Gå til innhold

Helene Drage

Fremhevede innlegg

Skrevet
1 minutt siden, Miranda16 skrev:

Samme her. Hun er nok en person som søker bekreftelse når hun føler seg dritt. Forstå det, dem som kan.

Men hvem får hun egentlig bekreftelse av og hvilken bekreftelse av slike bilder? :frkk:

• Liker 6
Videoannonse
Annonse
Skrevet
20 minutter siden, Trollmora skrev:

Men hvem får hun egentlig bekreftelse av og hvilken bekreftelse av slike bilder? :frkk:

Menn

• Liker 2
Skrevet
29 minutter siden, Miranda16 skrev:

Menn

Spesielt interesserte..😂

• Liker 5
Skrevet

Ny runde med beastmode?? Har hun virkelig ikke nok med seg selv for tiden? Eller er det ikke noe oppfølging I det hele tatt på disse programmene hennes?

• Liker 13
Gjest Beatbox
Skrevet
36 minutter siden, Trollmora skrev:

Ny runde med beastmode?? Har hun virkelig ikke nok med seg selv for tiden? Eller er det ikke noe oppfølging I det hele tatt på disse programmene hennes?

Hva gjør man ikke for noen skarve kroner....

Skrevet

Nei, det er ikke alle dager man føler seg på topp, men stort sett føler man seg jo bra nok og i hvertall for bra til å tigge om oppmerksomhet. Kan virkelig oppmerksomhet fra fullstendig ukjente få en til å føle seg bedre?

• Liker 9
Gjest Beatbox
Skrevet
8 minutter siden, filifjonka skrev:

Nei, det er ikke alle dager man føler seg på topp, men stort sett føler man seg jo bra nok og i hvertall for bra til å tigge om oppmerksomhet. Kan virkelig oppmerksomhet fra fullstendig ukjente få en til å føle seg bedre?

Ja faktisk...der og da...instant fix...varer bare en kort stund og så er det tilbake til start...

Skrevet
20 timer siden, Miranda16 skrev:

Nå har HD gått enormt opp i vekt og har selv sagt hun sliter med overspising. Hvorfor bruker man den definisjonen om seg selv hvis den ikke går inn under diagnosen spiseforstyrrelser? For meg er det uforståelig å "skryte" på seg en (alvorlig) sykdom

Hun sier hun har gått ned mange titalls kg flere ganger. Synes det vitner om en med overspising

Dersom kriteriet for operasjon at man ikke har en spiseforstyrrelse, så skjønner jeg ikke hvorfor hun sier at hun kvalifiserer for den. Dette er vel noe en lege må utrede grundigere før man får klarsignal?

Det er jo veldig mange som bruker alvorlige diagnoser ukritisk. Det er ikke sjelden man ser bloggere skrive at de har angst f.eks. Og jeg tviler på at alle disse har gått til en spesialist og fått en diagnose. Depresjon og overspising er vel blant de diagnosene man tydeligvis kan gi seg selv.

• Liker 2
Skrevet
10 minutter siden, Ohno skrev:

Det er jo veldig mange som bruker alvorlige diagnoser ukritisk. Det er ikke sjelden man ser bloggere skrive at de har angst f.eks. Og jeg tviler på at alle disse har gått til en spesialist og fått en diagnose. Depresjon og overspising er vel blant de diagnosene man tydeligvis kan gi seg selv.

Ja, det er helt håpløst. Vi får se hva konklusjonen blir.

Det blir i allefall beintøft for henne fremover. Det hun opplever nå, er bare begynnelsen. 

• Liker 2
Skrevet

Hmm. Håper hun faktisk har tenkt å kjøre beastmode selv også..

• Liker 7
Skrevet

Tråden er ryddet for spekulasjoner.
/lillesky (mod)

Skrevet
6 timer siden, Butternut skrev:

Hmm. Håper hun faktisk har tenkt å kjøre beastmode selv også..

Syns det er vittig at hun aldri har fullført sine egne programmer, spesielt som overvektig hvor hun kunne brukt seg selv som salgsargument "jeg mista 10 kg på dette programmet" eller lignende :P

• Liker 13
Gjest Gillians
Skrevet
38 minutter siden, Sahara_ skrev:

Syns det er vittig at hun aldri har fullført sine egne programmer, spesielt som overvektig hvor hun kunne brukt seg selv som salgsargument "jeg mista 10 kg på dette programmet" eller lignende :P

Syns ikke vittig er riktige ordet, mer trist. Jeg hadde aldri gitt penger for et program der den som lager det ikke har utført det selv. 

Skrevet

Jeg klarer ikke helt å se troverdigheten i disse trenings og kostholdprogrammene hun selger samtidig som hun selv nå går på obligatoriske kurs for overvektige der slankeoperasjon er under vurdering. 

• Liker 28
Skrevet
18 timer siden, skruf skrev:

Jeg klarer ikke helt å se troverdigheten i disse trenings og kostholdprogrammene hun selger samtidig som hun selv nå går på obligatoriske kurs for overvektige der slankeoperasjon er under vurdering. 

Man kan være kunnskapsrik selv om man ikke greier å gjennomføre det man kan i sitt daglige liv. Det finnes økonomer med økonomiske problemer og leger som røyker. Så det å være overvektig og det å kunne mye om trening og kosthold trenger ikke være gjensidig utelukkende. Jeg sier ikke at dette gjelder HD da jeg ikke vet noe om hvor mye kunnskap hun sitter på.

• Liker 12
Gjest Gillians
Skrevet
49 minutter siden, Ohno skrev:

Man kan være kunnskapsrik selv om man ikke greier å gjennomføre det man kan i sitt daglige liv. Det finnes økonomer med økonomiske problemer og leger som røyker. Så det å være overvektig og det å kunne mye om trening og kosthold trenger ikke være gjensidig utelukkende. Jeg sier ikke at dette gjelder HD da jeg ikke vet noe om hvor mye kunnskap hun sitter på.

Selvfølgelig kan man vite en god del uten å klare å gjennomføre selv. Og jeg tror absolutt Helene sitter på en god del kunnskap. Men når det kommer til treningsprogram ville jeg aldri tatt råd eller program fra en som ikke har gjort programmet selv, eller har særlig treningsglede eller evne. Det er rett og slett så mye "learning by doing" når det kommer til å trene, det er så mye man lærer underveis, tips man kan gi til andre, moderasjoner av øvelser og ikke minst en erfaring med hvor raskt man kan bli bedre osv. Klart, en overvektig kunne gjerne gitt meg rådet "løp 45 minutter 3 ganger i uka", men for mer spesifikke tips og oppfølging hadde jeg vendt meg til en som hadde sport som en stor del av jobben og livsstilen sin. Det skaper troverdighet, noe Helene mangler på treningsområdet. 
Hvis en lege, som røyker, hadde anbefalt meg et røykeslutt-program som han hadde laget selv hadde jeg for eksempel også blitt ytterst skeptisk og ment det nærmet seg svindel. Hadde han derimot gitt meg et godkjent gratis program, som han innrømmet at han hadde prøvd å følge, men ikke klart,  så kunne han fortsatt vært en støtte, fortalt hva som var vanskeligst osv.  
Helene prøver derimot å tjene penger på noe hun verken har gjennomført eller har særlig peiling på. 

Skrevet
45 minutter siden, Gillians skrev:

Selvfølgelig kan man vite en god del uten å klare å gjennomføre selv. Og jeg tror absolutt Helene sitter på en god del kunnskap. Men når det kommer til treningsprogram ville jeg aldri tatt råd eller program fra en som ikke har gjort programmet selv, eller har særlig treningsglede eller evne. Det er rett og slett så mye "learning by doing" når det kommer til å trene, det er så mye man lærer underveis, tips man kan gi til andre, moderasjoner av øvelser og ikke minst en erfaring med hvor raskt man kan bli bedre osv. Klart, en overvektig kunne gjerne gitt meg rådet "løp 45 minutter 3 ganger i uka", men for mer spesifikke tips og oppfølging hadde jeg vendt meg til en som hadde sport som en stor del av jobben og livsstilen sin. Det skaper troverdighet, noe Helene mangler på treningsområdet. 
Hvis en lege, som røyker, hadde anbefalt meg et røykeslutt-program som han hadde laget selv hadde jeg for eksempel også blitt ytterst skeptisk og ment det nærmet seg svindel. Hadde han derimot gitt meg et godkjent gratis program, som han innrømmet at han hadde prøvd å følge, men ikke klart,  så kunne han fortsatt vært en støtte, fortalt hva som var vanskeligst osv.  
Helene prøver derimot å tjene penger på noe hun verken har gjennomført eller har særlig peiling på. 

Jeg skjønner hva du mener, og jeg hadde vært skeptisk selv. Jeg vet ikke når hun begynte dette beastmode-programmet (jeg har kanskje litt lite informasjon om Helene til å uttale meg), men hun har jo greid å gå ned i vekt før, og trente veldig mye i denne perioden etter hva jeg har skjønt. Så det er derfor jeg tenker at hun har kunnskap på området, men manglende gjennomføringsevne. Jeg hadde nok ikke syntes det hadde vært veldig motiverende med en trener som skulle presse meg til å gjennomføre noe hun ikke "gidder" å gjøre selv, men jeg tror hun vet hvordan det skal gjøres. Jeg personlig synes det er mer motiverende med en som kan få meg til presse meg ved å gå foran som et eksempel.

• Liker 5
Skrevet

Det er jo litt merkelig at to stykker med alminnelige inntekter fortsatt leier leilighet...?

• Liker 3
Skrevet
19 minutter siden, Hilde444 skrev:

Det er jo litt merkelig at to stykker med alminnelige inntekter fortsatt leier leilighet...?

Hvorfor? Er vel bare i Norge hvor dette ses på som merkelig

• Liker 22
Skrevet

Som regel er det jo egenkapitalen det står på, ikke alle som prioriteter å spare 300K på konto :)

• Liker 4
Gjest
Dette emnet er låst for flere svar.
  • Opprett ny...