Gå til innhold

Helene Drage

Anbefalte innlegg

Skrevet
2 timer siden, Trollmora skrev:

Noen flere som reagerer på hvordan det ser ut hjemme hos et voksent par uten barn?

Dyner I sofaen, sokker og klær på gulvet og "overalt", det flyter med sminke og toalettsaker på badet kjøkkenbenken ser jo ikke ut! Kan ikke forstå at hun får meldinger om at det er så ekte at det filmes med oppvasken full av skitne kjøkkensaker.

Nå skal ikke jeg si at det bestandig er så strøkent hos oss heller, men jeg hverken filmer det eller legger det ut på SoMe. Og vi har 2 ungdommer som roter noe innihampen til tider....

Ser slik ut hos meg også (uten barn *gisp*) xD Så når andre har det rotete så gjør det meg bare glad. I'm not alone!! :P hehe

• Liker 20
Skrevet

Litt spesielt at hun sier at prioriterer blogg, svare på mail og drive med podcast, istedefor å få nok søvn, trene og lage sunn mat. Om hun hadde prioritert sistnevnte hadde hun vel ikke trengt en evnt slankeoperasjon. Om jeg hadde slitt så mye ville jeg lagt ned bloggen en stund for å få hodet på rett kjøl. Dette gir bare ingen mening lengre.

• Liker 17
Skrevet
18 minutter siden, eksiltronder skrev:

Synes det er fint å se at det finnes normale folk jeg, også blant bloggerne. Det skal se ut som om det bor folk i et hjem.

Er vel forskjell på overnevte og at det ser helt bomba ut?

• Liker 7
Skrevet

Kaos i hodet = kaos i hjemmet, ofte. 

• Liker 16
Skrevet (endret)

Første bud når man driver med kostomlegging er å komme seg ut på kjøkkenet og lage mat, rydd, vask og organiser gjerne først.

Endret av filifjonka
  • Liker 5
Gjest Hummel34
Skrevet

Når jeg har sett bildene hun selv har lagt ut på sin blogg gjennom årene, så må jeg si jeg fikk ett helt annet inntrykk av disse «lille frekke» bildene. Syns det nesten er to forskjellige personer, og overvektsproblematikken ble en helt annen. 

Skrevet

Enn at de forventer at Helene skal ta inn over seg alle dårlige opplevingar de veit om knytta til slankeoperasjon, berre fordi. Går ein i kommentarfeltet til ein som annonserer graviditet og seier “gratulerer, forresten eg kjenner ei som fekk langvarig svangerskapsdepresjon og ei anna som mista barnet sitt i 6. måned og blei alkoholiker, har du tenkt på det?” Ja, operasjoner er knytta til ein risiko, som alle medisinske inngrep. Ikkje alle er vellukka, men herregud. 

(Her burde for øvrig hypokondere kjenne sin besøkstid. Helseangst kan ta livet av deg om legen som overbehandler deg plutselig gjør ein feil.)

La Helene få tillit nok til at vi i alle tilfeller antar at ho har gjort ein gjennomtenkt beslutning. Så får vi se kva ho gjer. Min hypotese er at i februar 2019 er ho minst 50 kilo lettere enn ho er i dag. Og da blir det spanande å følge med på korleis bodskapen hennes vil endre seg i prosessen. 

Skrevet (endret)
3 timer siden, Pissmaur skrev:

Litt spesielt at hun sier at prioriterer blogg, svare på mail og drive med podcast, istedefor å få nok søvn, trene og lage sunn mat. Om hun hadde prioritert sistnevnte hadde hun vel ikke trengt en evnt slankeoperasjon. Om jeg hadde slitt så mye ville jeg lagt ned bloggen en stund for å få hodet på rett kjøl. Dette gir bare ingen mening lengre.

På tide å legge ned bloggen hvis det går utover søvn, mat & trening (og dermed helsa generelt). Hvor populær er egentlig bloggen? og hvor inntektsgivende? Hun har jo nesten ingen kommentarer på innleggene. Jeg forstår bare ikke prioriteringene hennes. Bloggen burde blitt lagt ned for lengst hvis den er en av grunnene til hun nå tar steget mot fedmekirurgi. 

Helene virker ikke til å ha viljestyrke whatsoever. Man lykkes ikke med  fedmekirurgi om man ikke har evne til sterke vilje for forløpet etter operasjon er BEINHARDT

Endret av gjestgitt
  • Liker 7
Skrevet

Jeg skulle ønske Helene bare kunne spise en grov brødskive eller to med ost og skinke. Kanskje et eple. Hvorfor gjør hun det så komplisert?!

• Liker 16
Skrevet
4 timer siden, Trollmora skrev:

Noen flere som reagerer på hvordan det ser ut hjemme hos et voksent par uten barn?

Dyner I sofaen, sokker og klær på gulvet og "overalt", det flyter med sminke og toalettsaker på badet kjøkkenbenken ser jo ikke ut! Kan ikke forstå at hun får meldinger om at det er så ekte at det filmes med oppvasken full av skitne kjøkkensaker.

Nå skal ikke jeg si at det bestandig er så strøkent hos oss heller, men jeg hverken filmer det eller legger det ut på SoMe. Og vi har 2 ungdommer som roter noe innihampen til tider....

So fucking what? 

Her kan også huset være rotete. Og jeg har heller ingen barn. Nettopp derfor så kan jeg gjøre som jeg vil og ha det som jeg vil. Og om noen på SoMe ser hvor rotete jeg har det, hva så? 

Nå har det blitt klaget og sytet i medier sååå lenge om at dette perfekte glansbildet er deprimerende, ødelegger kvinner (og sikkert menn) fordi de føler at de ikke klarer å være supermennesker osv osv. Og når noen da viser et annet bilde på hvordan hverdagen er så er det jammen meg galt da også. 

• Liker 25
Skrevet
1 minutt siden, Kartoffel skrev:

Jeg skulle ønske Helene bare kunne spise en grov brødskive eller to med ost og skinke. Kanskje et eple. Hvorfor gjør hun det så komplisert?!

Kanskje hun ikke liker det? Kanskje det ikke funker? Om jeg bare skulle spist 1-2 skiver med pålegg og kanskje et eple så blir min dag helt ødelagt. Brød og frukt i sin rene form gjør at jeg går sulten konstant. Blodsukkeret går opp og ned, humøret deretter, sulten gnager for jeg får absolutt ingen metthetsfølelse av det. 

• Liker 9
Skrevet (endret)
4 timer siden, Wenda skrev:

Kanskje hun ikke liker det? Kanskje det ikke funker? Om jeg bare skulle spist 1-2 skiver med pålegg og kanskje et eple så blir min dag helt ødelagt. Brød og frukt i sin rene form gjør at jeg går sulten konstant. Blodsukkeret går opp og ned, humøret deretter, sulten gnager for jeg får absolutt ingen metthetsfølelse av det. 

Får bare inntrykk av at det enten er junk og usunn ferdigmat, eller foodprep for flere dager med kylling og grønnsaker. Men absolutt, kan godt være hun ikke liker det. Hun sier jo riktignok selv hun har en enten-eller tankegang. Syns det ser ut som hun gjør det mer komplisert enn det trenger å være. 

Endret av Kartoffel
.
  • Liker 16
Skrevet
4 minutter siden, Kartoffel skrev:

Hun har snakket så mye om PTene som gir gjør kostholdsråd som er forferdelig komplisert. De aller fleste nordmenn spiser brødmat minst 1 gang om dagen. Ikke rart hun blir lei, når hun spiser denne woken hver dag. Man blir like mett hvis ikke mer, med 2 grove brødskiver. Det er en myte at du må spise ofte og lite. Hadde fader-i-meg blitt dritlei om jeg skulle spist ørten måltider om dagen.

• Liker 8
Skrevet
4 minutter siden, Kartoffel skrev:

Får bare inntrykk av at det enten er junk og usunn ferdigmat, eller foodprep for flere dager med kylling og grønnsaker. Men absolutt, kan godt være hun ikke liker det. Men hun sier jo selv hun har en enten-eller tankegang. Men syns det ser ut som hun gjør det mer komplisert enn det trenger å være. 

Noen, deriblant meg selv, må gjøre det litt mer komplisert enn andre. Dessverre. Jeg må det for ellers blir jeg så lei av mat at jeg glemmer å spise. Og når jeg blir matlei og ikke spiser så rakner også alt annet rundt meg. Da dropper jeg å ta min daglige gåtur, jeg gidder ikke trene osv.  Virker som at Helene har det på litt samme måte som meg. Bare at hun kanskje gjør det noe mer komplisert. 

Jeg kan som sagt ikke bare ta ei skive og et eple. Men jeg holder det likevel litt enklere. Jeg varierer mellom omeletter, salater, woker, pytt i panner, havregrynsgrøt. Stresser ikke særlig mer med det. Selv om mine venninner ikke skjønner at jeg orker å stå og lage mat. For dem så er ei skive både enklere og mettende. 

Og jeg er også overvektig bare så det er sagt. Er ikke like stor som Helene, men ligger tett oppunder 100 kilo 

• Liker 3
Skrevet

Jeg finner det ganske underholdende med folk som skal ned i vekt og er så redd for å spise for lite samtidig som de er veldig opptatt av å spise frekvent. Hva gjør folk med med en bmi under 25, jo de lager mat, spiser den, og tenker ikke videre over  temaet mat mellom sine faste måltider. Planlegg måltidene som man planlegger andre ting her i livet og la vær å fokuser på mat og måltider absolutt hele tiden, er det ikke det overdrevne matfokuset man vil bort fra?

• Liker 11
Annonse
Skrevet
4 timer siden, Sahara_ skrev:

Ser slik ut hos meg også (uten barn *gisp*) xD Så når andre har det rotete så gjør det meg bare glad. I'm not alone!! :P hehe

Samme her. Ser helt jævlig ut hos oss, er ting overalt. :P

• Liker 1
Gjest Gillians
Skrevet

Syns ikke det ser noe ille ut på de siste bildene på bloggen, jeg...

Skrevet (endret)

Måtte "skumme" gjennom siste podcast. De samme temaene. Ikke ønsker hun å dra på livsstilsendrings opphold. Nei intensiteten på et slikt opphold vil ikke kunne overføres til hverdagen. Livsstilsendring passer heller ikke inn i hennes hverdag når hun gjør alt annet. Hun har sagt flere ganger at livet hennes ikke skal bygges rundt kosthold og trening. 

Så for hun spørsmål om hvordan hun får alt til? Ja, det kan høres ut som hun er veldig busy, men er hun egentlig det? Å oppdatere i SOME kanaler tar tid, men veldig mye går på repeat

Så kom jo dagens gullkorn; Jeg har kommet lenger enn de fleste. Utenfra så ser jeg ikke det. Hun har akkurat de samme utfordringene som svært mange i samme situasjon. Teori og praksis er to vidt forskjellige ting. Kan noen forklare hva hun mener?

Slik jeg ser det går det mot operasjon og det skal bli spennende å se om den løser problemene hennes?

Endret av Miranda16
  • Liker 17
Gjest Gillians
Skrevet
2 minutter siden, Miranda16 skrev:

Måtte "skumme" gjennom siste podcast. De samme temaene. Ikke ønsker hun å dra på livsstilsendrings opphold. Nei intensiteten på et slikt opphold vil ikke kunne overføres til hverdagen. Livsstilsendring passer heller ikke inn i hennes hverdag når hun gjør alt annet. Hun har sagt flere ganger at livet hennes ikke skal bygges rundt kosthold og trening. 

Så for hun spørsmål om hvordan hun får alt til? Ja, det kan høres ut som hun er veldig busy, men er hun egentlig det? Å oppdatere i SOME kanaler tar tid, men veldig mye går på repeat

Så kom jo dagens gullkorn; Jeg har kommet lenger enn de fleste. Utenfra så ser jeg ikke det. Hun har akkurat de samme utfordringene som svært mange i samme situasjon. Teori og praksis er to vidt forskjellige ting. Kan noen forklare hva hun mener?

Slik jeg ser det går det mot operasjon og det skal bli spennende å se om den løser problemene hennes?

Ærlig talt, jeg tror virkelig ikke hun har mer å gjøre enn de fleste, men jeg tror hun tror det. Av erfaring vet jeg hvor mye dødtid man bruker foran skjermene. Det tar virkelig ikke lang tid å oppdatere i SoMe, men det tar likevel fort lang tid fordi man går igjennom ørten sider og updates. Det er bortkasting av tid, ikke å være busy. (Akkurat som jeg gjør nå, MÅ jobbe, hehe.)

Skrevet

Regner med Helene sa at hun var blogger på intromøtet, og at de som ikke visste hvem hun var fra før nå kanskje har funnet hun frem i sosiale medier. Håper ikke de blir påvirket negativt til smart-kurset. Nå har hun sagt nok dritt om det. Hadde ikke vært så fornøyd om jeg drev dette kurset og fikk denne "reklamen". 

Til og med på kursene virker det som hun er i forsvarsposisjon og ikke tar til seg det som blir sagt. Hun har jo svarene selv...😑

• Liker 9
Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
  • Opprett ny...