Gå til innhold

Helene Drage

Fremhevede innlegg

Skrevet
19 timer siden, Beatbox skrev:

Fuck skjønnhetstyranniet sier hun...og det kommer fra hun som har vippe-extencions, sponset hårpleie og får lagt negler ganske ofte?? Og blogger om sminke og hudpleie???? :klo:

Selvinnsikt er jo totalt mangelvare hos den dama. 

Hun er jo så opptatt av at hun elsker seg selv, kroppen sin, kurvene sine og trives slik hun er. Allikevel går det ikke mange dager mellom hun legger ut gamle bilder av seg selv på Insta, de evinnelige bildene i oransje bikini foran en motorsykkel på stranda. Hun skulle nok ønske seg tilbake til den vekta hun hadde der, selv om hun ikke vil innrømme det, verken for seg selv eller andre. Også trenger hun komplimenter, så klart. 

• Liker 13
Videoannonse
Annonse
Gjest Beatbox
Skrevet
1 time siden, Era Vulgaris skrev:

Selvinnsikt er jo totalt mangelvare hos den dama. 

Hun er jo så opptatt av at hun elsker seg selv, kroppen sin, kurvene sine og trives slik hun er. Allikevel går det ikke mange dager mellom hun legger ut gamle bilder av seg selv på Insta, de evinnelige bildene i oransje bikini foran en motorsykkel på stranda. Hun skulle nok ønske seg tilbake til den vekta hun hadde der, selv om hun ikke vil innrømme det, verken for seg selv eller andre. Også trenger hun komplimenter, så klart. 

Det er som noen sa; hun er dronningen av selvmotsigelser....Lever man på en løgn møter man seg selv i døra på et eller annet tidspunkt....ting tyder på at det er det som har skjedd nå..

Skrevet

Tråden er ryddet for brukerdebatt.
/lillesky (mod)

Gjest Gillians
Skrevet

Kan hun snart klare å slutte å skrive "om det gir noen mening?" hele tiden? Eller "haha!" Det hadde hevet tekstene betraktelig hvis hun hadde klart å være litt mer variert i språkbruken. Jeg kan forstå at man sier de samme ordene og vendingene for mye, men når man faktisk skriver det ned burde det ikke være så vanskelig å se at overforbruket er stort.

Hun skriver på bloggen at overvektige gjerne går i for store klær og at hun i butikken anbefaler folk å gå ned i størrelse.  Men jeg syns hun selv svært ofte går i alt for små størrelser, tror ikke jeg hadde helt stolt på rådene hennes.

Gjest Beatbox
Skrevet (endret)
22 minutter siden, Gillians skrev:

Kan hun snart klare å slutte å skrive "om det gir noen mening?" hele tiden? Eller "haha!" Det hadde hevet tekstene betraktelig hvis hun hadde klart å være litt mer variert i språkbruken. Jeg kan forstå at man sier de samme ordene og vendingene for mye, men når man faktisk skriver det ned burde det ikke være så vanskelig å se at overforbruket er stort.

Hun skriver på bloggen at overvektige gjerne går i for store klær og at hun i butikken anbefaler folk å gå ned i størrelse.  Men jeg syns hun selv svært ofte går i alt for små størrelser, tror ikke jeg hadde helt stolt på rådene hennes.

Endret av Beatbox
Skrevet (endret)

"det er ikke bare,bare....  " fra dagens pod-cast.Jeg burde ikke ha hørt på,for det går jo i samme tralten hele tiden,og jeg kan virkelig ikke fatte at hun er noe forbilde/inspirator for overvektige damer...  Tvert imot,hun legger nok mer sten til byrden,for de som trenger å slanke seg.Men det tror jeg ikke hun skjønner selv.

Endret av tutsi123
  • Liker 11
Skrevet
31 minutter siden, tutsi123 skrev:

"det er ikke bare,bare....  " fra dagens pod-cast.Jeg burde ikke ha hørt på,for det går jo i samme tralten hele tiden,og jeg kan virkelig ikke fatte at hun er noe forbilde/inspirator for overvektige damer...  Tvert imot,hun legger nok mer sten til byrden,for de som trenger å slanke seg.Men det tror jeg ikke hun skjønner selv.

Jeg tror også at følgerne hennes finner henne mer til å være en lenestol enn en motivator til positiv endring i dårlig mønster og vaner. 

• Liker 8
Skrevet
27 minutter siden, tutsi123 skrev:

Hun tar ikke eierskap for noe. Hun tror at noe mange nok ganger så blir det en sannhet for henne og øker troverdigheten. Det forklarer at hun gidder å bruke timesvis på de evige repetisjonene. Er man litt oppgående og har fulgt hennes en stund så skjønner man at det er ren bs.

• Liker 7
Skrevet

Noen som har lyst å gi en kort oppsummering av det hun sier i podcasten? Orker ikke å bruke en halvtime + på å høre hun gjenta seg selv eller omformulere det hun sier🙊 

Skrevet
På 11.3.2018 den 7.34, Sahara_ skrev:

Den ser jeg, jeg mente gjerne på egne penger. Flere opererer seg jo for 80 000 NOK, så å påstå at man ikke har råd til psykologtimer på egne penger blir litt feil i mitt hode. Men jeg ville trodd at om man søker opp terapi/psykolog med overvekt som spesifikt tema, så finner man noen som har mer erfaring på området. - That being said, ingen av de jeg kjenner tror jeg en gang har FORSØKT å finne et slikt tilbud. 

Tilbudet finnes knapt. Spiseforstyrrelser er veldig komplekst, og spesialistene er få. Og jeg vil tro at tilbud innen det private er heller magert.

• Liker 5
Skrevet

Jeg kan aldri tenke meg at en fastlege ikke vil sette seg på bakbeina ved en forespørsel om henvisning til DPS for en med sykelig overvekt. Det er en alvorlig psykisk lidelse

Man kan også kontakte brukerforeninger for å få støtte.

HD har hatt flere muligheter med ulike coacher. Hun var sist i kontakt med en i Oslo. Hun var hos han en gang. Han skulle t.o.m skrive gjesteinnlegg som vi ikke så snurten av

Jeg håper hun er nok motivert til å ta imot den hjelpen hun har fått tilbudt nå

• Liker 3
Gjest Navios
Skrevet (endret)
33 minutter siden, Miranda16 skrev:

Jeg kan aldri tenke meg at en fastlege ikke vil sette seg på bakbeina ved en forespørsel om henvisning til DPS for en med sykelig overvekt. Det er en alvorlig psykisk lidelse

Man kan også kontakte brukerforeninger for å få støtte.

HD har hatt flere muligheter med ulike coacher. Hun var sist i kontakt med en i Oslo. Hun var hos han en gang. Han skulle t.o.m skrive gjesteinnlegg som vi ikke så snurten av

Jeg håper hun er nok motivert til å ta imot den hjelpen hun har fått tilbudt nå

Eg ber om orsak, men basert på det innlegget ditt er det heilt åpenbart at du aldri har trengt hjelp for mellom-alvorlig psykisk sjukdom. 

Det fungerer nemleg slik: 

1) vær sjuk, men ikkje sjuk nok til å bli innlagt

2) få henvisning til DPS

3) vent i 8-16 månader på at behandleren din (som du sjølv måtte cold calle for å høyre om hen hadde plass) skal ha kapasitet

4) bli ørlite betre

5) få beskjed om at du ikkje har rett på meir behandling frå DPS fordi du er for frisk

6) vent på tilbakefall og gjenta 1)

Endret av Navios
Skrevet
26 minutter siden, Navios skrev:

Eg ber om orsak, men basert på det innlegget ditt er det heilt åpenbart at du aldri har trengt hjelp for mellom-alvorlig psykisk sjukdom. 

Det fungerer nemleg slik: 

1) vær sjuk, men ikkje sjuk nok til å bli innlagt

2) få henvisning til DPS

3) vent i 8-16 månader på at behandleren din (som du sjølv måtte cold calle for å høyre om hen hadde plass) skal ha kapasitet

4) bli ørlite betre

5) få beskjed om at du ikkje har rett på meir behandling frå DPS fordi du er for frisk

6) vent på tilbakefall og gjenta 1)

Nå baserte jeg punktene på at det er muligheter. Jeg motstrider ikke at de alvorlige, kroniske psykiske lidelser trenger langvarig behandling.  Det norske helsetilbudet folk med psykiske lidelser er altfor dårlig, men hvis man kan velge å se de få mulighetene som finnes. Det er faktisk også kommunale tilbud man kan benytte som er lettere tilgjengelig. Å henvises til DPS er et godt utgangspunkt

• Liker 2
Skrevet

Jeg syns hun er kjempemotiverende, jeg vil nemlig aldri ende opp som henne. 

• Liker 13
Skrevet

Jeg syns bloggen hennes var veldig bra i begynnelsen. Da hun skrev ærlig om å gå ned i vekt og styrketrening. På den tiden følte jeg at jeg lærte veldig mye av henne. Jeg skjønte mer om hvordan det føles å slite med overvekt og noen av de mange grunnene til at overvekt kan oppstå. 

Det er veldig synd at det er så dårlig tilbud til overvektige i Norge, at det skal være så vanskelig å få riktig hjelp når man trenger det. 

• Liker 4
Gjest Beatbox
Skrevet
47 minutter siden, Javasoft skrev:

Jeg syns bloggen hennes var veldig bra i begynnelsen. Da hun skrev ærlig om å gå ned i vekt og styrketrening. På den tiden følte jeg at jeg lærte veldig mye av henne. Jeg skjønte mer om hvordan det føles å slite med overvekt og noen av de mange grunnene til at overvekt kan oppstå. 

Det er veldig synd at det er så dårlig tilbud til overvektige i Norge, at det skal være så vanskelig å få riktig hjelp når man trenger det. 

Men man kan jo begynne å lure på hva hun egentlig ønsker når hun er så til de grader negativ på kurset...Hun har fått hjelp før men var like negativ dengang...Utakknemlig eller generelt bitchy??

Gjest Sisti
Skrevet
1 hour ago, Miranda16 said:

Nå baserte jeg punktene på at det er muligheter. Jeg motstrider ikke at de alvorlige, kroniske psykiske lidelser trenger langvarig behandling.  Det norske helsetilbudet folk med psykiske lidelser er altfor dårlig, men hvis man kan velge å se de få mulighetene som finnes. Det er faktisk også kommunale tilbud man kan benytte som er lettere tilgjengelig. Å henvises til DPS er et godt utgangspunkt

De fleste vil jo ikke slippe i nærheten av DPS bare pga overvekt. De må lide av noe mer alvorlig, og gjør de det, får de behandling for det konkrete de plages av, og da er ikke overvekt et tema for det er ikke akutt nok. Når de viser ørlite bedring (og sånn sett er gode nok til å kunne få terapi ifht overvekt også) er det takk og farvel, du er ikke lenger akutt psykisk syk nok til at vi kan hjelpe deg. 

Jeg har flere sykelig overvektige venner, noen av de går jevnlig til dps (i perioder, så snart de er bittelitt bedre får de jo ikke mer behandling). Overvekten er overhodet ikke tema, det bare anerkjennes at de har problemer med mat pga psyken, og at utredning/behandling  ifht overvekt ikke er aktuelt så lenge de er så psykisk syke som de er. Hun ene røyker også, og er også anbefalt å fortsette å røyke for å ikke trigge problemene sine ytterligere. Så det er på det nivået der behandling foregår. 

Fastlegene anbefaler disse om å søke operasjon. Samtidig som de vet de sliter psykisk. Helt håpløst system! 

Skrevet
7 minutter siden, Sisti skrev:

De fleste vil jo ikke slippe i nærheten av DPS bare pga overvekt. De må lide av noe mer alvorlig, og gjør de det, får de behandling for det konkrete de plages av, og da er ikke overvekt et tema for det er ikke akutt nok. Når de viser ørlite bedring (og sånn sett er gode nok til å kunne få terapi ifht overvekt også) er det takk og farvel, du er ikke lenger akutt psykisk syk nok til at vi kan hjelpe deg. 

Jeg har flere sykelig overvektige venner, noen av de går jevnlig til dps (i perioder, så snart de er bittelitt bedre får de jo ikke mer behandling). Overvekten er overhodet ikke tema, det bare anerkjennes at de har problemer med mat pga psyken, og at utredning/behandling  ifht overvekt ikke er aktuelt så lenge de er så psykisk syke som de er. Hun ene røyker også, og er også anbefalt å fortsette å røyke for å ikke trigge problemene sine ytterligere. Så det er på det nivået der behandling foregår. 

Fastlegene anbefaler disse om å søke operasjon. Samtidig som de vet de sliter psykisk. Helt håpløst system! 

Veldig interessant. Det er skremmende når så stor andel av befolkningen som er overvektige og har fedme. Lite samfunnsøkonomisk og det er et fremmedord blant mange politikere

• Liker 1
Gjest Sisti
Skrevet
16 minutter siden, Miranda16 said:

Veldig interessant. Det er skremmende når så stor andel av befolkningen som er overvektige og har fedme. Lite samfunnsøkonomisk og det er et fremmedord blant mange politikere

Enig. Det offentlige skal stadig mase om hvor viktig det er å bekjempe overvekt, men å styrke helsevesenet til å faktisk behandle overvekt grundig? Nei det gidder vi ikke! 

Skrevet

Enig i at det er mye som burde vært mye bedre i helsevesenet, men nå er jo Helene en av de heldige som har fått timer med psykolog. Hun har også fått muligheten til å bli med på startkursene. Utenom det har hun kurs både som personlig trener og kostholdsveileder. I tillegg har hun tilsynelatende venner og bekjente med mye kunnskap innenfor samme feltet, og har hatt minst en coach på telefonlisten. For meg fremstår det som at alt ligger til rette for at hun skal lykkes. Men om hun ikke er åpen for hjelpen og motivert til å gjøre jobben selv, så hjelper ingenting. 

• Liker 8
Gjest
Dette emnet er låst for flere svar.
  • Opprett ny...