Papirfly Skrevet 31. januar 2018 #6781 Skrevet 31. januar 2018 Tråden er ryddet for spekulasjoner. Papirfly, mod. 1
tunaen Skrevet 1. februar 2018 #6782 Skrevet 1. februar 2018 På 30.1.2018 den 22.09, Miranda16 skrev: Hun mener det er vanskelig for henne å gå ned i vekt fordi genene tilsier det?? Arv, miljø og oppvekst er kanskje mer treffende? På 31.1.2018 den 10.20, Miranda16 skrev: Hun sier hun er sunn og frisk, elsker seg selv , men tar dette kurset fordi hun er lei av at folk snakker nedsettende om vekten sin. Å innta offerrollen løser ingen problemer. Hun bør virkelig tenke på hvilken signaler hun sender ut og ikke motstride fakta Nei hun er ikke imot vektreduksjonsoperasjon, men folk må ha prøvd alt. Det er ingen som får innvilget en slik operasjon dersom det ikke er gode helsemessige grunner. Hva er fakta? Eller..rettere sagt: Hva er fakta i din persepsjon? Det er visst veldig vanskelig å skjønne at ja, man kan være sunn og frisk, men overvekt over tid har uheldig virkning på kroppen. Slitasje på knær og rygg, fare for diabetes 2 og hjerte- og karsykdommer, etc. Å elske kroppen sin er å ta tak i problemene og endre livsstil. Jeg kan love deg at det ikke er lett om man kommer fra et hjem der grønnsaker nærmest er et fremmedord og posesuppe eksotisk.. Syns ikke at hun setter seg i noe offerolle. Tvert i mot; hun tar til motmæle og lar ikke folk tråkke på henne! Ordentlig styrke det. 9
Miranda16 Skrevet 1. februar 2018 #6783 Skrevet 1. februar 2018 6 minutter siden, tunaen skrev: Arv, miljø og oppvekst er kanskje mer treffende? Hva er fakta? Eller..rettere sagt: Hva er fakta i din persepsjon? Det er visst veldig vanskelig å skjønne at ja, man kan være sunn og frisk, men overvekt over tid har uheldig virkning på kroppen. Slitasje på knær og rygg, fare for diabetes 2 og hjerte- og karsykdommer, etc. Å elske kroppen sin er å ta tak i problemene og endre livsstil. Jeg kan love deg at det ikke er lett om man kommer fra et hjem der grønnsaker nærmest er et fremmedord og posesuppe eksotisk.. Syns ikke at hun setter seg i noe offerolle. Tvert i mot; hun tar til motmæle og lar ikke folk tråkke på henne! Ordentlig styrke det. Arv og miljø har selvsagt noe å si, men sykelig overvekt har ingenting med gener å gjøre. Overspising er en diagnose. Man kan bli overvektig av feks medisiner eller andre diagnoser, men det kan utelukkes, da hun går jevnlig lege og sier hun ikke har følgesykdommer. Det finnes ikke noe som heter sunn overvekt. Faktafeil. Signalene hun sender er at syklig-/overvekt ikke er farlig dersom man er frisk og rask Så lenge det hun sier kun er ord og hun ikke går foran som et godt eksempel, hvor troverdig er det og hvor motiverende er det for andre i samme situasjon Når man inntar en offerrolle så eier man ikke problemene sine, men skylder på utenomliggende faktorer. -Folk ser dømmer meg som person fordi jeg er overvektig, de ser ikke at jeg er så mye mer enn det 8
Superrosa Skrevet 1. februar 2018 #6784 Skrevet 1. februar 2018 (endret) 36 minutter siden, tunaen said: Å elske kroppen sin er å ta tak i problemene og endre livsstil. Jeg kan love deg at det ikke er lett om man kommer fra et hjem der grønnsaker nærmest er et fremmedord og posesuppe eksotisk.. Mjah, det er vel en personlig mening? For noen er å elske kroppen sin myntet mot den mentale delen; hvor man kan ser på kroppen sin uten å tenke nedsettende/negativt. Som er fysisk mulig å gjøre selv om man ser at man trenger å gå ned i vekt eller ønsker forbedringer ihht egen preferanse. Andre igjen mener at å elske kroppen sin betyr å ta vare på den fysisk. Selv mener jeg det er en blanding av dem begge. Man må kunne se seg selv i speilet uten å å tenke selvskadende tanker som påvirker selvfølelsen. Men man må også kunne forstå at junkfood ikke skal prioriteres over kroppens fysiske behov for vedvarende helse. Svikt på en eller begge deler mener jeg burde behandles av profesjonelle, om det er personlig trener, psykolog, slankekurs, lege - ja u name it. Da er det noe som ikke er på stell med måten man tenker og handler på som mest sannsynligvis vil gi konsekvenser på lang sikt. Personlig mener jeg Drage svikter på begge disse punktene, både den mentale og fysiske delen, selv om hun selv prøver å fremspeile noe annet. Hun prøver å fremspeile at hun elsker det hun ser i speilet (men begynner allikevel å hylgråte over kroppen sin til tider hun føler seg down eller andre kritiserer det) og hun prøver å fremspeile at hun ikke er overvektig fysisk pga overspising av ostepop/burger ol, det er kun sunn mat i for store mengder. Det jeg ser fra bloggen og snap stemmer ikke med noen av disse oppfatningene hun prøver å formidle. Endret 1. februar 2018 av Superrosa 8
Wenda Skrevet 1. februar 2018 #6785 Skrevet 1. februar 2018 Så noe forskning som viste at gener faktisk hadde noe å si hos mange overvektige. Bl.a noen studier på eneggede tvillinger hvor den ene var overvektig, mens den andre var normalvektig. Husker ikke hvor jeg leste om det. Ikke så at jeg bookmarker alt dessverre. 4
filifjonka Skrevet 1. februar 2018 #6786 Skrevet 1. februar 2018 2 minutter siden, Wenda said: Så noe forskning som viste at gener faktisk hadde noe å si hos mange overvektige. Bl.a noen studier på eneggede tvillinger hvor den ene var overvektig, mens den andre var normalvektig. Husker ikke hvor jeg leste om det. Ikke så at jeg bookmarker alt dessverre. Men kjære, tvillingstudier viser vel at det er andre faktorer enn gener som gir utslag om man finner en diskepanse i materialet, det er jo nettopp genmaterialet eneggede tvillinger har til felles. 4
Wenda Skrevet 1. februar 2018 #6787 Skrevet 1. februar 2018 (endret) Skrev bare at det _blant annet_ var forsket på eneggede tvillinger. Forskningen viste faktisk at det hadde boe med genene å gjøre, men jeg husker ikke hele saken og hvordan de kom frem til det. Håper noen kan finne denne studien Endret 1. februar 2018 av Wenda 3
hippyskippy Skrevet 1. februar 2018 #6788 Skrevet 1. februar 2018 Festlig at hun kalte slankekurset sitt «det jævla kurset». Høres lovende ut. 18
Prinsesse788 Skrevet 1. februar 2018 #6789 Skrevet 1. februar 2018 (endret) Hun går igjennom kurset fordi hun må, ikke fordi hun vil. HD kan late som så mye hun orker, men hun vil ha en quick-fix. Selv har jeg tatt Gastric Sleeve, gikk ned 40kg, ble deprimert og utviklet sosial angst som medførte voldsom inaktivitet og førte til en vektøkning på 20kg over 1,5-2 år. Slankeoperasjon er ingen garanti for å gå ned i vekt eller å bli der. Jeg var mentalt frisk når jeg gjennomførte operasjonen, tok til og med mageplastikk for å fjerne overflødig hud. Jeg ble nøye fulgt opp av både indremedisiner og ernæringsfysiologer samt personlig trener. Ble allikevel overvektig igjen, men jeg lærte at man faktisk må være aktiv og spise mindre. Antall inn versus antall ut. Skulle ønske HD også lærte det, at det er SÅ enkelt. Hun har jo gjort det før... Endret 1. februar 2018 av Prinsesse788 Skrivefeil. 23
Gjest Zogi Skrevet 1. februar 2018 #6790 Skrevet 1. februar 2018 4 timer siden, Wenda skrev: Så noe forskning som viste at gener faktisk hadde noe å si hos mange overvektige. Bl.a noen studier på eneggede tvillinger hvor den ene var overvektig, mens den andre var normalvektig. Husker ikke hvor jeg leste om det. Ikke så at jeg bookmarker alt dessverre. Der er også forskning som viser at tarmfloraen har en del å si for vekten. Det er også gjort studier av dette hos enegget tvillinger hvor den ene var overvektig og den andre normalvektig. Helene har jo klart å gå ned tidligere, så hun vet at det mulig. Det samme hos meg også. Jeg har også gått ned tidligere og vet det er mulig, men fy fader så tungt det er. Såg de siste snappene hennes at hun har planlagt trening i morgentidlig før jobb, også skal hun starte med foodprep (det er vel det det kalles?). Håper hun klarer å gjennomføre. Jeg forstår henne og støtter henne. Så Helene, dersom du leser dette: Jeg heier på deg
Miranda16 Skrevet 3. februar 2018 #6791 Skrevet 3. februar 2018 Photoshoot, men hva i huleste har hun på seg? Forferdelig tacky 6
petunia00 Skrevet 3. februar 2018 #6792 Skrevet 3. februar 2018 1 time siden, Miranda16 skrev: Photoshoot, men hva i huleste har hun på seg? Forferdelig tacky Ja, hva er det der?? fetish undertøy for store damer??'🙈 3
Miranda16 Skrevet 3. februar 2018 #6794 Skrevet 3. februar 2018 6 minutter siden, Elisiaflisa skrev: Fotoshoot for Lillefrekke.no ... Tacky undertøy og sexleketøy? Skjønner virkelig at hun vil assosieres med det. Igjen, hva med å se bak hennes ytre? 6
Gjest Gillians Skrevet 3. februar 2018 #6795 Skrevet 3. februar 2018 12 minutter siden, petunia00 skrev: Ja, hva er det der?? fetish undertøy for store damer??'🙈 Jeg ser bare vanlige bh'er? Vel mange på en dag, men det er man jo vant til derfra. Eller refererer dere til noe fra snapchat?
Miranda16 Skrevet 3. februar 2018 #6796 Skrevet 3. februar 2018 35 minutter siden, Gillians skrev: Jeg ser bare vanlige bh'er? Vel mange på en dag, men det er man jo vant til derfra. Eller refererer dere til noe fra snapchat? Ref Snap. Så kommer SM utstyret. Kjenner jeg blir flau på hennes vegne, men de mannlige følgerne er garantert i fyr og flamme 10
tutsi123 Skrevet 3. februar 2018 #6797 Skrevet 3. februar 2018 Fremstår billig og tarvelig,og dette er vel siste stadium,når en "blogger" må ty til slike bilder for å oppnå klikk/tjene penger.Det blir som jeg før har sagt,blogging kan når alt kommer til alt,ofte og i hvertfall helt klart i dette tilfellet,likestilles med prostitusjon. Tragisk. 9
hippyskippy Skrevet 4. februar 2018 #6798 Skrevet 4. februar 2018 Føler hun seg bedre når hun får "nydelig byste"-kommentarer fra slitne ungkarer på IG? Jeg sliter litt med å skjønne meg på henne. 10
Trollmora Skrevet 4. februar 2018 #6799 Skrevet 4. februar 2018 Ref siste blogginnlegg - hun skriver at det er helsemessige grunner til det Start-kurset? Trodde hun var frisk som en fisk jeg? 10
MissCortado Skrevet 4. februar 2018 #6800 Skrevet 4. februar 2018 Akkurat nå, Trollmora skrev: Ref siste blogginnlegg - hun skriver at det er helsemessige grunner til det Start-kurset? Trodde hun var frisk som en fisk jeg? Det er visst galt samme hva hun gjør? 15
Anbefalte innlegg