Gjest Beatbox Skrevet 23. februar 2018 #7221 Skrevet 23. februar 2018 Når beina på pidestallen blir for høye mister man bakkekontakten...hun er et glitrende eksempel på det..
TiGi:) Skrevet 23. februar 2018 #7222 Skrevet 23. februar 2018 Hun har holdt på veldig mye lenger enn 3-4 år... Høsten 2011 (i fitnessperioden hennes) hadde hun som mål å stille i bodyfitness våren 2012, enda hun var godt over 100kg. De som mente det var urealistisk var haters... Hun hadde også en logg på et treningsforum med åpenbare løgner. Påsto bl.a. å ha tatt en ekte, uassistert pullup 😂 13
filifjonka Skrevet 23. februar 2018 #7223 Skrevet 23. februar 2018 (endret) 3 hours ago, Wenda said: Mulig for deg. Ikke for meg. Jeg kjenner hodet og alt bare vegrer seg om jeg får råd fra en liten og spinkel person som aldri har vært tykk, aldri hatt problemer med forholdet til mat osv. Jeg syns det er mye lettere å få og ta råd fra noen som faktisk vet hvor vanskelig det er Det har jeg selvsagt full forståelse for, men nå kan jo ikke du strengt talt vite hvordan denne personen har sett ut før, kan du vel. Kanskje du står rett ovenfor en suksessrik slankehistorie? Endret 23. februar 2018 av filifjonka 5
Miranda16 Skrevet 23. februar 2018 #7224 Skrevet 23. februar 2018 2 timer siden, Wenda skrev: Mulig for deg. Ikke for meg. Jeg kjenner hodet og alt bare vegrer seg om jeg får råd fra en liten og spinkel person som aldri har vært tykk, aldri hatt problemer med forholdet til mat osv. Jeg syns det er mye lettere å få og ta råd fra noen som faktisk vet hvor vanskelig det er Det er som å si til en onkolog at h*n ikke kan sette seg inn i det å ha kreft, fordi vedkommende ikke har hatt hatt den diagnosen. De som jobber med dette har kompetanse på det de holder på med. I de fleste yrker, er yrkesutøvelse bygget på kompetanse ikke egenerfaring. Mange frivillige organisasjoner har ofte medlemmer med brukererfaring noe som kan være et bra supplement Jeg synes også det er en meget tynn unnskyldning at hun ikke vil sette livet sitt på vent for å dra på rehabilitering. Hun har også sagt at hun ikke vil planlegge livet rundt trening. Annet en jobben, så har hun ingen forpliktelser. Sier litt viljen til å ville gjøre endringer Å forbedre helsen i kontrollerte omgivelser nok kan være en fin vei å gå med tanke på rehabilitering. Å gå poliklinisk kan fort bli en hvilepute avhengig av hyppigheten på oppfølgingen. "Det er nok lettere å ta seg en potetgull pose eller to i uka." 22
monstergospel Skrevet 23. februar 2018 #7225 Skrevet 23. februar 2018 3 minutter siden, Miranda16 skrev: Det er som å si til en onkolog at h*n ikke kan sette seg inn i det å ha kreft, fordi vedkommende ikke har hatt hatt den diagnosen. De som jobber med dette har kompetanse på det de holder på med. I de fleste yrker, er yrkesutøvelse bygget på kompetanse ikke egenerfaring. Mange frivillige organisasjoner har ofte medlemmer med brukererfaring noe som kan være et bra supplement Jeg synes også det er en meget tynn unnskyldning at hun ikke vil sette livet sitt på vent for å dra på rehabilitering. Hun har også sagt at hun ikke vil planlegge livet rundt trening. Annet en jobben, så har hun ingen forpliktelser. Sier litt viljen til å ville gjøre endringer Å forbedre helsen i kontrollerte omgivelser nok kan være en fin vei å gå med tanke på rehabilitering. Å gå poliklinisk kan fort bli en hvilepute avhengig av hyppigheten på oppfølgingen. "Det er nok lettere å ta seg en potetgull pose eller to i uka." Hun må sette livet like mye på vent ved å ta operasjon også.. Så det er en helt latterlig unnskyldning ja!! 3
Gjest Gillians Skrevet 23. februar 2018 #7226 Skrevet 23. februar 2018 Jeg får ikke følelsen av at hun liker å trene nå i det hele tatt. En sånn "fat camp" hørtes jo faktisk temmelig luksus ut! Selv som normalvektig ville jeg gjerne fått et slikt opplegg på statens regning hvor jeg kunne fokusere 100% på trening og bli en best mulig versjon av seg selv. Kan skjønne at det er kjedelig å høre så mye om kosthold gang på gang, men det er jo alltid noe nytt å lære der og! Hun har ærlig talt kun tatt noen kortere trenings- og kosholdskurs, det er ikke snakk om at hun er fullt utlært og "kan alt". Selv om det er holdningen hun uttrykker. Hadde hun virkelig vært interessert i disse feltene hadde hun garantert vært mer lysten på å lære mer. En operasjon er tross alt et inngrep i kroppen, det er alltid skummelt! Jeg ville virkelig prøvd alt annet før det, og nettopp det å måtte sette "livet litt på vent" kunne kanskje vært akkurat det hun trengte. Men neida, det er ikke noe for "prinsesse Helene". Sorry, altså, men i det siste syns jeg hun har vist utrolig arrogante, bedrevitende og "jeg er best"-holdninger som jeg syns er ganske motbydelige, og umodne.
honoluluu Skrevet 23. februar 2018 #7227 Skrevet 23. februar 2018 Hvis hun kan så mye og er så flink - hva med å melde seg på rehabiliteringskurset og vise dem en gang for alle? Hva har hun å tape? Tenk så motiverende, både for seg selv og for andre! Mestringsfølelsen! Men nei. Den gang ei. 5
Mynona Skrevet 23. februar 2018 #7228 Skrevet 23. februar 2018 Tråden er ryddet for omtale av kropp. Mynona, mod. 1
Hummingbird2 Skrevet 23. februar 2018 #7229 Skrevet 23. februar 2018 (endret) 3 timer siden, Miranda16 skrev: Jeg synes også det er en meget tynn unnskyldning at hun ikke vil sette livet sitt på vent for å dra på rehabilitering. Hun har også sagt at hun ikke vil planlegge livet rundt trening. Annet en jobben, så har hun ingen forpliktelser. Sier litt viljen til å ville gjøre endringer Ikke tolk dette som noe forsvar til Helene. For det er det absolutt ikke (!) Men jeg har faktisk lest studier som konkluderte med at over 98% av de som drar på sånne livsstilsopphold legger på seg alt++ igjen. Så samfunskostnadene er faktisk mindre med slankeoperasjon. Flere klarer å holde vekten nede selv etter 5 år. Disse rehabiliteringsoppholdene er svindyre, og gir så å si null effekt når man ser på langtidsstudier. Endret 23. februar 2018 av Hummingbird2 2
Miranda16 Skrevet 23. februar 2018 #7230 Skrevet 23. februar 2018 9 minutter siden, Hummingbird2 skrev: Ikke tolk dette som noe forsvar til Helene. For det er det absolutt ikke (!) Men jeg har faktisk lest studier som konkluderte med at over 98% av de som drar på sånne livsstilsopphold legger på seg alt++ igjen. Så samfunskostnadene er faktisk mindre med slankeoperasjon. Flere klarer å holde vekten nede selv etter 5 år. Disse rehabiliteringsoppholdene er svindyre, og gir så å si null effekt når man ser på langtidsstudier. Ja, jeg ser helt klart den. Hvis prognosen kun noen få prosent så er det uholdbart. Selv synes jeg det er uforståelig at så mange går opp det meste igjen. Synd at opphold over tid, ikke vil hjelpe folk å opparbeide seg gode rutiner og får en verktøykasse. HD trenger terapi, men det store problemet er at hun ikke har den ydmykheten og motivasjonen som trengs for å prøve å begynne å nøste i problemene dessverre. Har man ikke evne til å vise ydmykhet, eie sine problemer, og så ha motivasjon så vil ikke prognosene for ulike behandlinger være stor HD er sin egen verste fiende 9
filifjonka Skrevet 23. februar 2018 #7231 Skrevet 23. februar 2018 (endret) En bekjent som nettopp har gjennomført et rehabiliteringsopplegg på Feiringklinikken sier det rett ut, folk er ikke villig til å legge om livsstilen sin, selv nå de får en alvorlig sykdom. Det heter, "man må jo kose seg" og "får jeg ikke spise ribbe på juleaften"? Selv har vedkomende redusert vekten sin med 30 kg og kolesterolet fra de normerte 5,5 til 1,5 uten stetiner, så det er mulig. Endret 25. februar 2018 av filifjonka 11
Miranda16 Skrevet 23. februar 2018 #7232 Skrevet 23. februar 2018 (endret) 13 minutter siden, filifjonka skrev: En bekjent som nettopp har gjennomført et rehsbiliteringsopplegg på Feiringklinikken sier det rett ut, folk er ikke villig til å legge om livsstilen sin, selv nå de får en alvorlig sykdom. Det heter, "man må jo kose seg" og "får jeg ikke spise ribbe på juleaften"? Selv har vedkomende redusert vekten sin med 30 kg og kolesterolet fra de normerte 5,5 til 1,5 uten stetiner, så det er mulig. Hvis man setter det litt i perspektiv, så er mat en avhengighet for dem og er man ikke topp motivert så er prognosen dårlig. Det samme gjelder alkoholikere og rusmisbrukere. Det fysiske og/eller psykiske suget er så sterkt at all fornuft blir kastet ut av vinduet. Avhengighet ødelegger på så mange andre områder i livet også Har en venninne som var på et sånt opphold og det første hun spiste til middag når hun kom hjem var ribbe. En alkoholiker kan ikke ta seg en øl for å kose seg, da blir det en six-pack eller mer og så drikker man daglig igjen En cannabisrøyker som har en avhengighet kan ikke ta seg en rev i helgen for å kose seg, Disse typer av avhengighet kan man i stor grad unngå ved og ikke gå på puben, eller slutte å henge med de som røyker, men det kan man ikke i samme grad gjøre med mat. Man må spise for kroppens del og i svært mange sosiale settinger er det mat. Endret 23. februar 2018 av Miranda16 19
filifjonka Skrevet 23. februar 2018 #7233 Skrevet 23. februar 2018 32 minutter siden, Miranda16 said: Hvis man setter det litt i perspektiv, så er mat en avhengighet for dem og er man ikke topp motivert så er prognosen dårlig. Det samme gjelder alkoholikere og rusmisbrukere. Det fysiske og/eller psykiske suget er så sterkt at all fornuft blir kastet ut av vinduet. Avhengighet ødelegger på så mange andre områder i livet også Har en venninne som var på et sånt opphold og det første hun spiste til middag når hun kom hjem var ribbe. En alkoholiker kan ikke ta seg en øl for å kose seg, da blir det en six-pack eller mer og så drikker man daglig igjen En cannabisrøyker som har en avhengighet kan ikke ta seg en rev i helgen for å kose seg, Disse typer av avhengighet kan man i stor grad unngå ved og ikke gå på puben, eller slutte å henge med de som røyker, men det kan man ikke i samme grad gjøre med mat. Man må spise for kroppens del og i svært mange sosiale settinger er det mat. Ja, mat må man ha. Så var det å velge litt smart.
Miranda16 Skrevet 23. februar 2018 #7234 Skrevet 23. februar 2018 (endret) 34 minutter siden, filifjonka skrev: Ja, mat må man ha. Så var det å velge litt smart. Kaloririk mat er som et rusmiddel, så lett er det ikke. Det er mye drittmat, chips og sjokolade i den heimen. Kunne spist enn 200gr med sjokolade daglig, men i motsetning til de som trøstepiser er at jeg kan kontrollere meg. Det samme med en som nyter alkohol i ny og ned og en alkoholiker, en alkoholiker klarer ikke begrense inntaket Endret 23. februar 2018 av Miranda16 7
filifjonka Skrevet 23. februar 2018 #7235 Skrevet 23. februar 2018 33 minutter siden, Miranda16 said: Kaloririk mat er som et rusmiddel, så lett er det ikke. Det er mye drittmat, chips og sjokolade i den heimen. Kunne spist enn 200gr med sjokolade daglig, men i motsetning til de som trøstepiser er at jeg kan kontrollere meg. Det samme med en som nyter alkohol i ny og ned og en alkoholiker, en alkoholiker klarer ikke begrense inntaket Ja kjære, er jeg fult i stand til, men jeg gjør det ikke.
Miranda16 Skrevet 24. februar 2018 #7236 Skrevet 24. februar 2018 (endret) Altså jeg skjønner ikke hvorfor hun ikke kan bruke topper som henger litt nedenfor midjen. Hele fokuset på antrekket er på de mindre flatterende områder. Bam, rett i ansiktet. Å kle seg riktig er å fremheve de positive sider også skjule de mindre positive. Hun sier hun er selvsikker på hvordan hun kler, men altså.....Kjenner jeg klør i fingrene for å gi henne en makeover Endret 24. februar 2018 av Miranda16 9
Kartoffel Skrevet 24. februar 2018 #7237 Skrevet 24. februar 2018 Jeg skjønner at hun vil være stolt av kroppen sin,men jeg skjønner ikke hvorfor hun vil kle seg sånn at hun virkelig fremhever magen som hun er minst fornøyd med.. 10
gjestgitt Skrevet 24. februar 2018 #7239 Skrevet 24. februar 2018 Det skjørtet kledde hun seg absolutt ikke, til å være butikksjef for Zizzi så har hun utrolig lite peiling på å kle seg etter størrelse. 14
Miranda16 Skrevet 24. februar 2018 #7240 Skrevet 24. februar 2018 6 minutter siden, gjestgitt skrev: Det skjørtet kledde hun seg absolutt ikke, til å være butikksjef for Zizzi så har hun utrolig lite peiling på å kle seg etter størrelse. Str er en ting, men hun velger helt feil snitt på klærne. Det hadde ikke spilt noe rolle om dette skjørtet var 10 str større 9
Fremhevede innlegg