Drikkeflaska Skrevet 15. januar 2018 #6521 Skrevet 15. januar 2018 Jeg skjønner ikke greia med at hun i det ene øyeblikket skriver at hun ikke spiser noe som helst omtrent, men så plutselig legger ut bilde noen timer etterpå av store måltider.. 12
Gjest Gillians Skrevet 15. januar 2018 #6522 Skrevet 15. januar 2018 11 minutter siden, Drikkeflaska skrev: Jeg skjønner ikke greia med at hun i det ene øyeblikket skriver at hun ikke spiser noe som helst omtrent, men så plutselig legger ut bilde noen timer etterpå av store måltider.. Det er ikke noen logikk bak dette, hun motsier seg selv konstant. Skjønner det er slitsomt, er jo slitsomt bare å følge henne! Men jeg vil liksom at det skal gå veien for henne og klarer ikke helt å slutte å sjekke innimellom. Må være forferdelig slitsom situasjon.
Norabora Skrevet 15. januar 2018 #6523 Skrevet 15. januar 2018 Hun sier det er slitsomt å spise. Må være sunn mat hun mener da. 9
Prinsesse788 Skrevet 15. januar 2018 #6524 Skrevet 15. januar 2018 Det er veldig vanlig at overvektige tror de spiser mindre enn de faktisk gjør. Fordi spisemønstre gjerne er helt anderledes enn andre, eks ikke spise hele dagen for så å spise en stor porsjon middag, litt snack utover kvelden fordi man ikke har spist. Blir fort 1500 kcal bare i middagsporsjon (stor porsjon med normalt kosthold). 8
loffen Skrevet 15. januar 2018 #6525 Skrevet 15. januar 2018 Skjønner ikke dette jeg. Hun spiser for lite?? Øh.. Da hadde hun vel gått ned i vekt? 13
lille_mai Skrevet 15. januar 2018 #6526 Skrevet 15. januar 2018 (endret) Hun bør telle kalorier. Det bør de fleste som vil gå ned i vekt. Det betyr ikke at hun trenger å skrive på bloggen hvor mange kalorier smoothiene hennes er. Jeg tror også at hun muligens tenker at sunn = slankende. Det er ikke nødvendigvis sant. Se på Twinke-studien fra USA. Den beviste at man kan gå ned i vekt ved å spise 'hva som helst', så lenge det er kalorikontrollert. Selvfølgelig lønner det seg for helsa å spise sunn mat. Men poenget mitt er at selv om du spiser sunn mat som banan, havregrøt, grovbrød, omelett, osv, er det ikke nødvendigvis slankende så lenge kaloriinntaket er for høyt. Ønsker henne lykke til uansett, håper hun får det til Endret 15. januar 2018 av lille_mai 11
Hollie Skrevet 15. januar 2018 #6527 Skrevet 15. januar 2018 For meg så virker det som om hun spiser lite i løpet av dagen, for så å sikkert spise et stort måltid og annen snacks på kveldstid. Kan ikke forstå hvorfor det skal være så vanskelig å tro på. Og da er det heller ikke så rart at hun ikke går ned i vekt. 8
Miranda16 Skrevet 15. januar 2018 #6528 Skrevet 15. januar 2018 17 minutter siden, Prinsesse788 skrev: Det er veldig vanlig at overvektige tror de spiser mindre enn de faktisk gjør. Fordi spisemønstre gjerne er helt anderledes enn andre, eks ikke spise hele dagen for så å spise en stor porsjon middag, litt snack utover kvelden fordi man ikke har spist. Blir fort 1500 kcal bare i middagsporsjon (stor porsjon med normalt kosthold). Minner om "Secret Eaters" som gikk på TLC. De skjønte ikke at de var usunne og hvorfor de hadde blitt overvektige. De småspiste hele tiden og fortrengte hva de spiste. Ren fornektelse 14
Kartoffel Skrevet 15. januar 2018 #6529 Skrevet 15. januar 2018 (endret) Hvis hun skal være så dønn ærlig - hvorfor kan hun ikke også dokumentere smellene/sjokkisen/burgeren/pizzaen/ostepopen/det hun spiser for mye av på kvelden, og ikke bare smoothiene og de sunne preppa mealsa og alt det hun IKKE spiser i løpet av dagen? Endret 15. januar 2018 av Kartoffel 9
Minipilla Skrevet 15. januar 2018 #6530 Skrevet 15. januar 2018 Man trenger ikke være rakettforsker for å skjønne at for mye kalorier inn = man legger på seg. Jeg FATTER ikke den fornektelsen hun driver på med. Hun lyger så mye for seg selv at hun tror det selv. Det blir bare pinlig Helene. Jeg var overvektig. Hadde myyye for mye. Og det var ikke rart. Årevis med drittmat og null trening. Så bestemte jeg meg for at det funka ikke lengre. Begynte å telle kalorier, spiste mindre og trente. Gikk ned 40 kilo på et halvt år. Holdt en stund...så var de gamle vanene og unnskyldningene tilbake. Drittdag så må ha litt digg, begynner neste uke, må ikke være tynn osv osv. Nå er jeg tilbake på startvekta. Helt og holdent min egen feil. Men nå skal de av..igjen. Og jeg vet hva som må til. Det vet Helene og - bare at det orker hun ikke ergo blir hun der hun er. 19
Prinsesse788 Skrevet 15. januar 2018 #6531 Skrevet 15. januar 2018 (endret) 8 minutter siden, Minipilla skrev: Man trenger ikke være rakettforsker for å skjønne at for mye kalorier inn = man legger på seg. Jeg FATTER ikke den fornektelsen hun driver på med. Hun lyger så mye for seg selv at hun tror det selv. Det blir bare pinlig Helene. Jeg var overvektig. Hadde myyye for mye. Og det var ikke rart. Årevis med drittmat og null trening. Så bestemte jeg meg for at det funka ikke lengre. Begynte å telle kalorier, spiste mindre og trente. Gikk ned 40 kilo på et halvt år. Holdt en stund...så var de gamle vanene og unnskyldningene tilbake. Drittdag så må ha litt digg, begynner neste uke, må ikke være tynn osv osv. Nå er jeg tilbake på startvekta. Helt og holdent min egen feil. Men nå skal de av..igjen. Og jeg vet hva som må til. Det vet Helene og - bare at det orker hun ikke ergo blir hun der hun er. Alle som har gått igjennom vektnedgang er i alle fall fullt klar over regnestykket. Det er drittvanskelig. Jeg ble skikkelig deprimert når jeg la på meg litt over av halvparten av nedgangen. Hadde også mye, har det nå og. Selv tror jeg at HD rett og slett ikke er klar over at kostholdet må endres. Hun trente jo av seg, uten å legge om kostholdet nevneverdig. Det går jo fint det, til man slutter å trene. Endret 15. januar 2018 av Prinsesse788
Butternut Skrevet 15. januar 2018 #6532 Skrevet 15. januar 2018 Jeg synes det er trist mtp at hun er tilbake til startvekt (..?) når hun skrev at hun aldri ville tilbake dit. Og at hun skulle ta mageplastikk for å fjerne den overflødige huden (som ble avslått) og alt det som hun skulle gjøre, eller ønsket å gjøre. Det er vel ikke så rart at hun mangler motivasjon og ork..hun har jo gjort dette før, og vet hvilket arbeid som ligger bak. 4
Hattivatti Skrevet 15. januar 2018 #6533 Skrevet 15. januar 2018 25 minutter siden, Kartoffel skrev: Hvis hun skal være så dønn ærlig - hvorfor kan hun ikke også dokumentere smellene/sjokkisen/burgeren/pizzaen/ostepopen/det hun spiser for mye av på kvelden, og ikke bare smoothiene og de sunne preppa mealsa og alt det hun IKKE spiser i løpet av dagen? Dette gjør hun da ganske ofte? Jeg ser ofte pizza eller en skål med smågodt på Snapchaten hennes. 5
Kartoffel Skrevet 15. januar 2018 #6534 Skrevet 15. januar 2018 1 minutt siden, Ryuk skrev: Dette gjør hun da ganske ofte? Jeg ser ofte pizza eller en skål med smågodt på Snapchaten hennes. Det er sant - det hender. Gjerne med teksten om at hun skal kose seg nå/fortjener det. Det må jo være myye mer enn det som blir dokumentert på sosiale medier mtp hvor mye hun har gått opp. Sier ikke at hun skal dokumentere alt, men hun kunne faktisk vært ærlig, lagt seg flat og vært åpen om utskeielsene, og skrevet noe sånt som "Fader. I går gikk jeg på en smell. Igjen!!" Også utbrodert litt rundt tankene før, under, etter en sånn smell. DET hadde vært interessante tanker å høre om, og sikkert noe mange kan kjenne seg igjen i. Tror hun ville nådd frem til flere også. 9
Gjest Beatbox Skrevet 15. januar 2018 #6535 Skrevet 15. januar 2018 30 minutter siden, Butternut skrev: Jeg synes det er trist mtp at hun er tilbake til startvekt (..?) når hun skrev at hun aldri ville tilbake dit. Og at hun skulle ta mageplastikk for å fjerne den overflødige huden (som ble avslått) og alt det som hun skulle gjøre, eller ønsket å gjøre. Det er vel ikke så rart at hun mangler motivasjon og ork..hun har jo gjort dette før, og vet hvilket arbeid som ligger bak. Motivasjonen forsvant når journalistene forsvant....for når de forsvant kom kiloene tilbake....
duplexx Skrevet 15. januar 2018 #6536 Skrevet 15. januar 2018 52 minutter siden, Kartoffel skrev: Hvis hun skal være så dønn ærlig - hvorfor kan hun ikke også dokumentere smellene/sjokkisen/burgeren/pizzaen/ostepopen/det hun spiser for mye av på kvelden, og ikke bare smoothiene og de sunne preppa mealsa og alt det hun IKKE spiser i løpet av dagen? Det er det man skammer seg over... forståelig nok. 2
Kartoffel Skrevet 15. januar 2018 #6537 Skrevet 15. januar 2018 Akkurat nå, duplexx skrev: Det er det man skammer seg over... forståelig nok. Absolutt forståelig det. Men hun snakker jo om hvor ærlig hun skal være. Og jeg synes at hun som skal være en inspirasjon til andre som vil endre livsstil, at det er like skammelig å gang på gang gjøre et poeng av hvor lite hun spiser, klarte ikke fullføre frokosten før lunsjen, at hun ikke har spist hele dagen etc. 4
duplexx Skrevet 15. januar 2018 #6538 Skrevet 15. januar 2018 1 minutt siden, Kartoffel skrev: Absolutt forståelig det. Men hun snakker jo om hvor ærlig hun skal være. Og jeg synes at hun som skal være en inspirasjon til andre som vil endre livsstil, at det er like skammelig å gang på gang gjøre et poeng av hvor lite hun spiser, klarte ikke fullføre frokosten før lunsjen, at hun ikke har spist hele dagen etc. Er helt enig. Alle disse «åhhhh spiser så lite. Uff hopper over måltider» er jo ikke vanskelig gjennomskue... 6
Norabora Skrevet 15. januar 2018 #6539 Skrevet 15. januar 2018 Da har hun vært inne her og sett kommentaren min😂 3
Halloi Skrevet 15. januar 2018 #6540 Skrevet 15. januar 2018 Hun har vel sagt at det var bryllupet som motiverte henne sist, og at hun "sultet seg" på veldig få kcal. Usikker, men 800-900? Så det var ingen livsstilendring, og derfor ingen overraskelse at hun la på seg så fort igjen. Når man da våkner en dag og ser at man har gått opp mange kilo, så tror jeg det er veldig lett for å bli så oppgitt at du gir litt opp.
Anbefalte innlegg