Gå til innhold

Helene Drage

Fremhevede innlegg

Skrevet

Kurslederne på dette startkurset bør rett og slett ta en alvorsprat med henne. Dette går langt utenfor hva som er grei oppførsel med tanke på de andre kursdeltakerne, og opplegget for øvrig! Hvis hun er så ekspert, godt trent og langt foran de andre, hvorfor er hun da i samme båt som dem, liksom. På tide å se seg selv i speilet og gjøre noen selvransakelser, og ikke minst, være ærlig med seg selv, om ikke annet. Om operasjon er målet, må hun fortsatt gjøre jobben selv etter at den er gjennomført. Nytter ikke å gå tilbake til gamle, dårlige vaner, da. Vips, så er det 60 kilo opp igjen.

• Liker 36
Videoannonse
Annonse
Skrevet
11 minutter siden, Era Vulgaris skrev:

Kurslederne på dette startkurset bør rett og slett ta en alvorsprat med henne. Dette går langt utenfor hva som er grei oppførsel med tanke på de andre kursdeltakerne, og opplegget for øvrig! Hvis hun er så ekspert, godt trent og langt foran de andre, hvorfor er hun da i samme båt som dem, liksom. På tide å se seg selv i speilet og gjøre noen selvransakelser, og ikke minst, være ærlig med seg selv, om ikke annet. Om operasjon er målet, må hun fortsatt gjøre jobben selv etter at den er gjennomført. Nytter ikke å gå tilbake til gamle, dårlige vaner, da. Vips, så er det 60 kilo opp igjen.

Helt enig! Hun har allerede rukket å utlevere både kursledere og deltagere med formål om å fremme seg selv. 

• Liker 22
Skrevet
13 minutter siden, Era Vulgaris skrev:

Kurslederne på dette startkurset bør rett og slett ta en alvorsprat med henne. Dette går langt utenfor hva som er grei oppførsel med tanke på de andre kursdeltakerne, og opplegget for øvrig! Hvis hun er så ekspert, godt trent og langt foran de andre, hvorfor er hun da i samme båt som dem, liksom.

👏🏼👏🏼👏🏼

• Liker 5
Gjest Beatbox
Skrevet
3 minutter siden, Lotti87 skrev:

Helt enig! Hun har allerede rukket å utlevere både kursledere og deltagere med formål om å fremme seg selv. 

Den som graver en grav for andre faller selv i den..sies det....og følgertallene som stuper på IG f.eks viser jo det med all tydelighet...Folk har gjennomskuet henne og er lei pupper og offerrolle..

Skrevet

Vanligvis så heier jeg på Helene, men akkurat nå synes jeg hun oppfører seg tåpelig. 

Hun kan ha all verdens kunnskap, men det har jo ikke hjulpet henne. Tvert i mot. Det hjelper ikke å være PT og kostholdsekspert hvis hun ikke bruker det hun kan. 

Så Helene; kanskje det er nettopp det å starte på skratsj, back to basics som skal til for at du skal få til en varig vektreduksjon. 

Slutt å sutre! 

• Liker 32
Skrevet

Å Jesus.

Her har eg over lengre tid og etter beste mening forsøkt å gi ho litt velvilje i dette prosjektet. Særleg siden ho faktisk i nesten ein halv time virka å være noe audmyk rundt heile prosjektet. Ho hadde prøvd, og feila, og trengte hjelp.  

Men altså. Ho oppfører seg som ein utakknemleg tenåring og det er SKIKKELIG pinleg å sjå på.

Kan ho ikkje legge det frå seg? Ja, ho har tydeleg problemer med å være ein Tjukk Person. Det er heilt greit, det er det vel mange som har. Men det blir så utruleg krampaktig når ho skal ta avstand fra alt Tjukke Personer er, meiner og gjer. Kurset er teit for ho er ikkje ein dum Tjukk Person som ikkje veit korleis ein spiser sunt eller trener. Ho er faktisk kostholdsveileder og personlig trener, og har i hvert fall ikkje noko vondt i kroppen slik ein vanlig Tjukk Person har. Å nei, ho kan komme seg gjennom alle fysiske strabasar, og treng i alle fall IKKJE sirkeltrening

Neida, sjølv om ho er tjukk så er ho så sunn og frisk og sprek. Ja, ho må ligge i hi fleire ganger i måneden fordi verda raser saman og ho ikkje klarer å holde tritt med selv daglegdagse utfordringer, men ellers klarar ho alt. Personen som har svart belte i å gje 12% på trening, spise sunn mat med den eine hånda og sjokolade med den andre, ho er ikkje som Dei Andre Tjukke.

Ikkje er det sant. Ikkje er det snilt mot dei ho går på kurs med, og ikkje minst er det grunnleggande respektlaust og utakknemleg mot det norske helsevesenet som no åpner lommeboka for å fikse konsekvensene av at ho ikkje har klart å skjerpe seg på sju år. 

Gah.  

Skrevet

Det hadde vært veldig interessant å høre synspunktene og tankene til noen som deltok i samme gruppe som Helene. Det må føles så kjipt å bli snakket om på den måten, og Helene hadde nok hatt godt av at noen i gruppa tok en ordentlig prat med henne. For hva hun er klar over, så kan det være flere der med bakrunn som både personlig trener og kostholdsveileder. Hun fremstår veldig dømmnde overfor de andre i gruppa.

• Liker 16
Skrevet

Tråden er ryddet for spekulasjoner.
/lillesky (mod)

Skrevet
1 time siden, skruf skrev:

Vanligvis så heier jeg på Helene, men akkurat nå synes jeg hun oppfører seg tåpelig. 

Hun kan ha all verdens kunnskap, men det har jo ikke hjulpet henne. Tvert i mot. Det hjelper ikke å være PT og kostholdsekspert hvis hun ikke bruker det hun kan. 

Så Helene; kanskje det er nettopp det å starte på skratsj, back to basics som skal til for at du skal få til en varig vektreduksjon. 

Slutt å sutre! 

Jeg siterer deg jeg, så slipper jeg å skrive akkurat det samme! 😂

• Liker 3
Skrevet
1 time siden, skruf skrev:

Slutt å sutre! 

Veldig enig. 

• Liker 3
Skrevet
8 timer siden, Butternut skrev:

Hun er jo negativ til omtrent alt ang dette kurset jo... (ref siste snaps og forøvrig nesten alt det hun har sagt om det hittil...) Hun MÅ vel strengt tatt ikke være med hvis det er så forferdelig? 

Jeg synes hun er veldig uheldig i hvordan ting kommer ut, formuleringen kunne vært helt annerledes... Og JA, hun er utrolig negativ til det kurset. Jeg kan i og for seg skjønne at det er kjipt å måtte få inn alt med teskje ang. kosthold og trening, og at det blir for enkelt for henne å "bare" trene sirkeltrening. Her kunne de som har lagt opp kurset hatt rom for variasjoner og nivåer. Må i og for seg stusse litt over at hun trente sirkeltrening med det lille ekstra av kunnskaper, men likevel ikke har tatt såpass i at hun er noe særlig svett. At sykehuset ikke tilbyr dusjer derimot, det skjønner jeg at hun irriterer seg grønt over!  

Hun er altfor negativ til kurset, hun bør heller se det positive i ting, som for eksempel at hun fikk trent. Alternativet hadde vært at hun hadde ligget hjemme på sofaen før jobb, da er den ene økta hun ikke var særlig fornøyd med bedre enn ingenting. Men så er det jo akkurat dette hun sliter med, nemlig sin egen tankegang. Jeg tviler ikke på at hun sitter med massevis av kunnskap, men når hun er så negativ til alt så blir det sånn... Uavhengig av hvem du er som person eller hva du holder på med, den negative tankegangen kommer ingen noen vei med dessverre :/ Jeg håper at hun får rydda opp i hodet, for da tror jeg hun kan ha det 10 ganger bedre med seg selv. 

Også må jeg kanskje innrømme at hadde det vært meg som satt inne med haugevis av kunnskap, men ikke klarte å bruke det på en fornuftig måte og noen andre da skulle kommet bort til meg og fortalt meg basic ting som jeg har hørt 100 ganger før, ja da tror jeg at jeg også hadde blitt litt vel.. negativ. Det er nok et slag i tryne for henne å høre akkurat disse tingene som hun får høre på kurset. For ja, hun har hørt det 100 ganger før, men hun klarer likevel ikke å bruke informasjonen og kunnskapen på en god og fornuftig måte. Rett og slett en skikkelig knekk i selvtiliiten. 

• Liker 8
Skrevet

Jeg liker egentlig Helene selv, og pleier å være positiv til det meste hun kommer med. (til tross for litt vel lettkledte snaps i blant)

Men her synes jeg hun snakker mot seg selv. Ble litt flau av å se og høre de snapene rett og slett. Først er hun såå negativ og klager på stort sett alt på dagens kurs, og etterpå såå oppgitt over at hun får reaksjoner, for det var jo ikke sånn ment liksom. 

Selv er jeg også overvektig og vet at det kan være vanskelig å få til livsstilendring. Og at det kan være vanskelig å se seg selv som man virkelig er. Men skulle tro at å begynne på et slikt kurs ville få opp øynene hennes litt, men hun føler seg jo tydeligvis bedre enn resten der, selvom hun argumenterer kraftig mot det på snap nå.

Å få et kurs spesialtilpasset hver enkelt er vel litt mye å forvente. 

• Liker 17
Skrevet

Og no er ho SÅ krenka på snap. Enn at folk insinuerer at ho er UTAKKNEMLEG berre fordi ho får eit heilt gratis opplegg og oppfølging og det einaste ho gjer er å klage. Hm :)

Ho gjer jo berre dette fordi ho må. Og då er det jo lett å vere negativ. Ho var jo gjennom eit liknande opplegg for sjukeleg overvektige for ein 7-8 år sidan, og ho var like negativ då. Slakta opplegget. Rakkar ned på dei som tar fri eller er sjukemeldte for å ta behandlinga gjør ho også. Som om ikkje alle dei sjukedagane ho har i løpet av eit år når ho har ein av årets fem-seks "influensaer" eller er "tom for energi" ikkje teller dei også. 

Skrevet

Heier somregel på H, men nå tror jeg det er på høy tid å sprekke bobla si, stikke fingeren nedi jorda, ta en realitycheck osv. Greit hun mener at hun har peiling på kosthold, ernæring og trening iom hun er PT (som hvermansen kan bli i Bali feks), men hvorfor klarer hun da ikke å hjelpe seg selv hvis hun er så utrolig dyktig og kunnskapsrik? 

Skjønner ikke hvorfor det skal være så forbanna vanskelig for Helene å starte med blanke ark, legge bort sin kunnskap og være litt ydmyk gjennom dette kurset? Tror hun hadde fått myyyye mer utav det hele om hun hadde hatt litt mer tro på prosessen, og ikke drevet med den endeløse klagingen og bitchingen fordi ting ikke blir tilrettelagt for den helseskadelig overvektige PTen. Ærlig talt. Skal sykehuset ta stilling til at hun er butikksjef og ikke kan sykemelde seg? 🤨 Er hennes eget problem, og er ganske sikker på at hun hadde overlevd den ene(!!!!) gangen med en kattevask med klut på toalettet, deo, rene klær og parfyme. Snakk om å krisemaksimere. 

På tide å lande litt nå HD.

Skrevet

Jeg skjønner fortsatt ikke at hun bør få dekket operasjon. Hun har ingen plager og er vel ikke så stor? 

• Liker 3
Skrevet
4 minutter siden, cerruti skrev:

Jeg skjønner fortsatt ikke at hun bør få dekket operasjon. Hun har ingen plager og er vel ikke så stor? 

Hun gjør det ikke for helsen... hun gjør det for sosiale medier, noe hun skrev😡 hun klarer ikke holde vekten etter operasjonen uansett 

• Liker 4
Skrevet

Ref. ranten på Snap. Så hon kan minsann tycka, saga och mena allt hon vill och kan, men hon vill inte godta att det blir reaktioner på det? Och d är inte bara denna samlingen hon är negativ till- d var ju så fel med dom som holdt en presentation oxo. Tror mycket av detta dom lär på kursen krockar vid hennes «hon är inte överviktig, hon har övervikt» 

• Liker 14
Skrevet (endret)
25 minutter siden, cerruti skrev:

Når man er sykelig overvektig så sier det seg selv at man har endel kg. Hun er flink til å posere og bruke de rette kameravinkler slik at man ikke ser den brutale virkeligheten

Endret av Miranda16
  • Liker 7
Skrevet
13 minutter siden, Sjøblåse skrev:

Hun gjør det ikke for helsen... hun gjør det for sosiale medier, noe hun skrev😡 hun klarer ikke holde vekten etter operasjonen uansett 

Med den holdningen hennes, skal det mye for å lykkes med operasjon. Dersom hun gjør det, kommer hun garantert til å legge skylda på hele helsesystemet

• Liker 9
Skrevet
12 minutter siden, Miranda16 skrev:

Når man er sykelig overvektig så sier det seg selv at man har endel kg. Hun er flink til å posere og bruke de rette kameravinkler slik at man ikke ser den brutale virkeligheten

Men er hun det? Synes hun bare ser rund ut, liksom- typ 25+ kg.

Gjest
Dette emnet er låst for flere svar.
  • Opprett ny...