er. Hun ene røyker også, og er også anbefalt å fortsette å røyke for å ikke trigge problemene sine ytterligere. Så det er på det nivået der behandling foregår. 

Fastlegene anbefaler disse om å søke operasjon. Samtidig som de vet de sliter psykisk. Helt håpløst system! 

Takk. Det er tydelegvis konsensus her inne at ein «kan berre få henvisning til DPS» eller «berre få psykolog» når det første er som du beskriv og det andre er mogleg om ein har nokre titalls tusen til å gje ein privatpraktiserande av eigen lomme.

Realiteten er at kapasiteten er for liten og er problemet ditt «berre» overvekt og overspising, då er det nokon med meir alvorlege lidelser som får prioritet. Det er riktig, men samtidig håplaust. 

Skrevet

Jeg tror det er veldig kjipt for en som har gått ned et helt menneske før, må ty til hjelp egentlig. Og når man bare ikke får det til i hue så har man lett for å være sinna på hele verden. Lever man i en prinsesseverden og blir dullet med hele tiden, er det nok et slag i trynet og face verden når man virkelig må. Er veldig spent på fortsettelsen..

• Liker 8
Skrevet
20 minutter siden, Trollmora skrev:

Mener å huske at det vektmålet på ca 5%(individuelt) kom etter kurset er ferdig. Veiinga mener jeg er for å se at hodet er med, at det faktisk går inn det som læres og da er det bra å klare å stoppe vektoppgang. 

• Liker 1
Skrevet

Det jeg kjenner til fra Helsevesenet når det gjelder hjelp for fedme,er helt fantastisk.Og dere som unnskylder henne og HD selv,bør ikke glemme at jobben må en gjøre selv,istedenfor å lage seg alle mulige unnskyldninger som årsak for hvorfor man er sykelig overvektig,og at Helsevesenet er så dårlig når det gjelder tilbud til sykelige overvektige.Hun viser ingen tegn,i løpet av dette kurset,på at hun er istand til å slanke seg og beholde ny vekt.Så jeg fatter ikke hvorfor hun bruker så mye tid på å snappe fra kurset,isteden for å konsentrere seg om det hun er der for,nemlig å være tilstede både fysisk og mentalt.

• Liker 13
Gjest Beatbox
Skrevet
4 minutter siden, tutsi123 skrev:

Det jeg kjenner til fra Helsevesenet når det gjelder hjelp for fedme,er helt fantastisk.Og dere som unnskylder henne og HD selv,bør ikke glemme at jobben må en gjøre selv,istedenfor å lage seg alle mulige unnskyldninger som årsak for hvorfor man er sykelig overvektig,og at Helsevesenet er så dårlig når det gjelder tilbud til sykelige overvektige.Hun viser ingen tegn,i løpet av dette kurset,på at hun er istand til å slanke seg og beholde ny vekt.Så jeg fatter ikke hvorfor hun bruker så mye tid på å snappe fra kurset,isteden for å konsentrere seg om det hun er der for,nemlig å være tilstede både fysisk og mentalt.

Hva hun ikke gjør for klikk og likes....myyye viktigere det tydeligvis enn å slå av mob og faktisk ta til seg det som blir sagt på kurset!

Gjest Beatbox
Skrevet
13 timer siden, Sisti skrev:

Enig. Det offentlige skal stadig mase om hvor viktig det er å bekjempe overvekt, men å styrke helsevesenet til å faktisk behandle overvekt grundig? Nei det gidder vi ikke! 

Men når HD og gjengen i flere år har gått i bresjen og sagt at man kan da være sunn og overvektig, happy og tilfreds...så plutselig skal hun altså ha hjelp fordi * mannen fanget henne på kamera *....les: åh dæven..har jeg blitt så stor ......så sier det alt om redigering og det å leve på en løgn...Møte seg selv i døra kan være svært så ubehagelig!

Skrevet (endret)

Men..hvis man er på et sånt kurs i alle disse ukene og ikke viser tegn til fremgang (fysisk, psykisk, man fortsetter i samme spor osv..) på noen måte, hva gjør man da?

Endret av Butternut
  • Liker 1
Skrevet
13 minutter siden, Butternut skrev:

Men..hvis man er på et sånt kurs i alle disse ukene og ikke viser tegn til fremgang på noen måte, hva gjør man da?

Fremgang er ikke bare vektnedgang.

• Liker 1
Skrevet
6 minutter siden, arnoyb skrev:

Fremgang er ikke bare vektnedgang.

Neida, jeg mente hele "pakka"

• Liker 1
Gjest Beatbox
Skrevet
19 minutter siden, Butternut skrev:

Men..hvis man er på et sånt kurs i alle disse ukene og ikke viser tegn til fremgang på noen måte, hva gjør man da?

Da er det på tide å spørre seg selv om hvor motivert/interessert man egentlig er i å ta tak i problemet. For slik hun fremstår nå virker hun totalt uinteressert i å ta tak i noe som helst. Det er sutring og klaging over en lav sko...selv om hun prøver å fortelle verden hvor awesome hun til stadighet er...

Skrevet
1 time siden, Navios skrev:

Takk. Det er tydelegvis konsensus her inne at ein «kan berre få henvisning til DPS» eller «berre få psykolog» når det første er som du beskriv og det andre er mogleg om ein har nokre titalls tusen til å gje ein privatpraktiserande av eigen lomme.

Realiteten er at kapasiteten er for liten og er problemet ditt «berre» overvekt og overspising, då er det nokon med meir alvorlege lidelser som får prioritet. Det er riktig, men samtidig håplaust. 

Men jeg nevte og at flere betaler operasjonen selv for minst 80 000 nok og har aldri vurdert psykolig eller terapitimer før dette fra egne penger. Da har man strengt tatt råd. 

• Liker 1
Skrevet

Bloggen, podcast og snapchat virker som et eneste stort sammensurium av forsvarstaler for status quo. 

• Liker 4
Skrevet

Intet nytt under solen med andre ord.

• Liker 1
Gjest Beatbox
Skrevet
8 minutter siden, Prinsesse788 skrev:

Intet nytt under solen med andre ord.

Kan da ikke forandre noe i * unicorn* land!! :skratte:

Skrevet

Logg av noen mnd du Helene. Prøv å finn ut hvem du egentlig er, og hvem du vil være. 

Må være utrolig slitsomt å være pålogga og utlevere seg selv hele tiden når man er i såpass ubalanse. 

• Liker 15
Skrevet
3 minutter siden, hippyskippy skrev:

Logg av noen mnd du Helene. Prøv å finn ut hvem du egentlig er, og hvem du vil være. 

Må være utrolig slitsomt å være pålogga og utlevere seg selv hele tiden når man er i såpass ubalanse. 

Hun sa her om dagen på Snap at idag følte hun seg skikkelig ufresh. Eller den gangen hun gråt før hun tok bilde av seg selv i undertøy. Hvem sitter og poster bilder og Snaps da? Jo HD

• Liker 12
Gjest Beatbox
Skrevet
1 minutt siden, Miranda16 skrev:

Hun sa her om dagen på Snap at idag følte hun seg skikkelig ufresh. Eller den gangen hun gråt før hun tok bilde av seg selv i undertøy. Hvem sitter og poster bilder og Snaps da? Jo HD

Hun er manipulerende til tusen! * gråter før jeg tar bilde av meg selv *..Sympati ønskes!! Legger ut bildet og haler i land masse sympati, klikk og likes fordi hun er såååå tøff som la ut bilde selv om hun gråt først....Altså.....

Skrevet (endret)
22 hours ago, Sisti said:

Enig. Det offentlige skal stadig mase om hvor viktig det er å bekjempe overvekt, men å styrke helsevesenet til å faktisk behandle overvekt grundig? Nei det gidder vi ikke! 

Har det virkelig gått deg hus forbi at folkehelsa jobber intenst med å innformere befolkningen om hva som er de riktige valgene når det kommer til kosthold og ernæring. Her har vi også et konkret bevis at det offentlige også henvender seg til den enkelte ved å tilby kurs i kosthold og ernæring for sterkt overvektige. Hva mere krever du, at alle overvektige skal diagnostiseres som psykriatriske tilfeller og behandles deretter? Å si at helsevesenet ikke tar problemet på alvor er jo helt feil å si. At enkelte grupper som psykiske utviklingshemmede trenger intens oppfølging for å unngå livsstilsykdommer er vi vel enige om, at vokse, oppegående mennesker ikke klarer å regulere næringsinntaket sitt er jo bare trist.

Endret av filifjonka
  • Liker 15
Gjest
Dette emnet er låst for flere svar.
  • Opprett ny...