Gå til innhold

Helene Drage

Fremhevede innlegg

Skrevet

Etter å ha lyttet litt til podcasten om livsstilsendring må jeg si hun ikke imponerer så mye. Gjentar seg hele tiden, og klarer ikke gjennomføre noen mål over kort tid. Hva er da poenget med podcast? Hun får jo ikke lyttere opp av sofaen, og ikke seg selv heller. Og instagram... :link::ohmy: Må man virkelig rive av seg mest mulig klær for oppmerksomhet? Blir så oppgitt av det som florerer på nett as..

• Liker 16
Videoannonse
Annonse
Skrevet (endret)
1 time siden, Mistenksom skrev:

Etter å ha lyttet litt til podcasten om livsstilsendring må jeg si hun ikke imponerer så mye. Gjentar seg hele tiden, og klarer ikke gjennomføre noen mål over kort tid. Hva er da poenget med podcast? Hun får jo ikke lyttere opp av sofaen, og ikke seg selv heller. Og instagram... :link::ohmy: Må man virkelig rive av seg mest mulig klær for oppmerksomhet? Blir så oppgitt av det som florerer på nett as..

Jeg skjønner heller ikke hvorfor hun bruker timesvis i uka på denne podcasten. Det er gjentagelse på gjentagelser, full av motsigelser og løgner. 

På generelt grunnlag er manipulering et svært vanlig trekk hos folk med avhengighet. Manipulasjon for seg selv og andre

Ser ut som den nye strategien for å få positiv feedback er fra mennene når alle andre ødelegger livet hennes å se igjennom disse løgnene. Det er så ironisk at jeg ikke kan få sagt det at hun kler av seg når hun sier hun er mer enn det ytre

Så den nye målgruppen er menn. Hvor mange bilder av seg i lakk og lær har hun lagt ut på SOME de siste dagene?

Endret av Miranda16
  • Liker 19
Skrevet
12 timer siden, Miranda16 skrev:

Jeg skjønner heller ikke hvorfor hun bruker timesvis i uka på denne podcasten. Det er gjentagelse på gjentagelser, full av motsigelser og løgner. 

På generelt grunnlag er manipulering et svært vanlig trekk hos folk med avhengighet. Manipulasjon for seg selv og andre

Ser ut som den nye strategien for å få positiv feedback er fra mennene når alle andre ødelegger livet hennes å se igjennom disse løgnene. Det er så ironisk at jeg ikke kan få sagt det at hun kler av seg når hun sier hun er mer enn det ytre

Så den nye målgruppen er menn. Hvor mange bilder av seg i lakk og lær har hun lagt ut på SOME de siste dagene?

Så enig!! Tenkte først at «en ny podcast jeg kan følge», men etter noen episoder ble det stort sett gjentakelser. Jeg tenker slankeoperasjon er store greier, men noen tar litt for lett på det. Nå sikter jeg ikke til Helene, men hun viser ikke at hun prøver å gå ned på egen hånd når hun er mest opptatt av å si alt er greit når hun ikke har trent, spist riktig osv. Blir så feil for meg. Utdannet PT og noe innen ernæring? Da tenker jeg viljestyrken er det hun bør jobbe med først. Og de bildene er jo bare helt lavmål :sulosi:

• Liker 7
Skrevet

Men altså, alle kan jo ta en utdanning som PT eller innenfor ernæring. Det betyr jo ikke at en er egnet til å drive med det, eller setter kunnskapen ut i live. Det betyr bare at du har bestått de prøvene du må, for å kunne jobbe som det.

• Liker 7
Skrevet
21 minutter siden, ~Mocca~ skrev:

Men altså, alle kan jo ta en utdanning som PT eller innenfor ernæring. Det betyr jo ikke at en er egnet til å drive med det, eller setter kunnskapen ut i live. Det betyr bare at du har bestått de prøvene du må, for å kunne jobbe som det.

Det er ikke mange vekttall. Hun sier at ikke samme diett fungerer for alle, men hun tok kaka når hun sa at Folkeinstituttets anbefalinger ikke var det heller

Når hun elsket PT-jobben så skjønner jeg ikke at hun sluttet? Hun sa at arbeidstidene ulempelige, det er jo også en butikkjobb. Hun er butikksjef på toppen, så det innebærer enda mer uforutsigbarhet

Hun snakker så mye om rutiner, men det virker som en stor utfordring og det går nok på det mentale. Hun sier at hun har sperrer. 

• Liker 5
Skrevet

De eneste kundene hun hadde var familie og venner. Da får man det nok ikke helt til å gå rundt. I tillegg gå rundt med folk som faktisk klarer å lykkes, når du selv ikke gjør det er vel ikke akkurat et trivelig arbeidsmiljø.

• Liker 9
Gjest Gillians
Skrevet

Hun har ikke delt annet enn ett av de lær-bildene på instragram. Noe sier meg at hun ikke ble helt fornøyd...Hvis hun faktisk er så god til å posere foran kamera og speil kan hun nok ha inntrykk av at hun er mindre enn hun er og dermed lure seg selv litt. Virker sånn. 

Skrevet

Er ikke sikkert hun har lov. Dette er jo ikke hennes bilder.

• Liker 4
Gjest Gillians
Skrevet
2 minutter siden, Prinsesse788 skrev:

Er ikke sikkert hun har lov. Dette er jo ikke hennes bilder.

Men hun sa hun gledet seg til å dele dem med oss, derfor jeg stusser. 

Skrevet

Har hun ikke delt lenken til butikken da? Jeg vil kalle det å dele.

• Liker 4
Skrevet

Jeg lurer veldig på hva som er "greia" med alle de bildene hun tar med lukkede øyne?

• Liker 5
Gjest Beatbox
Skrevet
9 minutter siden, tutsi123 skrev:

Jeg lurer veldig på hva som er "greia" med alle de bildene hun tar med lukkede øyne?

Det er vel for å vise de sponsede? vippene og hvor flink hun er til å sminke seg..trur eg..

Skrevet

Trening er kjempeviktig - for å få en sunn og frisk kropp. Men det er jo nesten umulig å trene seg ned i vekt uten å samtidig endre kostholdet. De fleste er jo enige om at «trening tar gram, mens kosthold tar kilo».

For henne, som har problemer med motivasjonen, så burde hun jo ha fokus på kosthold nå, ettersom det tydeligvis er vekttap som er første prioritet for henne nå.

Hun som har såpass mange kilo ekstra burde gå over på lavkarbo, det hadde vært perfekt kosthold for henne. Kiloene raser jo av i starten når man spiser ketogent, hvilket ville gitt henne en pangstart og hjulpet masse på motivasjonen. 

• Liker 11
Skrevet

Kjære @LadyBlaBla .

:)Flott at lavkarbo funket for deg, men du burde være særdeles forsiktig med å anbefale andre dietter.

• Liker 25
Gjest supernova_87
Skrevet (endret)

Hele greia er jo bare supertrist. Og det får meg til å tenke på hva denne bloggingen gjør med folk. Blir fokus så mye på "utad" og hva man skal være for de som vurderer, og å "ikke la dem vinne" at man mister helt fokus på livet sitt. Jeg har tenkt på dette med tanke på andre bloggere også. De sier jo de har det så bra, eller av og til og at de har det jo litt dårlig. Men et liv som virker drevet fremover av et sirkus (selv når de fleste virker enige om at sirkuset bare er noe tull) ... ja, jeg klarer ikke å forestille meg at det kan være noe godt. Verken for den ene eller andre bloggeren. Generelt tenker jeg at bloggere nærmest skulle ha blitt reddet fra seg selv. Mange av dem i alle fall. Behovet for bekreftelse av ansiktsløse fremmede er så stort at man ikke lytter til kroppen (og da tenker jeg ikke sånn en trøstespiser ikke lytter til kroppen), men sånn en utbrent og kjempesmell og leve-hele-livet-uten-å-skjønne-hva-det-handler-om ikke lytter til kroppen. Fasade, fremdrift og "å fikse" er viktigere enn å bare ta det helt ned og erkjenne hvor fucked up ting er. 

Psykolog-psykolog-psykolog. Terapi-terapi-terapi.

Klart vi alle flykter. Jeg flykter så sinnsykt. Gjemmer meg selv blant annet med å drukne meg i fremmedes problemstillinger på KG. Men jeg har mitt eget livsprosjekt på siden, er bare at jeg ikke orker det alltid. Orker ikke være ekte. Orker ikke være til. Men jeg vet ikke, kanskje noen av bloggerne har endt opp med å bare være skallene, og har helt glemt hvordan det virkelig er inni uten tilbakemeldingene, uten flukten?

Endret av Rainstorm
Skrevet (endret)
2 timer siden, tutsi123 skrev:

Hver gang jeg ser bilder av henne, så ser det ut som hun ekstremt uopplagt ut. Det skjer med et veldig fyldig ansikt. Se på gamle bilder av henne, så ser du forskjell

Endret av Miranda16
  • Liker 8
Skrevet

Er det noen her som har tall på hvor mange lesere/følgere hun har? Hvor mange som egentlig hører på disse poddene?

Hun drifter en FB side, to podcaster (livsstilsendring helt ærlig og Usensurert), én Ig-konto og og tre snapkontoer. Én privat/HD, énfor Zizzi Nordby (butikken), også gjestesnsapper hun for (ironisk nok) Sunn fokus.

Altså, hun bruker jo ENORMT med tid på dette. Tid hun burde lagt på på seg selv, hus hjem og hund og mann!

Tenker jo at dette i bunn og grunn handler pr-kåthet og oppmerksomhet, men det må da vitterlig finnes bedre og mer tilfredsstillende måter/kanaler å få oppmerksomhet på?! 

Hun befinner seg virkelig i et "ekkokammer" nå. Lurer på åssen det hele vil ende.

• Liker 15
Skrevet
1 time siden, Prinsesse788 skrev:

Kjære @LadyBlaBla .

:)Flott at lavkarbo funket for deg, men du burde være særdeles forsiktig med å anbefale andre dietter.

Haha, okei. Skal være veldig forsiktig, det kan jo være livsfarlig selvsagt.. 😂

• Liker 3
Skrevet
2 minutter siden, LadyBlaBla skrev:

Haha, okei. Skal være veldig forsiktig, det kan jo være livsfarlig selvsagt.. 😂

Det kan faktisk det:laugh:

• Liker 4
Gjest
Dette emnet er låst for flere svar.
  • Opprett ny...