Gå til innhold

Helene Drage

Fremhevede innlegg

Skrevet
18 minutter siden, Miranda16 skrev:

Hun har taushetsbelagt i forhold til å dele informasjon om de andre deltagerne. Selv om hun snakker om kurset på generelt grunnlag, så synes jeg ikke det er greit den arrogante holdningen hvor hun "rater" deltagerne. Hun har god helse, kan trene intensivt, spiser sunt mens de andre er på et helt annet nivå. Hun er tross alt PT og kostholdsveileder

Takk for oppklaring!

Videoannonse
Annonse
Skrevet
51 minutter siden, Miranda16 said:

Hun har ingen plager ved overvekten, trives med vekta, spiser sunt og beveger seg så hvorfor går hun på dette kurset da?

Det er vel vår skyld, vi tvinger henne til det.

• Liker 8
Skrevet
2 timer siden, Miranda16 skrev:

Hun har ingen plager ved overvekten, trives med vekta, spiser sunt og beveger seg så hvorfor går hun på dette kurset da?

Hun har jo sagt i det siste at hun ikke føler seg bra nå. Derfor går hun på dette kurset. 

• Liker 2
Skrevet

Tror hun heller skal konsentrere seg om å være 100% tilstede på dette kurset enn å sitte å henge på snap 🤷🏼‍♀️

Skrevet

Den ene snappen der hun skriver "Fysisk aktivitet er viktigere enn normalvektig! Er man normalvektig men inaktiv så er det verre enn å være overvektig og aktiv"." Men er hun egentlig kjempeaktiv med et sunt og variert kosthold? Hvordan blir man så overvektig som hun er da? Og hvorfor vurderer hun slankeoperasjon om det er sunnere å være overvektig og aktiv?

• Liker 21
Skrevet

Jeg hører gang på gang at hun ikke har bestemt seg for operasjon, men i dag la hun rehabopphold helt død -og det var pga måten de definerte trening på? Jeg tror, selv om hun påstår annet - at hun egentlig faktisk har bestemt seg, men ikke vil si det høyt enda.

• Liker 18
Skrevet
6 minutter siden, Soeuh skrev:

Den ene snappen der hun skriver "Fysisk aktivitet er viktigere enn normalvektig! Er man normalvektig men inaktiv så er det verre enn å være overvektig og aktiv"." Men er hun egentlig kjempeaktiv med et sunt og variert kosthold? Hvordan blir man så overvektig som hun er da? Og hvorfor vurderer hun slankeoperasjon om det er sunnere å være overvektig og aktiv?

Reagerte på det samme. Inaktivitet er ikke bra, viser nyere forskning, men vil gjerne se seriøs forskning på at en aktiv overvektig har bedre helse enn en normalvektig, inaktiv! 

• Liker 6
Skrevet
9 minutter siden, Miranda16 said:

Reagerte på det samme. Inaktivitet er ikke bra, viser nyere forskning, men vil gjerne se seriøs forskning på at en aktiv overvektig har bedre helse enn en normalvektig, inaktiv! 

Ingen av delene er noe å strebe etter, så jeg forstår ikke hvorfor Drage gidder å tviholde på den.. "min fæle uvane er ikke den aller verste" - well good for you then :P

• Liker 6
Skrevet

Herregud, å anklage nokon for å vere krenka må vere 2018-varianten av “du er berre misunneleg” og eg blir imponert over dei stadig meir desperate variantane. 

Og eg klarar ikkje riste av meg kor enorme steiner ho kaster rundt i glasshuset sitt. Her er eit smalt utval av ting ho har latt seg krenke av/bli irritert av/knust av/skrive enorme blogginnlegg om berre den siste tida

1) Har du sett ho motta eit råd om noko som helst nokonsinne? Lukke til, om ikkje rådet er “gjer akkurat det same som du gjer no du er kjempeflink”. Seinast for ei veke sidan gjekk ho ut og unnskyldte seg på IG fordi ho blei så lett såra av når folk prøvde å hjelpe. 

2) Ho har ukentlege blogginnlegg om korleis ho IKKJE fremjer overvekt, og det er så sårande at aldri-identifiserte-menneske anklagar ho for det

3) Hugser du alle dei heller-aldri-identifiserte-menneska som meinte at ho måtte ha sixpack for å være PT? Dei er slemme!

4) La oss ikkje gløyme då ho var på God Morgen Norge for å snakke om at nokon meinte ho ikkje burde trene i shorts (visstnok)

5) Alle kommentarer om antrekk er fatshaming. Ja, om nokon i det heile ser på ho, er det fatshaming. 

6) Då ho ikkje fekk noko særleg skjermtid i ein reklamefilm, var det fordi ho var brukt som eit feitealibi

7) ....og når ein snakker om det, ho brukte anledningen der et heilt anna menneske blei urettferdig behandla til å skrive eit langt blogginnlegg med tekst og bilder om seg sjølv og korleis ho blei behandla. 

8) Hugser du alle dei som har prøvd å nekte ho å gå i bikini om sommeren? Ikkje vi heller! Likevel har ho stilt opp på fleire artikler og photoshoots om dette.  

9) Ho la ut gråtesnaps, skreiv lange blogginnlegg OG podcast om ei dame som skreiv et blogginnlegg som ikkje handla om ho. Og for å gjere det heile enda betre, ho var ein tidligare samarbeidspartnar. 

10) Ho gjorde eit kjempepoeng av at ein t-skjorte ho fekk utdelt på ein treningsleir (der ho stort sett snappa at andre trente, og var på fylla) ikkje var stor nok, og at dei var slemme mot overvektige. 

11) Ho lagde ein stor sak av at når andre på instagram la ut lettkledde bilete skapte dei kroppspress, mens ho gjorde det motsatte, og blokkerte alle som var uenige med henne

og sist men absolutt ikkje minst

12) kurset er teit og dumt fordi dei ikkje tar høyde for at ho er så mykkje flinkere enn alle andre

Absolutt all kritikk tolkes alltid i verste mogleg meining. Alt som kan redefineres negativt gjer det. Og så klarar ho faktisk å vri det til at det er ANDRE som er krenka. Altså…. 

“Kan ikkje ha meininger i Noreg” = Kan ikkje fremme alle dårlege og mindre dårlege ideer uten heile Noreg som heiagjeng HEILE TIDA. 

Skrevet

Hun er jo ikke flinkere enn de andre på kurset. Hun er jo den minst flinke og den som trenger dette mest.

Her har vi en kvinne med altfor høy BMI som har tatt kurs innen kosthold og PT og t.o.m vært PT som sitter på et kurs for sykelig overvektige? De andre har jo ikke denne kunnskapen så at hun har det og i tillegg ikke klarer å følge dette selv forteller jo oss alle at hun er den som trenger dette mest.

Hun har en feil virkelighetsoppfatning også. Hun sier hun "har et par kg ekstra",Man er ikke på et sånt kurs da. Dette er for overvektige og det er hva hun er. Kraftig overvektig.

• Liker 24
Skrevet
10 timer siden, Trollmora skrev:

Med Ref til dagens snap’er - er det virkelig innafor å legge ut slidene fra et taushetsbelagt kurs?

Jeg vil si det er brudd på copyrighten mtp antall følgere hun har. Hadde det bare vært en slide så, men hu snappa jo mange. Hvis foredragsholder sier det er greit så er det en annen sak...

• Liker 5
Skrevet
5 timer siden, Navios skrev:

Herregud, å anklage nokon for å vere krenka må vere 2018-varianten av “du er berre misunneleg” og eg blir imponert over dei stadig meir desperate variantane. 

Og eg klarar ikkje riste av meg kor enorme steiner ho kaster rundt i glasshuset sitt. Her er eit smalt utval av ting ho har latt seg krenke av/bli irritert av/knust av/skrive enorme blogginnlegg om berre den siste tida

1) Har du sett ho motta eit råd om noko som helst nokonsinne? Lukke til, om ikkje rådet er “gjer akkurat det same som du gjer no du er kjempeflink”. Seinast for ei veke sidan gjekk ho ut og unnskyldte seg på IG fordi ho blei så lett såra av når folk prøvde å hjelpe. 

2) Ho har ukentlege blogginnlegg om korleis ho IKKJE fremjer overvekt, og det er så sårande at aldri-identifiserte-menneske anklagar ho for det

3) Hugser du alle dei heller-aldri-identifiserte-menneska som meinte at ho måtte ha sixpack for å være PT? Dei er slemme!

4) La oss ikkje gløyme då ho var på God Morgen Norge for å snakke om at nokon meinte ho ikkje burde trene i shorts (visstnok)

5) Alle kommentarer om antrekk er fatshaming. Ja, om nokon i det heile ser på ho, er det fatshaming. 

6) Då ho ikkje fekk noko særleg skjermtid i ein reklamefilm, var det fordi ho var brukt som eit feitealibi

7) ....og når ein snakker om det, ho brukte anledningen der et heilt anna menneske blei urettferdig behandla til å skrive eit langt blogginnlegg med tekst og bilder om seg sjølv og korleis ho blei behandla. 

8) Hugser du alle dei som har prøvd å nekte ho å gå i bikini om sommeren? Ikkje vi heller! Likevel har ho stilt opp på fleire artikler og photoshoots om dette.  

9) Ho la ut gråtesnaps, skreiv lange blogginnlegg OG podcast om ei dame som skreiv et blogginnlegg som ikkje handla om ho. Og for å gjere det heile enda betre, ho var ein tidligare samarbeidspartnar. 

10) Ho gjorde eit kjempepoeng av at ein t-skjorte ho fekk utdelt på ein treningsleir (der ho stort sett snappa at andre trente, og var på fylla) ikkje var stor nok, og at dei var slemme mot overvektige. 

11) Ho lagde ein stor sak av at når andre på instagram la ut lettkledde bilete skapte dei kroppspress, mens ho gjorde det motsatte, og blokkerte alle som var uenige med henne

og sist men absolutt ikkje minst

12) kurset er teit og dumt fordi dei ikkje tar høyde for at ho er så mykkje flinkere enn alle andre

Absolutt all kritikk tolkes alltid i verste mogleg meining. Alt som kan redefineres negativt gjer det. Og så klarar ho faktisk å vri det til at det er ANDRE som er krenka. Altså…. 

“Kan ikkje ha meininger i Noreg” = Kan ikkje fremme alle dårlege og mindre dårlege ideer uten heile Noreg som heiagjeng HEILE TIDA. 

Spot on!

• Liker 6
Skrevet

Jadda.. kursdag igjen, negativ som vanlig. Gått ned en kilo til denne uken.. kunne vært bedre men det er ikke det som er målet.. Ehh? Ok, hva er målet da?

Eller jo, vent, det er jo slank prinsesse operasjon som er målet. Gå ned i vekt selv er ikke så viktig. 

Lurer på om hun klarer å gå ned det hun må for å i det hele tatt få lov å utføre operasjonen jeg🤔

• Liker 16
Skrevet
26 minutter siden, monstergospel skrev:

Jadda.. kursdag igjen, negativ som vanlig. Gått ned en kilo til denne uken.. kunne vært bedre men det er ikke det som er målet.. Ehh? Ok, hva er målet da?

Målet er aller mest sannsynlig å ikke gå ned for mye for fort. Hun gikk ned en kilo, hun kunne sikkert ønske at det gikk fortere, men at det ikke er målet fordi det ikke er anbefalt å gå ned for mye for fort. 

Syns flere her er unødvendig negative til detaljer man strengt tatt ikke trenger å være negative på. Man trenger ikke alltid tolke ALT i verst tenkelige mening

• Liker 20
Skrevet (endret)
34 minutter siden, monstergospel skrev:

Eller jo, vent, det er jo slank prinsesse operasjon som er målet. Gå ned i vekt selv er ikke så viktig. 

Lurer på om hun klarer å gå ned det hun må for å i det hele tatt få lov å utføre operasjonen jeg🤔

Hun må gå ned 5% av vekta for å kvalifisere til operasjon. Hadde jeg begynt å gå ned i vekt, hadde jeg jubla, så hvorfor så negativ?? Lurer på om det virkelig er stemmer når hun virker så likegyldig?

Endret av Miranda16
  • Liker 5
Skrevet
Akkurat nå, Miranda16 skrev:

Hun må gå ned 5% av vekta for å kvalifisere til operasjon. Hadde jeg begynt å gå ned i vekt, hadde jeg jubla, så hvorfor så negativ?? Lurer på om det virkelig er stemmer når hun virker så likegyldig?

Det er veldig variabelt hvor mye du må gå ned før en operasjon. 

Skrevet
7 minutter siden, arnoyb skrev:

Det er veldig variabelt hvor mye du må gå ned før en operasjon. 

Hun har fått beskjed om 5%

• Liker 6
Skrevet
4 minutter siden, Miranda16 skrev:

Hun har fått beskjed om 5%

Okey, d bør hun jo klare greit :)

Skrevet (endret)
21 minutter siden, arnoyb skrev:

Okey, d bør hun jo klare greit :)

Ja, jeg gikk ned 10% av vekta mi på 3-4 måneder i fjor, uten veiledning! (fra 67 til 60 kg) Bare passa på kaloriinntaket. Og var konsekvent. Ingen rom for utskeielser i ukedager! Krever sjukt til selvdisiplin når man er sliten av jobb og bare vil ha en sjokolade, men det ER faktisk "bare å" IKKE spise den! Alltid ha sunne, enkle alternativer tilgjengelig når blodsukkeret er lavt. Skyr og banan er mine favoritter. :)

Tracker alt jeg spiser med MyFitnessPal! Kjekt for å holde oversikt over hvor mye man faktisk inntar av kalorier. Fort gjort å glemme de små usunne tingene - og de er dessverre de som ofte veier tyngst på kaloribalansen.

Og jeg er verken utdannet PT eller ernæringsveileder ;) (er dog ingeniør, så kan å regne!)

Endret av Rubella
  • Liker 14
Skrevet
53 minutter siden, Wenda said:

Målet er aller mest sannsynlig å ikke gå ned for mye for fort. Hun gikk ned en kilo, hun kunne sikkert ønske at det gikk fortere, men at det ikke er målet fordi det ikke er anbefalt å gå ned for mye for fort. 

Syns flere her er unødvendig negative til detaljer man strengt tatt ikke trenger å være negative på. Man trenger ikke alltid tolke ALT i verst tenkelige mening

Det avhenger vel av hvordan man går ned, ved å sulte seg eller ved å spise balansert? Jeg vil da absolutt tro at HD har potensiale til å gå ned 5 kg i uka. Selvfølgelig er  det i utgangspunktet ikke tilrådelig, men skulle man gå ned så mye når man holder seg til et kaloriprogram er det vel ingenting galt med det. "Å nei, jeg må huske å spise mere, for ellers kunne jeg risikere å gå ned for fort".

• Liker 3
Gjest
Dette emnet er låst for flere svar.
  • Opprett ny...