Gå til innhold

Helene Drage

Fremhevede innlegg

Skrevet (endret)

For at folk skal bli motivert og inspirert, så er det fra folk suksesshistorier. Ren psykologi. 

HD var en stor inspirasjonskilde for mange den gang hun gikk ned 60 kg. Ja alle kan få tilbakefall og det er utrolig vanlig, men de folk ser opptil er det som kjemper seg tilbake noe ikke hun har klart. Hun snakker alltid om å reise seg igjen, men gjør hun virkelig det? Når hun svinger i humør så er det vanskelig å være en inspirasjonskilde.Hun forvirrer leserne med evige motsigelse, hvite løgner som følge av disse svingingene. Hun viser verken vilje eller styrke.  Hun klarer på sykehusets forslag til trening fordi det er for grunnleggende, men tar heisen på jobb. Hva er budskapet hennes? Hun lærer ikke oss å nå mål. Å sette mål er alfa og omega for å lykkes. Det gir motivasjon. Å nå mål gir motivasjon. Dette er noe som er totalt fraværende.

Hun kaster bort verdifull tid med å bruke tid på disse programmene. Hvem kjøper dem? Hun jobber ikke engang som PT lenger, trener sporadisk.... Ikke lett å skjønne. 

Endret av Miranda16
  • Liker 17
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Tråden er ryddet for spekulasjoner.
/lillesky (mod)

Skrevet

Helene skriver i bloggen sin at hun er i tvil om hun virkelig er klar for å gjøre en endring, til å gå all in, å ta i mot hjelp. Hun som sier at hun "har prøvd ALT", men ingenting funker. Derfor vurderer hun nå slankeoperasjon... Altså. Egentlig har hun ikke prøvd NOENTING om hun ikke er klar, motivert og dedikert, noe hun bekrefter at hun ikke er. 

I tillegg skriver hun at hun orker ikke tanken på kritikk, kommentarer og gode råd. Men ligger like etter ut lettkledde bilder i sosiale medier rett etterpå. 

Hun skriver at hun vegret seg for å legge ut bilde av sjokoladen på bordet, fordi hun var redd for at hun kom til å få kommentarer om at det var derfor hun var feit osv. Men bildet kommer rett under de ordene. 

I følge Helene suger disse tingene ut energien hennes. Men hvorfor i alle dager legger hun ut ting som hun er REDD for å dele?? Hun er ikke akkurat en person med sterk psyke, som rister av seg eventuelle kommentarer. Hun har sagt selv at hun kan tenke på den ene negative kommentaren lenge, selvom hun har fått 50 positive kommentarer. Slutt å utsett deg for sånt da, om du tar det sånn inn på deg? Jeg blir så oppgitt!

• Liker 23
Skrevet

Det er og blir fascinerende med folk som lever i total fornektelse.

• Liker 9
Skrevet
45 minutter siden, Halloi skrev:

Helene skriver i bloggen sin at hun er i tvil om hun virkelig er klar for å gjøre en endring, til å gå all in, å ta i mot hjelp. Hun som sier at hun "har prøvd ALT", men ingenting funker. Derfor vurderer hun nå slankeoperasjon... Altså. Egentlig har hun ikke prøvd NOENTING om hun ikke er klar, motivert og dedikert, noe hun bekrefter at hun ikke er. 

Jeg kan skjønne denne ambivalensen. Å kvitte seg med noe som holder følelsene i sjakk er vanskelig, og man er nødt til å "face" de følelsene man har prøvd å døyve. Det er derfor får så mange tilbakefall, gjerne flere ganger. 

Det betyr ikke at man ikke skal ta ansvar. Det er ingen enn hun selv som må ta jobben. Hvis man lar bitterheten tar overhånd og legger skyld på sine omgivelser, er det hun nå står ovenfor dødfødt.

Hun har i allefall ingenting å tape på å prøve, men hun må gi alt og ikke halvhjertet. Dette er antagelig den siste sjansen hun får

• Liker 5
Skrevet
1 time siden, Miranda16 skrev:

Jeg kan skjønne denne ambivalensen. Å kvitte seg med noe som holder følelsene i sjakk er vanskelig, og man er nødt til å "face" de følelsene man har prøvd å døyve. Det er derfor får så mange tilbakefall, gjerne flere ganger. 

Det betyr ikke at man ikke skal ta ansvar. Det er ingen enn hun selv som må ta jobben. Hvis man lar bitterheten tar overhånd og legger skyld på sine omgivelser, er det hun nå står ovenfor dødfødt.

Hun har i allefall ingenting å tape på å prøve, men hun må gi alt og ikke halvhjertet. Dette er antagelig den siste sjansen hun får

Ja, men om hun døyver følelser med mat, så bør hun jo slutte å sette seg i sårbare posisjoner, slutte å legge ut innlegg som provoserer til å gi henne den kritikken hun ikke takler, om det resulterer i at hun overspiser den påfølgende kvelden.. Hun mener ikke at det er leserne sin feil som gjør at hun er der hun er i dag?

Hva med å ikke legge ut noe i det hele tatt? Eller hvertfall frem til hun har jobbet seg opp til en sunn og sterk mental helse, slik at hun ikke tar ting så personlig eller hardt inn på seg? Og om hun må blogge fordi hun føler hun skylder noen noe (som hun selvfølgelig ikke gjør) så kan hun holde seg til blogginnlegg som er inspirerende og positive (uten å være personlig), om det så bare betyr et innlegg i uken, eller sjeldnere. 

• Liker 9
Skrevet (endret)
34 minutter siden, Halloi skrev:

Ja, men om hun døyver følelser med mat, så bør hun jo slutte å sette seg i sårbare posisjoner, slutte å legge ut innlegg som provoserer til å gi henne den kritikken hun ikke takler, om det resulterer i at hun overspiser den påfølgende kvelden.. Hun mener ikke at det er leserne sin feil som gjør at hun er der hun er i dag?

Hva med å ikke legge ut noe i det hele tatt? Eller hvertfall frem til hun har jobbet seg opp til en sunn og sterk mental helse, slik at hun ikke tar ting så personlig eller hardt inn på seg? Og om hun må blogge fordi hun føler hun skylder noen noe (som hun selvfølgelig ikke gjør) så kan hun holde seg til blogginnlegg som er inspirerende og positive (uten å være personlig), om det så bare betyr et innlegg i uken, eller sjeldnere. 

Ja, helt enig. Vet ikke om det kaoset i hodet fører til at hun ukritisk "spyr" ut den første tanken som kommer opp i hodet hennes? Hun burde i aller høyeste grad skjerpe seg på dette området. Hun er 30 og det er noe av det som gjør at hun mister mye troverdighet som igjen fører til et sammensurium av motsigelser. Det man legger ut på nett, blir heller aldri borte. Uttalelser hjemsøke deg for alltid og det er noe som skjer konstant. Man må bli helt tappet for energi og måtte forsvare seg hele tiden. Ikke sunt 

Verste jeg hører er at bloggere skylder på alder og at de burde visst bedre. Nettvett er noe alle som er aktive på SOME bør vite

Endret av Miranda16
  • Liker 7
Skrevet

Hver gang hun er på det kurset så er alt bare så utrolig negativt. Virker ikke som hun er LITT motivet engang,  (ref snap om trøstespising og dårlige dager) Hadde jeg vært henne hadde jeg trolig droppa det kurset og satsa 100% på psykolog. Må være utrolig kjipt å ha dårlige dager mer enn man har gode.

• Liker 13
Gjest Beatbox
Skrevet
1 time siden, Butternut skrev:

Hver gang hun er på det kurset så er alt bare så utrolig negativt. Virker ikke som hun er LITT motivet engang,  (ref snap om trøstespising og dårlige dager) Hadde jeg vært henne hadde jeg trolig droppa det kurset og satsa 100% på psykolog. Må være utrolig kjipt å ha dårlige dager mer enn man har gode.

Men hun ber sååååå om de dårlige dagene...Hun sier at hun ikke takler kritikk, at noen gir henne råd osv osv...Da er det bare èn ting å gjøre...dropp å blogge, legge ut bilder på IG. For hun er veldig klar over at det blir reaksjoner over enkelte av bildene og innleggene...da blir hun deppa og deppa = trøstespising. Men dropper hun det..nope..nettopp fordi det legitimerer trøstespisingen!!

Skrevet

Synes snapet idag overhodet ikke er negativ. Virker som hun har blitt bevisstgjort endel av problemene sine angående overspising. Det å bli tvunget til å face realitetene kan ikke være lett og jeg tror hun som følge av dette er helt tappet.

Etter møtet hos psykologen så virker det som hun har fått identifisert problemet/problemene. Må ha vært enorme fortrengningsmekanismer i sving. Selv har jeg resonnert meg frem til endel av kjernen for lenge siden.

• Liker 8
Skrevet
16 minutter siden, Miranda16 skrev:

Synes snapet idag overhodet ikke er negativ. Virker som hun har blitt bevisstgjort endel av problemene sine angående overspising. Det å bli tvunget til å face realitetene kan ikke være lett og jeg tror hun som følge av dette er helt tappet.

Etter møtet hos psykologen så virker det som hun har fått identifisert problemet/problemene. Må ha vært enorme fortrengningsmekanismer i sving. Selv har jeg resonnert meg frem til endel av kjernen for lenge siden.

Det har jeg også..

• Liker 1
Skrevet

Herregud så lei jeg er av det evige «jenter må heie på jenter uansett»-tjatet. Det er da virkelig ikke det denne dagen handler om. 

• Liker 10
Skrevet

Hun har lenge sagt at grunnen til at hun la på seg igjen etter å ha gått ned 60kg var at hun ikke hadde hodet med på veien, så jeg skjønner ikke hvorfor hun ikke har oppsøkt psykolog tidligere. 

• Liker 5
Skrevet
7 minutter siden, Jilt skrev:

Hun har lenge sagt at grunnen til at hun la på seg igjen etter å ha gått ned 60kg var at hun ikke hadde hodet med på veien, så jeg skjønner ikke hvorfor hun ikke har oppsøkt psykolog tidligere. 

Er det ikke fint at hun har søkt hjelp nå da? Hun sa vel at psykologen var på sykehuset, så det er nok en del av kurset hun er på.

• Liker 5
Skrevet
33 minutter siden, neiognei skrev:

Er det ikke fint at hun har søkt hjelp nå da? Hun sa vel at psykologen var på sykehuset, så det er nok en del av kurset hun er på.

Jo nettop. Synes det er trist hun ikke har gjort det før siden det tydeligvis hjalp henne umiddelbart

• Liker 2
Skrevet (endret)
47 minutter siden, Jilt skrev:

Når man sliter med avhengighet som er et middel for og døyve følelse. så kan det være forferdelig vanskelig å finne alternativer da det krever at du må face problemene. Virkeligheten er at det ikke løser dem, snarere tvert imot.Ambivalens er en stor faktor medvirkende faktor for at man ikke går 100% inn for å gjøre noe med det.  Som hun sa på snap så har hun fått noen aha opplevelser de siste dagene. Problemer har vært fortrengt og dermed foregår mye i underbevisstheten

Man må virkelig ville det selv og ikke ta tak i det fordi andre mener hun bør det

Et annet problem at behandlingsapparatet har så begrensede ressurser, men det er mulig.

Håper hun nå får en behandler for det er der hun må begynne.

Endret av Miranda16
  • Liker 1
Skrevet

I innlegget «min hudpleierutine» skriver hun at det er sponset, men at hun har fått det til jul av tanten sin.

Hva er korrekt?

• Liker 1
Skrevet
4 timer siden, Prinsesse788 skrev:

I innlegget «min hudpleierutine» skriver hun at det er sponset, men at hun har fått det til jul av tanten sin.

Hva er korrekt?

Hun skriver jo at hun har fått den oransje kremen av tanten, så vil tolke det som at denne var en gave mens resten er sponset gjennom samarbeidet hennes med Ellos :)

• Liker 3
Skrevet

Takk for svar!

Gjest
Dette emnet er låst for flere svar.
  • Opprett ny...