Miranda16 Skrevet 7. februar 2018 #6881 Skrevet 7. februar 2018 39 minutter siden, Halloi skrev: Regner med Helene sa at hun var blogger på intromøtet, og at de som ikke visste hvem hun var fra før nå kanskje har funnet hun frem i sosiale medier. Håper ikke de blir påvirket negativt til smart-kurset. Nå har hun sagt nok dritt om det. Hadde ikke vært så fornøyd om jeg drev dette kurset og fikk denne "reklamen". Til og med på kursene virker det som hun er i forsvarsposisjon og ikke tar til seg det som blir sagt. Hun har jo svarene selv...😑 Tror ærlig talt at å gå i terapi hvor hun må ta ansvar for sine tanker og handlinger hadde vært mer nyttig for henne. 7
Butternut Skrevet 7. februar 2018 #6882 Skrevet 7. februar 2018 Hun har det også vanskeligere enn mange andre fordi ting hun gjør, vises ikke på kroppen..javel, neivel..da så. 6
Miranda16 Skrevet 7. februar 2018 #6883 Skrevet 7. februar 2018 (endret) 1 time siden, Halloi skrev: Regner med Helene sa at hun var blogger på intromøtet, og at de som ikke visste hvem hun var fra før nå kanskje har funnet hun frem i sosiale medier. Håper ikke de blir påvirket negativt til smart-kurset. Nå har hun sagt nok dritt om det. Hadde ikke vært så fornøyd om jeg drev dette kurset og fikk denne "reklamen". Til og med på kursene virker det som hun er i forsvarsposisjon og ikke tar til seg det som blir sagt. Hun har jo svarene selv...😑 Det som er leit er om hennes medpasienter ikke ønsker og være ærlige når HD outer så mye gjennom SOME. Hva slags utbytte får de av et sånt opplegg da? En ting er å gjøre seg noen tanker om det, snakke med en venn eller en i familien, men den dama må lære å holde kjeft på SOME. Spyr ut hvordan folk tyr til gastric bypass som en lettvint løsning bla,bla,bla.Hun er jo akkurat i samme situasjon som de fleste på dette kurset. Kall nå en spade for en spade Enten har HD selektiv hukommelse eller har surret seg inn i et nett av så mange løgner at de er vanskelig å rette opp. Det er ikke rart hun hver eneste dag må forklare til lesere på SOME sine handlinger. Det er løgn på løgn.... Endret 7. februar 2018 av Miranda16 19
Kartoffel Skrevet 7. februar 2018 #6884 Skrevet 7. februar 2018 25 minutter siden, Miranda16 skrev: Det som er leit er om hennes medpasienter ikke ønsker og være ærlige når HD outer så mye gjennom SOME. Hva slags utbytte får de av et sånt opplegg da? En ting er å gjøre seg noen tanker om det, snakke med en venn eller en i familien, men den dama må lære å holde kjeft på SOME. Spyr ut hvordan folk tyr til gastric bypass som en lettvint løsning bla,bla,bla.Hun er jo akkurat i samme situasjon som de fleste på dette kurset. Kall nå en spade for en spade Enten har HD selektiv hukommelse eller har surret seg inn i et nett av så mange løgner at de er vanskelig å rette opp. Det er ikke rart hun hver eneste dag må forklare til lesere på SOME sine handlinger. Det er løgn på løgn.... I tillegg hever hun seg over de andre på kurset og sier hun har kommet mye lenger enn de. Hvordan da egentlig? Akkurat som om de ikke har prøvet og feilet?? Litt ydmykhet kan man komme langt med. 19
gjestgitt Skrevet 7. februar 2018 #6885 Skrevet 7. februar 2018 Hvor mye lengre har HD kommet enn de andre når hun selv nå må ty til gastric bypass? På tide å være ærlig med seg selv, det er første steget til å gjøre endringer 25
Miranda16 Skrevet 7. februar 2018 #6886 Skrevet 7. februar 2018 2 minutter siden, Kartoffel skrev: I tillegg hever hun seg over de andre på kurset og sier hun har kommet mye lenger enn de. Hvordan da egentlig? Akkurat som om de ikke har prøvet og feilet?? Litt ydmykhet kan man komme langt med. Jeg lurte på det samme. Hun har jo ikke kommet et steg lenger de siste 2-2 1/2 årene, så hvorfor hun setter seg på sine høye hest er kanskje fordi hun har så mye kunnskap. Som jeg sa så lenge man ikke klarer å sette denne kunnskapen ut i livet, så har man vel ikke kommet noe lenger enn andre? De andre deltagerne på dette kurset har nok mye kunnskap og erfaringen, da de sikkert har levd med overvekt over flere år og hvordan man manipulerer hjernen for å rettferdiggjøre livsstilen. Det er det som er forskjellen mellom en som sliter med avhengighet og en som ikke gjør det 13
Rubella Skrevet 7. februar 2018 #6887 Skrevet 7. februar 2018 (endret) 13 minutter siden, Kartoffel skrev: I tillegg hever hun seg over de andre på kurset og sier hun har kommet mye lenger enn de. Hvordan da egentlig? Akkurat som om de ikke har prøvet og feilet?? Litt ydmykhet kan man komme langt med. Nemlig. Tror nok majoriteten på slike kurs har prøvd og feilet og prøvd og feilet og prøvd og feilet. Slankeoperasjon er ikke gøy og ingen dans på roser - det er siste utvei på et problem man har slitt med å hanskes med på egen hånd i lang tid. Endret 7. februar 2018 av Rubella Edit: Har ingen erfaring med det selv (er ikke overvektig) og kjenner ingen som har gjort det. Uttaler meg kun med basis i artikler jeg har lest samt sunn fornuft. :) 4
Gjest Mythic Skrevet 7. februar 2018 #6888 Skrevet 7. februar 2018 (endret) . Endret 7. februar 2018 av Mythic
Rubella Skrevet 7. februar 2018 #6889 Skrevet 7. februar 2018 (endret) 7 timer siden, Mythic skrev: . Endret 8. februar 2018 av Rubella Slettet
Gjest Mythic Skrevet 7. februar 2018 #6890 Skrevet 7. februar 2018 Akkurat nå, Rubella skrev: Hvilket bilde er kommentarene under? Ble veldig nysgjerrig! Hvis jeg sier det, finner man fort ut hvem jeg er, og det er ikke så fristende. Beklager
Wenda Skrevet 7. februar 2018 #6891 Skrevet 7. februar 2018 14 minutter siden, Mythic skrev: Hvis jeg sier det, finner man fort ut hvem jeg er, og det er ikke så fristende. Beklager Det er jo bare å gå gjennom kommentarene det så kan man kanskje finne ut av det likevel 👍 1
Gjest Gillians Skrevet 7. februar 2018 #6892 Skrevet 7. februar 2018 27 minutter siden, Mythic skrev: Den dama er så utrolig kjapp til å vri på ting at jeg blir helt matt. Jeg kommenterte et av bildene hennes på Insta, hvor jeg skriver "bare for å gi deg et lite tips...osv", hvor hun repliserer med å komme med en lang avhandling til meg om vektnedgang og kalorioverskudd/underskudd. Altså, hun misset poenget totalt, eller bare vred seg unna med vilje. Jeg mente å tipse henne om et enkelt grep hun kunne gjøre for å få et sunnere kosthold og kanskje gå ned noen kilo jfr startkurs, også kommer hun med slanketips til meg. Vel, jeg er normalvektig og kom bare med et velment råd, men da fikk hun det til å se ut som om det var jeg som trengte slanketips, og hvor hun kunne bruke kunnskapen sin. Slik hun svarte meg, fikk jeg i hvert fall bekreftet at jeg vet mer om kosthold enn hun gjør, og hun kaller seg kostholdsekspert. Hun vil jo ikke ha råd, hun vil ha hyllester, punktum.
Trollmora Skrevet 8. februar 2018 #6893 Skrevet 8. februar 2018 Åååå så glad jeg ble når jeg så snap'ene fra Helene I dag....Tror hun har våknet litt med tanke på å komplisere kostholdet Hun mener - og jeg tror også noe av det stemmer - at treningsbransjen har komplisert det med kosthold og trenddietter styrer manges hverdag. Håper ting går litt lettere for henne etter denne dagen på kurs! 8
tutsi123 Skrevet 8. februar 2018 #6894 Skrevet 8. februar 2018 1 time siden, Trollmora skrev: Åååå så glad jeg ble når jeg så snap'ene fra Helene I dag....Tror hun har våknet litt med tanke på å komplisere kostholdet Hun mener - og jeg tror også noe av det stemmer - at treningsbransjen har komplisert det med kosthold og trenddietter styrer manges hverdag. Håper ting går litt lettere for henne etter denne dagen på kurs! Joda,kan tildels være enig.MEN ingen tvil om at hun har en stor jobb foran seg,og spm er om hun har styrke nok til å gjennomføre de forandringer som må til for å ikke bare gå ned i vekt,men forbli der.En ting er å forstå teorien,som det så ut fra snappen at det har "gått opp et lys" for henne ,en annen ting er å gjennomføre.Der har jeg mine tvil.Men du verden,ingenting er bedre enn om hun klarer det.Både for henne selv,familien og samfunnsøkonomisk.For det er ingen tvil om at blant annet fedme og følgene av det er et stor utgiftspost på Statsbudsjettet. 3
Butternut Skrevet 8. februar 2018 #6895 Skrevet 8. februar 2018 16 timer siden, Sahara_ skrev: Hun svarer som en true representant for Atkins ja.... Vi ser barene i annenhvert kostholdsbilde hun legger ut, og tidligere har hun sagt hun bruker dem flittig som mellommåltid. Men nå har jeg ALDRI trodd på en pøkk av hva hun sier om kostholdet sitt Glemmer aldri når hun påstod over ett års tid at hun var så flink og gikk ned jevnlig, til tross for at hun ble større og større på bilder... så kom innlegget hvor hun la korta på bordet om at hun hadde lagt på seg over 30 kg og lesere da kommenterte denne uærligheten om vekta... Da var svaret at hun hadde ikke vært uærlig. For hun hadde gått ned jevnt og trutt. Innimellom de 30 kg hun hadde lagt på seg Okei. Det kan umulig være bra for en kropp og gå opp og ned 30 kg, 60 kg, 30 kg osv..:s jeg håper hun klarer det denne gangen, selv om hun virker litt arrogant mtp henne selv vs andre på dette kurset. Hun hadde ikke vært der hvis ikke hun måtte, tror jeg da. 8
Papirfly Skrevet 8. februar 2018 #6896 Skrevet 8. februar 2018 Tråden er ryddet for identifisering av annen bruker. Papirfly, mod. 2
filifjonka Skrevet 9. februar 2018 #6897 Skrevet 9. februar 2018 En grønnsaksskuff full av energidrikk? 3
Trollmora Skrevet 9. februar 2018 #6898 Skrevet 9. februar 2018 8 minutter siden, filifjonka skrev: En grønnsaksskuff full av energidrikk? Reagerer mer på hundekurven som settes oppe på kjøkkenbenken..... 2
Elisiaflisa Skrevet 9. februar 2018 #6899 Skrevet 9. februar 2018 Blir litt satt ut over svarene hun gir på det siste IG-bildet.. Om hun ikke takler motsvar eller annet enn englefiser og rosa skyer burde hun stenge hele muligheten for svar... Den bastante JEG ER UTDANNET KOSTHOLDSVEILEDER OG PERSONLIG TRENER synes jeg hun burde pakke ned i en skuff for en stund...... 18
Gjest Gillians Skrevet 9. februar 2018 #6900 Skrevet 9. februar 2018 12 minutter siden, Elisiaflisa skrev: Blir litt satt ut over svarene hun gir på det siste IG-bildet.. Om hun ikke takler motsvar eller annet enn englefiser og rosa skyer burde hun stenge hele muligheten for svar... Den bastante JEG ER UTDANNET KOSTHOLDSVEILEDER OG PERSONLIG TRENER synes jeg hun burde pakke ned i en skuff for en stund...... Ja, det er liksom ikke så imponerende når hun får en vekker av Helsedirektoratets anbefalinger... Men hun skriver selv at det er sårt, og det er det åpenbart. Men ingen grunn til å svare så frekt av den grunn. Og "hun har prøvd alt", har hun virkelig det? Det siste året kan jeg ikke se ut i fra bloggen at hun har prøvd noe som helst. Hun har derimot sluttet å trene og kostholdet man ser virker ikke akkurat bygget på fornuftig ernæring.
Fremhevede innlegg