Gå til innhold

Helene Drage

Anbefalte innlegg

Gjest Ms. Daisy
Skrevet (endret)
7 timer siden, lille_mai skrev:

Jeg kjøper ikke denne "Hvorfor kan ikke folk forstå at man kan elske seg selv OG jobbe med seg selv, jeg vil opplyse folket om dette"-greia. Emosjonen hun viste på snapchat i går kveld virket for voldsom for å være en reaksjon på det. Det som nok har skjedd, er at hun har fått stygge og slemme kommentarer om seg selv og er lei seg på grunn av dette. Veldig legitimt, mange har kjent på de følelsene, jeg personlig snakker som ei som har fått håret sitt klipt av og blitt dyttet i bekker og brennesler fordi jeg var "stygg" under hele oppveksten. Så jeg forstår hvor vondt mobbing er, selv om jeg ikke har opplevd netthets i voksen alder.

Det jeg tror mange i denne tråden kritiserer, er at hun virker uærlig. Hun kan ikke bare si "jeg er misfornøyd, jeg vil slanke meg". Hun klarer ikke "innrømme" det. Og i dette tilfellet kamuflerer hun sin reaksjon på netthets med at hun driver folkeopplysning om å elske seg selv og folk misforstår henne. Det blir for tullete for min del. Ikke fordi jeg "krever" å få vite alle menneskers sannhet, men fordi denne damen nå engang blottlegger livet sitt på internett av egen fri vilje. 

Folk må gjerne klikke på navnet mitt og se hva jeg har skrevet om denne damen før, jeg er rimelig sikker på at jeg formidler mitt budskap med både respekt og sensitivitet. 

Vel nå har tråden (Trådene) om HD blitt moderert flere ganger så seff finner man ikke det verste :roll: , men for mange av oss som følger i kulissene så er det ikke lite dritt som er kommet frem (nei dette er ikke en brukerdebatt) Det som slår meg er at man er så kjappe med å hyle ut brukerdebatt og rapportere det, men samtidig kan man spy ut eder og galle ellers (var ikke siktet mot deg bare så det er sagt) ......henger ikke på greip.

Sitatet er ryddet for svar til slettet innhold.

Endret av Ms. Daisy
Skrevet

Hun må lære seg å forstå at ikke alle deler hennes syn på overvekt og fedme. Og utenom normalt oppegående folk som er uenige vil der også alltid være overflatiske folk, trolling og folk som ALDRI vil se henne i det syn hun selv ønsker så lenge hun er overvektig, punktum.

Du kan ikke nødvendigvis endre hva andre skal gjøre, tenke eller føle, men du kan ta tak i dine egne handlinger og reaksjoner til ting. Som i hennes tilfelle dessverre betyr hun må tåle steken så lenge hun er med på leken, eller bow out og ta tak i sitt i fred og ro uten forstyrrende elementer. 

Jeg sier ikke at hun skal akseptere trolling i seg selv, men det er dessverre en realitet med rampelyset. Men hun blir jo også satt ut av spill på vanlig saklig kritikk, så hvorfor hun gidder å utsette seg for disse situasjonene hun på ingen måte klarer å følelsesmessig håndtere, forstår jeg ikke. 

• Liker 14
Skrevet

Og en siste ting: hvordan skal hun liksom endre andre sitt snevre syn på overvekt og fedme når hun på ingen måte er fornøyd selv eller har det bra med seg selv?? Det skinner jo igjennom som bare pokker, uansett hvor mye hun prøver å cover it up med beautyfilters, posering og  seksualist eksponering. Det er ei som skriker etter bekreftelse for å komme seg igjennom hverdagen hun lever i nå. 

• Liker 7
Skrevet

Det er trist å sjå. Små drypp om at ting ikkje er greitt, og stadig oftere at ein møter “veggen”. 

Ho har jo ein viss sjølvironi på dette at ho er flink å lage hendige unnskyldninger for seg. Og så er ho liksom oppmerksom på det og skal starte eit nytt og betre liv, og så er det ny runde med tankekjør, må jo spise godteri på ein torsdag for ein skal ikkje vere heilt hysterisk og egentlig så er eg jo veldig nøgd med korleis eg har det no.   

Kanskje vil ho ein dag innse at heile woho-eg-er-awesome-og-eg-synes-dette-er-heilt-greitt-greia er ein av disse unnskyldningene? Kanskje den einaste ho ikkje har skrevet om på bloggen sin? 

For det er det det er. Unnskyldninger. Må jo få unne seg XXXXXXX på ein *random kvardag*. Om ein ynskjer å gå ned i vekt er det einsbetydande med å hate seg sjølv slik ein er no. Det einaste ein kan gjere er å entusiastisk omfavne Status Quo. 

Om ho forstår at heile narrativet med at dersom ho gjer meir enn 10% innsats så er det ein slags moralsk svikt og falitterklæring er tull, er nok mykkje gjort.

Har berre lyst å si til ho:
Hardt arbeid bygger karakter. Av og til må ein gjere ting ein ikkje har lyst til. Ting som kommer heilt uten innsats gir ein ikkje mestring. Kom igjen no. Du får det til hvis du berre tar eit lite skritt og fortsetter med mange små skritt videre.

Skrevet

Så lenge hun fortsetter å hause opp denne elsk deg selv greia i alle sosiale media, vil det alltid være noen troll her og der. Sånn ER det bare. Man kan ikke styre hva alle mennesker skal tenke eller lire av seg heller. Hvis hun ikke KLARER å overse eller slutte å ta det så EKSTREMT innover seg, burde hun rett og slett logge av for godt. Sånn generelt så er ikke for mye SOME bra for noen, man blir overfokusert på seg selv og utseede, avhengig av oppmerksomheten og det gjør bare vondt verre hvis du allerede har issues. Jeg har sagt det tusen ganger før, vend ryggen til hele SOME, slett slett slett, fokuser på deg selv, skaff skikkelig hjelp og hold alt kosthold/trening for deg selv. Man kan selvfølgelig velge å holde på som før, men da er dette prisen man må betale rett og slett.

• Liker 6
Skrevet

Tråden er ryddet for hets.

Papirfly, mod.

Skrevet

Er det noen som vet hvilken potensiell samarbeidspartner/innlegg det er hun viser til i siste blogg-innlegg?

• Liker 4
Skrevet (endret)
2 minutter siden, SansaS skrev:

Er det noen som vet hvilken potensiell samarbeidspartner/innlegg det er hun viser til i siste blogg-innlegg?

Lurer på det samme. Hun har laget en megakang podcast episode om temaet nå også.

Endret av Perle
  • Liker 1
Skrevet

Hører på podcasten hennes nå. Må si jeg stusser på at hun sier at hvis hun får sykdommer fra overvekt så koster det ikke samfunnet noe fordi det i så fall betales med hennes skattepenger som hun har betalt, hun har betalt noen millioner sier hun også. Veldig underlig syn på velferdssystemet.

• Liker 18
Skrevet
Akkurat nå, SansaS skrev:

Hører på podcasten hennes nå. Må si jeg stusser på at hun sier at hvis hun får sykdommer fra overvekt så koster det ikke samfunnet noe fordi det i så fall betales med hennes skattepenger som hun har betalt, hun har betalt noen millioner sier hun også. Veldig underlig syn på velferdssystemet.

Ho trur kanskje at skolegangen, vegene ho køyrer på til jobb kvar dag og alle legetimene ho har hatt til no er gratis? 🤔

Skrevet
21 minutter siden, SansaS skrev:

Det kan vere alt frå ein svær aktør til eit blogg-kollektiv med 20 følgere på snap. Aldri godt å seie, har ikkje hørt om nokon store kontroversar siste døgn?

Skrevet

Hva er en "tidligere potensiell samarbeidspartner"? En tidligere samarbeidspartner vet jeg hva er, også en potensiell en, men en tidligere potensiell? Og det gemene innlegget, går det direkte på HD som person eller er det noe hun føler seg støtt av?Her skal det bare antydes ikke informeres.

• Liker 2
Skrevet

Akkurat nå, filifjonka skrev:

Hva er en "tidligere potensiell samarbeidspartner"? En tidligere samarbeidspartner vet jeg hva er, også en potensiell en, men en tidligere potensiell? Og det gemene innlegget, går det direkte på HD som person eller er det noe hun føler seg støtt av?Her skal det bare antydes ikke informeres.

Det jeg oppfattet ut fra podcasten var at det var en dame som tidligere ville ha avtale om at HD skulle fremme noen "produkter". Har vel sikkert en nettside eller blogg. Kritikken skal visstnok ha nevnt HD spesifikt og noe om å "flashe flesk".. 

• Liker 2
Skrevet
11 minutter siden, SansaS said:

Det jeg oppfattet ut fra podcasten var at det var en dame som tidligere ville ha avtale om at HD skulle fremme noen "produkter". Har vel sikkert en nettside eller blogg. Kritikken skal visstnok ha nevnt HD spesifikt og noe om å "flashe flesk".. 

Jeg spandrete noen minutter på dette, og ble ikke stort klokere. Men en ting vil jeg si, som en konsekvens av at jeg ikke flasher kroppen min blir jeg heller ikke kommentert på SoMe, det er bare greit.

• Liker 6
Skrevet
På 22.11.2017 den 22.48, MalloryK skrev:

Jeg er virkelig glad for at jeg ikke har barn i disse tider. Det å ha lite penger+små barn må være forferdelig. Heldigvis er jeg alene.

Hvis dere ønsker å hjelpe i disse tider, eller dere trenger hjelp, så sjekk ut alle "hjelp oss å hjelpe" organisasjonene som er i byen deres. De gjør så mye godt, og de tar ikke imot penger. De bare videreformidler. De setter dere i direkte kontakt med de som kan hjelpe.

Må bare skyte inn - vær for all del forsiktig med å gi til de. Og jo, De tar imot penger.

• Liker 2
Annonse
Skrevet

Det är nåt man sager lite i en sjemtig ton och d är så jag oppfattar HD; «Gör som jag sager, inte som jag gör» Och just sånt är d ingen motivation i för min del. 

• Liker 4
Skrevet (endret)

Livsstilsykdommer koster samfunnet milliarder av kroner Alt fra legehjelp, sykehusinnleggelser, operasjoner, ytelser fra NAV etc. Hvorfor er samfunnet så opptatt av folk skal ha god helse, jo for at flest mulig skal kunne jobbe, betale skatt slik at vi skal ha et velfungerende samfunn. 

At man har betaler skatt argument for ikke å endre livsstil er helt bak mål. Hun er langt inne i fornektelsesland

Sett bort fra det økonomiske er det også viktig at man har så god livskvalitet som mulig. Det sier vel seg selv

Utfra det flere ser, så er ikke livskvaliteten hennes optimalt. Å slite både fysisk og psykisk er mye og skulle så gjerne ønske at hun gikk til det skritt og be om hjelp før livskvaliteten potensielt blir enda dårligere

Endret av Miranda16
  • Liker 12
Skrevet

Jeg tenker som så at om dette blogginnlegget fra fitnessdama får Drage vippet av pinnen såpass hardt som det tydeligvis gjorde med gråt og vurdering om å stenge ned alt, så vil jeg tørre å påstå at fitnessdama traff midt i blinken. Undervektige/overvektigte/overopererte (bare for å slenge inn resten av bloggerne) er ikke forbilder, sorry mac - uansett hvor fornøyd man er med seg selv. Der vil alltid være de som beundrer dem, men der vil alltid være den (som oss som skriver her på KG) som rister på hodet i uenighet om hva de formidler og hvor lite de tar vare på seg selv (fysisk og mentalt)

• Liker 18
Skrevet

Åååå, det er så ubegrenset dumt!

Selvsagt tar velferdsstaten vår vare på deg om du spiser deg ihjel. Det å proklamere for alle oss andre som betaler for dette at du gir så totalt f i din egen helse er det dumme i dette.

• Liker 11
Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
  • Opprett ny...