arnoyb Skrevet 23. februar 2018 #7201 Skrevet 23. februar 2018 Akkurat nå, Luka_S skrev: Hun har ikke bestemt seg for om hun vil ha operasjon og hun vil ikke på "fat-camp". Hva skal hun gjøre da? Fortsette i samme tralten til hun på magisk vis går ned av seg selv? Det er flere alternativer der du kan få hjelp...Var i iallefall det da jeg deltok. Man er jo der for å få hjelp, ikke for å "fortsette i samme tralten". 2
Luka_S Skrevet 23. februar 2018 #7202 Skrevet 23. februar 2018 4 minutter siden, arnoyb skrev: Det er flere alternativer der du kan få hjelp...Var i iallefall det da jeg deltok. Man er jo der for å få hjelp, ikke for å "fortsette i samme tralten". Jo, jeg skjønner det, men hun er jo så utrolig negativ til alt på kurset, så det virker ikke som hun vil ta til seg noen ting. Hvis hun vet alt dette (bedre enn alle!) fra før, så kunne hun jo bare latt være å ta kurset, da. Hvis hun ikke egentlig har bestemt seg for operasjon og ikke vil innrømme det, slik @Trollmora sier. 6
arnoyb Skrevet 23. februar 2018 #7203 Skrevet 23. februar 2018 Akkurat nå, Luka_S skrev: Jo, jeg skjønner det, men hun er jo så utrolig negativ til alt på kurset, så det virker ikke som hun vil ta til seg noen ting. Hvis hun vet alt dette (bedre enn alle!) fra før, så kunne hun jo bare latt være å ta kurset, da. Hvis hun ikke egentlig har bestemt seg for operasjon og ikke vil innrømme det, slik @Trollmora sier. Ja hun er veldig negativ, det er jeg helt enig i. Tipper det ikke løsner før hun kommer seg over på "den andre siden". Men det at så mange her inne vet hva hun tenker og mener hele tiden er jo like irriterende som Helene sin negativitet. 2
filifjonka Skrevet 23. februar 2018 #7204 Skrevet 23. februar 2018 All den tid "rådene" man skal gi baserer seg utprøvde vitenskapelige metoder har da størrelsen på formidleren null å si. 1
Luka_S Skrevet 23. februar 2018 #7205 Skrevet 23. februar 2018 1 minutt siden, arnoyb skrev: Ja hun er veldig negativ, det er jeg helt enig i. Tipper det ikke løsner før hun kommer seg over på "den andre siden". Men det at så mange her inne vet hva hun tenker og mener hele tiden er jo like irriterende som Helene sin negativitet. Jeg synes det hadde vært mye mer realt hvis hun kunne si at hun skal ta operasjon og stå for det. Ikke noe negativt med det, hvis det er det som skal til for at hun skal klare å holde vekta nede, så all respekt. At hun gikk ut og ville dele det som satt så langt inne, at hun hadde tatt kontakt med lege pga overvekten, synes jeg var utrolig tøft og bra gjort. Derfor er det ganske skuffende at det virker som om hun kjemper med nebb og klør mot det som skal hjelpe henne med det hun faktisk har bedt om hjelp til! 10
arnoyb Skrevet 23. februar 2018 #7206 Skrevet 23. februar 2018 Akkurat nå, Luka_S skrev: Jeg synes det hadde vært mye mer realt hvis hun kunne si at hun skal ta operasjon og stå for det. Ikke noe negativt med det, hvis det er det som skal til for at hun skal klare å holde vekta nede, så all respekt. At hun gikk ut og ville dele det som satt så langt inne, at hun hadde tatt kontakt med lege pga overvekten, synes jeg var utrolig tøft og bra gjort. Derfor er det ganske skuffende at det virker som om hun kjemper med nebb og klør mot det som skal hjelpe henne med det hun faktisk har bedt om hjelp til! Men har hun bestemt seg eller er det kg som har bestemt henne for operasjon? Tror du bestemmer deg og ombestemmer deg mye på et sånn kurs. 1
Wenda Skrevet 23. februar 2018 #7207 Skrevet 23. februar 2018 6 minutter siden, filifjonka skrev: All den tid "rådene" man skal gi baserer seg utprøvde vitenskapelige metoder har da størrelsen på formidleren null å si. Mulig for deg. Ikke for meg. Jeg kjenner hodet og alt bare vegrer seg om jeg får råd fra en liten og spinkel person som aldri har vært tykk, aldri hatt problemer med forholdet til mat osv. Jeg syns det er mye lettere å få og ta råd fra noen som faktisk vet hvor vanskelig det er 5
Luka_S Skrevet 23. februar 2018 #7208 Skrevet 23. februar 2018 2 minutter siden, arnoyb skrev: Men har hun bestemt seg eller er det kg som har bestemt henne for operasjon? Tror du bestemmer deg og ombestemmer deg mye på et sånn kurs. Hun sier hun ikke har bestemt seg, så vi må gå ut fra det. Og hun er generelt negativ til alle andre alternativer, så hva gjenstår? Bare lurer.
Luka_S Skrevet 23. februar 2018 #7209 Skrevet 23. februar 2018 1 minutt siden, Wenda skrev: Mulig for deg. Ikke for meg. Jeg kjenner hodet og alt bare vegrer seg om jeg får råd fra en liten og spinkel person som aldri har vært tykk, aldri hatt problemer med forholdet til mat osv. Jeg syns det er mye lettere å få og ta råd fra noen som faktisk vet hvor vanskelig det er Det er en grunn til at instruktørene på Grete Roede-kursene må ha gått på kursene og gått ned i vekt selv. 5
arnoyb Skrevet 23. februar 2018 #7210 Skrevet 23. februar 2018 Akkurat nå, Luka_S skrev: Hun sier hun ikke har bestemt seg, så vi må gå ut fra det. Og hun er generelt negativ til alle andre alternativer, så hva gjenstår? Bare lurer. At du faktisk klarer å legge om livsstilen uten operasjon med psykologhjelp i prosessen er også et alternativ. Så nei det er ikke bare "fatcamp" eller operasjon. 1
Luka_S Skrevet 23. februar 2018 #7211 Skrevet 23. februar 2018 1 minutt siden, arnoyb skrev: At du faktisk klarer å legge om livsstilen uten operasjon med psykologhjelp i prosessen er også et alternativ. Så nei det er ikke bare "fatcamp" eller operasjon. Det sa jeg heller ikke. Jeg bare sa at hun virker så utrolig negativ til alle alternativene hun har fått.
arnoyb Skrevet 23. februar 2018 #7212 Skrevet 23. februar 2018 Akkurat nå, Luka_S skrev: Det sa jeg heller ikke. Jeg bare sa at hun virker så utrolig negativ til alle alternativene hun har fått. Nei men du spurte hvilke alternativer du ellers får på et start kurs, jeg svarte bare på det.
Luka_S Skrevet 23. februar 2018 #7213 Skrevet 23. februar 2018 1 minutt siden, arnoyb skrev: Nei men du spurte hvilke alternativer du ellers får på et start kurs, jeg svarte bare på det. Det var vel egentlig mer et retorisk spørsmål, siden hun som sagt har snakket ned dette kurset fra dag én.
arnoyb Skrevet 23. februar 2018 #7214 Skrevet 23. februar 2018 Akkurat nå, Luka_S skrev: Det var vel egentlig mer et retorisk spørsmål, siden hun som sagt har snakket ned dette kurset fra dag én. Okey, virker som du har veldig liten kunnskap om emnet så jeg regna med det var et seriøst spørsmål for å utvide horisonten. My bad. 2
Luka_S Skrevet 23. februar 2018 #7215 Skrevet 23. februar 2018 (endret) 1 minutt siden, arnoyb skrev: Okey, virker som du har veldig liten kunnskap om emnet så jeg regna med det var et seriøst spørsmål for å utvide horisonten. My bad. Nei, jeg har aldri gått på startkurs, jeg bare går ut fra det HD har delt på bloggen. (Og snap og insta.) Endret 23. februar 2018 av Luka_S
Wenda Skrevet 23. februar 2018 #7216 Skrevet 23. februar 2018 10 minutter siden, Luka_S skrev: Det er en grunn til at instruktørene på Grete Roede-kursene må ha gått på kursene og gått ned i vekt selv. Mulig det. Men nå er ikke Grete Roede eneste rette veien for alle og eneste alternativet. Har prøvd Grete Roede og det passet ikke meg i det hele tatt 2
Luka_S Skrevet 23. februar 2018 #7217 Skrevet 23. februar 2018 Akkurat nå, Wenda skrev: Mulig det. Men nå er ikke Grete Roede eneste rette veien for alle og eneste alternativet. Har prøvd Grete Roede og det passet ikke meg i det hele tatt Bare et eksempel på råd fra noen som har vært i samme situasjon selv, slik du snakket om. 8
Perle Skrevet 23. februar 2018 #7218 Skrevet 23. februar 2018 36 minutter siden, Rubella skrev: Det der er en av mange grunner til at jeg har mistet helt sansen for den dama. Selvmotsigelse etter selvmotsigelse. Dobbeltmoralen lenge leve... Du er ikke alene. Jeg har fått totalt avsmak. Oppførselen hennes på snap og podkaster er uspiselig og hun har virkelig vist sitt samne jeg. Fysj!! 11
Butternut Skrevet 23. februar 2018 #7219 Skrevet 23. februar 2018 Nå har jo hun gått i samme sporet i..hvor lenge? 3..4 år? Så jeg tror nok hun kommer til å gjøre det. Håper bare ikke hun blir høy på seg selv og shamer alle som ikke er under 65 kg eller hvor nå hun har tenkt å havne. 6
Rubella Skrevet 23. februar 2018 #7220 Skrevet 23. februar 2018 10 minutter siden, Perle skrev: Du er ikke alene. Jeg har fått totalt avsmak. Oppførselen hennes på snap og podkaster er uspiselig og hun har virkelig vist sitt samne jeg. Fysj!! Bra det ikke er bare meg! Jeg unnskyldte henne før, tenkte hun sleit masse og hadde mye svingninger i psyken - men nå er hun faktisk bare uforDRAGElig! Og det å legge ut på snap om at hun er så mye bedre og i en helt annen posisjon enn de andre på startkurset er helt bak mål. For det første kan de andre deltakerne følge henne på snap og få med seg dette. For det andre er hun like stor som de, og dermed i samme posisjon. Hva vet vel hun om hva de andre der har av kunnskap og har gått igjennom? 23
Fremhevede innlegg